Peutertopic III
vrijdag 3 januari 2020 om 13:41
Vanmorgen peuter zijn fotoboeken van 1 en 2 jaar bekeken. Hij vond het prachtig en leek het ook te begrijpen. Heb het idee dat het door de Dino eieren komt. Dat hij nu begrijpt dat je klein begint en steeds groter wordt. Heel grappig.
Verder ben ik peuter vergeten een luier om te doen voor zijn slaapje. Op hoop v zegen dus maar.
Verder ben ik peuter vergeten een luier om te doen voor zijn slaapje. Op hoop v zegen dus maar.
vrijdag 3 januari 2020 om 13:44
Wat knap dat je niet alleen over fotoboeken hebt nagedacht, maar ze ook daadwerkelijk hebt gemaakt! Dat zijn hier intenties geblevenTeckeltje88 schreef: ↑03-01-2020 13:41Vanmorgen peuter zijn fotoboeken van 1 en 2 jaar bekeken. Hij vond het prachtig en leek het ook te begrijpen. Heb het idee dat het door de Dino eieren komt. Dat hij nu begrijpt dat je klein begint en steeds groter wordt. Heel grappig.
zaterdag 4 januari 2020 om 16:32
Happy new year allemaal!
Ik hoop hier iemand te vinden met ervaring mbt het verdwijnen van het middagslaapje van peuters.
Dochter is pas 25 maanden en wil sinds een week niet meer slapen smiddags.
Als ze bij hoge uitzondering wel slaapt smiddags, wil ze savonds dan weer niet slapen voor 21u.
Gister zonder middagslaapje viel ze pas om 20.30 in slaap.
Vanmorgen gaf ze aan dat ze moe was en naar bed wilde, dus dat heb ik om 12u gedaan. Vervolgens bleef ze een uur jengelen en roepen en knuffel uit bed gooien om er vervolgens om te gaan roepen. Wel in de slaaphouding en zichtbaar moe, dus ik liet haar liggen. Ze was niet overstuur of hard aan het huilen ofzo hoor.
Na dat uur viel ze voor 30 min in slaap. Toen weer klaarwakker.
Wat denken jullie? Gewoon maar stoppen met dat slaapje en alleen naar bed doen als ze er zelf om vraagt?
Ik ben 11wk zwanger en kan zelf dat slaapje nog wel gebruiken helaas
Ik hoop hier iemand te vinden met ervaring mbt het verdwijnen van het middagslaapje van peuters.
Dochter is pas 25 maanden en wil sinds een week niet meer slapen smiddags.
Als ze bij hoge uitzondering wel slaapt smiddags, wil ze savonds dan weer niet slapen voor 21u.
Gister zonder middagslaapje viel ze pas om 20.30 in slaap.
Vanmorgen gaf ze aan dat ze moe was en naar bed wilde, dus dat heb ik om 12u gedaan. Vervolgens bleef ze een uur jengelen en roepen en knuffel uit bed gooien om er vervolgens om te gaan roepen. Wel in de slaaphouding en zichtbaar moe, dus ik liet haar liggen. Ze was niet overstuur of hard aan het huilen ofzo hoor.
Na dat uur viel ze voor 30 min in slaap. Toen weer klaarwakker.
Wat denken jullie? Gewoon maar stoppen met dat slaapje en alleen naar bed doen als ze er zelf om vraagt?
Ik ben 11wk zwanger en kan zelf dat slaapje nog wel gebruiken helaas
zaterdag 4 januari 2020 om 16:38
Zoon had dat hier ook rond die leeftijd. Ik was toen ook even bang dat dat het einde van het slaapje was. Maar na een week pakte hij het weer op en nu slaapt ie gewoon nog elke middag, uitzonderingen daargelaten. Hij is nu 2j3m. Ik bleef hem wel naar bed brengen, omdat ik zag dat ie het wel echt nog nodig had.
zaterdag 4 januari 2020 om 16:53
Oh dat klinkt hoopvol voor onsmaud85 schreef: ↑04-01-2020 16:38Zoon had dat hier ook rond die leeftijd. Ik was toen ook even bang dat dat het einde van het slaapje was. Maar na een week pakte hij het weer op en nu slaapt ie gewoon nog elke middag, uitzonderingen daargelaten. Hij is nu 2j3m. Ik bleef hem wel naar bed brengen, omdat ik zag dat ie het wel echt nog nodig had.
Even afwachten en geduld dus nog.
Ja dat is ook nog wel een optie denk ik!Due-scimmie schreef: ↑04-01-2020 16:39Misschien om en om? Dag wel, dag niet? Hier sinds 2 jaar 4 maanden slaapje eraf maar laatste 3 maanden toch soms weer uurtje. Hij is bijna 3.
zaterdag 4 januari 2020 om 18:35
Was hier net zo!!!!maud85 schreef: ↑04-01-2020 16:38Zoon had dat hier ook rond die leeftijd. Ik was toen ook even bang dat dat het einde van het slaapje was. Maar na een week pakte hij het weer op en nu slaapt ie gewoon nog elke middag, uitzonderingen daargelaten. Hij is nu 2j3m. Ik bleef hem wel naar bed brengen, omdat ik zag dat ie het wel echt nog nodig had.
zaterdag 4 januari 2020 om 19:00
Hier stopte het middagslaapje met 30 maanden. We hebben een overgangsperiode gehad waarin ze soms in de auto of op de bank sliep. Heel af en toe doet ze dat nog, maar dan maak ik haar na een kwartier wakker omdat het anders ‘s avonds feest is. Ze is nu ruim 3.
Ik zet haar nog wel elke middag voor de tv met een film zodat ze wel een rustmoment heeft.
Ik zet haar nog wel elke middag voor de tv met een film zodat ze wel een rustmoment heeft.
zaterdag 4 januari 2020 om 19:27
zaterdag 4 januari 2020 om 19:57
Hier was het voor dochter haar 2e verjaardag klaar met de middagdutjes.
Soms slaapt ze nog wel in de auto als we eind van de ochtend op pad gaan.
Ik heb net een buurmeisje gevraagd of ze over twee weken wil oppassen, dan hebben we een 3d echo voor de baby en dat is wat laat voor dochter om mee te gaan. Voor man is het een hele stap haha.
Soms slaapt ze nog wel in de auto als we eind van de ochtend op pad gaan.
Ik heb net een buurmeisje gevraagd of ze over twee weken wil oppassen, dan hebben we een 3d echo voor de baby en dat is wat laat voor dochter om mee te gaan. Voor man is het een hele stap haha.
zaterdag 4 januari 2020 om 20:10
Volgens mijn moeder was ik zelf ook al rond deze leeftijd klaar met middagslaapjes en was mijn moeder (toen ook zwanger van mijn zus) daar niet super blij mee 
Hm zo te horen komt het dus best vaak voor dat de slaapjes stoppen rond deze leeftijd.
Ergens hoop ik toch dat ze snel terugkomen.
Pip, hier onlangs ook de buurjongen laten oppassen toen kind al in bed lag. Zijn ouders (onze naaste buren dus) waren gewoon thuis dus voor alle partijen voelde dat goed. Het is maar voor eventjes, komt helemaal goed!
Hm zo te horen komt het dus best vaak voor dat de slaapjes stoppen rond deze leeftijd.
Ergens hoop ik toch dat ze snel terugkomen.
Pip, hier onlangs ook de buurjongen laten oppassen toen kind al in bed lag. Zijn ouders (onze naaste buren dus) waren gewoon thuis dus voor alle partijen voelde dat goed. Het is maar voor eventjes, komt helemaal goed!
zaterdag 4 januari 2020 om 20:16
Ja dat heb ik ook lang gehoopt Sjaan, ik ben nu 27 weken zwanger en het zijn soms pittige dagen met een lieve maar eigenwijze peuter.
O goed om te horen, dit meisje woont ook in de straat en ze past vaker op. Anders is er nog een ander buurmeisje die we kunnen vragen. Ik wilde het al eerder man man was er nog niet aan toe, hij vindt het een hele stap.
O goed om te horen, dit meisje woont ook in de straat en ze past vaker op. Anders is er nog een ander buurmeisje die we kunnen vragen. Ik wilde het al eerder man man was er nog niet aan toe, hij vindt het een hele stap.
zaterdag 4 januari 2020 om 21:03
@aankleefsjaan, volgens mij is het een hele normale leeftijd om te stoppen met het slaapje maar ik snap dat je er van baalt als je zelf zwanger bent!
Dochter is er met ruim 1,5jaar mee gestopt (vind omrekenen in maanden altijd maar lastig haha). Op het kdv sliep ze soms nog wel een uurtje, niet langer want dan was het avonds drama. Nu gaat ze op het kdv nog steeds naar bed, daar speelt ze dan net haar knuffels en na een uur gaat ze er weer uit, voor haar een fijn rustmoment. Thuis vind ik het lastig om een goed rustmoment te creëren, ze lijkt het ook niet nodig te hebben. In haar bed thuis spelen is voor haar in elk geval geen optie maar wellicht dat jij dat je dochter wel kan aanleren?
Dochter is er met ruim 1,5jaar mee gestopt (vind omrekenen in maanden altijd maar lastig haha). Op het kdv sliep ze soms nog wel een uurtje, niet langer want dan was het avonds drama. Nu gaat ze op het kdv nog steeds naar bed, daar speelt ze dan net haar knuffels en na een uur gaat ze er weer uit, voor haar een fijn rustmoment. Thuis vind ik het lastig om een goed rustmoment te creëren, ze lijkt het ook niet nodig te hebben. In haar bed thuis spelen is voor haar in elk geval geen optie maar wellicht dat jij dat je dochter wel kan aanleren?
zondag 5 januari 2020 om 21:55
Ik heb een 9 maandenboek bijgehouden, daarna een fotoboek gemaakt met dikke buikenfoto's, de bevalling en babyfoto's elke maand van het eerste jaar. Daarna ben ik overgestapt op elke 2/3 maand mijn mobiele foto's uitzoeken en hoogtepunten laten afdrukken en inplakken, met wat uitgebreidere verslagen van bijzondere uitjes of vakanties.
Ik probeer het bij te houden en dat lukt me nog redelijk! Je zou denken dat het aantal foto's wat minder wordt met de tijd, maar dat is nog niet echt het geval
Gelukkig slaapt dochter nog elke middag +/- 2 uur
Ik probeer het bij te houden en dat lukt me nog redelijk! Je zou denken dat het aantal foto's wat minder wordt met de tijd, maar dat is nog niet echt het geval
Gelukkig slaapt dochter nog elke middag +/- 2 uur
zondag 5 januari 2020 om 22:44
Hier slaapt dochter met gemak 2-2,5 uur.. En ze gaat dan zonder problemen rond 19:00 weer slapen, maarrr ze is wel elke ochtend om 5:00 klaarwakker en houdt het dan prima vol tot een uur of 13:00..
Vandaag heeft ze noodgedwongen maar een kwartiertje geslapen, omdat we naar een theatervoorstelling gingen om 13:30 en dat ging prima. Ook gewoon om 19:00 naar bed. Ben heel benieuwd hoelaat het morgenochtend wordt, anders moeten we denk ik ook echt maar gaan inkorten/skippen.
Vandaag heeft ze noodgedwongen maar een kwartiertje geslapen, omdat we naar een theatervoorstelling gingen om 13:30 en dat ging prima. Ook gewoon om 19:00 naar bed. Ben heel benieuwd hoelaat het morgenochtend wordt, anders moeten we denk ik ook echt maar gaan inkorten/skippen.