Meteen last van bilspier, tips?

05-01-2020 21:17 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot mijn grote verrassing ben ik zwanger, kindje is zeer welkom🤗. Bij mijn vorige zwangerschap werkte ik met kleine kinderen. Ik heb toen erg veel last gehad van mijn rechterbilspier. Bekkenfysio voor gehad, ingetaped alles. Nu ben ik dus nog maar nét zwanger en ik voel die spier alweer in de knoop gaan liggen:(. Ik ga wel weer contact opnemen met de fysio maar misschien heeft hier iemand een tip voor een oefening of een aanvulling van een vitaminen iets of??

Dankjewel vast
Wellicht magnesium tabletten?
vraag je fysio welke spier precies vervelend doet, er zijn er namelijk een aantal die problemen kunnen geven, en vraag de fysio voor specifieke oefeningen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Als je spier te gespannen voelt kun je je bilspier heel goed masseren mbv een tennisbal. Bovenop gaan zitten, juiste plekje vinden en masseren maar. Eventueel met je voet van de kant van de pijnlijke bil over de knie van je andere been. Zodat je been opgetrokken en uit/open gedraaid is.
Of tegen de muur met de bal ertussen. Pijnlijke plek zoeken en masseren.
Duurt wel een tijdje tot het over is.
Zou ook een hernia kunnen zijn. Zou je kunnen laten onderzoeken.
Gefeliciteerd met je zwangerschap
Magnesium en bekkenfysio idd.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Been there, done that, got the T-shirt.
Tennisbal tegen de muur inderdaad (in een sok doen als hij te makkelijk wegschiet), en ik vond een foamroller ook heel fijn. Te koop bij bijv. decathlon.
Bedankt voor de tips! Ga morgen magnesium scoren. Bij de tennisbal ging er een lampje branden!

Een hernia hoop ik niet:( maar vorige keer was ik er vlot na de bevalling af en het voelt precies als toen.... maar nu moet ik nog acht maanden🙄.
Saartjepoes2 schreef:
05-01-2020 22:12
Bedankt voor de tips! Ga morgen magnesium scoren. Bij de tennisbal ging er een lampje branden!

Je kan ook gewoon al starten met zwangerschapsvitamines, daar zit normaal voldoende magnesium in en dan heb je gelijk ook je foliumzuur en vitamine D binnen! Oh en gefeliciteerd natuurlijk :-)
Als het echt een blokkade is in de spier zou je altijd nog Dry needling kunnen proberen. Wel pijnlijk maar heeft mij enorm geholpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven