elke dag 3 zware biertjes oke?
dinsdag 14 april 2009 om 18:52
dinsdag 14 april 2009 om 18:55
volgens de maatstaaf van de GGD en bijv. Trimbos is dat teveel. 2 consumpties is voor mannen de max. (en dat heb je het niet over flesjes van een halve liter maar over bierglazen) Meer drinken is slecht voor lever en hart en bloedvaten. En als hij elke dag drinkt en jij durft er eigenlijk niks van te zeggen (want dan raakt hij geirriteerd) dan kan je je ook afvragen of je vriend alcoholist is

dinsdag 14 april 2009 om 19:07
Op www.jellinek.nl kun je leuke testjes doen om te kijken of je te veel drinkt. Uit mijn hoofd: als man 3 biertjes per dag, iedere dag, is wel wat te veel ja.

dinsdag 14 april 2009 om 19:42
Ik vind dat drank moet kunnen, mits met mate. 1 a 2 glazen (en geen flesjes) per dag aan alcohol is niets geks. Al drink ik dat zelf echt niet weg. Ik zit aan lagere hoeveelheden. Want ik drink liever fris dan alcohol. Moet er zin in hebben en mijn hoofd moet ernaar staan. Anders smaakt het me niet. En mensen die wel elke dag alcohol drinken mag ik toch wel van hopen dat ze niet achter het stuur kruipen (ijdele hoop maar goed...) Je moet er toch niet aan denken dat je met alcohol in je lijf iemand doodrijdt of een dusdanig ongeluk veroorzaakt dat de ander daar zijn/ haar hele leven last van houdt.
Een probleem wordt het pas als de persoon niet meer kan zonder alcohol. En of dat nu 1,2,4 of 10 glazen zijn maakt in mijn ogen niet uit. Kun je niet zonder alcohol ben je toch verslaafd vind ik hoe miniem (1 a 2 glazen bv) misschien dat ook kan zijn
Een probleem wordt het pas als de persoon niet meer kan zonder alcohol. En of dat nu 1,2,4 of 10 glazen zijn maakt in mijn ogen niet uit. Kun je niet zonder alcohol ben je toch verslaafd vind ik hoe miniem (1 a 2 glazen bv) misschien dat ook kan zijn
dinsdag 14 april 2009 om 20:10
dinsdag 14 april 2009 om 20:11
quote:lindy schreef op 14 april 2009 @ 19:45:
Nogmaals, met 9,5 procent drinkt deze meneer geen drie biertjes per dag, maar zes! En dat zeven dagen per week! Ik vind het nogal wat. Als die van mij dat zou doen, dan vloog-ie eruit. Recreatief drinken, helemaal okay, maar iedere dag zoveel alcohol naar binnen klokken alsof het kraanwater is, zou voor mij absoluut onacceptabel zijn. En met drie Westmalles kan je in zéker niet rijden.Precies mijn idee!
Nogmaals, met 9,5 procent drinkt deze meneer geen drie biertjes per dag, maar zes! En dat zeven dagen per week! Ik vind het nogal wat. Als die van mij dat zou doen, dan vloog-ie eruit. Recreatief drinken, helemaal okay, maar iedere dag zoveel alcohol naar binnen klokken alsof het kraanwater is, zou voor mij absoluut onacceptabel zijn. En met drie Westmalles kan je in zéker niet rijden.Precies mijn idee!
dinsdag 14 april 2009 om 20:59
quote:Digitalis schreef op 14 april 2009 @ 20:46:
Ik drink elke dag ongeveer. Is het geen vodka, dan is het wijn. Van een halve fles tot een hele fles. Ik kan ook dagenlang niet drinken. Als ik volgens de statistieken een alcoholist ben, so be it. I don't care.
Digi, jij studeert toch nog? En ik geloof ook dat je een baan hebt waarbij je niet om 09.00 uur achter een bureau hoeft te zitten . Dan heb jij wellicht last van temporele situatieve alcoholisme. Je zou ze de kost moeten geven, die studentjes...
On topic: 3 flesjes per dag als vaste prik is mbt gezondheid veel te veel. Mbt alcoholisme kan het zeker gevarenzone zijn. Probeer maar eens een weddenschapje voor een week niet drinken als meneer zelf vindt dat er niets aan de hand is.
Ik drink elke dag ongeveer. Is het geen vodka, dan is het wijn. Van een halve fles tot een hele fles. Ik kan ook dagenlang niet drinken. Als ik volgens de statistieken een alcoholist ben, so be it. I don't care.
Digi, jij studeert toch nog? En ik geloof ook dat je een baan hebt waarbij je niet om 09.00 uur achter een bureau hoeft te zitten . Dan heb jij wellicht last van temporele situatieve alcoholisme. Je zou ze de kost moeten geven, die studentjes...
On topic: 3 flesjes per dag als vaste prik is mbt gezondheid veel te veel. Mbt alcoholisme kan het zeker gevarenzone zijn. Probeer maar eens een weddenschapje voor een week niet drinken als meneer zelf vindt dat er niets aan de hand is.
dinsdag 14 april 2009 om 21:00
quote:Digitalis schreef op 14 april 2009 @ 20:46:
Ook ik heb periodes dat ik iedere dag drink, en als ik dan zo'n testje doe, ben ik al bijna alcoholist. Soms drink ik ook maanden niet. Pas als ik niet meer zonder kan (en dus echt móet drinken voor mijn gevoel, iedere dag) vind ik mezelf alcoholist.
Vind het wel relevant dat vriend van TO zijn alcoholconsumptie helemaal niet bespreekbaar vindt. Hij kan het best met haar oneens zijn, maar moet haar gevoel wel serieus nemen.
Offtopic: Digitalis, waar is Poetin gebleven? Vodka halen ?
Ook ik heb periodes dat ik iedere dag drink, en als ik dan zo'n testje doe, ben ik al bijna alcoholist. Soms drink ik ook maanden niet. Pas als ik niet meer zonder kan (en dus echt móet drinken voor mijn gevoel, iedere dag) vind ik mezelf alcoholist.
Vind het wel relevant dat vriend van TO zijn alcoholconsumptie helemaal niet bespreekbaar vindt. Hij kan het best met haar oneens zijn, maar moet haar gevoel wel serieus nemen.
Offtopic: Digitalis, waar is Poetin gebleven? Vodka halen ?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
dinsdag 14 april 2009 om 21:15