Benzinelucht

28-12-2019 16:40 27 berichten
Misschien maak ik me druk om niets maar toch even de vraag. Toen ik vanmiddag in de parkeergarage van ons appartementencomplex kwam hing er een nogal sterke benzinelucht. Nu hangt er in een parkeergarage meestal wel een zweempje van een benzinelucht maar dit was erger dan normaal. Ook in het aangrenzende (afgesloten) trappenhuis was de lucht tot op de derde etage te ruiken. Net bij thuiskomst hing de benzinelucht er nog onverminderd en ik zit me nu af te vragen of het gevaarlijk kan zijn en of er misschien toch iemand moeten komen kijken/ruiken die er verstand van heeft. Wie of welke instantie zou ik dan ook zo gauw weer niet weten en ik wil ook niet onnodig paniek zaaien. Iemand hier al eens zoiets bij de hand gehad of advies?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de brandweer even bellen voor advies. Ik zie dat de lokale brandweerkazerne een telefoonnummer heeft, dus dan hoef je geen 112 te bellen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik weet dat de brandweer zeker ook voor een benzinelucht komt. Dus gewoon bellen.
Ja hoor, de brandweer is dé instantie die je moet bellen. Misschien staat er een auto met een lekkende tank.
Ik zal 0900 8844 bellen, 112 is voor spoedeisende hulp. 0900-8844 is van de politie, zij zullen contact met de brandweer regelen indoen nodig. Of rechtstreeks brandweer, hier kan je nummers vinden: https://www.brandweer.nl/utrecht/kazernes
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 16:56
25.46% gewijzigd
Over t algemeen zouden garages een alarmsysteem moeten hebben wat bij te hoge waardes afgaat. Maar ik zou gewoon even de brandweer bellen en overleggen
Man vindt het onzin om de brandweer te bellen, volgens hem heeft er waarschijnlijk een auto of scooter een tijdje staan draaien en trekt de lucht vanzelf weg. Ik heb zelf al een beetje rondgekeken in de garage maar geen plas benzine kunnen ontdekken.
Heb overigens ook geen telefoonnummer van de lokale brandweer kunnen vinden op hun website en volgens mij is er voor de brandweer niet een geen spoed/wel brandweer nummer, net zoals er voor de politie is.
0900-8844
-
LhasaApso2008 schreef:
28-12-2019 16:56

Heb overigens ook geen telefoonnummer van de lokale brandweer kunnen vinden op hun website en volgens mij is er voor de brandweer niet een geen spoed/wel brandweer nummer, net zoals er voor de politie is.
Mijn link lijkt over provincie Utrecht te gaan, maar je kunt elke woonplaats in Nederland invullen voor contactgegevens.
LhasaApso2008 schreef:
28-12-2019 16:56
Man vindt het onzin om de brandweer te bellen, volgens hem heeft er waarschijnlijk een auto of scooter een tijdje staan draaien en trekt de lucht vanzelf weg.
En als je man iets onzin vindt, dan gebeurt het dus niet?
Als ik me er zo ongerust over zou maken als jij lijkt te doen, dan zou ik me toch echt heel weinig aantrekken van wat m'n man en de mensen op een forum er van vinden, dan zou ik bellen.
Net toch maar ff 8844 gebeld. De dame aan de telefoon heeft met de brandweer overlegd en ze sturen een wagen langs voor controle.
Nu maar hopen dat ik het niet verkeerd geroken heb, sta anders mooi voor aap om van de kosten nog maar te zwijgen.
LhasaApso2008 schreef:
28-12-2019 17:37
Net toch maar ff 8844 gebeld. De dame aan de telefoon heeft met de brandweer overlegd en ze sturen een wagen langs voor controle.
Nu maar hopen dat ik het niet verkeerd geroken heb, sta anders mooi voor aap om van de kosten nog maar te zwijgen.
Men heeft liever een melding die niet kritiek was, dan een ontploffing omdat mensen de brandweer niet lastig willen vallen.
parbleumondieu schreef:
28-12-2019 17:41
Men heeft liever een melding die niet kritiek was, dan een ontploffing omdat mensen de brandweer niet lastig willen vallen.

Dit.
Dat is waar, daarom dus ook toch maar gebeld.
Als ik het gevoel zou hebben dat er wellicht iets niet klopt zou ik ook bellen. Straks is er echt iets mis en ontploft de boel straks nog in het ergste geval met alle gevolgen van dien.
Maak je geen zorgen om de kosten, je krijgt echt geen rekening hoor. Je kan altijd gewoon de brandweer bellen.
Dahlia74 schreef:
28-12-2019 16:54
Ik zal 0900 8844 bellen, 112 is voor spoedeisende hulp. 0900-8844 is van de politie, zij zullen contact met de brandweer regelen indoen nodig. Of rechtstreeks brandweer, hier kan je nummers vinden: https://www.brandweer.nl/utrecht/kazernes
112 Is allang niet meer voor alleen spoedeisende hulp. 112 Zal je altijd een oplossing bieden, al is het maar het advies om met je verstuikte enkel naar de huisartsenpost te gaan.
Almdudler schreef:
28-12-2019 18:46
112 Is allang niet meer voor alleen spoedeisende hulp. 112 Zal je altijd een oplossing bieden, al is het maar het advies om met je verstuikte enkel naar de huisartsenpost te gaan.

Huh?? Volgens mij is 112 echt voor "als elke seconde telt" hoor! Als iedereen dat nummer voor alles gaat bellen schiet je je doel nogal voorbij voor echte spoed.
112 is echt voor spoedeisende hulp: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 112-bellen

Dat wil niet zeggen dat ze je niet helpen als de hulp niet spoedeisend is, maar ze zullen je er wel op attenderen dat je volgende keer beter huisarts (of HAP) kunt bellen. Immers houdt je een lijn bezet voor iemand die mogelijk wel in een levensbedreigende situatie verkeert.
Ik heb 3 weken terug een BHV cursus gehad en er werd ik weet niet hoe vaak benadrukt dat je vooral niet bang moest zijn om 112 te bellen (in het algemeen en niet alleen in bhv-situaties) en dat het niet zo 'streng' meer is als vroeger..
Almdudler schreef:
28-12-2019 18:59
Ik heb 3 weken terug een BHV cursus gehad en er werd ik weet niet hoe vaak benadrukt dat je vooral niet bang moest zijn om 112 te bellen (in het algemeen en niet alleen in bhv-situaties) en dat het niet zo 'streng' meer is als vroeger..

Dan mag je de cursusleiding daar wel eens op aanspreken want dat klopt niet.
Almdudler schreef:
28-12-2019 18:46
Toch maar niet doen
Maar wat zei de brandweer?
Wanneer de concentratie benzinedampen een bepaalt niveau bereiken is er explosiegevaar.Dus zeker bellen.
Niet geschoten is altijd mis
Almdudler schreef:
28-12-2019 18:59
Ik heb zelf ook tig BHV cursussen gehad en daarin werd elke keer weer nadrukkelijk gezegd dat 112 alleen voor noodgevallen is. De cursusleiding van jouw BHV zit dus fout.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven