Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2020

25-10-2019 11:07 322 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendEchoGeslacht
Trisch322e1 julimeisje
Sunshine1992271e5 julijongen
Purrie87321e7 julimeisje
Giganormous343e9 julijongen
roze-roos281e15 julimeisje

IWI :redrose:
Innerpeace :rose:
trisch wijzigde dit bericht op 15-04-2020 21:01
97.10% gewijzigd
Welkom Moonlight. Leuk dat je mee schrijft. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Welkom Moonlight, tuurlijk mag je nog meeschrijven, gezellig! Wat zijn je gegevens?

Is er nog meer info die in de tabel moet?

Sorry voor m’n afwezigheid, ben super druk momenteel maar ga vrijdag (m’n vrije dag) even rustig bijlezen en de tabel bijwerken.
Hoi allemaal! Hoe is het met jullie?

Hier gaat het even een heel stuk minder. De misselijkheid en vermoeidheid werd alleen maar erger en moet inmiddels meerdere keren per dag braken. Gisteren van de huisarts medicatie hiervoor gekregen want zo kan ik echt niet functioneren. Baal er even flink van. Nu ruim 10wkn en ik had gehoopt dat het beter zou gaan ipv slechter.

Sorry voor de egopost maar moest het even van me afschrijven.
Hoi Sunshine,
Vervelend om te horen dat het zo slecht gaat. Heel erg balen!
Ik moet zeggen dat het bij mij hetzelfde is. Ik geef ook meerdere malen per dag over. Is echt niet leuk en heel vervelend. Normaal functioneren zie ik zelf niet echt als doel. Ik verschijn op werk, doe daar een soort van mijn ding. Op woensdag en donderdag kruip ik gelijk in mijn bed als ik thuis kom voor een dutje. Mijn vriend maakt me dan om 7 uur wakker voor het eten. En dan ga ik tussen 10 en 11 weer naar bed.
Welkom moonlight!

@sunshine: jeetje wat balen! Mijn klachten zijn ook erger geworden ipv minder. Hoop dat de medicatie aanslaat en je weer een beetje de dag door kan komen :hug:

@rozeroos: voor jou ook een :hug: . Vind die misselijkheid al bijna niet te doen, maar overgeven er ook nog bij....

Ik tik maandag de 11 weken aan, maar ook nog steeds erg moe en misselijk. Tanden poetsen lukt echt niet :facepalm: . Ook best veel last van Mn darmen nog. Dinsdag de termijnecho, spannend toch wel weer. Hoop dat alles goed gaat nog.

Hebben jullie ook al zo’n drang naar babyspullen kopen? Ik zit me echt in te houden tot in ieder geval de echo dinsdag, daarna mag ik iets gaan kopen van mezelf :biggrin:
Gefeliciteerd Moonlight en welkom!

We hebben het vorige week onze kinderen, ouders en broers/zussen verteld. Wat ik vooral grappig vond is dat een aantal het niet meer had verwacht en dachten dat we het bij 2 wilden houden. En het leukste was de reactie van m’n dochter van 3: die is (zoals verwacht) helemaal in de wolken.

Ik kijk wel uit naar over een paar weken; dan voel ik me hopelijk wat beter. Vooral de vermoeidheid is nu echt slopend.

Maandag termijnecho; fijn om dan ‘de datum’ te hebben en natuurlijk om nog een keertje te kijken. Dan nog een weekje werken en 2 weken vakantie.
Purrie ja ik heb ook al drang om baby spullen te kopen. Vooral de leuke dingen die ik zie bij de Hema :love:

Maar ik heb ook nog niets gekocht. Ik wacht tot 12 weken. Maar het is wel heel moeilijk!
Ik denk dat de pillen gelukkignwek iets helpen. Gisteren maar 1x gebraakt en weer wat kunnen eten en drinken wat de dagen daarvoor niet ging omdat ik dan meteen moest braken.

Toch ergens wel "fijn" om te horen dat jullie ook meer klachten lijken te hebben ipv dat het minder wordt. Had eigenlijk gedacht dat het raar was dat ik nu meer klachten kreeg ipv minder maar dat is dus niet zo.

Roze roos wat jij zegt wat betreft werk lijkt me fijn als dat zo kan, in mijn vakgebied gaat dat helaas niet. Je moet er altijd volledig bij zijn omdat het anders problemen kan geven voor andere mensen..

Kopen heb ik nog niet gedaan maar is lastig. Nu denk ik dat ik wacht tot we weten wat het wordt omdat ik kleertjes voor een geslacht leuker vind dat neutrale kleertjes.

@giga wat leuk dat je het verteld hebt en dat het voor veel dus echt als een verrassing kwam!
Wat ik trouwens ook nog even kwijt wil: ik kan geen kerstreclame kijken zonder tranen in m’n ogen te krijgen. Zelfs die van m&m’s maakt me emotioneel... :cry:

Of net die bij handbaldames die wereldkampioen worden, zit ik ook steeds te snikken bij die beelden.

Hebben jullie dat ook?
@ giga: leuk die reacties! Wij gaan het met kerst wereldkundig maken, zin in!

@emo: ik dacht dat ik er weinig last van had.... tot ik gister een filmpje zag van een hond die al een tijd vermist was en terug was gevonden.... tranen met tuiten :biggrin:

@sunshine: fijn dat de medicatie lijkt te helpen! Kleertjes wil ik idd ook pas kopen nadat we weten wat het wordt.

Willen jullie trouwens het geslacht straks weten? Wij wel, wil na de termijnecho dinsdag de pretecho gaan boeken :hyper:
Zo! Volgens mij klopt de tabel weer. Joylyne, Sig en MissChessire, jullie hebben inmiddels als het goed is allemaal een echo gehad (de data die er stonden waren in november). Willen jullie nog meeschrijven, anders haal ik jullie uit de tabel voor het overzicht.

Nieuwe schrijfsters zijn van harte welkom om aan te sluiten, geef dan even je gegevens door voor in de tabel.

Wat vervelend dames die zo misselijk zijn! Hier ook elke dag misselijk maar nog niet hoeven spugen gelukkig.

Qua kleertjes kopen wacht ik op de termijnecho, ik heb nog heel veel spullen van mn dochtertje (die is nu 15 maanden), dus het ligt er ook een beetje aan welk geslacht het is, anders kan ik ook veel opnieuw gebruiken. Ik ga ook weer naar de negenmaandenbeurs, daar ben ik gek op, kan je zoveel leuke koopjes op de kop tikken. Dus daar ga ik sowieso los haha.

Ik zou maandag de termijnecho krijgen, maar heb hem vrijdag al gehad, omdat hij verplaatst werd. Alles is goed en ik ben gewoon 3 dagen vooruit gezet wat technisch gezien niet mogelijk is (dag 11 van mn cyclus, plus dag voor mn positieve ovulatietest EN mn temperatuur was nog tot twee dagen erna laag, wat betekent dat mn ei nog niet geweest was, maargoed het zal wel een snelle groeier zijn).
Wij hebben 7 januari de geslachtsbepaling, dan ben ik 14+6. Door opnieuw een goed echo begin ik er langzaam in te geloven dat deze er weer gaat komen. Zo fijn dat het ook zonder de hele ellendige periode van miskramen kan gaan, voel me zo dankbaar.

Giga en Innerpeace, heel veel succes morgen bij jullie echo's!
Trisch wat fijn! Misschien vroeg ingenesteld? Leuk dat jullie de geslachtsbepaling echo al gepland hebben!

Giga en innerpeace op naar mooie echo’s vandaag!

Ik moet nog 1 nachtje slapen :A:
Giga ik ben zelf nog niet zo emotioneel. Merk zelf dat ik minder emotioneel ben. Ik ben altijd heel lief en geduldig. Maar op dit moment ben ik ongeduldig en snel geïrriteerd. Kan ook bijna geen film af kijken voordat ik hem zat ben. Moet ook vaak tot 10 tellen bij bepaalde collega's :facepalm:

Trisch fijn nog een goede echo! Apart dat ze het nog 3 dagen vooruit geplaatst hebben. Nog een dag vooruit en je kan niet meer met het juli groepje mee schrijven ;-)

Purrie leuk morgen de volgende echo. Gaan ze dan ook de uitgerekende datum bepalen?
Wij willen ook het geslacht weten. Mij maakt het niet zo veel uit, vriend wil heel het graag weten. Dus ik dan ook ;)
Ik wacht wel met de 20 weken echo voor het vragen naar het geslacht. Hoor zo vaak dat het eerst een meisje is en dan een jongen. Daar heb ik weinig zin in. Als ik het weet moet het ook voor 90% kloppen.

Ik heb mijn volgende echo 30 december. Dat is de 11 weken echo.
Om nog even het jaar goed af te sluiten!
Weer een goede echo gehad! Baby was echt super mooi te zien, zelfs handjes en voetjes waren te herkennen. De uitgerekende datum is op 8 juli gezet.

Wel een holte met vocht/bloed te zien die naast de baarmoeder lijkt te zitten. Dit was 2 weken geleden ook zichtbaar, maar toen dacht ze dat het een restant van de bloeding was. Omdat het nu flink groter is geworden, moet dit verder onderzocht worden. Ze laat me nog weten of een andere verloskundige in de praktijk dit gaat doen, of dat we naar een gynaecoloog worden verwezen. De baby lijkt er geen last van te hebben, maar ik ben toch erg benieuwd wat het kan zijn.
Giga wat fijn weer! Wat gek van die holte... goed dat er nog even goed naar gekeken wordt!

Hier zojuist ook een hele mooi echo gehad😍 Bizar hoe dat gegroeid is in 3 weken tijd! Alles zat er al op en aan, handjes en voetjes gezien en het hartje gehoord. Uitgerekende datum is 7-7.
Hoi allemaal! Hier weer terug van een korte vakantie. Gelukkig toch erg kunnen genieten en met medicatie is de misselijkheid onder controle en hoef ik niet meer te braken!

Zojuist de termijnecho gehad. Definitief nu uitgerekend op 5-7! De kleine was alleen nu al eigenwijs en was aan het koprollen en bewegen en wilde eigenlijk niet stil liggen voor een meting. Zo schattig :love:

Hoe gaat het verder met jullie?
Fijn dan de medicatie een beetje helpt sunshine! Geweldig om te zien he💕

Hier lijkt de misselijkheid iets af te nemen, al wisselt het nog wel per dag.
Wel heerlijk dat die magische 12 weken grens gewoon al morgen is!

Hoe gaat het met de rest? Het is rustig hier....
Sunshine fijn dat het met medicatie zo veel beter gaat! En leuk dat de echo zo actief was. Ik kan niet wachten tot 30 december, dan heb ik mijn tweede echo. Op echo 1 was er naast het hartje bijna niets te zien (tuinboon). Zou zo leuk zijn als het nu herkenbaar is als een baby.

Purrie tijd gaat snel hé dat je morgen al op 1/3 Zit!
Fijn dat de misselijkheid ook iets afneemt!

Wat is jullie voorgevoel met het geslacht? Onbewust noem ik de baby nu steeds hij. Dus ik denk ik mijn geval een jongetje.
@roze roos: Haha ik denk ook een jongetje hier. Over 3 weekjes weten we het!

Hier net gebeld met de uitslag van de nipt, alles was goed, wat een opluchting!
Purrie wat fijn dat de nipt goed was!!

Hier hebben we het gisteren mijn moeder verteld. Die was stil toen ze de foto zag die we in haar kerstpakket hadden gedaan en begon daarna helemaal te gillen zo blij dat ze was. Zo leuk! Met kerst de rest van de familie vertellen
Purrie fijn dat je NIPT goed was. Ik ga volgende week pas prikken.
Grappig dat jij ook een jongetje denkt, tijd zal het leren!

Sunshine super dat je moeder zo leuk reageerde.

Mijn oma en opa reageerde ook zo super leuk. Die zaten helemaal te stralen.
Mijn moeder reageerde helemaal hysterisch, vond ik wat minder leuk :-?
Iedereen de kerstdagen doorgekomen? Beetje gelukt met eten :facepalm:

@roze roos: was ze wel blij hysterisch?

Ik zag net een onwijs goede aanbieding op de kinderwagen die we op het oog hebben, maar twijfel of het niet te vroeg is :bonk:
Ja de kerst weer door gekomen! Inmiddels alle familie verteld en iedereen vind het superleuk en waren heel blij!

Tja lastig he deze periode of het al te vroeg is om die te kopen.. wij wachten met dat soort dingen tot na de 20weken echo maar dat is ook meer omdat er iets bij een van ons zit waardoor die echo ook in het ziekenhuis moet ipv bij een gewoon epicentrum ivm een afwijking dus dat is nog wat spannender dan dat het gewoon al is..
Ben ook de kerst goed doorgekomen. Allemaal super leuke reacties op de zwangerschap. Zo lief :flirting:

Eten ging best oké, een keer een toetje (merengue) weg moeten geven aan mijn vriend, verder kon ik gelukkig alles mee eten.

Vandaag lekker een dag vrij. Even lekker helemaal niks doen. Hopelijk heb ik het weekend dan ook een keer wat energie over.

Van het weekend even op zoek naar zwangerschapsbroeken. Het zit inmiddels echt niet comfortabel meer. Wel apart, aangezien ik nog maar 2.5 kilo aangekomen ben. Maar alle kilo's zullen wel op mijn buik zitten.

Heb zelf ook nog niets gekocht. Inmiddels al wel een knuffel gekregen van mijn schoonmoeder.
Wacht met grote aankopen ook tot 20 weken. Heb in mijn omgeving gezien dat iemand haar kindje verloor na een slechte 20 weken echo (en nooit meer een kindje heeft kunnen krijgen). Het bedje, kinderwagen en babykamer zijn 10 jaar later nog steeds intact. Krijg altijd weer een brok in mijn keel als ik die kamer zie.
Ik denk niet dat ik het zelf aan zou kunnen.
Vond het heel lastig om haar te vertellen dat ik een baby krijg. Maar ze reageerde geweldig leuk :heart:

Binnenkort wel de eerste baby kleertjes kopen :love:
@sunshine: leuk al die reacties he? Hier is nu ook bijna iedereen op de hoogte

@roze roos: ik loop al weken in een zwangerschapsbroek :rofl: . Ik ben bijna 4 kilo afgevallen maar krijg toch ook wel al echt een buikje nu....

Wat een verdrietig verhaal!
Ik wacht met het kamertje ook tot na de 20 weken echo, maar die kinderwagen is nu voor de helft, ben dan ook weer bang dat ik hem niet mee zo goedkoop tegen kom Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven