Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2020

25-10-2019 11:07 322 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendEchoGeslacht
Trisch322e1 julimeisje
Sunshine1992271e5 julijongen
Purrie87321e7 julimeisje
Giganormous343e9 julijongen
roze-roos281e15 julimeisje

IWI :redrose:
Innerpeace :rose:
trisch wijzigde dit bericht op 15-04-2020 21:01
97.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Ik ga jullie verlaten. Tijdens de termijnecho bleek hij het edwards syndroom te hebben. En heb ik besloten de zwangerschap af te breken. 2 weken later is hij stil geboren.

Ik wens jullie alle geluk en liefde toe.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk Trisch! 2 meiden💕
Alle reacties Link kopieren
Innerpeace nee wat heftig en verdrietig :cry: . Weet even niet wat ik er op moet zeggen.... heel veel sterkte de komende tijd :hug:
Alle reacties Link kopieren
Innerpeace wat een vreselijk bericht, ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!
Alle reacties Link kopieren
Interpeace ik ben er helemaal stil van. Had je het zo graag anders gegund. Dat moeten heel moeilijke weken geweest zijn.

Gecondoleerd met je zoon en heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Innerpeace wat vreselijk! Ik wens je ontzettend veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
@Trisch wat leuk 2 meiden!

Hoe is het verder met jullie? Wij zijn deze week eens in een babywinkel geweest. Jeetje wat zijn er veel wandelwagens en autostoeltjes o_o
Hebben jullie al gekeken en hoe hebben jullie een keuze gemaakt? Vind het echt lastig!
Alle reacties Link kopieren
Trisch super leuk een dochter!

Bij mij gaat het steeds beter, minder moe, minder overgeven. En heb de uitslag van de NIPT ontvangen en alles is goed!

Was vorige week met mijn vriend bij de prenatale en hij was helemaal is shock hoeveel er was. En we zijn bij een kleine city prenatale geweest :rofl:
Uiteindelijk niets gekocht, toch maar even het geslacht afwachten. Ik ben zelf van plan om alleen de echte benodigdheden te kopen, alles wat ik achteraf toch blijk te missen kan ik dan nog wel bestellen en dan is het de volgende dag in huis.

Autostoel is heel goed kijken naar je auto(s) en wat daarin kan. Mijn vriend heeft een nieuwe auto en ik een oudere mini Cooper. Er zijn maar een aantal auto stoelen die in beide wagens kunnen, dat maakt de keus een stuk makkelijker :)

Kinderwagen vind ik heel lastig. De prijzen zijn absurd en ik twijfel of ik het veel ga gebruiken (zie mezelf meer met een draagdoek lopen). Maar mezelf kennende wordt het uiteindelijk toch wel zo'n dure :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Innerpeace, ik weet niet of je dit nog leest. Maar ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Ik hoop dat je veel lieve mensen om je heen hebt die je nu kunnen bijstaan. Wat oneerlijk, ik gun jou alle geluk inde toekomst! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Lieve innerpeace ook vanuit hier een hele dikke knuffel. Het leven kan zo oneerlijk zijn.
Ik denk aan je :smooch:
Alle reacties Link kopieren
Sunshine wij hebben ons via vergelijkingsvideos op YouTube bekeken en daaruit kwamen twee keuzes voor ons: de Mutsy Igo en de Joolz Geo2. We zijn toen naar de winkel gegaan en ermee gereden en in m’n auto gepast en in en uit elkaar gezet. Wij hebben toen de keuze gemaakt voor de Joolz (wel de duurdere optie maar we hebben hem in de actie gekocht), omdat deze een heeeel grote boodschappen ruimte heeft onderin (nog steeds elke dag blij mee), hij redelijk klein en heel gemakkelijk is op te vouwen en in de auto te stoppen en omdat hij heerlijk rijdt.
We vonden de Mutsy igo ook fijn? Maar die was op bovenstaande punten net iets minder (behalve dan de prijs haha, die was wel aantrekkelijker).

Mijn advies; check you tube!
Alle reacties Link kopieren
Roze roos wat fijn de uitslag!

Ik ben ook een enorme draagmama, heb meerdere doeken en een draagzak. Ondanks dat pak ik ook regelmatig de wagen. Sowieso bij dagjes/weekendjes weg, maar ook als je bijv naar de stad gaat of een lang stuk gaat lopen. Veel (boodschappen) dragen terwijl je draagt is namelijk niet zo fijn. Ik heb m’n dochtertje vaak in de doek en dan loop ik met de lege wagen naar de supermarkt zodat ik de wagen kan vullen. Als ik naar de stad ga neem ik ook allebei mee omdat ik dan ook kan wisselen, bijv als ik in de stad wat wil passen in een hokje. In het eerste half jaar zit de bak erop en als je dan ergens heen gaat kan je de kleine daarin ook lang laten slapen. Slapen in de doek gaat natuurlijk ook, maar is als je op een feestje bent waar je bijv ook wilt eten niet erg handig. Ook ga je soms ergens heen met de auto of de fiets waar de grond vies of nat is en dan wil je niet je doek van 4,6 meter gaan omdoen want dan komt ie op de grond. Als dat soort momenten er zijn pak ik vaak m’n draagzak of m’n ringsling of dus de wagen.

Kortom: ik vind de combinatie vooral heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
@roze roos: super fijn een goede NIPT uitslag!

Wbt kinderwagens, dingen zijn inderdaad mega duur. Mn vriend wilde deze ook niet nieuw, ik wel uiteraard :biggrin: Vandaar dat wij nu voor de Mutsy nio hebben gekozen, prima wagen voor een iets leukere prijs dan de Joolz. En hij is mega handig in en uit te klappen. Ik wil zelf ook wel gaan dragen, maar zie Mn vriend dat niet doen dus die kan mooi achter de wagen dan :-x .

Qua dragen zit ik zelf aan een Tula te denken, vind die doeken er zo ingewikkeld uitzien :facepalm: . Iemand hier al ervaring mee?

Ik ben weer een beetje opgeknapt na Mn zeehonden gehoest de afgelopen week. Donderdag onverwachts nog een echo gehad, bij de vk hebben ze 1x per maand hartjes spreekuur. Kan je even naar het hartje luisteren. Was de laatste van de dag dus mocht ook kiezen om even te kijken. Wat groeit dat bizar hard zeg :flirting: Woensdag pret echo om te kijken wat het wordt, zin in! En ik begin nu echt al een buikje te krijgen, jullie ook al?
Alle reacties Link kopieren
Purrie wat leuk der je buik begint te groeien, mijne inderdaad ook al!

Wat denk je zelf dat het geslacht is?

Ik heb zelf een Tula free to grow waar wij heel tevreden over zijn, er gebruiken hem heel vaak. Het is inderdaad vaak praktisch, want je stopt haar er snel in en uit zowel op de buik als rug. Een draagzak kan je alleen niet meteen vanaf het begin gebruiken (pas vanaf een bepaalde maat of een aantal cm) en met een newborn vind ik het ook niet zo fijn omdat er dan nog wat minder ondersteuning is in die zak, een doek sluit dan nauw aan, maar als je het geen punt vindt de eerste weken niet te dragen red je het prima met een zak! Ze zijn ook goed tweedehands verkrijgbaar en als je een nieuwe wilt zou ik de aanbiedingen goed in de gaten houden!! Kan zo een paar tientjes schelen.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, ik ben blijkbaar zo onhandig dat ik al 2 keer een bericht getypt heb en die ook al 2 keer kwijtgeraakt ben. Dit keer de verkorte versie dan maar:

Eens met Trisch wat combinatie dragen en wagen betreft. Extra argument voor een wagen: bij ons passen de oma’s beide een dag op en die kunnen sowieso niet met alleen een draagdoek.

Verder alles prima hier! Op de extra echo maandag was alles goed; holte naast de baarmoeder lijkt verdwenen te zijn. Nog geen uitslag NIPT, maar ik was ook laat met prikken (vorige week maandag). Nu op naar de 20 weken-echo op 13 februari!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je uitgebreide antwoord Trisch! Wist niet dat de draagzak niet voor newborns geschikt was!

Wat fijn Giga!

Wij krijgen een meisje :flirting:
20 weken echo hebben wij op 11 feb!
Alle reacties Link kopieren
Purrie wat leuk dat jullie nu ook weten wat het wordt! Nu roze jurkjes inslaan of ben je niet zo meisje meisje? Ik ben mega meisje-meisje als in roze en jurkjes etc dus ik kan met twee meiden helemaal m’n ei kwijt.

Giga wat leuk dat jij ook draagt! En inderdaad de oma’s is nog een goed argument! Al kocht mijn moeder heel dapper een tula draagzak haha, maar uiteindelijk heeft ze hem weinig gebruikt.
Top dat die holte weg is, dat lijkt me toch fijner voelen.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut heel fijn! Vandaag uitslag NIPT gehad en die was ook helemaal goed!

En vanavond een heel schattig kledingsetje van m’n schoonouders gehad. Zoo lief en klein! Ik kan me bijna niet voorstellen om weer zo’n kleintje in m’n armen te hebben. :love:
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor het delen van jullie ervaringen met de kinderwagen en draagdoek! Ga toch maar wat meer werk steken in het uitzoeken van een goede kinderwagen. Het is toch allemaal al duur, ik kan de ellende wel compleet maken met een kinderwagen :bonk:

Purrie leuk een meisje! De meiden staan alvast voor met 2-0 hier ;-) je dacht zelf toch dat het een jongen zou zijn?

Giganormous fijn een goede NIPT test!
En herken het zo van die kleertjes :love:

Hoe gaat het verder met iedereen? Net zo toe aan het weekend als Ik?
Alle reacties Link kopieren
Purrie wat leuk een meisje!

Giganormous wat super fijn dat de NIPT goed is en dat die holte weer leeg is!

Bedankt voor de tips voor de kinderwagen en draagzakken. Binnenkort maar eens rustig gaan kijken.

Hier verder alles wel prima alleen blijf ik last houden van misselijkheid waar ik van baal en ik inmiddels ook wel klaar mee ben maarja het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
@ Trisch: behoorlijk meisje meisje, dus kom maar op de roze zomer collectie :hyper:

@ giga: fijn een goede NIPT!

@ roze roos: hier ook blij met het weekend. Kapot aan het einde vd week Haha

@ sunshine: he wat vervelend! Je hoopt zo dat het na die eerste 12 weken wel minder wordt. Ik ben af en toe wat misselijk. Vermoeidheid is minder, maar ook nog steeds wel aanwezig
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond weer bij de verloskundige langs geweest. Hartje gehoord :heart: blijft zo leuk. Baby was aan het bewegen, dus de verloskundige moest steeds weer op zoek. Baby is nu al ondeugend.

De 20 weken echo heb ik ook alvast gepland, deze is op 25 februari. Hiervoor ga ik naar een speciaal echo centrum. De week ervoor nog op reguliere controle bij mijn eigen verloskundige.

Wij wachten met de geslachtsbepaling tot de 20 weken echo.

Begin echt al een buikje te krijgen en kan de baarmoeder nu echt voelen zitten. Grappig hoe snel dat allemaal gaat.
Alle reacties Link kopieren
@roze roos leuk he het hartje luisteren!

Hier gisteren even een minderen dag gehad. Merk dan toch wel dat ik vol hormonen zit. Van schoonzusje gehoord dat ze zwanger was 8wkn maar dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was en ze is met spoed geopereerd. We wisten niet dat ze bezig waren maar was zo leuk geweest als de kindjes maar 2 maanden zouden schelen en toen moest ik dus voor hun enorm huilen. Hoop dat ze goed en snel hersteld en dat ze hopelijk weer snel zwanger is.

Vind het nu ook daardoor wel een beetje lastig. Maandag schoonmoeder nog mee genomen naar en babywinkel en begin ook echt een buikje te krijgen en vind het dan toch wel lastig hoe daar nu straks verder mee te gaan in de buurt van mijn schoonzusje..
Alle reacties Link kopieren
Mooi heroze roos🥰 Wat knap dat je tot de 20 weken echo kan wachten wat betreft het geslacht! Heb jij ook elke 4 weken controle?

He wat ontzettend naar van je schoonzusje sunshine....zou ook even niet weten hoe daar op te reageren. Misschien dat ook gewoon aangeven, dat je het heel rot voor haar vind en niet weet hoe er nu even mee om te moeten gaan ivm je eigen zwangerschap?

Hier afgelopen maandag ook controle gehad. Mooi hartje gehoord. En ik denk dat ik vandaag de kleine gevoeld te hebben💕 Kleine plopjes die ik nog niet eerder had gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
Ja heb inderdaad zoiets gezegd purrie. Vind de situatie lastig en merk gewoon dat ik emotioneler ben dan anders maar het is niet anders.

Wat leuk dat je de kleine al voelt. Daar kijk ik ook zo naar uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven