Zwanger worden vanaf december 2019

donderdag 28 november 2019 om 08:49

Naam | Leeftijd | #Kind | NOD/ Zwanger | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Fitze | 33 | 2 | ![]() | Geen |
Selene | 32 | 1 | .. | Geen |
Suusy | 31 | 1 | 07-01 | Geen |
Snunnie | 29 | 1 | 18-01 | Geen |
Gelukszoeker | 31 | 1 | 05-02 | Geen |
Wishfulthinking | 36 | 1 | 26-01 | Geen |
Sneeuwwitje | 32 | 2 | 07-02 | Geen |
Luikje | 32 | 1 | 07-02 | Geen |
HartjeJynx | 24 | 1 | 23-01 | Geen |
Elisabert | 35 | 2 | .. | Geen |
BabyGroot | 28 | 1 | 30-01 | Onregelmatige cyclus |
Millie91 | 28 | 1 | .. | PCOS |
ASP | .. | 2 | ? | Geen |
Vosje1987 | 32 | 1 | 09-01 | Geen |
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.

UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.
Wij klussen niet

Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
maandag 30 december 2019 om 23:41
Hi allemaal!
Een tijdje geleden dat ik wat van me liet horen, maar ik heb alles meegelezen hoor. Ik zie veel NODs rond dezelfde periode, dat wordt spannend!
Ik begrijp wat jullie bedoelen met blij zijn voor een ander, maar zelf ook graag willen. Zowel mijn zus als mijn beste vriendin zijn recent zwanger geworden, dat kan best steken! Vooral als het bij hun heel snel gaat, terwijl ik met mijn PCOS nog maar moet afwachten of het gaat lukken zonder medisch ingrijpen.
Leolux, jammer dat je niet meer gaat meeschrijven. Maar ik snap het wel heel goed. Heel veel succes, en laat je het ons wel even horen als je nieuws hebt?
Fitze, wat goed dat jij van je af hebt kunnen zetten wat anderen denken/verwachten. Je hebt ook groot gelijk! Ik vind dat soms best lastig, ik ben bijvoorbeeld al bang dat veel mensen gaan vinden dat ik te jong ben om moeder te worden. Ik zie er vrij jong uit, en in mijn omgeving worden mensen vaak pas wat ouder zwanger. Maar eigenlijk zou ik me daar helemaal niets van aan moeten trekken!
Hier ben ik, ongeduldig en control freak als ik ben, toch aan de ovulatietesten gegaan. Ik had vandaag een positieve, dus heb het gelijk maar goed benut! Hoewel het pas dag 16 is, en ik meestal pas rond dag 24 ovuleer. Ach, het kan in elk geval geen kwaad! Zoals mijn vriend zo mooi zei: "Doesn't matter, had sex"
Een tijdje geleden dat ik wat van me liet horen, maar ik heb alles meegelezen hoor. Ik zie veel NODs rond dezelfde periode, dat wordt spannend!
Ik begrijp wat jullie bedoelen met blij zijn voor een ander, maar zelf ook graag willen. Zowel mijn zus als mijn beste vriendin zijn recent zwanger geworden, dat kan best steken! Vooral als het bij hun heel snel gaat, terwijl ik met mijn PCOS nog maar moet afwachten of het gaat lukken zonder medisch ingrijpen.
Leolux, jammer dat je niet meer gaat meeschrijven. Maar ik snap het wel heel goed. Heel veel succes, en laat je het ons wel even horen als je nieuws hebt?
Fitze, wat goed dat jij van je af hebt kunnen zetten wat anderen denken/verwachten. Je hebt ook groot gelijk! Ik vind dat soms best lastig, ik ben bijvoorbeeld al bang dat veel mensen gaan vinden dat ik te jong ben om moeder te worden. Ik zie er vrij jong uit, en in mijn omgeving worden mensen vaak pas wat ouder zwanger. Maar eigenlijk zou ik me daar helemaal niets van aan moeten trekken!
Hier ben ik, ongeduldig en control freak als ik ben, toch aan de ovulatietesten gegaan. Ik had vandaag een positieve, dus heb het gelijk maar goed benut! Hoewel het pas dag 16 is, en ik meestal pas rond dag 24 ovuleer. Ach, het kan in elk geval geen kwaad! Zoals mijn vriend zo mooi zei: "Doesn't matter, had sex"

millie91 wijzigde dit bericht op 30-12-2019 23:42
Reden: Interpunctie
Reden: Interpunctie
0.04% gewijzigd

dinsdag 31 december 2019 om 11:07
leolux schreef: ↑30-12-2019 22:09Leuk dat je weer op het forum bent Fitze![]()
Zou je mij uit de tabel willen halen? Ik merk dat door het schrijven in dit topic ik erg bezig ben met zwanger worden. Dat is eigenlijk iets wat ik niet wil. Ik wil heel graag zwanger worden, maar wil niet dat het gaat overheersen.
Succes met zwanger worden dames!
Alvast een fijne jaarwisseling!
Dankjewel maar ik was een avondje weg voor een bruiloft? Das toch niet zo lang?

Ik snap je gevoel. Aan de ene kant geld het voor mij ook. Maar ik loop sowieso over van enthousiasme en ik kan het beter hier ventileren dan mijn man de oren van zijn kop kletsen. Hij heeft ook zijn max.
Ik haal je zo uit de tabel. Als je nog wil schrijven of als je nieuws hebt lees ik je graag

dinsdag 31 december 2019 om 11:21
Sunshine Goed dat je nog naar je zorgverzekering hebt gekeken
Man en ik hebben er ook nog naar gekeken maar veranderen niks.
Met symptomen ben ik nu ook bezig
Ik heb normaal dagelijks gewoon slijm, niet veel maar gewoon. Maar nu heb ik sinds een paar dagen helemaal niks. Droog. Als of de boel afgesloten zit
Nog nooit gehad.
Millie je bent 28, dat is echt niet te jong
Is het trouwens niet dat je met pcos niet veel hebt aan ovulatietesten? Of doe je elke dag een test tot je raak hebt?

Met symptomen ben ik nu ook bezig

Millie je bent 28, dat is echt niet te jong

dinsdag 31 december 2019 om 13:30
Seaofdreams is bij jou je ongesteldheid doorgegaan of niet? En hoe is je vakantie?
HartjeJynx hoe is het met de tepels?
Ik heb trouwens de tabel een beetje opgeruimd. Voor mijn gevoel waren de zwangeren al weg voor het topic van start ging. Super fijn natuurlijk zo snel zwanger maar het bleef daarna stil.

HartjeJynx hoe is het met de tepels?
Ik heb trouwens de tabel een beetje opgeruimd. Voor mijn gevoel waren de zwangeren al weg voor het topic van start ging. Super fijn natuurlijk zo snel zwanger maar het bleef daarna stil.
dinsdag 31 december 2019 om 13:42
Leolux ik snap je gevoel!
Voor mij is het inderdaad ook ventileren en ik krijg veel herkenning wat ik juist fijn vind! Als het voor jou niet werkt is helemaal prima toch? Hopelijk ben je snel zwanger!
Seaofdreams ik ben ook heel benieuwd naar jou!
Fitze ik vind jou enthousiasme heerlijk haha! Al kan ik me voorstellen dat het voor jezelf lastig kan zijn! Je zou jezelf haast wel eens zwanger willen kijken hè?
Millie wat lastig dat je daar last van hebt! Mensen zullen altijd wat denken en vinden ook al doe je precies wat zij willen. Gewoon lekker je eigen leven leven, je kunt alleen jezelf gelukkig maken.
Ik probeer geen symptomen te googelen, maak ik mezelf helemaal gek van dus dat heb ik afgeleerd.
Hier is het geknal al een paar dagen bezig, verschrikkelijk. Siervuurwerk vind ik mooi maar al dat knalvuurwerk snap ik niks van. Mijn man is ook gaan carbidschieten en ik zit lekker thuis. Zo nog even wat opruimen want vanavond visite!
Jullie nog plannen?
Voor mij is het inderdaad ook ventileren en ik krijg veel herkenning wat ik juist fijn vind! Als het voor jou niet werkt is helemaal prima toch? Hopelijk ben je snel zwanger!
Seaofdreams ik ben ook heel benieuwd naar jou!
Fitze ik vind jou enthousiasme heerlijk haha! Al kan ik me voorstellen dat het voor jezelf lastig kan zijn! Je zou jezelf haast wel eens zwanger willen kijken hè?
Millie wat lastig dat je daar last van hebt! Mensen zullen altijd wat denken en vinden ook al doe je precies wat zij willen. Gewoon lekker je eigen leven leven, je kunt alleen jezelf gelukkig maken.
Ik probeer geen symptomen te googelen, maak ik mezelf helemaal gek van dus dat heb ik afgeleerd.
Hier is het geknal al een paar dagen bezig, verschrikkelijk. Siervuurwerk vind ik mooi maar al dat knalvuurwerk snap ik niks van. Mijn man is ook gaan carbidschieten en ik zit lekker thuis. Zo nog even wat opruimen want vanavond visite!
Jullie nog plannen?
dinsdag 31 december 2019 om 18:39
Oef Millie kan best begrijpen dat het steekt, dat zowel je beste vriendin als je zus recent zwanger zijn geworden. Hoe lang met je het dan proberen met PCOS alvorend dat ze eventueel medisch moeten ingrijpen?
Het kan inderdaad geen kwaad dat je gebruik hebt gemaakt, van je piek. Ook leuk hoe je vriend heeft gereageerd!
Raar hé Fitze hoe je er in één keer zo mee bezig kan zijn. Nu moet ik zeggen dat ik het forum ook gebruik om te ventileren, alhoewel mijn man gewoon braaf naar mij luistert, en anders ga ik mijn moeder ermee lastig vallen
Goed trouwens, dat je de tabel hebt opgeruimd!
Dat je probeert om niet naar symptomen te zoeken is alleen maar goed snunnie. Je kunt jezelf inderdaad helemaal gek maken, is ook een beetje zonde!
Jammer hartjeJynx dat je ongesteld bent geworden. We houden de hoop erin, nieuwe ronde nieuwe kansen!
Vuurwerk hier is het ook al een paar dagen bezig, zelfs zo erg dat we er laatst gewoon wakker van werden, want door de harde knal, ging ons alarm af. Nou, dan ben je wel goed wakker!
Ik moet er ook niks van hebben hoor, al dat vuurwerk. Vind het trouwens ook een beetje zonde van het geld. Maar, zoals je zegt snunnie het siervuurwerk vind ik dan weer wel mooi om naar te kijken.
Hier gaan we vanavond naar mijn ouders, is eigenlijk altijd wel zo geweest. Mijn schoonouders vieren het niet echt, maar dat komt denk ik maar vanwege de honden, die er niet goed tegen kunnen.
Anyway: Alvast een hele fijne jaarwisseling, en op naar een vruchtbaar 2020!
Het kan inderdaad geen kwaad dat je gebruik hebt gemaakt, van je piek. Ook leuk hoe je vriend heeft gereageerd!
Raar hé Fitze hoe je er in één keer zo mee bezig kan zijn. Nu moet ik zeggen dat ik het forum ook gebruik om te ventileren, alhoewel mijn man gewoon braaf naar mij luistert, en anders ga ik mijn moeder ermee lastig vallen

Goed trouwens, dat je de tabel hebt opgeruimd!
Dat je probeert om niet naar symptomen te zoeken is alleen maar goed snunnie. Je kunt jezelf inderdaad helemaal gek maken, is ook een beetje zonde!
Jammer hartjeJynx dat je ongesteld bent geworden. We houden de hoop erin, nieuwe ronde nieuwe kansen!
Vuurwerk hier is het ook al een paar dagen bezig, zelfs zo erg dat we er laatst gewoon wakker van werden, want door de harde knal, ging ons alarm af. Nou, dan ben je wel goed wakker!
Ik moet er ook niks van hebben hoor, al dat vuurwerk. Vind het trouwens ook een beetje zonde van het geld. Maar, zoals je zegt snunnie het siervuurwerk vind ik dan weer wel mooi om naar te kijken.
Hier gaan we vanavond naar mijn ouders, is eigenlijk altijd wel zo geweest. Mijn schoonouders vieren het niet echt, maar dat komt denk ik maar vanwege de honden, die er niet goed tegen kunnen.
Anyway: Alvast een hele fijne jaarwisseling, en op naar een vruchtbaar 2020!
woensdag 1 januari 2020 om 10:12
Hoi dames
Ik ben in juli gestopt met de pil, maar hebben eigenlijk nog nooit op het "juiste" moment seks gehad om zwanger te kunnen worden, tot nu
dus ik sluit graag aan bij dit topic! Ikzelf ben 32jaar, mijn vriend 38j. We gebruiken sinds deze cyclus ovulatietesten en hebben voor het eerst seks gehad op het juiste moment. Afwachten dus. Mijn NOD is 9/1. Dat 2020 een mooi jaar mag worden met veel baby's!
Groetjes
Vosje
Ik ben in juli gestopt met de pil, maar hebben eigenlijk nog nooit op het "juiste" moment seks gehad om zwanger te kunnen worden, tot nu

Groetjes
Vosje
woensdag 1 januari 2020 om 13:22
Goedemorgen meiden! Voor jullie allemaal ook de allerbeste wensen voor 2020! Dat het maar een mooi, gezond en vruchtbaar (vreselijk woord zo, maar ik zeg het lekker toch) jaar mag worden!
Complimenten trouwens Fitze hoe je de tabel en openingspost bijhoudt! Het is iedere keer weer leuk om te lezen wat je eraan hebt aangescherpt. Het zegt al meteen een hoop (leuks) over ons groepje. En goed om af en toe te schonen als we echt niks meer horen. Al is het natuurlijk wel fijn als we na een week niet reageren niet meteen uit de tabel worden gehaald
Maar dit maakt het wel persoonlijker en wat kleiner zo, zodat je echt gezellig met ons (trouwens heerlijk actief meeschrijvende!) groepje schrijft. Ben iig blij met ons topic. De balans tussen continue checken (want gezellig en er soms erg mee bezig zijn) en af te toe kijken (wat meer rust in hoofd en vertrouwen in lijf) blijft een wankele haha, maar het is fijn dat die ruimte een ook lekker is. Ben heel benieuwd hoe de tabel er 31-12 uit gaat zien. Eigenlijk puur kansberekening, eentje van ons gaat de eerst(volgende) zijn...

Complimenten trouwens Fitze hoe je de tabel en openingspost bijhoudt! Het is iedere keer weer leuk om te lezen wat je eraan hebt aangescherpt. Het zegt al meteen een hoop (leuks) over ons groepje. En goed om af en toe te schonen als we echt niks meer horen. Al is het natuurlijk wel fijn als we na een week niet reageren niet meteen uit de tabel worden gehaald

anoniem_392711 wijzigde dit bericht op 01-01-2020 13:23
Reden: Spelfoutje
Reden: Spelfoutje
0.13% gewijzigd

woensdag 1 januari 2020 om 13:44
WishfulThinking schreef: ↑01-01-2020 13:22Goedemorgen meiden! Voor jullie allemaal ook de allerbeste wensen voor 2020! Dat het maar een mooi, gezond en vruchtbaar (vreselijk woord zo, maar ik zeg het lekker toch) jaar mag worden!![]()
Complimenten trouwens Fitze hoe je de tabel en openingspost bijhoudt! Het is iedere keer weer leuk om te lezen wat je eraan hebt aangescherpt. Het zegt al meteen een hoop (leuks) over ons groepje. En goed om af en toe te schonen als we echt niks meer horen. Al is het natuurlijk wel fijn als we na een week niet reageren niet meteen uit de tabel worden gehaaldMaar dit maakt het wel persoonlijker en wat kleiner zo, zodat je echt gezellig met ons (trouwens heerlijk actief meeschrijvende!) groepje schrijft. Ben iig blij met ons topic. De balans tussen continue checken (want gezellig en er soms erg mee bezig zijn) en af te toe kijken (wat meer rust in hoofd en vertrouwen in lijf) blijft een wankele haha, maar het is fijn dat die ruimte een ook lekker is. Ben heel benieuwd hoe de tabel er 31-12 uit gaat zien. Eigenlijk puur kansberekening, eentje van ons gaat de eerst(volgende) zijn...
![]()
Graag gedaan hoor! Ik doe het ook een beetje voor mijzelf met die tabel. Ik ben niet zo goed met cijfers maar ook niet met namen en onthouden van gegevens. Dus door het bij te houden blijf ik ook bij.
Na een week vind ik ook wat snel maar na 14 dagen niet reageren als mensen naar je vragen

En net als in het dagelijks leven heb je introverten en extraverten. We zijn vast een mix dus de één schrijft meer dan de ander.
Ik ben trouwens ook heeeeeeel benieuwd wie de eerstvolgende is met twee streepjes op de zwangerschapstest

woensdag 1 januari 2020 om 13:50
vosje1987 schreef: ↑01-01-2020 10:12Hoi dames
Ik ben in juli gestopt met de pil, maar hebben eigenlijk nog nooit op het "juiste" moment seks gehad om zwanger te kunnen worden, tot nudus ik sluit graag aan bij dit topic! Ikzelf ben 32jaar, mijn vriend 38j. We gebruiken sinds deze cyclus ovulatietesten en hebben voor het eerst seks gehad op het juiste moment. Afwachten dus. Mijn NOD is 9/1. Dat 2020 een mooi jaar mag worden met veel baby's!
![]()
![]()
Groetjes
Vosje
Het is wel heel handig om op het juiste moment sex te hebben

Schrijf gezellig mee

woensdag 1 januari 2020 om 13:57
Selene is je ongesteldheid al aangebroken of tel je vanaf je laatste ovulatie nu?
Jij ook een heel fijn 2020

woensdag 1 januari 2020 om 13:59
hartjeJynx schreef: ↑31-12-2019 15:58Hier helaas gewoon ongesteld geworden. Op naar ronde 3.
Nieuwe NOD is 23 januari.
Hè bah. Wat vind je er van?
Jij ook een vruchtbaar 2020

woensdag 1 januari 2020 om 14:27

anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 01-01-2020 14:32
1.20% gewijzigd