is het raar?

dinsdag 24 december 2019 om 16:15
Lieve mensen, ik zit met het volgende. Ik en mijn partner hebben al 10 jaar relatie. geen eigen kinderen, daar is het niet van gekomen. mn partner heeft er wel 2. Eentje van 20 en een zoon van 18. Zoon van 18 woont bij moeders, dat hebben ze altijd al gedaan. Ik heb ze tijdens die 10 jaar opgevangen met normale verzorging, verder heb ik niet bijgedragen aan hun opvoeding. Zoon heeft nu een financiele issue met zijn moeder en wil dit op te lossen door hier te komen wonen. Ik ben daar op tegen en zit hier echt niet op te wachten om eerlijk te zijn. Mijn partner zeg "nou hij is zometeen 18 en mag bepalen waar hij gaat wonen". Maar houdt dit dan in dat ik mijn mond moet houden en maar toe moet laten wat er gaat gebeuren? Zoon en dochter komen hier regelmatig logeren voor week, 2 weken en dat is dan echt niet grappig. ik ben 48 en mijn partner bijna 50. ik zit echt niet te wachten op hele heisa om met nog iemand anders te gaan samen wonen. Mijn partner zegt dat ik negatief ben en ik vind dat ik ook grenzen heb. In het verleden heeft mijn partner diverse dingen doorgedramd en ik heb het toegelaten omwille van vrede, ik ben altijd conflict vermijdend. Heb ik een punt of vinden jullie dat ik niet moet tegenstribbelen?

zaterdag 28 december 2019 om 22:12
dat moet je hier vragen.regina1971 schreef: ↑28-12-2019 21:04deze toppic mag gesloten worden. ik heb de meningen erg gewaardeerd, alle meningen. reacties die nu gepost worden hebben niets van doen met de oorspronkelijke toppic. dus admin... sluit deze toppic. ik ben jullie allen dankbaar voor jullie bijdrage
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/445032/99#
“Don’t look back – you’re not going that way.”

zaterdag 28 december 2019 om 22:30
Dat je vakantie neemt begrijp ik wel. Maar als je (kennelijk) helemaal geen buffer hebt, niet alvast uitkijken naar een baan? Nee dat begrijp ik niet. Zeker niet met zo’n relatie.regina1971 schreef: ↑28-12-2019 21:03mijn bedrijf heb ik opgeheven per 1 nov. ik heb mij zelf na 5 jaar 3 weken vakantie gegunt... mag het even?? dus binnen 2/3 weken nieuwe baan vinden ? en nog goed betaald en geen schoonmaak...
Dat uitkijken naar een nieuwe baan had je natuurlijk best al kunnen doen toen je je bedrijf nog had. En ook tijdens je vakantie kan je er best een paar brieven uit knallen.
Neem ook aan dat je niet op 31 oktober besluit om op 1 november te stoppen. Dat zag je aankomen en daar had je op kunnen anticiperen.

woensdag 1 januari 2020 om 12:24
dankjewel, ik hoop op het beste. de strekking is dat ik niet over mij heen moet laten lopen en zeker niet zomaar dingen accepteren. ik zal hier nog eens terugkomen, ook om de verhalen van anderen te lezen.