is het raar?

dinsdag 24 december 2019 om 16:15
Lieve mensen, ik zit met het volgende. Ik en mijn partner hebben al 10 jaar relatie. geen eigen kinderen, daar is het niet van gekomen. mn partner heeft er wel 2. Eentje van 20 en een zoon van 18. Zoon van 18 woont bij moeders, dat hebben ze altijd al gedaan. Ik heb ze tijdens die 10 jaar opgevangen met normale verzorging, verder heb ik niet bijgedragen aan hun opvoeding. Zoon heeft nu een financiele issue met zijn moeder en wil dit op te lossen door hier te komen wonen. Ik ben daar op tegen en zit hier echt niet op te wachten om eerlijk te zijn. Mijn partner zeg "nou hij is zometeen 18 en mag bepalen waar hij gaat wonen". Maar houdt dit dan in dat ik mijn mond moet houden en maar toe moet laten wat er gaat gebeuren? Zoon en dochter komen hier regelmatig logeren voor week, 2 weken en dat is dan echt niet grappig. ik ben 48 en mijn partner bijna 50. ik zit echt niet te wachten op hele heisa om met nog iemand anders te gaan samen wonen. Mijn partner zegt dat ik negatief ben en ik vind dat ik ook grenzen heb. In het verleden heeft mijn partner diverse dingen doorgedramd en ik heb het toegelaten omwille van vrede, ik ben altijd conflict vermijdend. Heb ik een punt of vinden jullie dat ik niet moet tegenstribbelen?

dinsdag 24 december 2019 om 22:36
Dit doe jij zelf he? Jij accepteert dat.regina1971 schreef: ↑24-12-2019 22:29mijn partner wilde altijd zijn kinderen bij zich te betrekken, ik heb hem altijd hierin gesteund ook als het niet uitkwam voor mij. ik zette mijzelf altijd op de achter grond, en ik moest ook van hem "pas op de plaats maken". want als zijn kinderen bij ons waren dan was alleen papa in beeld, ik was voor schoonmaken, koken en wassen. zijn ex heeft mij vanaf dag 1 erg zwart gemaakt bij de kinderen. dat ik de vader heb afgepakt, dat ik een neukkonijn ben.
Als mijn partner mij zo behandelde was het al heel lang mijn partner niet meer.

dinsdag 24 december 2019 om 22:40
Precies. En dus ook zoon zijn kamer inrichten en alles. Jij regelt niks want jij moet ondertussen op zoek naar andere woonruimte.

dinsdag 24 december 2019 om 22:42

dinsdag 24 december 2019 om 22:44
daar neig ik naar...jullie niet reageren dan niet. en mss is het de beste oplossing voor iedereen. voorlopig gaan latten, maar dan eerst een inkomen anders kom ik niet verder.RamsayStreet schreef: ↑24-12-2019 22:40Precies. En dus ook zoon zijn kamer inrichten en alles. Jij regelt niks want jij moet ondertussen op zoek naar andere woonruimte.

dinsdag 24 december 2019 om 22:47
TO sommige dingen komen misschien wel heel hard over maar je relatie klinkt niet echt leuk. Gedoe tussen je man en zijn ex, gedoe tussen jou en je man. Je voelt je niet gehoord. Het klinkt alsof je zelf twijfelt over je relatie en de dreigende verhuizing van zoon lijkt dingen ineen stroomversnelling te brengen. Hoe leuk is deze relatie nou echt voor jou?
Je zit best moeilijk zo zonder werk en nu dit gedoe in je woonsituatie en je relatie maar jeetje vrouw, je bent toch geen deurmat!?!?!
Je zit best moeilijk zo zonder werk en nu dit gedoe in je woonsituatie en je relatie maar jeetje vrouw, je bent toch geen deurmat!?!?!

dinsdag 24 december 2019 om 22:47
Maar het is jouw huis toch? Dus jij hoeft toch niet te vertrekken?regina1971 schreef: ↑24-12-2019 22:44daar neig ik naar...jullie niet reageren dan niet. en mss is het de beste oplossing voor iedereen. voorlopig gaan latten, maar dan eerst een inkomen anders kom ik niet verder.

dinsdag 24 december 2019 om 22:48
Dan zet jij hem gewoon buiten: jouw huis, jouw regels!regina1971 schreef: ↑24-12-2019 22:42laat ik ook voorop stellen, dat ik mijn wensen en grenzen voor wat betreft zijn kinderen al vanaf dag 1 had geopperd, nog voor wij gingen samen wonen. overigens hij is bij mij ingetrokken. hij had ook kunnen zeggen nee, ik ga een eigen huis zoeken zodat mijn kinderen ook bij me kunnen komen wonen.

dinsdag 24 december 2019 om 22:50
Nee maar goed, ze is financieel afhankelijk.Gatekeeper* schreef: ↑24-12-2019 22:47Maar het is jouw huis toch? Dus jij hoeft toch niet te vertrekken?

dinsdag 24 december 2019 om 22:53
Ja maar zo is het niet gegaan. Hij heeft je wensen en grenzen zo te lezen nooit echt gerespecteerd. Als jij in je eigen huis (waarin hij is ingetrokken) alleen maar mag huishouden terwijl hij SuperPretparkPapa speelde wann3er de kinderen er waren dan klopt er toch iets niet? Welke grens heeft hij dan gerespecteerd volgens jou?regina1971 schreef: ↑24-12-2019 22:42laat ik ook voorop stellen, dat ik mijn wensen en grenzen voor wat betreft zijn kinderen al vanaf dag 1 had geopperd, nog voor wij gingen samen wonen. overigens hij is bij mij ingetrokken. hij had ook kunnen zeggen nee, ik ga een eigen huis zoeken zodat mijn kinderen ook bij me kunnen komen wonen.

dinsdag 24 december 2019 om 22:53
Als ze die man buiten zet krijgt ze toch meer uitkering/toeslagen?
Bedoel, ze had het huis blijkbaar ook eerst in haar eentje?

dinsdag 24 december 2019 om 22:55
Is maar de vraag als ze een eigen bedrijf had.redbulletje schreef: ↑24-12-2019 22:53Als ze die man buiten zet krijgt ze toch meer uitkering/toeslagen?

dinsdag 24 december 2019 om 22:56
Er zijn meer vacatures dan ooit. Zo lang kan ze toch niet zonder werk zitten.

dinsdag 24 december 2019 om 22:57
Welke uitkering/toeslagen dan, volgens jou?redbulletje schreef: ↑24-12-2019 22:53Als ze die man buiten zet krijgt ze toch meer uitkering/toeslagen?
Eerst had ze inkomen hè, nu kennelijk niet.
dinsdag 24 december 2019 om 23:00
Vanuit een eigen bedrijf heb je geen recht op ww en als het een koophuis is ook geen recht op bijstand.SallySpectra* schreef: ↑24-12-2019 22:57Welke uitkering/toeslagen dan, volgens jou?
Eerst had ze inkomen hè, nu kennelijk niet.
Ze is dus volledig afhankelijk van haar vriend.

dinsdag 24 december 2019 om 23:08
Er zijn er genoeg die dat niet weten.Gatekeeper* schreef: ↑24-12-2019 23:05Heb je geen recht op bijstand met een koophuis joh?! Dat is drama zeg.

dinsdag 24 december 2019 om 23:13
In sommige gevallen wel hoor. Ik heb met mijn koophuis bijstand gehad. Alleen heet het dan IOAW, en je moet WW hebben gekregen na een bepaalde leeftijd, in mijn geval was dat 50, nu weet ik het niet. En je moet die WW ook over een langere tijd gehad hebben. (dus niet WW van een half jaar werken)Gatekeeper* schreef: ↑24-12-2019 23:05Heb je geen recht op bijstand met een koophuis joh?! Dat is drama zeg.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

dinsdag 24 december 2019 om 23:13
nee, dit is inmiddels 3e huis en deze is van hem, nou ja hij betaald de huur nuGatekeeper* schreef: ↑24-12-2019 22:47Maar het is jouw huis toch? Dus jij hoeft toch niet te vertrekken?

dinsdag 24 december 2019 om 23:14
Is het raar dat je dit niet wilt? Nee ik vind het niet raar.
Is het raar als je vriend zijn zoon niet in huis neemt omdat jij dat niet ziet zitten?Ja dat lijkt mee heel raar. Het is zijn kind en als zijn kind woonruimte nodig heeft dan lijkt het me niet meer dan normaal dat als hij dit kan bieden, dat hij dat dan doet...
Ga in overleg met man en kind of het wellicht een tijdelijke oplossing kan zijn.
Is het raar als je vriend zijn zoon niet in huis neemt omdat jij dat niet ziet zitten?Ja dat lijkt mee heel raar. Het is zijn kind en als zijn kind woonruimte nodig heeft dan lijkt het me niet meer dan normaal dat als hij dit kan bieden, dat hij dat dan doet...
Ga in overleg met man en kind of het wellicht een tijdelijke oplossing kan zijn.

dinsdag 24 december 2019 om 23:14
ik heb een huurhuis, en ik heb geen recht op WW omdat ik een zzp-er ben geweestnlies schreef: ↑24-12-2019 23:13In sommige gevallen wel hoor. Ik heb met mijn koophuis bijstand gehad. Alleen heet het dan IOAW, en je moet WW hebben gekregen na een bepaalde leeftijd, in mijn geval was dat 50, nu weet ik het niet. En je moet die WW ook over een langere tijd gehad hebben. (dus niet WW van een half jaar werken)

dinsdag 24 december 2019 om 23:15
dat heb ik aangeboden, een gulden middenweg. weekenden bij mama en maximaal 6 maanden. tot hij geslaagd is van zijn examen, daarna wil zoon studeren in amsterdam.Juf1234 schreef: ↑24-12-2019 23:14Is het raar dat je dit niet wilt? Nee ik vind het niet raar.