is het raar?

24-12-2019 16:15 355 berichten
Lieve mensen, ik zit met het volgende. Ik en mijn partner hebben al 10 jaar relatie. geen eigen kinderen, daar is het niet van gekomen. mn partner heeft er wel 2. Eentje van 20 en een zoon van 18. Zoon van 18 woont bij moeders, dat hebben ze altijd al gedaan. Ik heb ze tijdens die 10 jaar opgevangen met normale verzorging, verder heb ik niet bijgedragen aan hun opvoeding. Zoon heeft nu een financiele issue met zijn moeder en wil dit op te lossen door hier te komen wonen. Ik ben daar op tegen en zit hier echt niet op te wachten om eerlijk te zijn. Mijn partner zeg "nou hij is zometeen 18 en mag bepalen waar hij gaat wonen". Maar houdt dit dan in dat ik mijn mond moet houden en maar toe moet laten wat er gaat gebeuren? Zoon en dochter komen hier regelmatig logeren voor week, 2 weken en dat is dan echt niet grappig. ik ben 48 en mijn partner bijna 50. ik zit echt niet te wachten op hele heisa om met nog iemand anders te gaan samen wonen. Mijn partner zegt dat ik negatief ben en ik vind dat ik ook grenzen heb. In het verleden heeft mijn partner diverse dingen doorgedramd en ik heb het toegelaten omwille van vrede, ik ben altijd conflict vermijdend. Heb ik een punt of vinden jullie dat ik niet moet tegenstribbelen?
Alle reacties Link kopieren
Hij is bij jou ingetrokken dus jij moet hem buiten de deur zetten!
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
regina1971 schreef:
24-12-2019 23:14
ik heb een huurhuis, en ik heb geen recht op WW omdat ik een zzp-er ben geweest
Ik reageerde alleen maar op het wel of niet krijgen van bijstand na WW. Had al gezien dat je een eigen bedrijf hebt gehad, en weet dat dat anders is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
SallySpectra* schreef:
24-12-2019 23:10
Dat klopt niet helemaal; hangt af van de overwaarde.
Klopt maar in deze tijd (zeker als TO er al meer dan 10 jaar woont) zal ze flink wat overwaarde hebben.
Er wordt altijd maar gezegd dat er bijstand en ww is dus dat iemand echt wel een vorm van inkomen kan krijgen maar dat is gewoon niet zo.
Zeker niet als je een eigen bedrijf hebt gehad.
regina1971 schreef:
24-12-2019 22:44
daar neig ik naar...jullie niet reageren dan niet. en mss is het de beste oplossing voor iedereen. voorlopig gaan latten, maar dan eerst een inkomen anders kom ik niet verder.
Hij is bij jou ingetrokken. Als hij zijn eigen plan wil trekken dan zoekt hij met zijn zoon maar naar een woning.
Je laat ontzettend over je heen lopen. Ik denk nu dat je dat met wankele relatie bedoelt.
Je geeft je grenzen aan, maar niemand die je hoort. Als je dat accepteert dan geef je dus je grenzen niet aan.
granny71 schreef:
24-12-2019 23:17
Klopt maar in deze tijd (zeker als TO er al meer dan 10 jaar woont) zal ze flink wat overwaarde hebben.
Er wordt altijd maar gezegd dat er bijstand en ww is dus dat iemand echt wel een vorm van inkomen kan krijgen maar dat is gewoon niet zo.
Zeker niet als je een eigen bedrijf hebt gehad.
Het is een huurhuis, schrijft TO. En inmiddels een ander huis ook, dan waar ze ooit zijn gaan samenwonen.

En TO had zich kunnen verzekeren.
AlejandraLaura schreef:
24-12-2019 23:16
Hij is bij jou ingetrokken dus jij moet hem buiten de deur zetten!
Ooit ja. Inmiddels wonen ze ergens anders.
regina1971 schreef:
24-12-2019 22:45
dus als ik jou goed begrijp ik heb 10 jaar lang te veel geslikt dus dit zal ik ook wel slikken?
Nee, je hebt 10 jaar te lang te veel geslikt en zal ook nu niet serieus genomen worden.
Dat merk je al, hij reageert niet eens op je.
regina1971 schreef:
24-12-2019 23:13
nee, dit is inmiddels 3e huis en deze is van hem, nou ja hij betaald de huur nu
Dat hij de huur betaald zegt niets.
Als jij als medehuurder op het huurcontract staat heb jij net zoveel recht op het huis als hij.
Dus als hij zou vertrekken (wat ik helaas niet zie gebeuren) zou je mogelijk recht hebben op bijstand en kan jij daar blijven wonen.
Sta je wel ingeschreven bij de winingbouw?
Gatekeeper* schreef:
24-12-2019 23:10
Ik wist dat ook niet. Ik dacht dat iedereen “recht” had op bijstand.
ik heb pas recht op bijstand als wij scheiden
granny71 schreef:
24-12-2019 23:00
Vanuit een eigen bedrijf heb je geen recht op ww en als het een koophuis is ook geen recht op bijstand.
Ze is dus volledig afhankelijk van haar vriend.
En er zijn banen te over, dus ze kan gewoon werken.
Misschien wordt het geen droombaan, maar er is genoeg om een woning te kunnen behouden.
en idd de glans is eraf in onze relatie, zoals we vroeger enorm verliefd op elkaar waren is het silver randje er vanaf. en mss is dit wel een gedwongen excuus om uitelkaar te gaan omdat we het "zonder duidelijke reden" niet kunnen...
granny71 schreef:
24-12-2019 23:22
Dat hij de huur betaald zegt niets.
Als jij als medehuurder op het huurcontract staat heb jij net zoveel recht op het huis als hij.
Dus als hij zou vertrekken (wat ik helaas niet zie gebeuren) zou je mogelijk recht hebben op bijstand en kan jij daar blijven wonen.
Sta je wel ingeschreven bij de winingbouw?
ik heb in amsterdam en in almere meer als 17 jaar wacht opgebouwd bij woningnet
regina1971 schreef:
24-12-2019 23:23
ik heb pas recht op bijstand als wij scheiden
Dus je bent getrouwd.
Dan ben je dus onderhoudsplichtig tot het kind 21 is als er wat met de vader gebeurd.
regina1971 schreef:
24-12-2019 23:30
ik heb in amsterdam en in almere meer als 17 jaar wacht opgebouwd bij woningnet
Dan moet je vast wat kunnen vinden en tijdelijk bijstand aanvragen tot je werk gevonden hebt.
Leuk is anders maar ik denk dat dit wel eens de druppel kan zijn die duidelijk maakt dat je man geen rekening houdt met jou en lekker doet waar hij zelf zin in heeft.
regina1971 schreef:
24-12-2019 23:29
en idd de glans is eraf in onze relatie, zoals we vroeger enorm verliefd op elkaar waren is het silver randje er vanaf. en mss is dit wel een gedwongen excuus om uitelkaar te gaan omdat we het "zonder duidelijke reden" niet kunnen...
Als ik lees hoe je man (je hebt het over scheiding, ik dacht dat het je vriend was) over je spreekt en denkt dan zijn er voldoende duidelijke redenen aanwezig.
Jij weet wel hoe je als vrouw voor kinderen moet zorgen, je bent er voor het wassen en het schoonmaken, hij betrekt je niet in gezamenlijke besluiten...
En jij trouwt met hem, geeft je rechten op een woning op, komt in een situatie waarin je afhankelijk bent en laat het je aanleunen. Dan snap ik dat hij je zo behandeld. Je pikt het allemaal maar. En dan nog TO, heeft hij dat recht niet en mag jij waardevoller over jezelf denken. Echt vrouw, kom op voor jezelf en ga goed over jezelf denken. Je verdiend een betere behandeling, maar die krijg je alleen als je daar zelf ook echt in gelooft.
regina1971 schreef:
24-12-2019 22:42
laat ik ook voorop stellen, dat ik mijn wensen en grenzen voor wat betreft zijn kinderen al vanaf dag 1 had geopperd, nog voor wij gingen samen wonen. overigens hij is bij mij ingetrokken. hij had ook kunnen zeggen nee, ik ga een eigen huis zoeken zodat mijn kinderen ook bij me kunnen komen wonen.

Je haalt dit aan alsof het ook maar iets zegt over de huidige situatie maar dat doet het natuurlijk niet. De situatie is veranderd, hij heeft nu een eigen huis (of ben je medehuurder?) en er is nu een kind dat bij hem wil komen wonen.
MevrKakel schreef:
24-12-2019 23:35
Als ik lees hoe je man (je hebt het over scheiding, ik dacht dat het je vriend was) over je spreekt en denkt dan zijn er voldoende duidelijke redenen aanwezig.
Jij weet wel hoe je als vrouw voor kinderen moet zorgen, je bent er voor het wassen en het schoonmaken, hij betrekt je niet in gezamenlijke besluiten...
En jij trouwt met hem, geeft je rechten op een woning op, komt in een situatie waarin je afhankelijk bent en laat het je aanleunen. Dan snap ik dat hij je zo behandeld. Je pikt het allemaal maar. En dan nog TO, heeft hij dat recht niet en mag jij waardevoller over jezelf denken. Echt vrouw, kom op voor jezelf en ga goed over jezelf denken. Je verdiend een betere behandeling, maar die krijg je alleen als je daar zelf ook echt in gelooft.
daar heb je wel gelijk in, hoe ik over mijzelf denk. hoe het zou moeten zijn dat ik behandeld wordt en hoe zou ik het graag willen hebben. daarom lees ik fora en vraag advies. ik weet niet hoe het zou moeten zijn, mijn partner doet soms alsof ik gek ben. dat is dan een mooi resolutie voor de komende jaar. waar ik wel van schrik dat ik vanaf het moment dat zoon hier komt wonen echt wettelijk verantwoordelijk voor hem ben. dus zonder overleg komt zoon hier wonen en ik moet mij ook nog eens wettelijk schikken. als ik plichten heb dan heb ik ook rechten.
"Een stiefouder heeft voornamelijk plichten en nauwelijks rechten. Tijdens het huwelijk of geregistreerd partnerschap moet de stiefouder bijvoorbeeld naar draagkracht meebetalen aan de opvoeding en verzorging van de minderjarige kinderen van de partner. Is het kind ouder dan 18? Dan moet de stiefouder meebetalen aan de kosten voor studie en levensonderhoud totdat het kind 21 is, mits het kind althans binnen het gezin van de stiefouder woont. Naast deze onderhoudsplicht heeft de stiefouder bovendien ook nog een opvoedplicht. Echtgenoten zijn volgens de wet namelijk verplicht om elkaars kinderen op te voeden."
deze tekst gevonden op het internet, dit impliceerd dat ik pas onderhoudsplicht heeft als het kind al bij de vader was ingeschreven toen er getrouwd werd. en dat is niet zo. klopt dit?
regina1971 schreef:
25-12-2019 12:09
"Een stiefouder heeft voornamelijk plichten en nauwelijks rechten. Tijdens het huwelijk of geregistreerd partnerschap moet de stiefouder bijvoorbeeld naar draagkracht meebetalen aan de opvoeding en verzorging van de minderjarige kinderen van de partner. Is het kind ouder dan 18? Dan moet de stiefouder meebetalen aan de kosten voor studie en levensonderhoud totdat het kind 21 is, mits het kind althans binnen het gezin van de stiefouder woont. Naast deze onderhoudsplicht heeft de stiefouder bovendien ook nog een opvoedplicht. Echtgenoten zijn volgens de wet namelijk verplicht om elkaars kinderen op te voeden."
deze tekst gevonden op het internet, dit impliceerd dat ik pas onderhoudsplicht heeft als het kind al bij de vader was ingeschreven toen er getrouwd werd. en dat is niet zo. klopt dit?
Dat staat er niet, en dat lijkt me ook niet de strekking.
Ik vind het nogal naïef dat je nooit hebt bedacht dat die kinderen wel eens veel meer bij hun vader zouden kunnen gaan wonen.
regina1971 schreef:
25-12-2019 12:09
Dit had je beter kunnen lezen vóór je samen ging wonen. Dat is nogal een gemene valkuil waar je nu ingetrapt bent.
TO, je zit in een nare situatie. Ik zou de komende tijd druk bezig gaan met werk zoeken én nadenken over je relatie. Deze man is niet bepaald lief voor je, loopt over je heen. Houdt geen rekening met je.

Houdt je nog van hem? En hij van jou?
MinkeDeWit schreef:
25-12-2019 12:27
Dat staat er niet, en dat lijkt me ook niet de strekking.
Ik vind het nogal naïef dat je nooit hebt bedacht dat die kinderen wel eens veel meer bij hun vader zouden kunnen gaan wonen.
nee idd, dat heb ik nooit bij stil gestaan. mijn partner is mijn 2e partner. mijn eerste partner was mijn eerste man en ik zijn eerste vrouw. zonder exen en zonder kinderen. dit voelt bij mij zo als iemand in het water flikkeren die niet kan zwemmen en zeggen, het is maar water, zwem dan...ze wilden nooit wonen bij hun vader, omdat de moeder mij een slechte imago heeft aangemeten. kinderen werden op gegeven moment zelfs bang en zeiden dat ze dachten dat ik ze zou vermoorden :(
redbulletje schreef:
25-12-2019 12:40
Dit had je beter kunnen lezen vóór je samen ging wonen. Dat is nogal een gemene valkuil waar je nu ingetrapt bent.
ik zou wel samen gaan wonen maar op andere gronden EN ik zou idd niet gaan trouwen. nu lees ik dat ik onderhouds plichting ben voor het kind en dus ook 1/3 aan geld moet bijdragen volgens de wet, ik vind dit niet fair.
Blijenvrij schreef:
25-12-2019 13:13
TO, je zit in een nare situatie. Ik zou de komende tijd druk bezig gaan met werk zoeken én nadenken over je relatie. Deze man is niet bepaald lief voor je, loopt over je heen. Houdt geen rekening met je.

Houdt je nog van hem? En hij van jou?
we houden wel van elkaar, we hebben een nare periode achter de rug in onze relatie, het liep gewoon niet lekker. hij alle dagen weg, veel werk, ik eenzaamheid en voor alles klaar staan. financiele shit die komen gaat in 2020.
ik weet niet wat ik doen moet. moet ik schikken omwille de kinderen, moet ik schikken omwille de rust... en ondertussen mijn eigen plan trekken? en wat zegt mijn fatsoen als ik dat kind zou zijn, of in zijn schoenen zou staan of die van zijn ex. of moet ik maar eersst in mijn eigen belang denken...
Je moet in de eerste plaats duidelijk maken aan je partner dat je zoon alleen bij jullie komt wonen als er van tevoren duidelijke afspraken worden gemaakt, financieel en wat betreft zorgtaken, overnachten van vriendin etc. Jullie huis, jullie regels. Die afspraken leggen jullie dan aan zijn zoon voor en dan kan hij nog even nadenken of het wel zo aantrekkelijk is om bij papa te komen wonen.

Als je man geen zin heeft om zulke afspraken te maken, is hij een lul. En dan is het jammer dat je daar nu achterkomt, maar dan heb je ook duidelijkheid. Kun je het nieuwe jaar beginnen met een nieuwe baan en een nieuw huis. Maak dat dan ook maar meteen duidelijk en richt je op het reageren op vacatures in plaats van huissloof spelen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven