Baby ‘s nachts urenlang wakker
woensdag 1 januari 2020 om 03:29
Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!!
Mijn goede voornemen is om mijn baby beter te laten slapen maar ik ben echt wanhopig momenteel.
Ze is nu 3 maanden oud en sinds een paar weken al ‘s nachts wakker.
Eerst was ze echt ontroostbaar en huilde ze dus super veel.
Een sprongetje dacht ik.
Maar nu is het huilen minder geworden maar is ze super onrustig en slaapt gewoon niet.
Wil alleen maar aan de borst continue.
Ik heb best veel geduld maar urenlang breekt mij ook op
Zou zo graag een nachtje willen slapen.
Iemand tips?
Alles al geprobeerd zoals in bad van te voren, overdag meer wakker houden.
Maar niks lijkt te helpen.
Mijn goede voornemen is om mijn baby beter te laten slapen maar ik ben echt wanhopig momenteel.
Ze is nu 3 maanden oud en sinds een paar weken al ‘s nachts wakker.
Eerst was ze echt ontroostbaar en huilde ze dus super veel.
Een sprongetje dacht ik.
Maar nu is het huilen minder geworden maar is ze super onrustig en slaapt gewoon niet.
Wil alleen maar aan de borst continue.
Ik heb best veel geduld maar urenlang breekt mij ook op

Zou zo graag een nachtje willen slapen.
Iemand tips?
Alles al geprobeerd zoals in bad van te voren, overdag meer wakker houden.
Maar niks lijkt te helpen.
woensdag 1 januari 2020 om 09:26
Het enige dat hier hielp was stoppen met de nachtvoedingen, zoon op eigen kamer en om de nacht oordoppen in terwijl mijn man zich met zeer verontwaardigde zoon bezig hield.
Maar die van jou is daar nog wel jong voor waarschijnlijk, voor je gevoel. Ik durfde het iig pas met 10 maanden. Maar had het veel eerder moeten doen, achteraf gezien.
Maar die van jou is daar nog wel jong voor waarschijnlijk, voor je gevoel. Ik durfde het iig pas met 10 maanden. Maar had het veel eerder moeten doen, achteraf gezien.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 1 januari 2020 om 09:37
Is t mogelijk dat ze honger heeft? Groeit ze goed?
Mijn dochter schreeuwde en gilde alles bij elkaar en bleek gewoon helemaal naar te worden van de honger en bij mij kwam er ‘s avonds niks meer uit, dus ze ging wel aan de borst, maar het was totaal niet effectief. Zodra ik flessen bij ging geven, verdwenen de problemen als sneeuw voor de zon...
Misschien kleine kans dat dit het is hoor, maar het overwegen waard.
Mijn dochter schreeuwde en gilde alles bij elkaar en bleek gewoon helemaal naar te worden van de honger en bij mij kwam er ‘s avonds niks meer uit, dus ze ging wel aan de borst, maar het was totaal niet effectief. Zodra ik flessen bij ging geven, verdwenen de problemen als sneeuw voor de zon...
Misschien kleine kans dat dit het is hoor, maar het overwegen waard.

woensdag 1 januari 2020 om 10:29
Baby lekker laten slapen overdag. Een oververmoeide baby slaapt juist nog slechter. En ze is 3! maanden. Net geen newborn meer dus.
Mijn kinderen zijn 2 & 3 en de jongste is ook nog geregeld uren wakker snachts.
Volgens mij is het een fabeltje dat baby's/ dreumesen en peuters avond en nacht (door)slapen
Volgens mij is het een fabeltje dat baby's/ dreumesen en peuters avond en nacht (door)slapen
woensdag 1 januari 2020 om 11:00
Bedankt voor de reacties!
Lux ik vind het idd nog te vroeg om de nachtvoedingen te stoppen want die heeft ze wel echt nodig nog.
Minik, ik heb juist het idee dat ze teveel drinkt en daar buikpijn van krijgt...
Maar ze zeggen toch dat je bij borstvoeding niet teveel kan geven?
Als ze vol zit zou ze toch stoppen lijkt me.
Maar ze spuugt savonds na zo lang drinken best vaak en het lijkt ook omhoog te komen.
Speentje wil ze helaas niet.
Saartje70, ze heeft 1 behandeling bij de osteopaat gehad en leek toen wel ff te werken.
Is wel al een tijd geleden.
Ze slaapt altijd op haar zij.
Deijscoboer, ja dat is ook zo idd, was bij m’n oudste ook.
Mja kreeg het advies dat ik haar meer wakker moet houden maar dat ga ik echt niet meer doen.
Ze slaapt smorgens echt uren achter elkaar maar dan is ze echt doodmoe van de nacht natuurlijk...
Maar het zou fijn zijn als ze dat zou verplaatsen naar de nacht.
Ik heb t idee dat ze nog veel slaap nodig heeft maar ook overdag wordt het inslapen moeilijker.
Coockie84 doorslapen hoeft ook echt niet hoor!
Ze kwam altijd nog best vaak snachts en vind ik echt geen probleem.
Maar hele nachten in de weer zijn met haar is wel heel vermoeiend:(
Lux ik vind het idd nog te vroeg om de nachtvoedingen te stoppen want die heeft ze wel echt nodig nog.
Minik, ik heb juist het idee dat ze teveel drinkt en daar buikpijn van krijgt...
Maar ze spuugt savonds na zo lang drinken best vaak en het lijkt ook omhoog te komen.
Saartje70, ze heeft 1 behandeling bij de osteopaat gehad en leek toen wel ff te werken.
Is wel al een tijd geleden.
Ze slaapt altijd op haar zij.
Deijscoboer, ja dat is ook zo idd, was bij m’n oudste ook.
Mja kreeg het advies dat ik haar meer wakker moet houden maar dat ga ik echt niet meer doen.
Ze slaapt smorgens echt uren achter elkaar maar dan is ze echt doodmoe van de nacht natuurlijk...
Maar het zou fijn zijn als ze dat zou verplaatsen naar de nacht.
Ik heb t idee dat ze nog veel slaap nodig heeft maar ook overdag wordt het inslapen moeilijker.
Coockie84 doorslapen hoeft ook echt niet hoor!
Ze kwam altijd nog best vaak snachts en vind ik echt geen probleem.
Maar hele nachten in de weer zijn met haar is wel heel vermoeiend:(
woensdag 1 januari 2020 om 11:27
Nee hoor. Had 2 goede slapers. Op bed, dag dag, als ze huilden ging in 1x terug om te kijken, en dan niet meer. Na 5 avonden huilen was t over. Ja, ik liet ze gewoon huilen. Als er echt iets was, koorts of zo had ik dat snel genoeg door.cookie84 schreef: ↑01-01-2020 10:29Baby lekker laten slapen overdag. Een oververmoeide baby slaapt juist nog slechter. En ze is 3! maanden. Net geen newborn meer dus.
ik geef mn bek ook maar een douw
woensdag 1 januari 2020 om 11:37

woensdag 1 januari 2020 om 11:53
woensdag 1 januari 2020 om 12:07
Heb maar 1 soort speen geprobeerd, ze wil de pink ook niet dus denk niet dat andere speentjes wel gaan lukken.
We slapen altijd samen en dat is nu dus ook niet meer voldoende voor haar
Mijn hand op haar leggen werkt ook niet.
Ik wil haar juist veel geborgenheid bieden en ze slaapt daarom ook bij mij in bed.
Maar als dat ook niet meer werkt weet ik het gewoon niet meer.
Ik denk dat ik de huisarts ga bellen voor advies/ controle of alle goed is.

Ik wil haar juist veel geborgenheid bieden en ze slaapt daarom ook bij mij in bed.

woensdag 1 januari 2020 om 12:15

woensdag 1 januari 2020 om 12:15
De huisarts bellen lijkt me een goed idee. Dan is er misschien iets fysiek niet helemaal in orde. Meestal is je moedergevoel hetgeen dat je moet volgen.
Ik heb ook altijd met baby geslapen. Echt naast mij is bed. Ze heeft periodes gehad waarin ze heel onrustig sliep en kon dan ook uren aan de borst sabbelen. Sabbelt jouw dochter of is het echt veel drinken en direct huilen als je haar los maakt?
Ik heb ook altijd met baby geslapen. Echt naast mij is bed. Ze heeft periodes gehad waarin ze heel onrustig sliep en kon dan ook uren aan de borst sabbelen. Sabbelt jouw dochter of is het echt veel drinken en direct huilen als je haar los maakt?

woensdag 1 januari 2020 om 12:17
Oh ja, net als iemand uit mijn omgeving. Ze hadden net een fles gehad en ze waren niet ziek, dus er was niks = laten brullen. Ja natuurlijk stoppen ze er dan wel mee, als er toch niet op ze gereageerd wordt houdt het vanzelf wel op. Dat een kleine baby ook nog andere behoeftes heeft dan voeding of een schone luier kwam bij haar ook niet op ofzo. In ieder geval behoeftes waar zij geen zin in had want “dan raakten ze daar aan gewend” en “hij weet dondersgoed wat ie moet doen om aandacht te krijgen” (baby was serieus 8 weken oud). Maar wat had ze een goede slapers zeg, binnen 8 weken sliepen ze allebei door!Madeliefjees schreef: ↑01-01-2020 11:27Nee hoor. Had 2 goede slapers. Op bed, dag dag, als ze huilden ging in 1x terug om te kijken, en dan niet meer. Na 5 avonden huilen was t over. Ja, ik liet ze gewoon huilen. Als er echt iets was, koorts of zo had ik dat snel genoeg door.
Sorry ik word altijd kwaad als ik dit soort dingen lees.
woensdag 1 januari 2020 om 12:19
Uit eigen ervaring wil ik je de tip geven om in ieder geval haar oren bij de huisarts te laten checken. Onze zoon had vanaf dat hij acht weken oud was chronische oorontsteking. Hij huilde overmatig veel en sliep enorm slecht. Echter huilen niet alle babies met oorpijn dus zou ik het hoe dan ook laten uitsluiten bij ha. Onze zoon heeft inmiddels buisjes en slaapt sindsdien 12 uur per nacht. Oorontstekingenvheeft hij nog wel maar ze zijn een stuk minder pijnlijk en de troep kan eruit lopen.Bloemkool123 schreef: ↑01-01-2020 12:07Heb maar 1 soort speen geprobeerd, ze wil de pink ook niet dus denk niet dat andere speentjes wel gaan lukken.
woensdag 1 januari 2020 om 13:09
Rond die tijd wilde mijn dochter juist wel een speen, daarvoor ook niet. Maar het moest wel een hele specifieke zijn, ik heb volgens mij wel 5 verschillende geprobeerd, en uiteindelijk wilde (en wil) ze alleen de Avent Soothie. Het is geen gezicht, dat ding, maar daar wen je aan en ze werd er echt rustig van.Bloemkool123 schreef: ↑01-01-2020 12:07Heb maar 1 soort speen geprobeerd, ze wil de pink ook niet dus denk niet dat andere speentjes wel gaan lukken.
woensdag 1 januari 2020 om 18:50
Bedankt allemaal voor de tips.
Oorpijn zou het wel kunnen zijn misschien ja.
Iedereen hier in huis is ook flink verkouden, ze is zelf ook beetje aan het hoesten.
Ga morgen de huisarts bellen.
Witte reiger ze sabbelt erg veel.
En dan valt ze in half in slaap en schrikt dan vaak ineens wakker.
En soms gaat ze dan huilen en soms weer sabbelen en zo blijft het doorgaan.
Ik doe echt geen oog dicht als ze zo onrustig is.
Hoe deed jij dat dan?
Hoelang duurde die periodes dan?
Het is hier al zeker 2 weken aan de gang en daarvoor ook al een beetje.
Oorpijn zou het wel kunnen zijn misschien ja.
Iedereen hier in huis is ook flink verkouden, ze is zelf ook beetje aan het hoesten.
Ga morgen de huisarts bellen.
Witte reiger ze sabbelt erg veel.
En dan valt ze in half in slaap en schrikt dan vaak ineens wakker.
En soms gaat ze dan huilen en soms weer sabbelen en zo blijft het doorgaan.
Ik doe echt geen oog dicht als ze zo onrustig is.
Hoe deed jij dat dan?
Hoelang duurde die periodes dan?
Het is hier al zeker 2 weken aan de gang en daarvoor ook al een beetje.
woensdag 1 januari 2020 om 19:28
Bloemkool123 schreef: ↑01-01-2020 11:00
Als je toch de huisarts spreekt, overleg dit even. Of bij je consultatiebureau extra advies vragen, kan vaak telefonisch heel makkelijk.
Misschien heeft je baby last van de voeding die omhoog komt als ze ligt.
Ik herken namelijk het gedrag van mijn zoon hierin. Altijd s nachts huilen, onrustig, wakker en willen drinken. Die bleek enorme verborgen reflux te hebben, met kapotte slokdarm van al het zuur wat omhoog kwam.
Hips, hopsakee en pierlala.
woensdag 1 januari 2020 om 19:48
Overdag spuugde hij wel na voedingen, maar ik heb lang gedacht dat ik 'gewoon' een onrustig kind had. Ik droeg hem daarom veel rechtop in de draagdoek. Dat voorkwam ook veel spugen. Als hij lag was het huilen.Bloemkool123 schreef: ↑01-01-2020 19:41Had jou zoon er overdag geen last van?
Hoe kan de arts dat vast stellen dat het verborgen reflux is?
Heb je er medicijnen voor gekregen?
Ik ga het zeker aankaarten morgen!
Arts kwam erachter door diverse punten: altijd zure adem, huilen bij liggen, spugen na voeding of bij plat liggen, vaak kleine beetjes drinken en nog wat zaken.
Medicatie inderdaad.
Hoe zijn de dagen bij jullie?
Hips, hopsakee en pierlala.
woensdag 1 januari 2020 om 19:54
Ik breek even in: Omdat we bij onze zoon in het begin niet wisten of oorpijn de enige oorzaak was van het vele huilen en hij ook kenmerken van verborgen reflux had heeft onze huisarts toentertijd ranitidine voorgeschreven en dit hebben we voor een bepaalde tijd geprobeerd. Maar onze huisarts stond er ook zo in: je baby heeft NU pijn en de bijwerkingen of risico's van het middel wegen mijn inziens niet op tegen de kans die er bestaat dat hij daadwerkelijk verborgen reflux heeft en de medicatie dus kan werken én hij minder pijn heeft. Dus zij gaf duidelijk aan dat zij team 'proberen' was. Een slokdarm onderzoek was namelijk nog een brug te ver. Wij vonden haar aanpak erg fijn. Maargoed daar zul je als ouder ook een goed gevoel bij moeten hebben.Bloemkool123 schreef: ↑01-01-2020 19:41Had jou zoon er overdag geen last van?
Hoe kan de arts dat vast stellen dat het verborgen reflux is?
Heb je er medicijnen voor gekregen?
Ik ga het zeker aankaarten morgen!
woensdag 1 januari 2020 om 19:55
Oké, ja plat liggen gaat eigenlijk wel prima.
Niet heel lang want dan gaat ze zich vervelen.
Maar tis niet meteen huilen als ik haar neerleg.
Maar draag ook veel dat vind ze wel fijn.
Drinkt wel vaak kleine beetjes en valt ook alleen aan de borst in slaap.
Echt veel spugen doet ze ook niet.
Wel veel kwijlen en op haar handjes sabbelen ook na een voeding.
Niet heel lang want dan gaat ze zich vervelen.
Maar tis niet meteen huilen als ik haar neerleg.
Maar draag ook veel dat vind ze wel fijn.
Drinkt wel vaak kleine beetjes en valt ook alleen aan de borst in slaap.
Echt veel spugen doet ze ook niet.
Wel veel kwijlen en op haar handjes sabbelen ook na een voeding.