Geld problemen van vriend

27-12-2019 04:40 57 berichten
.
anoniem_64df181e87a22 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 12:30
Reden: .
99.88% gewijzigd
smcyes schreef:
27-12-2019 06:34

Maar ben het gesprek wel vaker aangegaan en dat schiet hij uit z'n slof...

Dit is voor mij de alarmbel.

Schulden alla (mits uit het verleden en met een duidelijke reden zoals studieschuld), maar vervolgens ook nog uit je slof schieten als je wordt aangesproken op domme keuzes?

Sowieso vind ik het heel erg onaantrekkelijk als mensen uit hun slof schieten tegen hun partner.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jullie kostenverdeling ook een beetje gek. Je kan toch wel een beetje meebetalen aan het huis? Dat had je ook moeten doen als je op jezelf woont. 1 persoon boodschappen is echt zoveel geld niet (je eigen boodschappen had je dan ook moeten betalen dus die tel ik niet). Dat zou een mooie manier zijn om ervoor te zorgen dat hij niet structureel geld tekort komt.

Of: jullie moeten kleiner gaan wonen
realhwmakfsd schreef:
27-12-2019 09:26
Ik vind jullie kostenverdeling ook een beetje gek. Je kan toch wel een beetje meebetalen aan het huis? Dat had je ook moeten doen als je op jezelf woont. 1 persoon boodschappen is echt zoveel geld niet (je eigen boodschappen had je dan ook moeten betalen dus die tel ik niet). Dat zou een mooie manier zijn om ervoor te zorgen dat hij niet structureel geld tekort komt.

Of: jullie moeten kleiner gaan wonen
Ik zou ook niet gaan meebetalen aan een koophuis dat niet op mijn naam staat. Dat geld zet je apart.
De rest zou ik wel meebetalen. Mits het normale kosten zijn.
Ze heeft woongenot...alleen moet zij ook huur betalen. Zij kan op zijn minst andere vaste lasten betalen of de rente.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als er een duur toestel in dat telefoonabonnement zit is het niet betalen van die rekeningen heel dom. Als hij een negatieve BKR registratie aan zijn broek krijgt, kunnen jullie voorlopig geen ander huis kopen.

Twee x telefoonabonnement en een kleine boete, heeft hij echt zo weinig marge?
coravanmora schreef:
27-12-2019 09:34
Als er een duur toestel in dat telefoonabonnement zit is het niet betalen van die rekeningen heel dom. Als hij een negatieve BKR registratie aan zijn broek krijgt, kunnen jullie voorlopig geen ander huis kopen.

Twee x telefoonabonnement en een kleine boete, heeft hij echt zo weinig marge?
Of zijn er nog meer schulden? Of is het luiheid? Gewoon geen zin hebben om een beetje verantwoordelijk om te gaan met geld en rekeningen?
En waarom zou hij, zijn partner red hem wel. Heeft ze al eerder gedaan.
Luci_Morgenster schreef:
27-12-2019 09:29
Ik zou ook niet gaan meebetalen aan een koophuis dat niet op mijn naam staat. Dat geld zet je apart.
De rest zou ik wel meebetalen. Mits het normale kosten zijn.
Ik weet van vrienden dat zij huur betalen aan hun partner met koophuis (vaak lage huur en boodschappen). Ik woon zelf niet samen maar vind dit ook een prettig idee. Zo leun je niet volledig op iemand (met schulden).
Luci_Morgenster schreef:
27-12-2019 09:37
Of zijn er nog meer schulden? Of is het luiheid? Gewoon geen zin hebben om een beetje verantwoordelijk om te gaan met geld en rekeningen?
En waarom zou hij, zijn partner red hem wel. Heeft ze al eerder gedaan.

Maar ondertussen wel steeds uit zijn slof schieten en zelfs ruzie zoeken (!) met zijn partner als die ook maar íets over zijn financiën waagt op te merken. TO, dat pik je toch niet?
hij is het niet eens met de boete? dan mort je naar de fechter want als je niets doet wordt het bedrag hoger en hoger en wordt je bezwaar ongeloofwaardig
Heel onvolwassen gedrag. Dat veranderd niet meer hoor.
realhwmakfsd schreef:
27-12-2019 09:40
Ik weet van vrienden dat zij huur betalen aan hun partner met koophuis (vaak lage huur en boodschappen). Ik woon zelf niet samen maar vind dit ook een prettig idee. Zo leun je niet volledig op iemand (met schulden).
Ik zou ook meebetalen aan internet, tv, gas en licht en verzekeringen, gemeentebelastingen enz. Er is meer dan boodschappen.
Maar aan een hypotheek van een huis waar je geen enkel recht op hebt, niet qua eigenaarschap of woonrecht en ook niet gaat krijgen,niet.
Had je deze baby gepland?
Such fun!1
MarindaH schreef:
27-12-2019 10:07
Baby?? :whut:
viva-amber schreef:
27-12-2019 09:32
Ze heeft woongenot...alleen moet zij ook huur betalen. Zij kan op zijn minst andere vaste lasten betalen of de rente.
Hoe zij haar financiele bijdrage hebben besproken gaat ons niets aan.
Waarom ga je samenwonen met iemand in een te duur huis waarvan jij sowieso al de helft niet kan meebetalen. Ook zijn er geen duidelijke financiële afspraken gemaakt en je bent bang om te beginnen over een beginnende schuld die alleen maar gaat oplopen omdat je vriend sowieso de boete uit principe niet wil betalen....

Begin van een hoop ellende.
smcyes schreef:
27-12-2019 06:34
Ben ik het volledig mee eens hoor! Zo'n boeiende boete is het niet, moet je gewoon betalen.
Maar ben het gesprek wel vaker aangegaan en dat schiet hij uit z'n slof...

En ik wil ook niet samenwonen met iemand met schulden (al gaat het nu om twee rekeningen vd KPN en boete, maar dan nog. Het kan klein beginnen) Maar er moet idd over gesproken worden.
Zocht ff naar tips om het zo goed mogelijk te brengen voor iemand die niet gewend is hierover te praten. (uberhaupt te praten, maar dat ter zijde :p)
Je woont al samen met iemand mer schulden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
MarindaH schreef:
27-12-2019 10:07
:winkie:
Hoe weet je zo zeker dat het alleen om die 2 KPN facturen en die boete gaat?
Mijn alarmbellen gaan af, aangezien hij ook nog boos wordt.
Vermoedelijk zijn die schulden niet opgelost en het zou best weleens kunnen dat hij dieper in de financiële shit zit dan hij wil toegeven.

Zoals gezegd is het weigeren een boete te betalen gewoon dom. Hij moet in bezwaar (als die termijn nog niet verstreken is) en anders gewoon betalen.

Als het dadelijk bij een deurwaarder ligt en die komt beslag roerende zaken leggen, houd er dan rekening mee dat hij ook beslag op jouw spullen kan leggen. Het is vervolgens aan jou om met aankoopbewijzen aan te tonen dat het jouw spullen zijn. Als je dat niet kunt heb je pech.

Ik zou eisen dat hij alles op tafel legt. Dus ook inzage geven in zijn bankafschriften En de rest van de administratie en samen controleren wat er open staat. Zo niet, dan zou ik vertrekken.
Ik snap dat je niet op ruzie zit te wachten, maar bij samenwonen hoort ook vertrouwen, en dus logisch dat jij de status van de schuld wil weten, desnoods onder de noemer hoe jullie dit zsm kunnen oplossen/ betalen, zo geef je aan open te staan om dit samen te betalen. Problemen op financieel gebied kan een drama voor je relatie zijn. Zeg hem dat , dan ligt de keus bij hem. Reageert hij kwaad, onredelijk enz. Denk dan nog eens heel goed of je in deze relatie nog energie moet steken. Sterkte TO
Kan je wat met de reacties TO?
.
anoniem_64df181e87a22 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 12:30
Reden: .
99.93% gewijzigd
Ben je tenminste ingeschreven? Kan je ergens heen? Want dit gaat nooit goed komen natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Er is helaas bijna niet met hem te praten. Loopt boos weg als ik erover begin. En ja, dat is kwalijk. En als dit zo blijft is het zeker iets om over na te denken om uberhaupt te twijfelen aan de relatie. Maar zover is het nog niet, vandaar dat ik tips vroeg :)

Tip: Bepaal zo vast wanneer het wel tijd is om te twijfelen, eigenlijk, om het zeker te weten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Twee weken te laat betalen is inderdaad een achterstand. Je betaalt je huur vooraf, dus de 1e van januari voor januari. Als je dus pas 15 januari betaalt is dat een achterstand. De woningbouw hier is ook bezig mensen aanmaningen te sturen hiervoor en maken er een project van. Want je zit zo met een huurachterstand als er iets mis is

Maar je bent hem al aan het verdedigen, dus het zal wel goedkomen.
Oh en vergelijk deze relatie met je vorige. Die was niet best toch? Deze klinkt echt niet veel beter....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven