Woning in de verkoop!
donderdag 2 januari 2020 om 22:34
Heeei.
Vanaf maandag komt onze woning in de verkoop, echt suuuper spannend! Mijn man en ik hebben wel een onenigheidje en ben benieuwd naar jullie kijk hier op.
Woning is instapklaar. Echter onze kat heeft toen ie klein was regelmatig in 2 hoeken geplast van de woonkamer. Hierdoor zijn de plinten in die hoeken bol gaan staan.
Moeten deze plinten vervangen worden voor verkoop? Ik zou het zelf wel doen wantja, is niet echt mooi. Mijn man geeft aan dat dit onzin is.. Plinten zijn zo te vervangen en misschien willen kopers wel totaal andere vloer met plinten ed.
Ik weet het niet. Heel netjes vind ik het niet. Vooral de reden waarom..
Vanaf maandag komt onze woning in de verkoop, echt suuuper spannend! Mijn man en ik hebben wel een onenigheidje en ben benieuwd naar jullie kijk hier op.
Woning is instapklaar. Echter onze kat heeft toen ie klein was regelmatig in 2 hoeken geplast van de woonkamer. Hierdoor zijn de plinten in die hoeken bol gaan staan.
Moeten deze plinten vervangen worden voor verkoop? Ik zou het zelf wel doen wantja, is niet echt mooi. Mijn man geeft aan dat dit onzin is.. Plinten zijn zo te vervangen en misschien willen kopers wel totaal andere vloer met plinten ed.
Ik weet het niet. Heel netjes vind ik het niet. Vooral de reden waarom..
donderdag 2 januari 2020 om 22:53
Zoiets.. kijkers gaan echt niet zo precies naar plintjes zitten kijken. Eerder naar kozijnen en dergelijke.
En eh.. de reden vertel je er natuurlijk niet bij tenzij iemand er heel specifiek naar vraagt, dan is een kat een betere reden dan lekkage ofzo. Maar echt, maak je hier niet druk om.
donderdag 2 januari 2020 om 22:58
donderdag 2 januari 2020 om 23:04
donderdag 2 januari 2020 om 23:08
Ik zou veel liever een gerepareerde lekkage als oorzaak hebben dan een kat. Dat zou voor mij vreselijk viezig voelen.Minik schreef: ↑02-01-2020 22:53Zoiets.. kijkers gaan echt niet zo precies naar plintjes zitten kijken. Eerder naar kozijnen en dergelijke.
En eh.. de reden vertel je er natuurlijk niet bij tenzij iemand er heel specifiek naar vraagt, dan is een kat een betere reden dan lekkage ofzo. Maar echt, maak je hier niet druk om.
En noodzakelijk, tja. Mijn huidige huis had geen plinten toen ik het kocht. Die bleken gewoon op zolder te liggen, maar nooit gelegd. En het verschil toen we ze eenmaal gelegd hadden was echt enorm, het leek meteen een veel mooiere vloer en afgewerktere kamer. Dus als het echt zichtbare plekken zijn, zou ik er wel iets aan doen. Mensen zullen niet bewust afknappen op een plintje, maar het geeft wel een bepaald gevoel (huis met slordigheden) wat je niet wilt.
Als het niet echt zichtbaar is, is dat minder belangrijk. Instapklaar betekent niet dat je echt helemaal niks meer hoeft te doen natuurlijk. Ik kan je beloven dat als jullie meubels eenmaal weg zijn, er lelijke plekken op de vloer blijken te zitten, of kleurverschillen op de muur of zoiets. Dat heb je gewoon in een huis waar in gewoond is, ook als jullie heel netjes zijn.
donderdag 2 januari 2020 om 23:10
donderdag 2 januari 2020 om 23:13
Precies, dat heeft de kat al genoeg gedaan....
donderdag 2 januari 2020 om 23:14
Dit idd. Zeker aangezien het een relatief kleine moeite is.
Snap idd niet dat jullie dat niet eerder vervangen hebben
donderdag 2 januari 2020 om 23:37
vrijdag 3 januari 2020 om 08:07
Nee je ruikt niks.
Plint ooit willen vervangen maar die zat vast gelijmd + dat we de plinten die er op zitten nergens konden vinden.
Het zit achter het gordijn dus niet zichtbaar maar ik vind het lullig als ze het bij eindinspectie zien, vandaar.
Geen idee of vervangen veel werk is? Het gaat om 2 plinten
Plint ooit willen vervangen maar die zat vast gelijmd + dat we de plinten die er op zitten nergens konden vinden.
Het zit achter het gordijn dus niet zichtbaar maar ik vind het lullig als ze het bij eindinspectie zien, vandaar.
vrijdag 3 januari 2020 om 08:44
Misschien ga je het juist wel ruiken als je ze los trekt. In het huis wat wij kochten lag een leisteen vloer in de gang. Pas toen we die eruit gingen breken roken we een pislucht en wisten de buren te vertellen dat de hond van de vorige bewoners toen hij klein was regelmatig in de gang plaste (omdat hij daar zat als ze weg waren).
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
vrijdag 3 januari 2020 om 09:49
Daar ben je zo ongeveer een week of 3 zoet meeCarpe-diem93 schreef: ↑03-01-2020 08:07Nee je ruikt niks.
vrijdag 3 januari 2020 om 17:58
Wat een geluk hebben jullie! Een huis dat direct instapklaar is.
Stel dat je er wel nog veel aan moest doen. Dan begon je waarschijnlijk met het eenvoudigste: het vervangen van die 2 vieze plintjes.
Ik zou het persoonlijk zeker doen, het kan maar gebeurd zijn.
Verkeerde zuinigheid wat mij betreft, al snap ik de mensen die het anders zien wel.
Stel dat je er wel nog veel aan moest doen. Dan begon je waarschijnlijk met het eenvoudigste: het vervangen van die 2 vieze plintjes.
Ik zou het persoonlijk zeker doen, het kan maar gebeurd zijn.
Verkeerde zuinigheid wat mij betreft, al snap ik de mensen die het anders zien wel.
vrijdag 3 januari 2020 om 19:44
Als de plinten helemaal aan de muur gelijmd zitten, en je bovendien niet dezelfde plinten nog een keer kunt vinden, zou ik er zéker niet aan beginnen. Twee verschillende soorten plinten ziet er opvallender uit denk ik.
En een gelijmde plint loshalen van de muur kan echt ellendig zijn. Hier ooit gehad dat de halve muur mee kwam, dan moet je dus ook nog een stukadoor laten komen om de boel weer op te lappen. Hoop geld en moeite voor iets waar je huis echt geen euro meer waard van wordt.
En een gelijmde plint loshalen van de muur kan echt ellendig zijn. Hier ooit gehad dat de halve muur mee kwam, dan moet je dus ook nog een stukadoor laten komen om de boel weer op te lappen. Hoop geld en moeite voor iets waar je huis echt geen euro meer waard van wordt.