is het raar?

24-12-2019 16:15 355 berichten
Lieve mensen, ik zit met het volgende. Ik en mijn partner hebben al 10 jaar relatie. geen eigen kinderen, daar is het niet van gekomen. mn partner heeft er wel 2. Eentje van 20 en een zoon van 18. Zoon van 18 woont bij moeders, dat hebben ze altijd al gedaan. Ik heb ze tijdens die 10 jaar opgevangen met normale verzorging, verder heb ik niet bijgedragen aan hun opvoeding. Zoon heeft nu een financiele issue met zijn moeder en wil dit op te lossen door hier te komen wonen. Ik ben daar op tegen en zit hier echt niet op te wachten om eerlijk te zijn. Mijn partner zeg "nou hij is zometeen 18 en mag bepalen waar hij gaat wonen". Maar houdt dit dan in dat ik mijn mond moet houden en maar toe moet laten wat er gaat gebeuren? Zoon en dochter komen hier regelmatig logeren voor week, 2 weken en dat is dan echt niet grappig. ik ben 48 en mijn partner bijna 50. ik zit echt niet te wachten op hele heisa om met nog iemand anders te gaan samen wonen. Mijn partner zegt dat ik negatief ben en ik vind dat ik ook grenzen heb. In het verleden heeft mijn partner diverse dingen doorgedramd en ik heb het toegelaten omwille van vrede, ik ben altijd conflict vermijdend. Heb ik een punt of vinden jullie dat ik niet moet tegenstribbelen?
regina1971 schreef:
24-12-2019 22:29
mijn partner wilde altijd zijn kinderen bij zich te betrekken, ik heb hem altijd hierin gesteund ook als het niet uitkwam voor mij. ik zette mijzelf altijd op de achter grond, en ik moest ook van hem "pas op de plaats maken". want als zijn kinderen bij ons waren dan was alleen papa in beeld, ik was voor schoonmaken, koken en wassen. zijn ex heeft mij vanaf dag 1 erg zwart gemaakt bij de kinderen. dat ik de vader heb afgepakt, dat ik een neukkonijn ben.
Dit doe jij zelf he? Jij accepteert dat.
Als mijn partner mij zo behandelde was het al heel lang mijn partner niet meer.
Tickel schreef:
24-12-2019 22:28
Ik zou het hele zooitje aan je partner overlaten om te regelen.
Alle plannen die hij heeft, zonder jou erin te betrekken, mag hij ook zelf uitvoeren.
Precies. En dus ook zoon zijn kamer inrichten en alles. Jij regelt niks want jij moet ondertussen op zoek naar andere woonruimte.
laat ik ook voorop stellen, dat ik mijn wensen en grenzen voor wat betreft zijn kinderen al vanaf dag 1 had geopperd, nog voor wij gingen samen wonen. overigens hij is bij mij ingetrokken. hij had ook kunnen zeggen nee, ik ga een eigen huis zoeken zodat mijn kinderen ook bij me kunnen komen wonen.
RamsayStreet schreef:
24-12-2019 22:40
Precies. En dus ook zoon zijn kamer inrichten en alles. Jij regelt niks want jij moet ondertussen op zoek naar andere woonruimte.
daar neig ik naar...jullie niet reageren dan niet. en mss is het de beste oplossing voor iedereen. voorlopig gaan latten, maar dan eerst een inkomen anders kom ik niet verder.
MevrKakel schreef:
24-12-2019 22:36
Dit doe jij zelf he? Jij accepteert dat.
Als mijn partner mij zo behandelde was het al heel lang mijn partner niet meer.
dus als ik jou goed begrijp ik heb 10 jaar lang te veel geslikt dus dit zal ik ook wel slikken?
TO sommige dingen komen misschien wel heel hard over maar je relatie klinkt niet echt leuk. Gedoe tussen je man en zijn ex, gedoe tussen jou en je man. Je voelt je niet gehoord. Het klinkt alsof je zelf twijfelt over je relatie en de dreigende verhuizing van zoon lijkt dingen ineen stroomversnelling te brengen. Hoe leuk is deze relatie nou echt voor jou?

Je zit best moeilijk zo zonder werk en nu dit gedoe in je woonsituatie en je relatie maar jeetje vrouw, je bent toch geen deurmat!?!?!
regina1971 schreef:
24-12-2019 22:44
daar neig ik naar...jullie niet reageren dan niet. en mss is het de beste oplossing voor iedereen. voorlopig gaan latten, maar dan eerst een inkomen anders kom ik niet verder.
Maar het is jouw huis toch? Dus jij hoeft toch niet te vertrekken?
regina1971 schreef:
24-12-2019 22:42
laat ik ook voorop stellen, dat ik mijn wensen en grenzen voor wat betreft zijn kinderen al vanaf dag 1 had geopperd, nog voor wij gingen samen wonen. overigens hij is bij mij ingetrokken. hij had ook kunnen zeggen nee, ik ga een eigen huis zoeken zodat mijn kinderen ook bij me kunnen komen wonen.
Dan zet jij hem gewoon buiten: jouw huis, jouw regels!
Gatekeeper* schreef:
24-12-2019 22:47
Nee maar goed, ze is financieel afhankelijk.
Wat is er eigenlijk aan deze man/relatie? Dat lees ik nergens. Ja, jij hebt gekozen voor deze man met kinderen, maar hij behandelt je respectloos. Er zou toch op zijn minst overleg kunnen zijn? Ga snel op zoek naar werk en laat hem vertrekken ui t jouw huis.
regina1971 schreef:
24-12-2019 22:42
Ja maar zo is het niet gegaan. Hij heeft je wensen en grenzen zo te lezen nooit echt gerespecteerd. Als jij in je eigen huis (waarin hij is ingetrokken) alleen maar mag huishouden terwijl hij SuperPretparkPapa speelde wann3er de kinderen er waren dan klopt er toch iets niet? Welke grens heeft hij dan gerespecteerd volgens jou?
SallySpectra* schreef:
24-12-2019 22:50
Als ze die man buiten zet krijgt ze toch meer uitkering/toeslagen?
Bedoel, ze had het huis blijkbaar ook eerst in haar eentje?
redbulletje schreef:
24-12-2019 22:53
Is maar de vraag als ze een eigen bedrijf had.
SallySpectra* schreef:
24-12-2019 22:50
Er zijn meer vacatures dan ooit. Zo lang kan ze toch niet zonder werk zitten.
redbulletje schreef:
24-12-2019 22:53
Welke uitkering/toeslagen dan, volgens jou?

Eerst had ze inkomen hè, nu kennelijk niet.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
24-12-2019 22:57
Welke uitkering/toeslagen dan, volgens jou?

Eerst had ze inkomen hè, nu kennelijk niet.
Vanuit een eigen bedrijf heb je geen recht op ww en als het een koophuis is ook geen recht op bijstand.
Ze is dus volledig afhankelijk van haar vriend.
granny71 schreef:
24-12-2019 23:00
Vanuit een eigen bedrijf heb je geen recht op ww en als het een koophuis is ook geen recht op bijstand.
Heb je geen recht op bijstand met een koophuis joh?! Dat is drama zeg.
Gatekeeper* schreef:
24-12-2019 23:05
Er zijn er genoeg die dat niet weten.
granny71 schreef:
24-12-2019 23:08
Er zijn er genoeg die dat niet weten.
Ik wist dat ook niet. Ik dacht dat iedereen “recht” had op bijstand.
granny71 schreef:
24-12-2019 23:00
Dat klopt niet helemaal; hangt af van de overwaarde.
Gatekeeper* schreef:
24-12-2019 23:05
In sommige gevallen wel hoor. Ik heb met mijn koophuis bijstand gehad. Alleen heet het dan IOAW, en je moet WW hebben gekregen na een bepaalde leeftijd, in mijn geval was dat 50, nu weet ik het niet. En je moet die WW ook over een langere tijd gehad hebben. (dus niet WW van een half jaar werken)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gatekeeper* schreef:
24-12-2019 22:47
nee, dit is inmiddels 3e huis en deze is van hem, nou ja hij betaald de huur nu
Is het raar dat je dit niet wilt? Nee ik vind het niet raar.
Is het raar als je vriend zijn zoon niet in huis neemt omdat jij dat niet ziet zitten?Ja dat lijkt mee heel raar. Het is zijn kind en als zijn kind woonruimte nodig heeft dan lijkt het me niet meer dan normaal dat als hij dit kan bieden, dat hij dat dan doet...
Ga in overleg met man en kind of het wellicht een tijdelijke oplossing kan zijn.
nlies schreef:
24-12-2019 23:13
In sommige gevallen wel hoor. Ik heb met mijn koophuis bijstand gehad. Alleen heet het dan IOAW, en je moet WW hebben gekregen na een bepaalde leeftijd, in mijn geval was dat 50, nu weet ik het niet. En je moet die WW ook over een langere tijd gehad hebben. (dus niet WW van een half jaar werken)
ik heb een huurhuis, en ik heb geen recht op WW omdat ik een zzp-er ben geweest
Juf1234 schreef:
24-12-2019 23:14
Is het raar dat je dit niet wilt? Nee ik vind het niet raar.
Is het raar als je vriend zijn zoon niet in huis neemt omdat jij dat niet ziet zitten?Ja dat lijkt mee heel raar. Het is zijn kind en als zijn kind woonruimte nodig heeft dan lijkt het me niet meer dan normaal dat als hij dit kan bieden, dat hij dat dan doet...
Ga in overleg met man en kind of het wellicht een tijdelijke oplossing kan zijn.
dat heb ik aangeboden, een gulden middenweg. weekenden bij mama en maximaal 6 maanden. tot hij geslaagd is van zijn examen, daarna wil zoon studeren in amsterdam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven