Zwanger worden vanaf december 2019

donderdag 28 november 2019 om 08:49

Naam | Leeftijd | #Kind | NOD/ Zwanger | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Fitze | 33 | 2 | ![]() | Geen |
Selene | 32 | 1 | .. | Geen |
Suusy | 31 | 1 | 07-01 | Geen |
Snunnie | 29 | 1 | 18-01 | Geen |
Gelukszoeker | 31 | 1 | 05-02 | Geen |
Wishfulthinking | 36 | 1 | 26-01 | Geen |
Sneeuwwitje | 32 | 2 | 07-02 | Geen |
Luikje | 32 | 1 | 07-02 | Geen |
HartjeJynx | 24 | 1 | 23-01 | Geen |
Elisabert | 35 | 2 | .. | Geen |
BabyGroot | 28 | 1 | 30-01 | Onregelmatige cyclus |
Millie91 | 28 | 1 | .. | PCOS |
ASP | .. | 2 | ? | Geen |
Vosje1987 | 32 | 1 | 09-01 | Geen |
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.

UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.
Wij klussen niet

Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
dinsdag 24 december 2019 om 10:39
Fitze wat een toewijding!
Het lijkt erop (ben niet zo bekend met deze testen, dat even terzijde) dat als je de 23e niet zo vaak had getest je de toename van 12.30 helemaal had gemist. Nu heb je bij ons ook de verwarring compleet gemaakt hoe vaak we moeten testen
Maar het ontloopt elkaar niet veel qua kleur toch, controlestreep en teststreep? Loopt je streep nou vandaag weer op of zit het ‘m in de achtergrondkleur?

dinsdag 24 december 2019 om 10:58
WishfulThinking schreef: ↑24-12-2019 10:39Fitze wat een toewijding!Het lijkt erop (ben niet zo bekend met deze testen, dat even terzijde) dat als je de 23e niet zo vaak had getest je de toename van 12.30 helemaal had gemist. Nu heb je bij ons ook de verwarring compleet gemaakt hoe vaak we moeten testen
Maar het ontloopt elkaar niet veel qua kleur toch, controlestreep en teststreep? Loopt je streep nou vandaag weer op of zit het ‘m in de achtergrondkleur?
Ik geef niet het goede voorbeeld qua testen

Maar ik ben ongeduldig en heb veel testen. Daarnaast irriteerde ik mij eraan dat het de testresultaten zo op en af liepen dat ik door bleef testen.
Dus ja.. dan zit er straks een A4tje vol testen

Ik twijfel ook of de test nu oploopt of dat het de achtergrond is

dinsdag 24 december 2019 om 11:03
En daar ben ik weer! Sorry -
Mega druk maar nu vakantie
Volgens mij gaat mijn ongesteldheid eraan komen TMI: voel niks maar bij het afvegen zie ik bruin. En ergens had ik ook t gevoel dat het de ronde niet gelukt was.
@Snunnie: gefeliciteerd met je baan!!
@Fitze: volgens mij duidelijk gisteren je piek
@derest: sorry ik ga vanaf nu alles weer netjes bijhouden en reageren op iedereen
Gaat iedereen kerstavond vieren vandaag?
Mega druk maar nu vakantie

Volgens mij gaat mijn ongesteldheid eraan komen TMI: voel niks maar bij het afvegen zie ik bruin. En ergens had ik ook t gevoel dat het de ronde niet gelukt was.
@Snunnie: gefeliciteerd met je baan!!
@Fitze: volgens mij duidelijk gisteren je piek

@derest: sorry ik ga vanaf nu alles weer netjes bijhouden en reageren op iedereen

Gaat iedereen kerstavond vieren vandaag?
dinsdag 24 december 2019 om 12:17
Echt een hele studie van gemaakt Fitze, hij lijkt wel steeds donkerder te worden. Zelf heb ik nog nooit een ovulatie test gebruikt dus kan ook geen advies geven hoe hij er hoort uit te zien.
Volgens mijn app had ik gister mijn ovulatie, dus ik hoop dat de app ook ongeveer klopt, want met kerst zijn we de hele tijd bij familie en hebben we geen alone time
@ seaofdreams, jammer dat het lijkt dat je ongesteld wordt, maar dan kun je iig wel fijn van al het eten en drinken met de kerst genieten
@snunnie, fijn van je nieuwe baan, goed vooruitzicht in het nieuwe jaar!
En voor de rest alvast fijne feestdagen
Volgens mijn app had ik gister mijn ovulatie, dus ik hoop dat de app ook ongeveer klopt, want met kerst zijn we de hele tijd bij familie en hebben we geen alone time

@ seaofdreams, jammer dat het lijkt dat je ongesteld wordt, maar dan kun je iig wel fijn van al het eten en drinken met de kerst genieten
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
@snunnie, fijn van je nieuwe baan, goed vooruitzicht in het nieuwe jaar!
En voor de rest alvast fijne feestdagen

dinsdag 24 december 2019 om 15:12
Vervelend Fitze, dat je cyclussen de afgelopen maanden niet echt stabiel waren. Dan kan ik goed begrijpen dat het moeilijk is om er vat op te krijgen.
Goed trouwens dat je verder bent gaan testen. Met enig resultaat zo te zien! Ik zou zeggen: maak er fijne dagen van
Fijn Luikje, dat je met twee keer testen alsnog je eipsrong hebt gevonden. Weet je tenminste ook waar je aan toe bent, of ja, welke dagen je goed moet benutten
Goed idee Wisfulthinking, ik sluit mij er bij aan. Laten we hopen dat het ook snel achter jouw naam komt te staan!
Welkom terug Snunnie. Vervelend, dat je menstruatie niet de beste versie van jezelf naar boven haalt. Gelukkig, ben je er weer even van af
. Gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging!
Wat mijn vakantie betreft: ik ga voornamelijk uitrusten, ben ik wel aan toe. Mijn man heeft helaas geen vakantie, dus echt iets leuks doen, zit er dan niet in, maar dat is niet erg.
Fijne vakantie Seaofdreams! Hm, nu maar even afwachten of je gevoel klopt! Ik duim in ieder geval voor je dat het wel raak is!
Balen sneeuwitje, dan inderdaad maar even nieuwe halen. Jij zal ook vast binnenkort moeten beginnen met testen of niet?
Spannend Suusy. Ik hoop inderdaad dat je app het goed aangeeft! Zodat je er op z'n minst nog gebruik van hebt kunnen maken.
Hier vieren we kerstavond bij mijn ouders, morgen met beide ouders en 2e kerstdag lekker met z'n tweetjes.
Hoe zit het met jullie? Hoe doen jullie dat trouwens, de tijd verdelen met familie enzo?
Anyway, have a Merry Christmas
Goed trouwens dat je verder bent gaan testen. Met enig resultaat zo te zien! Ik zou zeggen: maak er fijne dagen van

Fijn Luikje, dat je met twee keer testen alsnog je eipsrong hebt gevonden. Weet je tenminste ook waar je aan toe bent, of ja, welke dagen je goed moet benutten

Goed idee Wisfulthinking, ik sluit mij er bij aan. Laten we hopen dat het ook snel achter jouw naam komt te staan!
Welkom terug Snunnie. Vervelend, dat je menstruatie niet de beste versie van jezelf naar boven haalt. Gelukkig, ben je er weer even van af

Wat mijn vakantie betreft: ik ga voornamelijk uitrusten, ben ik wel aan toe. Mijn man heeft helaas geen vakantie, dus echt iets leuks doen, zit er dan niet in, maar dat is niet erg.
Fijne vakantie Seaofdreams! Hm, nu maar even afwachten of je gevoel klopt! Ik duim in ieder geval voor je dat het wel raak is!
Balen sneeuwitje, dan inderdaad maar even nieuwe halen. Jij zal ook vast binnenkort moeten beginnen met testen of niet?
Spannend Suusy. Ik hoop inderdaad dat je app het goed aangeeft! Zodat je er op z'n minst nog gebruik van hebt kunnen maken.
Hier vieren we kerstavond bij mijn ouders, morgen met beide ouders en 2e kerstdag lekker met z'n tweetjes.
Hoe zit het met jullie? Hoe doen jullie dat trouwens, de tijd verdelen met familie enzo?
Anyway, have a Merry Christmas

dinsdag 24 december 2019 om 15:20
sneeuwitje dat is balen zeg. Zijn ze dan echt niet meer te gebruiken? Nooit geweten dat er een houdbaarheidsdatum op zit.
Fitze Goed dat je bent blijven doortesten!
Susy spannend, ik hoop dat jouw app de juiste voorspelling heeft gemaakt.
Kerst mijn man is gisteren aan boord gegaan en komt de 30e thuis. Morgen zijn peuter en ik lekker alleen en gaan we samen gourmetten. Hij vind dat gekloot met kleine pannetjes en veel vlees eten helemaal het einde. En 2e kerstdag gaan we naar mijn schoonzus.
En vanavond lekker mee grienen met All You Need Is Love. Ik heb een flesje cava gehaald en lekkere hapjes. Eisprong heb ik rond 1 januari dus het kan nu nog lekker.
Fijne feestdagen allen!
Fitze Goed dat je bent blijven doortesten!
Susy spannend, ik hoop dat jouw app de juiste voorspelling heeft gemaakt.
Kerst mijn man is gisteren aan boord gegaan en komt de 30e thuis. Morgen zijn peuter en ik lekker alleen en gaan we samen gourmetten. Hij vind dat gekloot met kleine pannetjes en veel vlees eten helemaal het einde. En 2e kerstdag gaan we naar mijn schoonzus.
En vanavond lekker mee grienen met All You Need Is Love. Ik heb een flesje cava gehaald en lekkere hapjes. Eisprong heb ik rond 1 januari dus het kan nu nog lekker.
Fijne feestdagen allen!

woensdag 25 december 2019 om 12:25

woensdag 25 december 2019 om 13:24
woensdag 25 december 2019 om 14:03
Hm, mijn berichtje is niet goed overgekomen. Nog een poging!
Super leuke afbeelding Fitze!
Merry Christmas Everyone.
Trouwens, super fijn Fitze, dat je een positieve ovualatietest hebt. Have fun
Super leuke afbeelding Fitze!
Merry Christmas Everyone.
Trouwens, super fijn Fitze, dat je een positieve ovualatietest hebt. Have fun

sunshine18 wijzigde dit bericht op 25-12-2019 14:06
Reden: Bericht niet goed doorgekomen
Reden: Bericht niet goed doorgekomen
84.47% gewijzigd
woensdag 25 december 2019 om 14:47

donderdag 26 december 2019 om 08:33
Zijn die van de action met een pipetje of die je in de straal houdt? Als het deze maand niet lukt haal ik die er ook maar bij. Kijken hoe die werken

donderdag 26 december 2019 om 08:38
Gelukszoeker schreef: ↑25-12-2019 14:47Hele fijne kerst allemaal!
@Fitze super fijn dat je eindelijk je eisprong hebt gevonden! Maar goed gebruik van maken met kerst
Ik heb trouwens gelezen dat vroeg in de ochtend testen niet handig is omdat je LH hoeveelheid altijd heel laag is. Dus beter pas rond een uur of 12.
Klopt. De site van Bsure zegt dat je het beste kan testen tussen 10-16. Ik denk na al dit getest dat ik het beste kan testen rond 12.00.
Het was jouw eerste keer met ovulatietesten toch? Hoe is het bevallen?

donderdag 26 december 2019 om 09:43
Zijn midstreamtesten. Maar ik vind het gemakkelijker om ze in een potje te houden.
Maar ze lezen heel makkelijk af, ik twijfel er minder bij.
Je hebt er trouwens 5 voor €2,49
donderdag 26 december 2019 om 11:20
Hey meiden. Wat gezellig om zo al jullie kerstplannen te lezen. Leolux: het klinkt heerlijk knus om met zo’n blij kleintje te gourmetten. Toch een beetje het ultieme kerstgevoel. Hier ook All you need is love gekeken. Komen er op de een of andere manier ieder jaar weer op uit. Weet je trouwens of je midstream zwangerschapstesten als het er niet op staat ook net zo makkelijk in een potje kan houden? CB ging uit van paar seconden straal, 20 sec potje dacht ik. Maar wat dan te doen bij een midstream waar enkel 10 sec straal bij staat. Ik ben even blanco... haha. Te lang of te kort is ook weer niet goed. Of misschien weet Gelukszoeker daar iets meer van? Las idd ook van die later-op-de-ochtend-piek. Weet ook niet of het van de gevoeligheid van de test afhangt? CB blijft zweren bij meteen in de ochtend testen, maar kan dus wel degelijk invloed hebben op je timing erna lijkt me (piek toch al dag ervoor gestart). Het blijft soms abracadabra...
En lekker Sunshine, zo’n kerstdagje met z’n tweetjes. Hier gistermiddag even langs schoonouders en ‘s avonds ook gezellig met z’n tweetjes de avond ingevuld.
Het blijft een gok he SuusY, zo’n app. Soms heb ik hebt idee dat er geen bal van klopt en toch zal er logica achter zitten. Die van mij voorspelde vandaag NOD (dag 32!!!!!) maar ik geloof er stiekem niks van. Of ik ben vreselijk eigenwijs en wil er gewoon niet aan dat m’n cyclus ineens een paar dagen langer zou zijn
We gaan het zien...
Naja sneeuwwitje, ik moet zeggen dat ik er ook nog geen seconde over na had gedacht dat die dingen over datum zouden kunnen zijn. Afhankelijk van hoe ver (lijkt me altijd een marge op te zitten) zou je ze misschien nog als eerste indicatie kunnen gebruiken...?
Seaofdreams... ik ben zo ontzettend benieuwd hoe het intussen met jou is. Heeft het doorgezet? Of is het erbij gebleven (duim duim)? En hoe voel je je op het moment?
Selene en HartjeJynx het schiet voor jullie ook al op richting de 29e. Hoe is het bij jullie? Is de wachttijd een beetje door te komen?
En lekker Sunshine, zo’n kerstdagje met z’n tweetjes. Hier gistermiddag even langs schoonouders en ‘s avonds ook gezellig met z’n tweetjes de avond ingevuld.
Het blijft een gok he SuusY, zo’n app. Soms heb ik hebt idee dat er geen bal van klopt en toch zal er logica achter zitten. Die van mij voorspelde vandaag NOD (dag 32!!!!!) maar ik geloof er stiekem niks van. Of ik ben vreselijk eigenwijs en wil er gewoon niet aan dat m’n cyclus ineens een paar dagen langer zou zijn

Naja sneeuwwitje, ik moet zeggen dat ik er ook nog geen seconde over na had gedacht dat die dingen over datum zouden kunnen zijn. Afhankelijk van hoe ver (lijkt me altijd een marge op te zitten) zou je ze misschien nog als eerste indicatie kunnen gebruiken...?
Seaofdreams... ik ben zo ontzettend benieuwd hoe het intussen met jou is. Heeft het doorgezet? Of is het erbij gebleven (duim duim)? En hoe voel je je op het moment?
Selene en HartjeJynx het schiet voor jullie ook al op richting de 29e. Hoe is het bij jullie? Is de wachttijd een beetje door te komen?
anoniem_392711 wijzigde dit bericht op 26-12-2019 11:21
Reden: Spelfoutje
Reden: Spelfoutje
0.07% gewijzigd

vrijdag 27 december 2019 om 08:41
Goedemorgen allemaal! Zijn jullie al uitgekerst? Ik wel
Wij hadden gister een diner en de gastvrouw en heer leken bij elke gang wel een ander soort alcoholische drank als wijn, likeur, kir te hebben
Nou drink ik normaal vrijwel niks en op een feestje wel eens wat maar hiervan ging ik toch denken ‘zou dit slecht zijn voor mijn eisprong?’ Ik ben na een paar drankjes afgehaakt. Ik ben ergens wel blij dat ik nog niet zwanger ben of al een week op het wachtbankje zat. Daar had ik mij helemaal niet uit kunnen kletsen
Mijn eisprong is nu klaar als het goed is. We hebben deze wel benut maar omdat de aanloop zo lang leek naar de eisprong zaten we op 6x vrijen in 1,5 week. Voor sommige stellen zal dat doorsnee zijn, voor ons niet. We houden van seks maar gewoon rustig en niet zo vaak. Mocht ik deze ronde niet zwanger raken dan wacht ik de volgende ronde toch tot de echt dikke strepen op de ovulatietest

Mijn eisprong is nu klaar als het goed is. We hebben deze wel benut maar omdat de aanloop zo lang leek naar de eisprong zaten we op 6x vrijen in 1,5 week. Voor sommige stellen zal dat doorsnee zijn, voor ons niet. We houden van seks maar gewoon rustig en niet zo vaak. Mocht ik deze ronde niet zwanger raken dan wacht ik de volgende ronde toch tot de echt dikke strepen op de ovulatietest

vrijdag 27 december 2019 om 12:34
Het was inderdaad fijn Wishfulthinking om 2e kerstdag zo met z'n tweetjes te zijn. Dat moet ook wel kunnen vind ik!
Wat je vraag over zwangerschapstesten betreft: zelfs bij CB kun je het in een potje opvangen. Dat staat ook op de bijsluiter. Toen ik voor de 1e ronde 6 dagen te laat was, had ik die ook gebruikt. Nu ben ik niet zo'n held om er direct op te plassen
, dus vang ik het liever op.
ovulatietesten ik heb iedere keer tussen 9 en 10 uur getest. Ik had trouwens die van Sensitest gebruikt. Ik denk dat iedereen er anders op reageert. Het allerbelangrijkste is dat we onze eisprong vinden en er uiteraard gebruik van maken!
Nou Fitze goed om te horen dat jullie de dagen van je eisprong goed hebben benut. Kan goed begrijpen, dat als je het niet gewend bent om het zo vaak te doen, het anders kan aanvoelen. Op hoop van zegen dan maar dat het is gelukt!
Inderdaad Seaofdreams ben je al iets wijzer?
Hier hadden we gisteren bijna een hartaanval gekregen. We lagen rustig te slapen (rond 23.30 uur), ging er in een keer kei hard vuurwerk af. Blijkbaar was de schok zo hard, dat zelfs ons alarm afging. Waarschijnlijk heeft de hele straat het gehoord! Een ding weten we nu wel, ons alarmsysteem werkt goed, want we werden meteen gebeld door de alarmcentrale. Omdat ik nog half in shock was, wist ik niet eens meer hoe ik het alarm moest afzetten. Dus, dat was een rare afsluiter van 2e kerstdag.
Fijne dag nog allemaal!
Wat je vraag over zwangerschapstesten betreft: zelfs bij CB kun je het in een potje opvangen. Dat staat ook op de bijsluiter. Toen ik voor de 1e ronde 6 dagen te laat was, had ik die ook gebruikt. Nu ben ik niet zo'n held om er direct op te plassen

ovulatietesten ik heb iedere keer tussen 9 en 10 uur getest. Ik had trouwens die van Sensitest gebruikt. Ik denk dat iedereen er anders op reageert. Het allerbelangrijkste is dat we onze eisprong vinden en er uiteraard gebruik van maken!
Nou Fitze goed om te horen dat jullie de dagen van je eisprong goed hebben benut. Kan goed begrijpen, dat als je het niet gewend bent om het zo vaak te doen, het anders kan aanvoelen. Op hoop van zegen dan maar dat het is gelukt!
Inderdaad Seaofdreams ben je al iets wijzer?
Hier hadden we gisteren bijna een hartaanval gekregen. We lagen rustig te slapen (rond 23.30 uur), ging er in een keer kei hard vuurwerk af. Blijkbaar was de schok zo hard, dat zelfs ons alarm afging. Waarschijnlijk heeft de hele straat het gehoord! Een ding weten we nu wel, ons alarmsysteem werkt goed, want we werden meteen gebeld door de alarmcentrale. Omdat ik nog half in shock was, wist ik niet eens meer hoe ik het alarm moest afzetten. Dus, dat was een rare afsluiter van 2e kerstdag.
Fijne dag nog allemaal!
vrijdag 27 december 2019 om 22:19
Ben ik weer! Ik kon telkens niet meer inloggen dus maar even een nieuw account aangemaakt.
Wishfulthinking en Fitze lief dat jullie aan mij dachten
ik zal even een update geven.
Ik heb een cyclus van 28 dagen en op al die apps staat je ovulatie dan rond cd 14. Ik dus maar testen en testen.
Geen donkere streep, maar hee, misschien heeft die strip het wel fout
Ik dus mijn arme man steeds bespringen. Op een gegeven moment was ik er wel klaar mee dus een paar dagen niets gedaan. Man ging daarna een paar dagen weg. Krijg ik gewoon op dag 22 een dikke vette streep ineens
Ik kan dus alvast op naar de volgende ronde
Ik hoop echt dat het bij jullie allemaal beter gaat. Ik duim voor jullie!
Wishfulthinking en Fitze lief dat jullie aan mij dachten

Ik heb een cyclus van 28 dagen en op al die apps staat je ovulatie dan rond cd 14. Ik dus maar testen en testen.

Ik hoop echt dat het bij jullie allemaal beter gaat. Ik duim voor jullie!