In de war
zondag 22 december 2019 om 17:27
Ik ben in de war, verdrietig, onrustig en weet het niet meer. We hebben 17 jaar een relatie en 2 prachtige kinderen van 12 en 9 jaar. Maar we leven sinds een aantal jaar als vrienden naast elkaar. We hebben het zeker goed op dat niveau, maar qua intimiteit en het praten met elkaar is het al een poos niet meer goed. We hebben al 3 jaar geen seks gehad en knuffelen wil ook niet meer. Samen dingen ondernemen doen we ook bijna niet meer. Hij heeft daar niet zo’n behoefte aan en vindt het thuis prima.
Ik ben al meerdere keren het gesprek aan gegaan over onze relatie en dat ik er ongelukkig van wordt. Ik heb wel intimiteit nodig en ook iemand waar ik echt mee kan praten en ook lachen. Hij doet echt zijn best wel en zoekt ook toenadering, maar ik merk aan mijn hele lichaam dat ik dat niet meer wil. Hij vindt ons leven zoals het nu is fijn en prima, maar voor mij voelt dat niet meer zo. Ik wil niet zo oud worden en dan het gevoel hebben dat ik liefde heb gemist.
Het gevoel dat ik dit niet meer vol kan en wil houden is nu zo hevig aanwezig.
Ik weet het even niet zo goed meer, wil er graag met hem over praten maar de feestdagen staan voor de deur. Ik wil zekere vechten voor de relatie, maar ik ben zo bang dat het houden van bij mij nu echt helemaal weg is.
En de kinderen, mijn hart huilt, ik moet vechten voor ons gezin, maar zoals het nu gaat kan ik niet meer verder.
Ik ben al meerdere keren het gesprek aan gegaan over onze relatie en dat ik er ongelukkig van wordt. Ik heb wel intimiteit nodig en ook iemand waar ik echt mee kan praten en ook lachen. Hij doet echt zijn best wel en zoekt ook toenadering, maar ik merk aan mijn hele lichaam dat ik dat niet meer wil. Hij vindt ons leven zoals het nu is fijn en prima, maar voor mij voelt dat niet meer zo. Ik wil niet zo oud worden en dan het gevoel hebben dat ik liefde heb gemist.
Het gevoel dat ik dit niet meer vol kan en wil houden is nu zo hevig aanwezig.
Ik weet het even niet zo goed meer, wil er graag met hem over praten maar de feestdagen staan voor de deur. Ik wil zekere vechten voor de relatie, maar ik ben zo bang dat het houden van bij mij nu echt helemaal weg is.
En de kinderen, mijn hart huilt, ik moet vechten voor ons gezin, maar zoals het nu gaat kan ik niet meer verder.
zondag 22 december 2019 om 17:37
zondag 22 december 2019 om 17:40
zondag 22 december 2019 om 17:41
https://www.google.nl/search?q=kan+houd ... ent=safari
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 22 december 2019 om 17:42
Maar al zeker drie jaar sta je er bij en kijk je er naar.galaappel7 schreef: ↑22-12-2019 17:40Dat is waarom ik niet uit elkaar wil. Ik zou dat vreselijk vinden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 22 december 2019 om 17:45
Klopt, daar heb je ook gelijk in. We hebben het laten versloffen. Ik heb het wel regelmatig aangekaart maar daar bleef het dan ook bij. Waarom? Ik heb geen idee.blijfgewoonbianca schreef: ↑22-12-2019 17:42Maar al zeker drie jaar sta je er bij en kijk je er naar.
Ik ga zeker relatietherapie voorstellen. Laat ik dat vanavond gelijk maar doen.
zondag 22 december 2019 om 17:51
Ik heb geloept , en één ding snap ik niet . Je schrijft dat jullie twee kinderen hebben van 12 en 9 jaar .
In je vorige topic staat dat JIJ ook nog een kind van 10 jaar hebt , die de achternaam draagt van jouw vriend .
Dus als ik het goed begrijp , heb jij tussen je twee andere kinderen , nog een kind van iemand anders ? Dus 3 kinderen . Héél verwarrend allemaal .
Het is niet zo eenvoudig om uit elkaar te gaan met 3 kinderen terwijl je al 17 jaar bij elkaar bent . Ik ben geneigd om relatietherapie aan te raden , maar als ik je topic lees , heb ik het gevoel dat het telaat is .
Als het echt zo hopeloos is zoals je schrijft , dan zal er niets anders opzitten dan uit elkaar te gaan .
Ik wens jullie gezin veel sterkte .
In je vorige topic staat dat JIJ ook nog een kind van 10 jaar hebt , die de achternaam draagt van jouw vriend .
Dus als ik het goed begrijp , heb jij tussen je twee andere kinderen , nog een kind van iemand anders ? Dus 3 kinderen . Héél verwarrend allemaal .
Het is niet zo eenvoudig om uit elkaar te gaan met 3 kinderen terwijl je al 17 jaar bij elkaar bent . Ik ben geneigd om relatietherapie aan te raden , maar als ik je topic lees , heb ik het gevoel dat het telaat is .
Als het echt zo hopeloos is zoals je schrijft , dan zal er niets anders opzitten dan uit elkaar te gaan .
Ik wens jullie gezin veel sterkte .
zondag 22 december 2019 om 17:54
Ik heb niet het idee dat de liefde over is tussen jullie, of dat er onoverkomelijke problemen zijn. Drie jaar geen intimiteit is veel, maar ik begrijp ook dat je man de toenadering zoekt en dat jij het dan zelf afhoudt. Waarom? En als je stelt dat je niet oud wilt worden zonder liefde te hebben gekend, dat vind ik een heftige uitspraak en eerlijk gezegd denk ik dat je je man daarmee tekort doet, want ik lees nergens uit dat hij geen liefde of genegenheid voor jou zou hebben. Dus de vraag is dan: stel dat je er een streep onder zet, wat verwacht je dan? Een Don Juan of een Prins op het Witte Paard die jou zoals in een sprookje meeneemt naar zijn kasteel en dat je de rest van je dagen zwelgend in romantiek gaat doorbrengen? De kans is groter dat je een man treft die ook al 3 kinderen heeft en dat je in een "patchwork family" terechtkomt waarin je voortdurende moet schipperen tussen zijn kinderen en jouw kinderen. Doe de reality-check, zou ik zeggen, en weet wat je wilt en aanvaard de consequenties.galaappel7 schreef: ↑22-12-2019 17:45Klopt, daar heb je ook gelijk in. We hebben het laten versloffen. Ik heb het wel regelmatig aangekaart maar daar bleef het dan ook bij. Waarom? Ik heb geen idee.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 22 december 2019 om 17:55
Is dat zo? Hij zoekt toch toenadering? Maar jouw lichaam wil niet meer?galaappel7 schreef: ↑22-12-2019 17:45Klopt, daar heb je ook gelijk in. We hebben het laten versloffen. Ik heb het wel regelmatig aangekaart maar daar bleef het dan ook bij. Waarom? Ik heb geen idee.
zondag 22 december 2019 om 17:56
zondag 22 december 2019 om 17:57
zondag 22 december 2019 om 17:59
Klopt heb je gelijk in. Ik zou graag willen dat ik dat niet meer voel, maar ik lijk wel op slot te zittenLuci_Morgenster schreef: ↑22-12-2019 17:55Is dat zo? Hij zoekt toch toenadering? Maar jouw lichaam wil niet meer?
zondag 22 december 2019 om 18:08
Misschien zijn we een beetje te verwend geworden in onze samenleving en denken we dat alles altijd maar leuk moet zijn en voor de wind moet gaan en zodra er een zuchtje tegenwind is, gooien we de handdoek in de ring. In elke relatie zijn er momenten dat er even aan gesleuteld moet worden, dat hoort er gewoon bij. Geen enkele relatie bestaat 50 jaar lang uit louter hoogtepunten. Dus als er zo'n moment komt dat het even wat minder is, kan je twee dingen doen: ofwel het bijltje erbij neer gooien en weggaan, ofwel de schouders eronder en eraan werken.
Bij TO heb ik niet het idee dat de relatie slecht is. Ze heeft een goeie man die betrouwbaar is en zorgzaam. Seksueel is hij zeker niet terughoudend, integendeel, TO zélf houdt de boot af. Dus er is geen probleem in de relatie, TO heeft een probleem met zichzelf. Midlife crisis misschien, dat ze zich afvraagt van "is dit alles" en droomt van een man uit een Kasteelroman. Weet ik veel. Maar erg realistisch is dat niet. Wees blij met wat je hebt (als dat goed is) en maak daar wat moois van.
Want wat is het alternatief? Alleen op een flatje gaan zitten en word je daar dan gelukkiger van?
zondag 22 december 2019 om 18:19
Blijkbaar vond ik het prima zo met af en toe een uitschieter dat het me aanvloog. Voor de kinderen zeker, maar ook voor elkaar. We hebben geen ruzie en ik geef zeker om hem. Maar misschien ook omdat het doodeng is om het andere onder ogen te zien?
zondag 22 december 2019 om 18:22
Dat je je zo voelt is een ding. Kan als je gewoon echt helemaal op hem ben afgeknapt.galaappel7 schreef: ↑22-12-2019 17:59Klopt heb je gelijk in. Ik zou graag willen dat ik dat niet meer voel, maar ik lijk wel op slot te zitten
Maar ga dan niet doen alsof het aan hem ligt nu.
zondag 22 december 2019 om 18:24
Het domste dat je kunt doen is zaken NIET onder ogen te zien. Als er een probleem is, moet je dat aanpakken en oplossen, niet je kop in het zand steken en verwachten dat het dan vanzelf wel over gaat.galaappel7 schreef: ↑22-12-2019 18:19Blijkbaar vond ik het prima zo met af en toe een uitschieter dat het me aanvloog. Voor de kinderen zeker, maar ook voor elkaar. We hebben geen ruzie en ik geef zeker om hem. Maar misschien ook omdat het doodeng is om het andere onder ogen te zien?
zondag 22 december 2019 om 18:26
Je komt over als het soort vrouw dat 'Eat, Pray, Love' heeft gelezen en nu haar Golden Retriever man aan de kant wil zetten om een half jaar aan Biodanza te gaan doen, met klankschalen aan de slag te gaan en de koffer in te duiken met een stel foute...sorry 'gepassioneerde, creatieve, authentieke' types om je daarna te realiseren dat je eigen vent zo slecht nog niet was en de rest van je leven te zitten simmen op je flat drie hoog achter terwijl je man intussen gelukkig is met een fris, ongecompliceerd type dat weet dat een relatie nu eenmaal werk nodig heeft. Succes daarmee!
zondag 22 december 2019 om 18:27
Volgens mij heb ik nooit gezegd dat het aan hem ligt. Ik zeg dat mijn lichaam zo’n reactie geeft. Dat ligt niet aan hem maar aan mij.Luci_Morgenster schreef: ↑22-12-2019 18:22Dat je je zo voelt is een ding. Kan als je gewoon echt helemaal op hem ben afgeknapt.
Maar ga dan niet doen alsof het aan hem ligt nu.
zondag 22 december 2019 om 18:29
Maar dan kan je in je eigen flat wél de Happinez lezen terwijl de geurkaarsjes voor de Xenos-Boeddha branden...Vief74 schreef: ↑22-12-2019 18:26Je komt over als het soort vrouw dat 'Eat, Pray, Love' heeft gelezen en nu haar Golden Retriever man aan de kant wil zetten om een half jaar aan Biodanza te gaan doen, met klankschalen aan de slag te gaan en de koffer in te duiken met een stel foute...sorry 'gepassioneerde, creatieve, authentieke' types om je daarna te realiseren dat je eigen vent zo slecht nog niet was en de rest van je leven te zitten simmen op je flat drie hoog achter terwijl je man intussen gelukkig is met een fris, ongecompliceerd type dat weet dat een relatie nu eenmaal werk nodig heeft. Succes daarmee!
zondag 22 december 2019 om 18:30
Beginnen met glashelder zijn. Echt.galaappel7 schreef: ↑22-12-2019 17:57Ik schrijf nergens dat het echt hopeloos is. We kunnen goed met elkaar overweg, maar ik mis de intimiteit echt en dat is waar ik erg last van heb.
Ik heb de artikelen over relatietherapie gelezen en daar stond in dat het gevoel voor elkaar terug kan komen maar dat we daar wel in moeten investeren.