Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

maandag 11 november 2019 om 17:14
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:21
Reden: Verzoekje
Reden: Verzoekje
31.07% gewijzigd
zaterdag 21 december 2019 om 11:41
Hier met hoofdpijn wakker geworden. Ik heb denk ik heel diep geslapen. Meestal ga ik in bed nog een serie kijken, moeilijke inslaper, maar ik kon nu meteen al slapen. En ben ook niet wakker geworden. Word meestal een paar keer per nacht wakker. Erg uniek dit voor mij.
Ik had alles zo geplant dat ik nu niet meer naar een winkel hoef. Ben alleen 1 ding vergeten dus als het lukt ga ik nog naar de super in mijn wijk. Als het echt te druk is, ga ik niet naar binnen.
Het scheelt mij altijd al dat het niet een verplichting is, anders krijg ik te veel stress.
Ik heb wel zin in kerst. Iedereen komt bij mij. Heb het goed voorbereid en anderen nemen ook dingen mee. Sowieso doen wij altijd relaxt. Het gaat om het samen zijn en de gezelligheid.
Ik vind het als het ergens anders is, vaak lastig/verdrietig dat ik weer alleen naar huis ga. Merk dat dat nu minder is. Nu het bij mij is.
Ik ben wel steeds de dagen kwijt. Paar keer per dag, vraag ik mij af welke dag het is. En leef meer in, oh dan is er dat, dan dat. Normaal leef ik meer in het nu en per dag.
Ik denk dat mijn hoofd toch voller zit en ik bang ben iets te vergeten.
Ik heb nu een lijstje gemaakt en streep steeds iets af, als het gedaan is.
Ik had alles zo geplant dat ik nu niet meer naar een winkel hoef. Ben alleen 1 ding vergeten dus als het lukt ga ik nog naar de super in mijn wijk. Als het echt te druk is, ga ik niet naar binnen.
Het scheelt mij altijd al dat het niet een verplichting is, anders krijg ik te veel stress.
Ik heb wel zin in kerst. Iedereen komt bij mij. Heb het goed voorbereid en anderen nemen ook dingen mee. Sowieso doen wij altijd relaxt. Het gaat om het samen zijn en de gezelligheid.
Ik vind het als het ergens anders is, vaak lastig/verdrietig dat ik weer alleen naar huis ga. Merk dat dat nu minder is. Nu het bij mij is.
Ik ben wel steeds de dagen kwijt. Paar keer per dag, vraag ik mij af welke dag het is. En leef meer in, oh dan is er dat, dan dat. Normaal leef ik meer in het nu en per dag.
Ik denk dat mijn hoofd toch voller zit en ik bang ben iets te vergeten.
Ik heb nu een lijstje gemaakt en streep steeds iets af, als het gedaan is.
zaterdag 21 december 2019 om 11:44
Wat vervelend. Hopelijk helpen de 'rennies'. Er gaat ook weer buikgriep rond. Wellicht is het dat. Dan zal het over een paar dagen wel weer over gaan.nartjie schreef: ↑21-12-2019 11:30Ook hier gaat het even wat minder.
Vannacht ineens last van oprispingen. Zodra ik lag, geen last, op je linkerzij moet je dat doen, dan geen last. Maar ik moest er vaak uit vannacht naar de wc, dus zodra ik ging zitten op bed, dan kwam er toch een golf van oprispingen. Even een paar slokken cola zero, en weer verder slapen, totdat ik weer er uit moest enz.
Sinds ik insuline gebruik had ik geen last meer van oprispingen of maagzuur gehad. Dus net bij de Aldi maagtabletten gehaald. De goedkopere versie van de Rennies.
En een bovenbuurman gaat verhuizen, dus ook nog de nodige kabaal
zaterdag 21 december 2019 om 11:54
Hihi, ik ga veel knuffelen vanmiddag <3
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
zaterdag 21 december 2019 om 12:13
Kohaku , geniet ervan met Mia.
Verder voor iedereen sterkte gewenst met de pijn, het slechte slapen en stress vanwege wat dan ook.
Hou het nu even kort, hoofd zit vol , ben moe en plof nu even voor een paar uurtjes op de bank met een boek.
Alleen de oudste is thuis en die zit meestal boven dus daar heb ik weinig last van.
Dus ik neem het er even van, krijg het nog druk genoeg de komende dagen.
Verder voor iedereen sterkte gewenst met de pijn, het slechte slapen en stress vanwege wat dan ook.

Hou het nu even kort, hoofd zit vol , ben moe en plof nu even voor een paar uurtjes op de bank met een boek.
Alleen de oudste is thuis en die zit meestal boven dus daar heb ik weinig last van.
Dus ik neem het er even van, krijg het nog druk genoeg de komende dagen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 21 december 2019 om 15:04
Ik vond het wel meevallen met de drukte in de supermarkt. In een stad heb je natuurlijk ook meerdere supermarkten. En iedereen gaat eigenlijk gewoon in zijn eigen wijk. Je hebt hier bv al 4 jumbo's. En misschien heeft iedereen al eerder boodschappen gedaan. Ik zelf heb ook steeds iets meegenomen al de afgelopen weken.

zaterdag 21 december 2019 om 15:23
Hier viel het ook wel mee in de supermarkt. In de winkel zelf was het wel wat druk maar bij de kassa kon ik zo doorlopen.
Alleen het parkeren was echt enorm druk. Ik was blijkbaar nog op tijd want toen ik wat later terugliep stonden er zelfs auto's te wachten op een plaatsje.
Nu weer lekker thuis. Het is hier donker dus heb de kerstverlichting al aangedaan. Nu met warme chocomel op de bank geïnstalleerd.
Alleen het parkeren was echt enorm druk. Ik was blijkbaar nog op tijd want toen ik wat later terugliep stonden er zelfs auto's te wachten op een plaatsje.
Nu weer lekker thuis. Het is hier donker dus heb de kerstverlichting al aangedaan. Nu met warme chocomel op de bank geïnstalleerd.
zaterdag 21 december 2019 om 15:25
Ik had ook al wel diverse dingen eerder meegenomen hoor GS.
Maar wij wonen op het platteland. Dichtbijzijnd winkelcentrumpje is op 4 km en daar zit één supermarkt. En slager bakker groenteboer enz.
Wil je meer supermarkten moet je richting stad , zo'n 12 km verderop.
Dat betekent dus dat alle omliggende dorpen aangewezen zijn op 2 supermarkten( iets verderop zit nog een kleine aldi)
En dat zijn dat dus best wel veel mensen die daar de boodsch appen doen.
Ons dorp heeft maar 750 inwoners maar de andere dorpen zijn vele malen groter.
Dus op vrijdag en zaterdag is het altijd erg druk bij ons winkelcentrumpje
Maar wij wonen op het platteland. Dichtbijzijnd winkelcentrumpje is op 4 km en daar zit één supermarkt. En slager bakker groenteboer enz.
Wil je meer supermarkten moet je richting stad , zo'n 12 km verderop.
Dat betekent dus dat alle omliggende dorpen aangewezen zijn op 2 supermarkten( iets verderop zit nog een kleine aldi)
En dat zijn dat dus best wel veel mensen die daar de boodsch appen doen.
Ons dorp heeft maar 750 inwoners maar de andere dorpen zijn vele malen groter.
Dus op vrijdag en zaterdag is het altijd erg druk bij ons winkelcentrumpje

zaterdag 21 december 2019 om 15:43
Dreamer: dank je voor je lieve kaartje!
Ik heb besloten om morgen boodschappen te gaan doen. Zie er ook erg tegenop, de lijst is lang en ik ga naar een supermarkt waar ik niet zo vaak kom. Ook 12 km hiervandaan maar met een veel groter assortiment dan hier in onze gemeente.
Veel eters met Kerst, dus ik moet aan de bak.
Ik doe het mezelf aan, ik wil de kinderen ontlasten die het druk hebben.
Ik heb besloten om morgen boodschappen te gaan doen. Zie er ook erg tegenop, de lijst is lang en ik ga naar een supermarkt waar ik niet zo vaak kom. Ook 12 km hiervandaan maar met een veel groter assortiment dan hier in onze gemeente.
zaterdag 21 december 2019 om 16:38
Wel lief van je. Je kunt eventueel nog vragen of iedereen iets mee neemt. De 1 ijs. De ander wijn. De nader Stokbrood of salade. Dat scheelt al zoveel. Dat is niet zo veel moeite. Vooral alles doen vind ik vaak te veel.cesium24 schreef: ↑21-12-2019 15:43Dreamer: dank je voor je lieve kaartje!
zaterdag 21 december 2019 om 20:21
Nee, 1x wat van jou ontvangen.
Gele_Suikerspin schreef: ↑18-12-2019 19:13Lientje bedankt voor je pakket! Wat een verrassing![]()
Leuke kaart ook. Dankje!![]()

zaterdag 21 december 2019 om 20:46
Oh wat dom van mij.
Overheen gelezen of gewoon vergeten blijkbaar.
Ik zei het al , mijn hoofd zit wat vol.
Sorry

Nee , heb maar een keer wat gestuurd hoor. Maar had op een of andere manier in mijn hoofd gemist( of gewist) of het aangekomen was dus.
zaterdag 21 december 2019 om 20:54
Kan gebeuren

zaterdag 21 december 2019 om 21:04
Woeej ik ben weer terug op de afdeling. Was geweldig om Mia weer te zien, ze snapte alleen niet helemaal dat ik het was ofzo :')
Ben heeeeel erg moe nu dus even geen puf om iets langs te typen!
Ben heeeeel erg moe nu dus even geen puf om iets langs te typen!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
zaterdag 21 december 2019 om 21:15
Ja , ik weet niet wat ik deze maand heb hoor. Ben altijd erg goed in dingen onthouden maar momenteel lijkt mijn hoofd wel een zwart gat. Alles verdwijnt.Gele_Suikerspin schreef: ↑21-12-2019 20:54Kan gebeuren. Volgens mij had je er wel op gereageerd. Maar ik snap het. Ik vergeet soms ook dingen.
Normaal nooit zo erg last van maar de laatste weken...
zaterdag 21 december 2019 om 21:16
Fijn dat je lekker met Mia heb kunnen knuffelen Kohaku!
zaterdag 21 december 2019 om 22:07
Ik weet vanavond even niet waar ik het zoeken moet van de pijn.
Het ging zo goed de laatste tijd maar deze week is hopeloos.
Heb al meerdere pijnstillers op en zitten voegt niet, liggen niet en hangen ook niet.
Ik blijf het ook zelfs na bijna 30 jaar een rare gewaarwording vinden dat de rechterkant van mijn lichaam zo veel pijn doet en de linkerzijde niks mankeert.
Alsof ik uit twee delen besta.
Het ging zo goed de laatste tijd maar deze week is hopeloos.
Heb al meerdere pijnstillers op en zitten voegt niet, liggen niet en hangen ook niet.
Ik blijf het ook zelfs na bijna 30 jaar een rare gewaarwording vinden dat de rechterkant van mijn lichaam zo veel pijn doet en de linkerzijde niks mankeert.
Alsof ik uit twee delen besta.

zaterdag 21 december 2019 om 22:24
Dat is behoorlijk balen ook weer dan.
Scheelt een ander matras of hoofdkussen nog ietsje?
Of maakt dat geheel niets uit?
Heel soms helpt dat wat. Maar de aandoening blijft uiteraard.

zaterdag 21 december 2019 om 22:41
Matras en hoofdkussen zijn beide pas vernieuwd.
Qua hoofdpijn is het de eerste aanval in twee weken dus de bèta-blokker doet wel iets. Ik ben benieuwd wat het ziekenhuis gaat zeggen.
zondag 22 december 2019 om 11:22
Vervelend hoor
Ik dacht dus gisterenavond dat het (weer) vrijdag was en maande de oudste + vriend dat ze stil moesten zijn, omdat jongste de volgende dag weer moest werken. Komt man later bij me "moet jongste werken op zondag???" ehm.. nee dus
Nouja, ze waren wel rustig, dat scheelt
En zo gaat het mij al een week.
Die vergeetachtigheid kan ook stress en zenuwen voor je nieuwe baan zijn, Lientje. Er zit wat spannends aan te komen, waar je je nu al op 'voorbereid', soort van. Gelukkig heb je tussendoor nog weken rust, toch?
Hoop dat je pijn vandaag wat minder is.
Hoop ik voor iedereen, trouwens,

Ik dacht dus gisterenavond dat het (weer) vrijdag was en maande de oudste + vriend dat ze stil moesten zijn, omdat jongste de volgende dag weer moest werken. Komt man later bij me "moet jongste werken op zondag???" ehm.. nee dus

Nouja, ze waren wel rustig, dat scheelt

En zo gaat het mij al een week.
Die vergeetachtigheid kan ook stress en zenuwen voor je nieuwe baan zijn, Lientje. Er zit wat spannends aan te komen, waar je je nu al op 'voorbereid', soort van. Gelukkig heb je tussendoor nog weken rust, toch?
Hoop dat je pijn vandaag wat minder is.
Hoop ik voor iedereen, trouwens,

Later is nu