Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2020
vrijdag 25 oktober 2019 om 11:07
vrijdag 27 december 2019 om 18:48
Hallo, ik zou ook nog graag meepraten!
Ik ben 11 juli uitgerekend en 32 jaar oud. Het wordt ons eerste kindje!
Afgelopen dinsdag de termijnecho gehad en toen is mijn UD twee dagen naar voren gehaald en dat was in mijn geval ook best apart (dan zou de bevruchting op dag 10 na laatste menstruatie geweest zijn).
Vandaag bloed laten prikken voor de nipt.
Ik ben 11 juli uitgerekend en 32 jaar oud. Het wordt ons eerste kindje!
Afgelopen dinsdag de termijnecho gehad en toen is mijn UD twee dagen naar voren gehaald en dat was in mijn geval ook best apart (dan zou de bevruchting op dag 10 na laatste menstruatie geweest zijn).
Vandaag bloed laten prikken voor de nipt.
zaterdag 28 december 2019 om 15:37
Welkom Madeliefje en gefeliciteerd!
Purrie: ik zou m gewoon kopen/bestellen! Super mooi meegenomen zo’n korting! Natuurlijk zou het zuur zijn als het nu toch nog mis gaat, maar de kans is veel groter dat je m gewoon zelf kunt gebruiken.
Hier de kerst goed doorgekomen. Qua eten hadden we op beide dagen veel hapjes, waarvan ik helaas veel niet mocht. Maar geen honger geleden hoor!
Ik ben nog niets aangekomen en heb ook nog geen positiekleding nodig. Maar ook bij de eerste 2 heb ik volgens mij in ieder geval de eerste 20 weken m’n gewone broeken nog gepast.
Ik kwam laatst (op m’n telefoon) foto’s tegen van m’n buik met een week of 15. Toen zag je, als ik op m’n rug lag, heel duidelijk een bolling van m’n baarmoeder. Ik verheug me er heel erg op om dat weer te zien en natuurlijk om de baby te voelen. Wat een fantastisch gevoel is dat!
Ik heb nog niets gekocht, maar ik heb natuurlijk ook niet zoveel meer nodig (meeste staat al op zolder). Wel zelfgebreide slofjes van m’n oma gekregen, zo schattig!
Kleding kopen als je het geslacht nog niet weet vind ik sowieso lastig. En het is nog niet zeker of we het willen weten. Ik liever wel (want oh zo praktisch), maar m’n vriend vindt het ook wel erg leuk om het niet te weten. Beide hebben we al meegemaakt. Bij de eerste wisten we het niet, bij de tweede wel.
Purrie: ik zou m gewoon kopen/bestellen! Super mooi meegenomen zo’n korting! Natuurlijk zou het zuur zijn als het nu toch nog mis gaat, maar de kans is veel groter dat je m gewoon zelf kunt gebruiken.
Hier de kerst goed doorgekomen. Qua eten hadden we op beide dagen veel hapjes, waarvan ik helaas veel niet mocht. Maar geen honger geleden hoor!
Ik ben nog niets aangekomen en heb ook nog geen positiekleding nodig. Maar ook bij de eerste 2 heb ik volgens mij in ieder geval de eerste 20 weken m’n gewone broeken nog gepast.
Ik kwam laatst (op m’n telefoon) foto’s tegen van m’n buik met een week of 15. Toen zag je, als ik op m’n rug lag, heel duidelijk een bolling van m’n baarmoeder. Ik verheug me er heel erg op om dat weer te zien en natuurlijk om de baby te voelen. Wat een fantastisch gevoel is dat!
Ik heb nog niets gekocht, maar ik heb natuurlijk ook niet zoveel meer nodig (meeste staat al op zolder). Wel zelfgebreide slofjes van m’n oma gekregen, zo schattig!
Kleding kopen als je het geslacht nog niet weet vind ik sowieso lastig. En het is nog niet zeker of we het willen weten. Ik liever wel (want oh zo praktisch), maar m’n vriend vindt het ook wel erg leuk om het niet te weten. Beide hebben we al meegemaakt. Bij de eerste wisten we het niet, bij de tweede wel.
zaterdag 28 december 2019 om 18:13
Welkom madeliefje!
@giga: jij krijgt dus niet veel sneller een buikje nu ondanks het de derde is?
Lijkt me ook onwijs gaaf om wat te gaan voelen, helaas ligt mijn placenta aan de voorkant dus dat duurt bij nog een hele tijd.
Kinderwagen is besteld
. Met aanbetaling afgesproken dat we hem na de 20 weken echo komen halen dus dat is super fijn! Maar man wat kriebelt zo’n winkel om helemaal los te gaan
@giga: jij krijgt dus niet veel sneller een buikje nu ondanks het de derde is?
Lijkt me ook onwijs gaaf om wat te gaan voelen, helaas ligt mijn placenta aan de voorkant dus dat duurt bij nog een hele tijd.
Kinderwagen is besteld

zondag 29 december 2019 om 19:18
Dankjewel!
Het gaat wat op en af, heb veel last van vermoeidheid en misselijkheid. Ik hoop dat dit vanaf deze week gaat afnemen zoals ik op veel plekken lees, en ik meer van de zwangerschap kan gaan genieten, nu heb ik er nauwelijks de energie voor...
Ook ik heb nog geen kleren hoeven kopen, er is nog niets van een buikje te bespeuren en ben ook niet aangekomen. Kijk er wel naar uit dat je iets gaat zien!
zondag 29 december 2019 om 21:36
Giganormous klinkt gaaf zo'n goed zichbare bolling. Denk niet dat het bij mij heel zichtbaar gaat zijn, mijn buik is nu over het algemeen al boller.
Ik liep erg veel hard voor mijn zwangerschap (+40 km per week) en heb vanaf de tweede maand al niet meer kunnen hardlopen door de misselijkheid en vermoeidheid. Heb erg moeten schakelen naar een ander eetpatroon. Ik had altijd een grote eetlust door al het hardlopen. Het feit dat jullie niets zijn aangekomen is voor mij wel een realisatie momentje dat ik er een beetje op moet gaan letten...
Van het weekend ook weer hardgelopen, hoop dat ik me snel beter voel
Purrie leuk dat je de kinderwagen hebt besteld. Die heb je alvast geregeld!
Madeliefje vervelend dat je ook zoveel last heb van vermoeidheid en misselijkheid. Duim mee dat het vanaf volgende week beter gaat!
Ik heb morgen mijn tweede echo, zin in
Ik liep erg veel hard voor mijn zwangerschap (+40 km per week) en heb vanaf de tweede maand al niet meer kunnen hardlopen door de misselijkheid en vermoeidheid. Heb erg moeten schakelen naar een ander eetpatroon. Ik had altijd een grote eetlust door al het hardlopen. Het feit dat jullie niets zijn aangekomen is voor mij wel een realisatie momentje dat ik er een beetje op moet gaan letten...
Van het weekend ook weer hardgelopen, hoop dat ik me snel beter voel

Purrie leuk dat je de kinderwagen hebt besteld. Die heb je alvast geregeld!
Madeliefje vervelend dat je ook zoveel last heb van vermoeidheid en misselijkheid. Duim mee dat het vanaf volgende week beter gaat!
Ik heb morgen mijn tweede echo, zin in

maandag 30 december 2019 om 10:07
@roze roos: niet gaan proberen af te vallen nu hoor! Iedereen is anders, we krijgen het er vast weer af na de zwangerschap
.
Leuk zo de echo! Hoe laat mag je?
@madeliefje: hopelijk nemen de kwaaltjes nu langzaam af. Hier merk ik dat de misselijkheid nu sinds 2 dagen wat minder lijkt te worden, nu die vermoeidheid nog
Ik heb trouwens best al last van bekkenpijn....vooral met slapen en lang lopen/staan
Leuk zo de echo! Hoe laat mag je?
@madeliefje: hopelijk nemen de kwaaltjes nu langzaam af. Hier merk ik dat de misselijkheid nu sinds 2 dagen wat minder lijkt te worden, nu die vermoeidheid nog

Ik heb trouwens best al last van bekkenpijn....vooral met slapen en lang lopen/staan
dinsdag 31 december 2019 om 08:30
Purrie vervelend dat je al zo last heb van bekkenpijn. Ik heb zelf nog helemaal niks gevoeld.
Toevallig heb ik afgelopen jaar bij een bekkenbodem fysiotherapeut gelopen. Deze kan je echt waanzinnig goed helpen met bekken problemen. Ik doe de ontspanningsoefeningen die ik van haar heb gekregen nog steeds en voel me er echt goed bij. Als je er nu al last van hebt is het wellicht ook handig om eens met een bekkenbodem fysiotherapeut te praten.
De echo gister was echt super leuk. Baby lag een beetje rustig te chillen en te hobbelen in de buik. Leek net of baby in een hangmat lag.
Leuk om alles nu zo goed te zien. Neusje, handjes en voetjes. En ook zo fijn om te zien dat de maag werkt en de blaas.
Zit weer lekker op een roze wolk
Toevallig heb ik afgelopen jaar bij een bekkenbodem fysiotherapeut gelopen. Deze kan je echt waanzinnig goed helpen met bekken problemen. Ik doe de ontspanningsoefeningen die ik van haar heb gekregen nog steeds en voel me er echt goed bij. Als je er nu al last van hebt is het wellicht ook handig om eens met een bekkenbodem fysiotherapeut te praten.
De echo gister was echt super leuk. Baby lag een beetje rustig te chillen en te hobbelen in de buik. Leek net of baby in een hangmat lag.
Leuk om alles nu zo goed te zien. Neusje, handjes en voetjes. En ook zo fijn om te zien dat de maag werkt en de blaas.
Zit weer lekker op een roze wolk

dinsdag 31 december 2019 om 09:40
Super mooi om te zien he?! Is echt ineens een mensje geworden! Op welke datum hebben ze je nu gezet? Grappig dat je dat zegt over die hangmat, zo lag die van ons ook te chillen
Goede tip van de bekkenbodem fysio, want als ik er idd al zo vroeg last van heb hou ik me hart vast voor de komende maanden

Goede tip van de bekkenbodem fysio, want als ik er idd al zo vroeg last van heb hou ik me hart vast voor de komende maanden

woensdag 1 januari 2020 om 10:14
Goedemorgen, de beste wensen allemaal!
Graag zou ik ook in een topic met mede-in-juli-uitgerekende vrouwen mee lezen/schrijven. Ik zie alleen in de topic titel staan 1 t/m 15 juli, ik ben de 19e uitgerekend van mijn eerste
Kan ik wel hier mee schrijven evt of is er een topic met 'uitgerekend in de tweede helft van juli' die ik over het hoofd heb gezien?
Graag zou ik ook in een topic met mede-in-juli-uitgerekende vrouwen mee lezen/schrijven. Ik zie alleen in de topic titel staan 1 t/m 15 juli, ik ben de 19e uitgerekend van mijn eerste

woensdag 1 januari 2020 om 10:36
Die is er! Heet alleen UD juli 2020. Omdat dit topic toen al bestond is iedereen in dat topic in de tweede helft van de maand uitgerekend.Geronimoo schreef: ↑01-01-2020 10:14Goedemorgen, de beste wensen allemaal!
Graag zou ik ook in een topic met mede-in-juli-uitgerekende vrouwen mee lezen/schrijven. Ik zie alleen in de topic titel staan 1 t/m 15 juli, ik ben de 19e uitgerekend van mijn eersteKan ik wel hier mee schrijven evt of is er een topic met 'uitgerekend in de tweede helft van juli' die ik over het hoofd heb gezien?
woensdag 1 januari 2020 om 22:04
Gelukkig nieuwjaar iedereen!
Ik heb de tabel even bijgewerkt en de dames die niets meer hebben laten horen, na hun eerste post, eruit gehaald.
Welkom madeliefje! Ik zet je zo ook in de tabel.
Moeten er nog nieuwe data genoteerd worden? Ik heb zelf volgende week dinsdag de geslachtsbepaling, ik ben zo benieuwd!
Mijn nipt uitslag was goed, hele geruststelling. Mijn schoonzus heeft met 21 weken een zwangerschap moeten afbreken omdat het kindje niet levensvatbaar was en heb haar pijn en verdriet van dichtbij meegemaakt. Dat maakt deze test toch extra spannend merk ik.
Hier ook nog niets gekocht, maar dat komt ook omdat ik eerst graag wil weten wat het wordt. Mijn dochtertje is 15 maanden en als het opnieuw een meisje is hoef ik veel minder aan te schaffen, omdat ik veel al/nog heb.
Ik heb de tabel even bijgewerkt en de dames die niets meer hebben laten horen, na hun eerste post, eruit gehaald.
Welkom madeliefje! Ik zet je zo ook in de tabel.
Moeten er nog nieuwe data genoteerd worden? Ik heb zelf volgende week dinsdag de geslachtsbepaling, ik ben zo benieuwd!
Mijn nipt uitslag was goed, hele geruststelling. Mijn schoonzus heeft met 21 weken een zwangerschap moeten afbreken omdat het kindje niet levensvatbaar was en heb haar pijn en verdriet van dichtbij meegemaakt. Dat maakt deze test toch extra spannend merk ik.
Hier ook nog niets gekocht, maar dat komt ook omdat ik eerst graag wil weten wat het wordt. Mijn dochtertje is 15 maanden en als het opnieuw een meisje is hoef ik veel minder aan te schaffen, omdat ik veel al/nog heb.
woensdag 1 januari 2020 om 22:09
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Van mij mag je meeschrijven, omdat we toch een klein groepje zijn, maar je kan je ook bij het UD juli 2020 topic aansluiten, wat je zelf wilt. Als je hier mee wilt schrijven heb ik je gegevens voor in de tabel nodigGeronimoo schreef: ↑01-01-2020 10:14Goedemorgen, de beste wensen allemaal!
Graag zou ik ook in een topic met mede-in-juli-uitgerekende vrouwen mee lezen/schrijven. Ik zie alleen in de topic titel staan 1 t/m 15 juli, ik ben de 19e uitgerekend van mijn eersteKan ik wel hier mee schrijven evt of is er een topic met 'uitgerekend in de tweede helft van juli' die ik over het hoofd heb gezien?

donderdag 2 januari 2020 om 10:05
Gelukkig nieuw jaar allemaal. Dat het een jaar van hele mooie baby's mag worden!
Geronimoo gefeliciteerd met je zwangerschap!
Leuk Trisch dat je al bijna de geslachtbepaling heb. Spannend!
Ik ga morgen bloed prikken voor de NIPT test. En mijn volgende echo zal pas de 20 weken echo zijn. 20 januari ga ik weer naar de verloskundige, maar dan zullen we alleen naar het hartje luisteren.
Geronimoo gefeliciteerd met je zwangerschap!
Leuk Trisch dat je al bijna de geslachtbepaling heb. Spannend!
Ik ga morgen bloed prikken voor de NIPT test. En mijn volgende echo zal pas de 20 weken echo zijn. 20 januari ga ik weer naar de verloskundige, maar dan zullen we alleen naar het hartje luisteren.
donderdag 2 januari 2020 om 11:12
donderdag 2 januari 2020 om 21:31
Trisch wat zegt je gevoel, jongen of een meisje? Zou super leuk zijn als je de kleine nu voelt! Heb zelf eigenlijk geen idee vanaf wanneer je de kleine zou kunnen voelen... eerste keer voor mij
Wij willen weten wat het wordt, maar ik wacht rustig af tot de 20 weken echo.
Lief dat je de tabel weer hebt bijgewerkt. Het is super overzichtelijk zo, maakt het makkelijk om met iedereen mee te leven
Inmiddels weet zo'n beetje iedereen dat ik zwanger ben. Ook al veel cadeautjes gehad, ga nu denk zelf ook maar iets van kleertjes kopen. Anders hebben andere het plezier van het shoppen, en ik heb niks
Vriend begint ook steeds enthousiaster te worden. van de week kreeg ik een super schattige rammelaar

Wij willen weten wat het wordt, maar ik wacht rustig af tot de 20 weken echo.
Lief dat je de tabel weer hebt bijgewerkt. Het is super overzichtelijk zo, maakt het makkelijk om met iedereen mee te leven

Inmiddels weet zo'n beetje iedereen dat ik zwanger ben. Ook al veel cadeautjes gehad, ga nu denk zelf ook maar iets van kleertjes kopen. Anders hebben andere het plezier van het shoppen, en ik heb niks

Vriend begint ook steeds enthousiaster te worden. van de week kreeg ik een super schattige rammelaar

vrijdag 3 januari 2020 om 01:59
@Trish wat fijn dat de NIPT goed was! Wat verdrietig van je schoonzus. Kan me voorstellen dat het dan extra spannend is. Wat super leuk dat je volgende week de geslachtsbepaling hebt!
Wat super leuk dat je de kleine al voelt!! Daar kijk ik echt naar uit.
@Roze Roos wat leuk al zo veel cadeautjes!
Hier vandaag de uitslag gekregen van de NIPT en gelukkig was alles goed zo blij mee!
Wat super leuk dat je de kleine al voelt!! Daar kijk ik echt naar uit.
@Roze Roos wat leuk al zo veel cadeautjes!
Hier vandaag de uitslag gekregen van de NIPT en gelukkig was alles goed zo blij mee!
zondag 5 januari 2020 om 12:10
Roze roos grappig dat we zo gelijk opgaan. Ik ben eveneens in afwachting van de NIPT en 22 januari ga ik weer naar de verloskundige... ook alleen voor controle. ook wij wachten voor t geslacht op de 20 weken echo.. al heb ik een beetje spijt van die beslissing, ik ben zooooo nieuwsgierig!
Bij het bloedprikken voor de nipt viel ik bijna flauw... ben sowieso nogal flauwtjes de laatste weken en toen ik al dat bloed zag
maar ik heb mezelf streng toegesproken en me geconcentreerd. Anders zou die mevrouw van het prikken ook wel gedacht hebben: dat wordt nog wat met de bevalling.....
Bij het bloedprikken voor de nipt viel ik bijna flauw... ben sowieso nogal flauwtjes de laatste weken en toen ik al dat bloed zag
maandag 6 januari 2020 om 10:26
Sunshine fijn dat de NIPT goed was
Madeliefje haha, ik moet ook echt niet naar de naalden kijken, word ik erg misselijk van.
Ja is lang wachten tot 20 weken... maar zelf heb ik liever geen extra echo's als het medisch niet noodzakelijk is. Dus even geduldig afwachten
20 weken is alweer beter dan 40 weken wachten

Madeliefje haha, ik moet ook echt niet naar de naalden kijken, word ik erg misselijk van.
Ja is lang wachten tot 20 weken... maar zelf heb ik liever geen extra echo's als het medisch niet noodzakelijk is. Dus even geduldig afwachten

20 weken is alweer beter dan 40 weken wachten

dinsdag 7 januari 2020 om 13:46
dinsdag 7 januari 2020 om 17:23
@sunshine: fijn dat de nipt en de controle goed was! Mooi om te horen he?
@trisch: vandaag de echo toch? Spannend!
Ik vind de tijd tussen de termijnecho en de volgende echt lang weer haha. Blij dat we volgende week de pretecho hebben!
Ik lig al vanaf vrijdag ziek op de bank, hoest de longen uit Mn lijf. Daardoor ook best wat bandenpijn...toch een beetje ongerust maar volgens de VK voelt de kleine er niet zoveel van.
@trisch: vandaag de echo toch? Spannend!
Ik vind de tijd tussen de termijnecho en de volgende echt lang weer haha. Blij dat we volgende week de pretecho hebben!
Ik lig al vanaf vrijdag ziek op de bank, hoest de longen uit Mn lijf. Daardoor ook best wat bandenpijn...toch een beetje ongerust maar volgens de VK voelt de kleine er niet zoveel van.
dinsdag 7 januari 2020 om 21:16
Sunshine fijn dat het vandaag goed was!
Maak je je zorgen om de 20 weken echo? Of meer spannend dat het in een ziekenhuis moet?
Purrie beterschap! Hoop dat je je snel weer beter voelt. Doe rustig aan!
Ja Trisch hoe was de echo bij jou?
Bij mij niet veel nieuws. Voel me langzaam wel steeds beter! Al in paar dagen niet overgegeven en de vermoeidheid wordt ook beter
Maak je je zorgen om de 20 weken echo? Of meer spannend dat het in een ziekenhuis moet?
Purrie beterschap! Hoop dat je je snel weer beter voelt. Doe rustig aan!
Ja Trisch hoe was de echo bij jou?
Bij mij niet veel nieuws. Voel me langzaam wel steeds beter! Al in paar dagen niet overgegeven en de vermoeidheid wordt ook beter

roze-roos wijzigde dit bericht op 08-01-2020 06:53
33.20% gewijzigd
dinsdag 7 januari 2020 om 21:40