Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
pascha11 schreef:
01-01-2020 22:07
Mijn kat is terug, gelukkig.....

Gelukkig! :thumbsup:

Wat een zorgen hier de laatste 2 dagen. Maar superfijn dat ze allemaal weer veilig thuid gekomen zijn. :cat:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
IBIopviva schreef:
01-01-2020 23:20
Ik roep ook steeds: dat ben je zelf, er zit echt geen kat opgesloten in de wasmachine of in de oven. Volgens mij nemen ze het zekere voor het onzekere.

Haha! Die denken ook "Ja ja vrouwtje, het zal wel..." :hihi:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Wat fijn dat alle katten weer veilig thuis zijn! Helemaal top.
Gaan jullie voor me duimen dat Jaime's ontstoken lymfeklier nu weer normaal is?
We moeten over een uur bij de dierenarts zijn en ik ben nerveuzer dan hij is, zoals gewoonlijk haha. Heb het idee dat zijn wondje goed genezen is.
Madrid87 schreef:
02-01-2020 13:18
Wat fijn dat alle katten weer veilig thuis zijn! Helemaal top.
Gaan jullie voor me duimen dat Jaime's ontstoken lymfeklier nu weer normaal is?
We moeten over een uur bij de dierenarts zijn en ik ben nerveuzer dan hij is, zoals gewoonlijk haha. Heb het idee dat zijn wondje goed genezen is.

Tuurlijk duim ik voor Jaime!
Snap dat je nerveus bent, dat zou ik ook zijn.
Hopelijk ben je snel aan de beurt en krijg je goed nieuws.
🤞
Sterkte voor jullie Madrid!
Nou zijn lymfeklieren zijn weer helemaal gezond en zijn wondje is goed genezen. Ik was zo weer buiten, nu maar hopen dat we pas in het voorjaar weer terug hoeven voor zijn jaarlijkse injecties.
Wat een opluchting weer. Kan weer rustig ademen nu haha. Goed begin van het jaar.
Yes! Wat een heerlijk nieuws, Madrid :heart:
Oh gelukkig! Nu kan hij weer lekker kattenkwaad uithalen en een goed begin van het nieuwe jaar!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Wat een opluchting Madrid. Fijn!
Ah goed nieuws Madrid!
Wat fijn Madrid! Of slaat de keuzestress nu weer toe? :P

Mieke, ik moest inderdaad weer werken vandaag. Viel best wel tegen maar het is nogal een chaos momenteel dus dat maakt het allemaal even niet zo leuk. Gelukkig alleen morgen nog dan ben ik weer een week vrij :proud:
Calamitycat schreef:
02-01-2020 19:27
Wat fijn Madrid! Of slaat de keuzestress nu weer toe? :P

Mieke, ik moest inderdaad weer werken vandaag. Viel best wel tegen maar het is nogal een chaos momenteel dus dat maakt het allemaal even niet zo leuk. Gelukkig alleen morgen nog dan ben ik weer een week vrij :proud:
Ook lekker, een week vrij na al het feestgedoe.
Ik heb een kat gekocht, een volwassen kat via een asiel. Beest is totaal overspannen en zit al dagen (11 om precies te zijn) vast onder de bank en eet niet, drinkt niet, poept niet en plast niet en is doodsbang en zelfs na anderhalve week is ze nog niet gewend. Ik ben een beetje de moed aan het verliezen. Zo heb ik er echt geen zin in. Eten en drinken en kattenbak staan precies naast de bank. En we zijn rustig, we noemen haar naam, geven positieve aandacht, maar ze is helemaal messed-up. Ook 's nachts komt ze niet (camera)
miekemv schreef:
02-01-2020 20:15
Ook lekker, een week vrij na al het feestgedoe.
Zeker! Jij nog even lekker genieten van je vrije dagen :)
Kriskornelig schreef:
02-01-2020 20:27
Ik heb een kat gekocht, een volwassen kat via een asiel. Beest is totaal overspannen en zit al dagen (11 om precies te zijn) vast onder de bank en eet niet, drinkt niet, poept niet en plast niet en is doodsbang en zelfs na anderhalve week is ze nog niet gewend. Ik ben een beetje de moed aan het verliezen. Zo heb ik er echt geen zin in. Eten en drinken en kattenbak staan precies naast de bank. En we zijn rustig, we noemen haar naam, geven positieve aandacht, maar ze is helemaal messed-up. Ook 's nachts komt ze niet (camera)
Och jee, dat is al best lang. Heb je al contact met het asiel opgenomen hierover? Hoe was ze daar? Kwam ze in het asiel wel gewoon op jullie af?
Ik hoop toch echt niet dat ze nu ook al 11 dagen niet gegeten heeft?!?
Ja is dus echt zo. Ik duw mijn natgemaakte vinger onder haar bekje maar ze reageert niet. Ik leg snoepjes naast haar, die liggen er dagen later nog, ik heb kattenmelk die ik tegen haar bekje druk, ze beweegt niet eens. Alleen die opengesperde ogen. Helemaal in opperste staat van paraatheid. Ze slaapt ook niet. Is aldoor gestresst.
Het asiel zegt dat ze heel verlegen en kat-uit-de-boom-kijker was/is en niet goed kon in grotere groepen. Toen wij haar uitzochten was ze ook wel schuchter maar liet zich wel aaien en kwam later zelfs op schoot. Dus ik begrijp het niet.
Kriskornelig, ik kan me dit haast niet voorstellen. Als ze echt al 11 dagen niks gegeten of gedronken zou hebben, zou ze nu niet meer leven. Zeker weten dat ze ‘s nachts niet op onderzoek uit gaat? Dat is wat de meeste angstige katten namelijk doen - overdag verstoppen en ‘s nachts komen ze dan tevoorschijn.

Daarnaast: heb je andere huisdieren? Een hond? Heb je kinderen? Is je partner (je schrijft “we”) mee geweest naar het asiel? Wie weet heeft ze een angst voor mannen oid. Heel bijzonder dat ze zich in het asiel wel liet aaien en zelfs op schoot kwam en thuis dit gedrag vertoont. Als ze echt zo getraumatiseerd is, zou ze in het asiel ook geen contact hebben gezocht, denk ik. Verhuizen kan voor katten heel stressvol zijn, maar zoals jij het nu uitlegt vind ik het echt heel extreem :O
Geen kleine kinderen, geen andere huisdieren. Ze is doodsbang en hijgt. Heeft haar ogen wagenwijd open. We hebben altijd katten gehad en ja die moesten wennen maar deze lijkt wel getraumatiseerd. Zo angstig heb ik nog nooit meegemaakt. We forceren haar af en toe, en duwen haar dan uit haar hoekje, en dan rent ze als een debiel naar een ander hoekje. En ze is nogal een enorme kat maar ze vouwt zich helemaal dubbel. Vanmorgen zat ze onder/tussen de loeihete kachel maar was er met geen tien paarden tussen vandaan te krijgen. Ik dacht dat ze levend verbrandde.
Ik denk dat ik haar morgen terugbreng. Anders ben ik bang dat ze doodgaat. In het asiel zeiden ze dat ze een veelvraat was en we op moesten passen dat ze niet teveel zou eten en ze de neiging had tot overeten en te dik worden. Hier doet ze helemaal niks. Hoe kan dat nou??
Het voelt enorm als falen en we hebben bewust voor een asiel kat gekozen En ik vind ook niet dat je een dier zomaar weer weg kan doen. Ik ben alleen een soort van wanhopig.
Ik sluit me aan bij Parachutes. Ik snap het ook niet. Een kat kan niet al 11 dagen niet eten en plast of poept ook niet 11 dagen niet. Op wat voor manier dan ook, je zal actie moeten ondernemen en wel gisteren. Bel het asiel en schakel via hen een dierenarts in, zo spoedig mogelijk. Probeer de kat naar een aparte kamer in huis te krijgen waar het rustig is en zet daar de kattenbak, haar eten en drinken.
Ik snap je wanhoop hoor, echt. Maar dit kan zo niet langer. De kat is nu in levensgevaar want zeker dikkere katten hebben een enorme kans op leververvetting als ze een paar dagen niet eten.
Hoe oud is de kat? Zou het kunnen dat ze een hersenbloeding heeft gekregen o.i.d.?
Calamitycat schreef:
02-01-2020 21:20
Ik sluit me aan bij Parachutes. Ik snap het ook niet. Een kat kan niet al 11 dagen niet eten en plast of poept ook niet 11 dagen niet. Op wat voor manier dan ook, je zal actie moeten ondernemen en wel gisteren. Bel het asiel en schakel via hen een dierenarts in, zo spoedig mogelijk. Probeer de kat naar een aparte kamer in huis te krijgen waar het rustig is en zet daar de kattenbak, haar eten en drinken.

Precies.
Wanneer een kat nieuw in huis is en angstig is dan kun je ze het beste in een rustige aparte kamer zetten.

Arme poes. :'(
ze is 6
Ik vind het ook heel zielig :cry:
Is ze vast te pakken of verzet ze zich met man en macht (en nagels)? In het eerste geval, ga haar nu dwangvoeren. Zelf zou ik vanavond nog naar een dierenarts gaan met de kat maar ja....
Bel morgenochtend meteen het asiel en vertel wat je hier schrijft, ik denk dat ze zich kapot schrikken en willen dat de kat zo snel mogelijk terugkomt en gezien kan worden door een dierenarts.
Wat naar zeg, bah :'(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven