Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Choco: wat spannend!!!!!!!!!!!!!! Inderdaad zen proberen te blijven maar wel moeilijk Maar echt gaaf!

Giuri: ja ik heb twee weken vakantie. Dat wil zeggen dat ik twee weken geen colleges hoef te geven. Proefschrift gaat natuurlijk gewoon door. Daar heb je nooit vakantie van Bovendien heb ik nog een aantal opdrachten liggen die ik als freelancer heb binnengekregen. Geen dingen die heel veel tijd kosten maar toch nog wel een aantal opdrachten.

Gelukkig heb ik alleen de oudste thuis en die vermaakt zich alleen wel wat als ik werk zolang ik maar niet te lang achter elkaar werk. Verder werk ik 's avonds nu een paar uur als de kinderen in bed liggen. Dan kan ik echt even opschieten. Vandaag speelt de oudste bij een vriendje en de jongsten zijn op de creche dus ik kan nu de hele middag werken (en natuurlijk zit ik weer hier te schrijven )

Als de jongsten ook naar school gaan dan zal ik wel opvang moeten regelen voor in de vakantie denk ik. Wel jammer want dat brengt toch weer veel extra kosten met zich mee. Nu kan ik het nog met informele opvang redden. Vorige zomer ging de oudste twee ochtenden in de vakantie naar een speelgroep en dat koste echt maar een paar pond.Als ik serieuze opvang moet regelen gaat het wel duur worden helaas.

Je vakantie in Nederland klinkt echt goed!! Nederland is ook leuk, zeker in de zomer/voorjaar (en 's winters als er ijs ligt zoals deze winter)

Werk je op een universiteit?

Chica: klinkt goed hoor je bestaan! Lekker even genieten van je vrije tijd na 25 jaar werken mag heus wel.
Succes Choc, wat super, wat spannend. Je kan het hoor, je bent zo gemotiveerd, dat komt er vanzelf uitbubbelen. Zet hem op!

Tja Nymeria, dat kan ook. Zou niet in me zijn opgekomen... jullie zijn een slechte invloed op mijn pure hartje, haha. Ik heb toch nog de hoop op het 'ideale plaatje', en dat er een vent is voor me met wie ik het allemaal kan hebben. Naief? Of misschien heb ik toch nog net op de valreep genoeg tijd om daarnaar op zoek te gaan... Dat laatste daar ga ik voor.
Heb eindelijk Susan Boyle gezien op Youtube - ongelofelijk. Ik zat ook bijna te grienen... Go Susan!
Succes Choc, we zitten hier straks met z'n allen te duimen voor je om 17 uur! Hoop dat dit hét begin is voor je!

Go Choc, go Choc!

Leuk idee op zich, Nymeria, van de vader niet vertellen dat je zwanger bent, maar je kind dan? Die gaat op een gegeven moment toch snappen dat het ooievaarverhaal lichtelijk niet waar is. En wat zeg je dan?

Ik denk dat je aan dat ideale plaatje vast moet houden Caramella. Waarom stel je jezelf niet een deadline, zo van, als ik halverwege 2010 (of noem maar wat) geen uitzicht heb op een permanent vader in het plaatje, dan ga ik het alleen aan.
.
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.
quote:caramella2 schreef op 15 april 2009 @ 14:35:

Heb eindelijk Susan Boyle gezien op Youtube - ongelofelijk. Ik zat ook bijna te grienen... Go Susan!If all else fails kun je nog altijd zangles nemen, beroemd worden en naar Malawi gaan om een schatje te adopteren. Oh nee, niet Malawi.
Mm, Nymeria, vent geeft dan wel zijn genen door, en je zit echt aan hem vast. Als je dan per se een kind om een kind wilt, zou ik liever naar de bank gaan (of een goede vriend vragen) om een kind te laten verwekken, veel minder gedoe. Maar Cara, je kunt toch de man van je leven tegenkomen in Nederland, of misschien wel in het vliegtuig op weg naar NL haha. Als je het nu al benauwd krijgt van de gedachte dat vent meegaat, tja..... Maar ben je nu binnen je relatie niet eenzaam? Kun je niet beter helemaal een nieuwe start maken?

@Choc, wooow, man een baan, en jij misschien ook?? Vertel vertel
Haha, zou dat Susan ook allemaal in het verschiet liggen?
Wie weet. What's in a name hey?
Hee, nu oppassen he!
Aaaaaw. Sorry
Ha ha. Wie wil er nou Boyle heten van zijn achternaam? Geen wonder dat ze nooit gekust is. Enne, mijn naam is veeheel mooier dan Susan. Puh.
En je haar ook.
Boyle is trouwens een naam die je hier veel hoort.
quote:Ainne schreef op 15 april 2009 @ 16:20:

En je haar ook.

Thanks!

Bij Boyle denk ik toch echt aan pus en dikke bulten. Iewwww...
[quote]Moonglade schreef op 15 april 2009 @ 14:55:

Tjonge wat gaat het hier hard met de nieuwe berichten, ik weet gewoon niet meer waar ik op reageren moet

toch maar een poging doen …..

Vis, Floortje en Sarah welkom hier! (ik hoop dat ik geen nieuwe mensen vergeten ben?)

Sarah moesten jullie wel zelf het visum regelen of werd dat ook door de zaak gedaan? En moesten jullie de IELTS ook nog doen?

nee de zaak vraagt het 457 visum aan, en IELTS hoef ik denk ik pas te doen als we permanent aanvragen, vooralsnog hoeft man ook geen IELTS te doen, als je over een bepaald bedrag verdient dan hoef je dat niet en hij zit daarboven, verder ja, ik weet niet of je diploma's kent als Prince 2, dat zijn wordlwide erkende opleidingen voor managers die worden gegeven en afgenomen in het engels, denk soweiso als ze dat zien dat de IELTS ahcterwege blijft, maar soweiso hoeft het nu niet.

na 2 jaar gaan ze permanent aanvragen en dan zal ik hem wellicht moeten doen, geen probleem, dan ben ik al weer lekker gesetteld met de taal.
Cara, niet doen hoor. Ik begrijp helemaal de gedachte enzo, maar er kleven veuls te veuls nadelen aan. Vooral omdat je in twee landen woont straks. Maar wat Ainne ook zegt, je bent dan voor altijd met je vriend verbonden. Hij zal altijd een deel van je leven uitmaken en je zult altijd rekening met hem moeten houden. Nu is mijn situatie niet echt reclame, ik kan me ook voorstellen dat er situaties zijn die wel werken. Als het maar in goed overleg is met de vader en het van te voren duidelijk is hoe en wat.

Als, dan zou ik er idd ook echt alleen in willen stappen. Dan hoef je met niemand anders rekening te houden en heb je geen gedoe met erkennen, omgangsregelingen, etc etc etc.

Je hebt nog tijd genoeg en ik zou ook eerst het ideaal-plaatje navolgen. Zo is mijn zoon ook ter wereld gekomen en dat maakt het wel heel bijzonder. Het is heel bijzonder om samen de zwangerschap en de bevalling mee te maken.

Een oud klasgenootje van mij in NL is per ongeluk zwanger geraakt van een soort scharrel. Die heeft het allemaal alleen gedaan. Dat is ook geen probleem, maar het is anders.

En ook nu, zoon is 2,5 jaar, is het niet altijd leuk om er alleen voor te staan. Het is oke, ik zou hem absoluut niet willen missen, maar het is soms wel een soort van eenzaam.

Denk ook niet dat er nog eentje bij komt.

Nou ja, het was ook niet helemaal jouw planning om het zo aan te pakken ;). Ik kan me wel heel goed voorstellen hoor, om ooit die keuze te maken het alleen te doen als er geen geschikte vent in beeld komt. Denk ook dat dat mijn keuze geweest zou zijn.

Maar doe het dan wel zoals Ainne zegt, via de bank of via een ONS.

Ik heb dat filmpje nog eens bekeken trouwens. Ze loopt wel heel kwiek op die hoge hakken (volgens mij ook nog peeptoe's, dus ook nog blits), terwijl ze uit zo'n durpie komt. En ze is ook nog hartstikke bijdehand, niet bepaald een verlegen dametje. Het is dat kapsel en die foute panty wat het zo niet-hip maakt, maar zo loopt zo vlot op die schoenen.. dat heeft ze vaker gedaan. Of ben ik nu te achterdochtig als ik een vermoeden heb dat ze niet zo bleu is als ze zegt dat ze is.
een keer teveel op het knoppie gedrukt

Die buurman heeft wel effect.. gisteren een kwartier zitten kletsen en hij zit weer in mijn hoofd :S. Moe word ik er soms van.. waarom weer een bezette vent????
Haha! Sarah heet zichzelf welkom!

Choc, ik zit te duimen! Het komt goed!

Specu, wat heb jij met genen? Een kind is een individuutje, heeft hoogstens wat uiterlijkheden van mama en papa.

Cara, tegenwoordig kan je best wel laat kinderen krijgen. Mocht je in Nederland niet geholpen worden kom je lekker op Tenerife IVFen. Het succespercentage ligt hier ruim boven de 20% en het is vergeleken met andere centra best goedkoop.

Zonder dollen; kinderen krijgen is niet iets wat je echt kunt plannen, relaties ook niet.

Guiri, je vakantie klinkt top! Nederland is het allerleukste land ter wereld als het mooi weer is.

Ooit..... ooit...... gaan we terug!
Oe Choc heeft nu haar gesprek!
Ine, je bent te jong voor totaal-onthouding. Ga je buurman bellen!
Nou Chicha, ik lijk wel errug veel op mijn pa, innerlijk en uiterlijk. Ff theoretisch: ik zou absoluut niet willen dat mijn kind eigenschappen van mijn ex zou hebben- het is immers niet voor niks je ex. Als die kerel roteigenschappen heeft, zie je die misschien in je kind terug. En dan heb ik het nog niet eens over uiterlijke gelijkenis. Zoveel risico zou ik niet aangaan. Dan liever een verwekker uitzoeken bij de bank, of een kennis/vriend/weet ikveel ervoor vragen. Daarom zou ik een ONS ook niet zien zitten. Toch al niet, maar al helemaal niet als verwekker van je kind. Wie weet wat voor enge psychopaat het is.
jaa.. choc op interview!! spannend. ik hoop echt voor haar dat deze meneer de stap aandurft!

en zo grappig dat 'neem je gewoon een kind' verhaal... hihi.. mijn wereld is werkelijk het aller- aller omgekeerde! :-) ga nu ff tegen wat heilige huisjes en scheenen aanschoppen maar ik ben dus als de dood om per ongeluk zwanger te raken.. panisch word ik er soms van...

merk wel, dat als sommige mensen er zo makkelijk overdenken, dan kan ik hut wel kwijt als het toch gebeurd.

en ff voor de duidelijkheid, doe er alles alles aan dat het niet gebeurd...

anyways.. cara weet zelf best wat ze moet doen, alleen de manier waarop.. jaiks...

vind het idee van pauze ook wel een goed idee.. TB komt op mij over als niet zo initiatief rijk dus als de pauze hem te lang duurt, dan gebeurd er nog nix...

maar blijft lastig... hoe vertel je iemand...

en verder moet ik nu echt huishoudelijke taken gaan volbrengen.. word gek van de puinhoop...
owh ik lijk ook echt ontzettend op mijn ouders.. onderschat erfelijkheid niet

vriendin van mij is dus per ongeluk zwanger geworden van haar grote liefde en hij zag dat toch anders, en nu wordt ze elke dag verscheurd door verdriet als ze alleen maar naar de kleine kijkt omdat hij zo op ex lijkt!
[quote]chicha schreef op 15 april 2009 @ 17:29:

Haha! Sarah heet zichzelf welkom!

echt nie, dat zei Moonglade!!!!!

maar ik voel me wel heel welkom hoor, zelluf zeg maar hihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven