Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

woensdag 1 januari 2020 om 19:53
Gelukkig. Nu de mijne nog.
Heb hem op de buurtapp gezet met het verzoek in de schuur te kijken.
woensdag 1 januari 2020 om 20:05
Ik heb de petitie natuurlijk ook getekend!
Wat naar, Mieke
hopelijk is hij snel weer terecht. Het is toch helemaal niks buiten met dit weer.
Hier wilde poes maar heel kort naar buiten vandaag (erg mistig en koud). Ik was zelf niet zo lekker, dus heb de halve dag op de bank gelegen onder een dekentje en poes die dat natuurlijk aanvoelde kwam gezellig een tijd bovenop mijn buik liggen slapen
Wat naar, Mieke

Hier wilde poes maar heel kort naar buiten vandaag (erg mistig en koud). Ik was zelf niet zo lekker, dus heb de halve dag op de bank gelegen onder een dekentje en poes die dat natuurlijk aanvoelde kwam gezellig een tijd bovenop mijn buik liggen slapen

woensdag 1 januari 2020 om 20:07
Ja dat is prettig hoor, het is een app van de straat.Calamitycat schreef: ↑01-01-2020 20:02Fijn Anoniem!
Ik zit niet in een buurtapp (hebben we hier niet) maar in dit soort gevallen is het wel een uitkomst zeg. De duimen blijven draaien hier![]()
Dank je voor het duimen, ik snap er helemaal niets van.

woensdag 1 januari 2020 om 21:25
Ik hoorde dat de griep flink rondwaart.parachutes schreef: ↑01-01-2020 20:05Ik heb de petitie natuurlijk ook getekend!
Wat naar, Miekehopelijk is hij snel weer terecht. Het is toch helemaal niks buiten met dit weer.
Hier wilde poes maar heel kort naar buiten vandaag (erg mistig en koud). Ik was zelf niet zo lekker, dus heb de halve dag op de bank gelegen onder een dekentje en poes die dat natuurlijk aanvoelde kwam gezellig een tijd bovenop mijn buik liggen slapen![]()
woensdag 1 januari 2020 om 21:29
Puz_n_Boots schreef: ↑01-01-2020 14:26https://petities.nl/petitions/vuurwerkverbod
Samen staan we sterk! Ik roep iedereen op dit te ondertekenen! Sterkte aan iedereen die overlast heeft gehad!
Uiteraard getekend!
Hier overigens ook nog veel geknal vanavond.
Wat een opluchting dat de katten van Anoniem en Mieke weer terecht zijn!

Nu duim ik uiteraard voor Pascha.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
woensdag 1 januari 2020 om 21:36
Dat snap ik, blij voor je!!!

woensdag 1 januari 2020 om 21:47
Ik voelde even weer goed hoeveel stress het geeft als ze niet thuiskomen.
Ik had het niet verwacht van hem omdat hij erg bang was afgelopen nacht.
Nog even over de buurkat. Mij is verteld dat het niet verboden is om katten buiten te houden. Maar ja, zulke katten gaan natuurlijk wel op zoek naar een warme plek. Zeker als ze op leeftijd zijn. Het is echter wel verboden ze zorg te onthouden. Nou volgens mij is dat exact wat je doet als je katten buiten houd. Vanuit mijn slaapkamer boven kan ik zien dat ze een kattenluik hebben in hun achterdeur. Omdat ze blijkbaar daar wel binnen was met oudjaar is het wellicht dicht. Verder kan het drie maanden duren eer je melding wordt opgepakt. Omdat ze nou alles van mij krijgt zoals Stronghold denk ik dat ze tegen die tijd er goed uitziet. Haar verrotte vlooienband heb ik helaas niet bewaard bijvoorbeeld en ook geen foto's gemaakt van haar van daarvoor. Stom van me.
Ik had het niet verwacht van hem omdat hij erg bang was afgelopen nacht.
Nog even over de buurkat. Mij is verteld dat het niet verboden is om katten buiten te houden. Maar ja, zulke katten gaan natuurlijk wel op zoek naar een warme plek. Zeker als ze op leeftijd zijn. Het is echter wel verboden ze zorg te onthouden. Nou volgens mij is dat exact wat je doet als je katten buiten houd. Vanuit mijn slaapkamer boven kan ik zien dat ze een kattenluik hebben in hun achterdeur. Omdat ze blijkbaar daar wel binnen was met oudjaar is het wellicht dicht. Verder kan het drie maanden duren eer je melding wordt opgepakt. Omdat ze nou alles van mij krijgt zoals Stronghold denk ik dat ze tegen die tijd er goed uitziet. Haar verrotte vlooienband heb ik helaas niet bewaard bijvoorbeeld en ook geen foto's gemaakt van haar van daarvoor. Stom van me.

woensdag 1 januari 2020 om 21:51
Dank je, ja ik ook blij.
Hij is eigenlijk verschrikkelijk irritant. Zoals je weet praat hij veel zoals de kat in Simons cat maar dan met hele hoge tonen haha. Hij is een bohémien.
woensdag 1 januari 2020 om 21:54
Heel logisch dat die oudere kat op zoek gaat naar een warm plekje. Zou het luikje dan dicht zijn dat ze niet naar binnen kan?
Bewijsmateriaal was verstandig geweest maar dat is achteraf. Je hebt al zoveel gedaan voor haar, je geeft haar warmte en liefde en je verzorgt haar. Zonder jou was dat arme beest echt reddeloos verloren geweest. Het is een ontzettend lastige situatie en ik snap dat je ermee in je maag zit. Maar ik vind het zó ontzettend lief van je dat je je zo bekommert om dat beestje.

Bewijsmateriaal was verstandig geweest maar dat is achteraf. Je hebt al zoveel gedaan voor haar, je geeft haar warmte en liefde en je verzorgt haar. Zonder jou was dat arme beest echt reddeloos verloren geweest. Het is een ontzettend lastige situatie en ik snap dat je ermee in je maag zit. Maar ik vind het zó ontzettend lief van je dat je je zo bekommert om dat beestje.
woensdag 1 januari 2020 om 21:55
Irritant misschien maar té schattig

woensdag 1 januari 2020 om 22:33

Niet naar binnen mag.... ik wil vloeken. Waarom hebben dit soort 'mensen' een huisdier?!?
Fijn dat alle families weer compleet zijn hier. Ik ga mijn mandje opzoeken, morgenochtend vroeg weer een wekker.

woensdag 1 januari 2020 om 23:10
Ja dat kan je je toch niet voorstellen? En ze zijn ook niet op zoek naar haar of dat ze haar roepen om thuis te komen.Calamitycat schreef: ↑01-01-2020 22:33Vreselijk.
Niet naar binnen mag.... ik wil vloeken. Waarom hebben dit soort 'mensen' een huisdier?!?
Fijn dat alle families weer compleet zijn hier. Ik ga mijn mandje opzoeken, morgenochtend vroeg weer een wekker.![]()
Slaap lekker CC moet je morgen werken? Ik heb nog even vakantie tot en met zondag.

woensdag 1 januari 2020 om 23:12
Ja man. Echt ik voel me zoveel beter.Miss-Pippilotta schreef: ↑01-01-2020 22:33Jeetje, wat een hoop gebeurd hier. Gelukkig dat alle Viva-katten weer veilig thuis zijn!
Dit heeft weer een paar jaar van jullie leven gekost.
woensdag 1 januari 2020 om 23:18
Gelukkig iedereen is weer compleet!
Wij hebben zoiets geks. Een paar dagen geleden is ons gasfornuis vervangen voor een inductie kookplaat.
Je hebt hier staan: koelkast, wasmachine en dus de oven/kookplaat. Sinds deze verandering zat de zwarte kanjer steeds naast de koelkast te liggen. Hij kon er voorheen net naast staan en dat kon nu niet meer.
Maar goed gek (op de katten) als wij zijn hebben we dus de koelkast weer iets verschoven zodat hij erbij kon.
Zwarte kanjer blij, wij blij.
Toen begon hij plotseling te kijken in de oven en hij stopt er niet mee he. Het is gewoon bizar ik moet steeds over hem heen stappen.
De rode dame begint inmiddels te kijken in de wasmachine en krabbelt tegen het glas.
Toen ik vanmorgen de keuken in kwam lagen ze pal naast elkaar te staren naar de oven.
Echt hoor geen idee wat er nu zo extreem boeiend is maar ze komen vrijwel alleen de woonkamer binnen als er eten staat.
Ik zei tegen mijn man: we zetten ze in de woonkamer en doen de deuren dicht maar goed dat is ook wat zielig.
Maar het is gek, saai en tamelijk irritant want besef nu pas hoe vaak ik eigenlijk bij de keuken/koelkast moet zijn.
Tja katten zijn nieuwsgierig maar er is hier wel vaker wat veranderd in huis en niets heeft zoveel indruk gemaakt als deze (voor hun) kleine wijziging. Gekke beessies.
Wij hebben zoiets geks. Een paar dagen geleden is ons gasfornuis vervangen voor een inductie kookplaat.
Je hebt hier staan: koelkast, wasmachine en dus de oven/kookplaat. Sinds deze verandering zat de zwarte kanjer steeds naast de koelkast te liggen. Hij kon er voorheen net naast staan en dat kon nu niet meer.
Maar goed gek (op de katten) als wij zijn hebben we dus de koelkast weer iets verschoven zodat hij erbij kon.
Zwarte kanjer blij, wij blij.
Toen begon hij plotseling te kijken in de oven en hij stopt er niet mee he. Het is gewoon bizar ik moet steeds over hem heen stappen.
De rode dame begint inmiddels te kijken in de wasmachine en krabbelt tegen het glas.
Toen ik vanmorgen de keuken in kwam lagen ze pal naast elkaar te staren naar de oven.
Echt hoor geen idee wat er nu zo extreem boeiend is maar ze komen vrijwel alleen de woonkamer binnen als er eten staat.
Ik zei tegen mijn man: we zetten ze in de woonkamer en doen de deuren dicht maar goed dat is ook wat zielig.
Maar het is gek, saai en tamelijk irritant want besef nu pas hoe vaak ik eigenlijk bij de keuken/koelkast moet zijn.
Tja katten zijn nieuwsgierig maar er is hier wel vaker wat veranderd in huis en niets heeft zoveel indruk gemaakt als deze (voor hun) kleine wijziging. Gekke beessies.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben