December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey Flodder is dat hier bij mij in t dorp? Peter wilde daar ook naartoe vanmorgen met Brian maar kon geen vrij krijgen.

Lijkt me onwijs leuk.

Nursie hier ook herkenbaar hoor.

Dat roepen in bed is nu wel afgelopen omdat we nu Brian niet meer laten slapen smiddags. Die is om half 7 volledig afgedraaid en valt meteen in slaap.

Maar verder dat drammen. Het is gewoon uitproberen. Kijken waar je grens is en of die grens misschien verlegd kan worden.

Ik blijf wel merken dat als ik Brian de tijd geef om een spelletje af te maken of om even iets te doen wat ie graag wil dat hij daarna gewoon meegaat om te doen wat ik wil.

Mette en Knor wat balen van die zere (.)(.) hopelijk is t snel over. Ik ben heel benieuwd naar een foto van Stef.

Hier gaat alles ok. Brian dus zonder middagslaap tenzij er iets gepland staat voor begin van de avond oid.

David en Rosanne gaan ook lekker. Ze lachen nu allebei. Van David krijgen we regelmatig een big smile bij Rosanne is t nog wat aarzelend. Ze zijn nu wel allebei verkouden.

Rosanne kan sinds een dag of 2 3,5 uur tussen de voedingen houden dus dat is wel wat meer rust.

Verder spuugt ze nog veel. H

et enige wat ik kan bedenken is dat die afsluiting tussen de slokdarm en de maag nog niet helemaal volgroeid is want ze schrokt niet (drinkt echt met haar pink in de lucht) en als ik voldoende geduld heb dan boert ze ook goed. maar soms als ik haar neerleg dan is t net of je een kraan openzet zo loopt de melk er weer uit.

ok dat was t weer even kort.

x
Hey Oef leuk om je hier weer eens te zien!

Leuk dat Rosanne en David nu alletwee lachen. Ik ga snel weer eens op je Hyves kijken!

Klinkt alsof het toch allemaal redelijk goed gaat!

Jammer dat ze verkouden zijn!

Ik heb net alletwee mijn tentamencijfers terug gehad en ik heb twee 6en
Ja, was leuheuk !!!!! Floortje heeft met open mond gekeken, gedanst en gespeeld. Heerlijk.

Ik ga nu ff uurtje plat en dan aan het werk in het kamertje dus kom later wel ff terug. Maar t is echt een aanrader !!!!

http://www.stichtingtwee-ater.nl/
Floddertje: Dat ziet er echt onwijs leuk uit! Ik ga eens onderzoeken of dat het iets is voor Manu! Ben sowieso altijd wel theaterfan, al komt er weinig van doordat het blik oppassers (bijna) leeg is.

Lachen van dat Ka 3!! Muts... hihi

Mainecoon: Leuk is dat hè als de leidsters iets vertellen over je kind. Krijg je toch een trots gevoel van?! Van Manu zeggen ze ook weleens dat soort dingen. Ik denk dat ieder kind zo zijn unieke talenten heeft.

Gisteren lachen: We waren bij mijn ouders en we zaten in de tuin toen mijn vader dacht dat de telefoon binnen ging. Wij allemaal luisteren, maar we hoorden toch echt niks meer. Zeker verkeerd gehoord, dachten we. Toen kwam na een minuutje Manuel al kwebbelend met de telefoon aan zijn oor naar buiten gelopen. Had ie zelf opgenomen (groene knopje ingedrukt). (Het was mijn tante trouwens, die vond het ook erg gezellig, zo'n kwebbelpeuter aan de foon.)

Over roepen in bed: Doet Manu gelukkig niet zo vaak. Alleen bij zijn vader, haha! Ik doe gewoon de deur dicht namelijk. Hij moet echt heel hard gaan huilen wil ik opnieuw naar hem toegaan...

Maar 's nachts als hij dan gaat huilen haal ik hem er wel weer snel uit. Da's gewoon luiheid, want bij ons in bed slaapt hij 9 vd 10x gewoon lekker verder dan.
Hoi allemaal,

ik heb tussendoor lekker meegelezen, maar ben zooooo moe. Ik ben verkouden/keelpijn en M heeft net een paar avonden gespookt. Gister ging het goed en vandaag zo te horen ook.

We laten hem nu helemaal niet meer slapen tussen de middag. Best plotseling, maar het lijkt goed te gaan. Doordat hij niet meer slaapt overdag waren we even bang dat hij té moe was omdat hij 's avonds alsnog spookte. Pffff, het is even wennen de hele dag zo'n kereltje om je heen (en nou hadden we ook drie vrije dagen achter elkaar meteen).

Ik weet niet meer wanneer ik voor het laatst heb gereageerd, zondag geloof ik.

Oef, klinkt goed, al een stuk meer 'controle' over de handel? Ik vind dat je het super doet! Je bent zo realistisch ofzo, natuurlijk klaag je ook wel eens, maar je ziet het in een groter geheel zeg maar, ut komt goed!

Nurse, M luistert ook erg slecht, maar het is echt om te proberen wat de grenzen zijn. Hij kijkt heel goed naar onze reactie. Soms gan we het gevecht aan en soms niet (in andere dingen dan, wel consequent zijn op 1 ding). We hebben laatst onze eerste op-de-grond-liggen-en-stampen-met-de-benen sessie gehad. Maar hij is er snel weer uit, even afleiden of even apart zetten. Dikke pruillip dan..haha, erg grappig.

Ik kan wel goed met die puberbuien omgaan omdat ik weet dat het bij de ontwikkeling hoort, je moet het niet persoonlijk opvatten en ook niet alsof je kind verschrikkelijk slecht is ofzo, het hoort er gewoon bij.

Flodder, wat ontzettend leuk dat peutertoneel! Ik heb in de speellijst gekeken maar helaas, niet erg in de buurt voor mij (of al voorbij). Ik ga het wel in de gaten houden, zouden er ook meer van dat soort gezelschappen zijn? Erg leuk!!

Jij bent over twee weken uitgerekend, ook al snel nu. Is het hoofdje ook ingedaald, zodat je gaat waggelen? Ben ook benieuwd naar de kinderkamer.

Mette, wat vervelend dat de spruw het voeden zo verpest!! Heel veel sterkte, hopelijk gaat het met het zalfje snel weg. Ik ben zo benieuwd, ga even hyves en hm op om naar foto's te zoeken, zijn ze er al? Hoe is het om nu een min of meer 'gewone' kraamtijd te hebben? Heb je misschien daardoor een extra gevoel van verdriet over de eerste? Ik zou me dat kunnen voorstellen, maar misschien zit jij anders in elkaar. Ik hoop dat je echt voluit kan genieten (op de klote spruw na..).

Tinus, haha, Manu weet om wie hij moet roepen Dat is hier ook zo, alleen nog wel afwisselend, want de ene keer zwicht ik en de andere keer H.

Grappig dat hij de telefoon al opnam.

Klets, gefeliciteerd met je voldoendes!! Yes weer twee tentamens binnen!! Was het het toch waard dus, de lastige dagen met Y en wel/geen oppas enzo.

Even naar HM, kijken of er wat nieuws staat.
o, ik kom er niet op, blijkbaar overbelast
Dan toch maar even uitgebreid:

Heel leuk opgezet. Overal tenten op kinderformaat. thematenten. Muziek, boekjes, keukentjes, kussentjes enz. Van 9.30 tot tegen half 11 een theater stuk zonder praten eigenlijk maar met heel veel dans en mimiek. Floortje heeft ademloos gekeken zo bijna een uur !! Op het laatst gingen ze samen dansen met alle kindjes. Helemaal mooi. Even wat drinken en rozijntjes en daarna waren er workshops. Je kon kiezen tussen dans, muziek of voorlezen. Heb dans gedaan. Erg leuk gedaan met een groot scherm en soort interactieve film met ballen die ze moesten vangen, gooien, trappen enz.... Heel leuk. En daarna was er nog een muziek stuk maar dat hield ze niet meer vol hoor. Op de grond liggen, de stoeltjes klappen enz. Toen ben ik lekker weg gegaan. Heel geslaagd.
Wat een lekker weertje was het vandaag weer!!

Vanmorgen hard in huis in de weer geweest en vanmiddag lekker van het weer genoten!

Mainecoon, lukt het nog een beetje met het zoeken naar een job?

Skippieballen hebben we nog niet geprobeert, inkleuren kan ze nog niet, maar fietsen wel, dus weet niet...

Knorretje, ik heb destijds ook bepanthen gebruikt, echt topspul!

Spannend hoor dat I nu bijna geopereerd gaat worden...hoe lang moet hij in het ziekenhuis blijven? (heb je misschien al wel eens gezegd, maar weet het niet meer)

Nurse, ja hoor herken het ook, hier ook regelmatig gil en dramabuien. Als iets ook maar even niet lukt is het piepen, maar waag het niet om haar te helpen...

Ik zeg dan dat ze normaal moet praten omdat ik het anders niet kan verstaan en verder negeer ik het ook een beetje.

Als het te ver gaat zet ik haar apart.

Dat roepen uit bed wordt hier ook regelmatig geprobeert, vind het ook nog lastig om daar standvastig in te blijven...

Geweldig, haar coversatie over poep!

Lekker dat het met A zo goed gaat!

Floddertje, Ka3, geweldig!

Fijn dat het slapen ook weer beter gaat!

Leuk dat het kamertje bijna af is!

klinkt leuk dat theater!

Hoe is het nu met Timo?

Oef, fijn dat alles goed gaat!

Tinus, geweldig, die actie met de telefoon!

Falcon, beterschap!

H heeft allemaal lekkere hapjes, dus ik ben weg! Tot later!
o ja Knorretje, veel sterkte en straks beterschap voor I!! Dat is toch een dezer dagen, morgen misschien? Spannend hoor voor hem en ook voor jou natuurlijk.
zo, een nieuwe poging, ik had vanmiddag een heel stuk geschreven, stotterde de verbinding en was alles weg.. nieuwe poging.

over het theater, bij ons zijn ook delen ervan te zien geweest. tenminste ik heb op de website van gekeken en superboek die daar genoemd wordt, hebben we vorig jaar gezien, dat was super

mette, heel veel sterkte met de spruw en de kloven. daar had je bij nova toch ook al zoveel problemen mee??

slapen doet casper als de beste, maar verder kan hij ook heerlijk stuiteren, maar soms kan hij erin blijven hangen, soms is het met afleiding te doorbreken en soms door gewoon klaar te zeggen en dan is het abrupt stil.. wel grappig. middagslaapje is hier nog essentieel. gister had hij het overgeslagen, maar vanmorgen was hij al erg moe en vanmiddag heeft hij ruim 3 uur geslapen.

verder blijf ik heel nieuwsgierig naar babyfoto's, geboortekaartjes, muurschilderingen, dus... pak die fototoestellen, en plaats de foto's hier of op HM...!!!!

Een puberende peuter, een regelende baby en een spugende dreumes... Nurse heeft dr handen vol

Dit noemen ze de tropen jaren ist niet?

Maar goed, heb dus wel snel bijgelezen maar eigenlijk geen tijd om te reageren.. de meiden heb ik in de zandbak geplempt, onze jongen slaapt en ik móet nu echt aan t huishouden beginnen..

Ohjee, dr valt dr een uit de zandbak.

*maar ze krabbelt alweer zelf op*

Maar goed, ik wil er dus weer eens een keer voor gaan zitten om uitgebreid te reageren maar momenteel dus druk met de kids, ´s middags wat rommelen en toch wat rusten en ´s avonds bezoek

Hopelijk snel weer tijd voor jullie!

xx
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 16-04-2009 10:36
Reden: aanvulling
% gewijzigd
He meiden!

Ik lig even op bed, m'n wond is aan het wijken en wat aan het lekken, dus moet van de vk meer op rust. Heb ook extra kraamzorg gekregen, dus vandaag en morgen komt ze nog. Heerlijk hoor, het is een lief meiske, en Noof is helemaal dol op haar

Ik heb net de foto's erop gezet, dus ik ga even wat plaatsen, daarna broodje eten, kom vanmiddag uitgebreider terug!

Stef in de tummy:

8 april; papa, broer en zus:

Ik heb natuurlijk nog veul meer foto's, ook van het kaartje maar die zal ik op HM zetten ivm namen en adres die erop staan.

De kraamverzorgster (de Zutser zoals Noof haar noemt ) heeft de tafel gedekt, dus ik ga even beneden eten.
O ja, voor de liefhebbers van medische programma's; ik heb ook foto's van de keizersnede Lekker bloederig enzo, maar wel heel gaaf om te zien, hoe ze hem eruit tillen
*Mette, wat een geweldig mannetje heb je op de wereld gezet!! Echt een schatje. Gefeliciteerd dus nog en sterkte met het herstel. Zeker wel heel plezierig, zo'n rustige keizersnede na zo'n traumatische bevalling van Nova?*
Mette wat een heerlijk ventje!

En ik ben heel benieuwd naar alle foto's die je maar hebt en dus ook van de keizersnede kom maar op!
Mette: ik vraag het me trouwens af hoor... komt nu bij Stef het hele gebeuren met Nova nu weer terug? Ga je het vergelijken?

Ik weet het niet want ik heb er duidelijk nog geen ervaring mee

Goed dat je aan het rusten bent trouwens!
Oh Mette wat een heerlijk menneke!!!

Ben benieuwd naar al je andere foto's (ja, ook van die bloederige! ) maar neem eerst je rust, want aan wijkende lekkende wonden hebben we niets!

En Noof met haar zutser! Hahaha!

Dikke kussen!!!

Hier net in bad geweest met Meike, nu moet ik zelf nog even douchen, dan ben ik ook klaar voor de dag...

Gisteren de klossen weggebracht zijn we gewoon de stoof vergeten! Dus kan ik straks nog even heen en weer.... Scheelt, Joeri zit vandaag weer op peutercollege, dus heb er nu maar 1 mee te nemen, anders hadden ze nog even moeten wachten!

Joeri zegt trouwens best lange woorden al: kinderboerderij en hij doet zijn uiterste best om consultatiebureau te zeggen, echt leuk om te horen! Kinderboerderij komt er echt uit zoals het hoort, maar consultatiebureau klinkt meer als conselasieburo

Straks (of vanaaf, want vriendlief heeft middagdienst) meer!

Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Ja leuk he Knor die langere woorden!

Y zegt soepstengel en bibaboerderij en zegt nu ook echt dingen die ik steeds op wil schrijven maar elke keer weer vergeet... van die werkwoorden die ik best knap vind...

Ik vind het ook weer tijd hier voor een nieuw kijk en zoekboek hier met wat nieuwe woorden

Oja Nurse wat ik gisteren ook nog wilde zeggen..

ik vind het anders wel heel knap hoor dat Y alle soorten poep weet te benoemen... :p

Kidon: Dat Zumba daar heb ik wel eens van gehoord van een vriendin die het in Amerika gedaan heeft... zij vond het echt vreselijk (hilarisch) en ze zei dat je elke keer ook zumba! moest zeggen... ik ben heel benieuwd wat en hoe het nu precies gaat maar ik zie mezelf in ieder geval nog niet zo snel die les doen :p

Ik heb gisteren wel weer 10 10 12 minuten gelopen! Zaterdag moet ik weer.. ik ben toch maar een paar lesjes gezakt met Evy en zaterdag gaat het dus les 22 worden...

Ik moet echt flink gaan sporten weer want ik ben nog steeds zo'n 10 kilo minstens zwaarder dan voor Y. en dat zit me nu ook al 2,4 jaar dwars:p

Marloes: hoe gaat het hardlopen nu bij jou?
Wat is dat peutercollege nou trouwens precies?
quote:Kletsmajoor schreef op 16 april 2009 @ 13:14:

Wat is dat peutercollege nou trouwens precies?KInderdagverblijf
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Even snel voor ik moet gaan werken.

Nurse, sterkte met al het ren en vliegwerk!

Mette, Wat een droppie

mijn wond wou de 2e keer ook niet echt lekker dicht gaan, neem maar goed je rust! En geniet van de zutser!

Kom maar op met allefoto's!

Knorretje, ach het is lekker weer, lekker nog een wandelingetje!

Amber maakt ook steeds langere woorden, maar ze gaat onwijs stotteren, had ze laatst al een poosje toen is het weer minder geworden, maar nu is het al weer een paar dagen. Vraag me eigenlijk af of dat iets is van wel willen, maar nog niet kunnen of dat ik het al echt in de gaten moet houden. Het is bijvoorbeeld ok gewoon bij mama dat ze eerst 6000 keer ma ma ma ma zegt...

KM, goed hoor 10 10 12! Ik had gister 3x4! Terwijl ik vorige week nog dood ging na 3x2, dus het wordt nog wat!

Ik gok bij peutercollege op kdv!

Net voor Justin de verwijzing van de fysio gehad, ga ik morgen maar even acchter aan.
O mosterd wat kdv betreft, maar wel goed gegokt
Hoii jaaa, de kindjes slapen ik lig in bed met de laptop: Vievtime!

Knor; o wat gezellig, met Meike in bad! Ik mag voorlopig niet ivm m'n wond.

Is I. al zenuwachtig voor de operatie? Noof zegt ook van die lange woorden, ik vind het, buiten de buien, zo'n leuke leeftijd dit.

Nursie; O wat zal het anders voor je zijn dan toen met je meiden. Toen was M. natuurlijk ook nog gewoon thuis, en nu moet je het alleen doen. Goed dat je even gaat rusten straks, wel doen hé?

KM: Hoeveel boeken heb je inmiddels voor Y.?

O ik moest zo lachen om je Zumba! stukje, ik zie dat helemaal voor me, dat je dan aan het springen en hupsen bent in zo'n zaaltje voor de spiegel, en dan gezamelijk Zumba! moet zeggen Ik zou in m'n gympak piesen van het lachen

Mirjam; he meis, leuk dat even 'langskomt' hier!

Zal meteen even reageren op het verschil van kraamtijd toen en nu.

Vooral 1 moment tijdens de keizersnede heb ik ontzettend gehuild, omdat het weer niet goed leek te gaan. (ik zal later het hele verhaal opschrijven)

Toen trok m'n bevalling van Noof weer helemaal aan me voorbij. Bij Tris ook trouwens. Gelukkig huilde Stref na dat paniek moment meteen, en het gekke was, dat ik vanaf die huil er meteen vertrouwen in had. Heb ik nog heel sterk.

Bij Nova was ik heel bang dat haar hartje er ineens mee zou stoppen, en werd ik 10x per nacht wakker om te kijken of ze nog wel ademde. Nu moet Tris me wakker maken, omdat Stef ligt te smakken in z'n bed naast mij. Ik schaam me dood, maar ik word er echt niet wakker van

Verder is het gewoon heel anders, de zorgen zijn er niet, het constant hopen en kijken naar die arm, in de hoop dat er iets van beweging terug zou komen en ze bij de zelfherstellende EP kindjes zou horen.

Dat hebben we allemaal niet, het is zo zorgeloos hier, echt genieten.

Maar het gekke is, dat we toen ook zo gelukkig waren, vooral omdat we wisten hoe ze eruit was gekomen, en toch nog leefde. Als ik aan de kraamtijd van Nova terugdenk voel ik vooral die dankbaarheid, en blijdschap dat ze leefde, en ik haar mama mocht zijn.

En deze keer dus, een echte échte blauwe wolk, zo heerlijk om zonder zorgen te genieten van je nieuwbakken kind.

Dus de kraamtijden heel verschillend, maar beide zo bijzonder

Moet wel zeggen dat ik iedere keer vol bewondering kijk, hoe hij allebei zijn handjes en armen gebruikt. En als hij met beide armpjes in de hoerastand slaapt, en ik hem met beide kanten borstvoeding kan geven, zonder dat hij daar pijn/last van heeft.

Zo, weer genoeg over mij, ga weer even verder:

Sannie; Wat grappig dat hij dan tijdens zo'n stuiterbui zo goed kan luisteren. Noof heeft dan echt haar oren in haar broekzak..

Spruw hadden we bij Nova ook, is ook opzich nu niet heel raar, ik draag het kennelijk bij me, en ik heb in de afgelopen weken 3 kuren AB gehad, de laatste nog in het ziekenhuis. Dus tja.. Maar bij Noof kwam het later, dus had ze al goed leren aanhappen. Stef dus niet, dus daarom lukt het aanleggen nu gewoon een heel stuk minder. Toen bij Noof de spruw bleef, zo'n maand of 3, ook met behandelen, en haar keel/maag/darmen ook geinfecteerd waren, zijn we doorgestuurd naar de kinderarts, en toen kwamen ze er dus achter dat ze die lymfocytenafwijking heeft.

Maar Stef weer een ander kind, dus ik ga er gewoon vanuit dat het bij hem wel overgaat

Falcon; hoe is het met het spoken van M? En het niet slapen onder de middag? Trekt het meteen alle dagen niet meer slapen?

Mainecoon; Noof kan niet inkleuren, wel het hele blad volkleuren Het is ook wel bijzonder dat ze zo goed kan inkleuren op deze leeftijd. Het is toch ook leuk dat ze Davientje zo speciaal vinden!

Marloes: Bij Noof gaat het fietsen op de grote fiets, ook steeds beter, zo leuk om te zien hé?!

Flodder; hoe is het met je? Ben je je buik al zat?

Oef; wat leuk dat ze allebei lachen, ga gauw op hyves kijken naar nieuwe foto's! Hoe vindt Brian het trouwens om naar het kdv te gaan, nu zijn broer en zus nog niet gaan?

O de kraamverzorgster gaat zo weg, ga even gedag zeggen!
[quote]Mette Mare schreef op 16 april 2009 @ 14:13:

Vooral 1 moment tijdens de keizersnede heb ik ontzettend gehuild, omdat het weer niet goed leek te gaan. (ik zal later het hele verhaal opschrijven)

Toen trok m'n bevalling van Noof weer helemaal aan me voorbij. Bij Tris ook trouwens. Gelukkig huilde Stref na dat paniek moment meteen, en het gekke was, dat ik vanaf die huil er meteen vertrouwen in had. Heb ik nog heel sterk.

Bij Nova was ik heel bang dat haar hartje er ineens mee zou stoppen, en werd ik 10x per nacht wakker om te kijken of ze nog wel ademde. Nu moet Tris me wakker maken, omdat Stef ligt te smakken in z'n bed naast mij. Ik schaam me dood, maar ik word er echt niet wakker van

Verder is het gewoon heel anders, de zorgen zijn er niet, het constant hopen en kijken naar die arm, in de hoop dat er iets van beweging terug zou komen en ze bij de zelfherstellende EP kindjes zou horen.

Dat hebben we allemaal niet, het is zo zorgeloos hier, echt genieten.

Maar het gekke is, dat we toen ook zo gelukkig waren, vooral omdat we wisten hoe ze eruit was gekomen, en toch nog leefde. Als ik aan de kraamtijd van Nova terugdenk voel ik vooral die dankbaarheid, en blijdschap dat ze leefde, en ik haar mama mocht zijn.

En deze keer dus, een echte échte blauwe wolk, zo heerlijk om zonder zorgen te genieten van je nieuwbakken kind.

Dus de kraamtijden heel verschillend, maar beide zo bijzonder

Moet wel zeggen dat ik iedere keer vol bewondering kijk, hoe hij allebei zijn handjes en armen gebruikt. En als hij met beide armpjes in de hoerastand slaapt, en ik hem met beide kanten borstvoeding kan geven, zonder dat hij daar pijn/last van heeft.

-------

Tranen in mn ogen...

meid, wat een mooi mannetje hebben jullie erbij!!

Ook ik ben benieuwd naar alle andere foto´s!!

Hoe gaat t eigenlijk met de spruw?

Typ nu met 1 hand, ons ventje ligt nu te slapen op mn ene arm.... Y. wordt alweer wakker van t hoesten, is helemaal hees...

En ik wil nog zoveel hier in huis doen Merk wel dat ik moet loslaten hoor... (dat nu eenmaal niet alles meer lukt/te plannen is zo op een dag)

Ga even proberen ofdat ik hem weg kan leggen..

xx
Klinkt wel heel mooi hoor Mette...

Juist mooi toch eigenlijk dat je gevoel zo goed is dat je de rust kan vinden om echt diep te gaan slapen bij Stef... gelukkig is Tris er

Ja en die boeken... maar ik heb als excuus mijn studie he

maar ik heb ruim voldoende materiaal om nog 4 koters te krijgen

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het bij mij zou gaan een tweede kindje in de kraamtijd... ik heb soms echt nog het gevoel dat ik nog steeds aan het bijkomen ben van de eerste keer kraamtijd... en eigenlijk vind ik het ook wel steeds lekkerder gaan met Y zo

Hahahaha dat peutercollege... ik dacht dat het een soort voorbereind iets moest zijn op de peuterspeelzaaltoestand...

volgens mij zei Oef ook zoiets over het kdv maar toch niet helemaal goed onthouden blijkbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven