UD juni 2020
zondag 29 september 2019 om 12:47
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Babyboom31
Shoezzi
Galleta
_melon
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | J/M | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
livingontheedge | 32/36 | 2e | 3 juni | ||
groenecomputermuis | 26/29 | 1e | 3 juni | ||
Kikikip | 25/26 | 1e | 3 juni | ||
Minimousee | 24/29 | 1e | 3 juni | ||
kaartje1 | 28/28 | 2e | 3 juni | ||
Wollenbol | 30/36 | 1e | 5 juni | Buitenland | |
Hardloopstudentje | 26/28 | 1e | 6 juni | ? | |
Mihoen62 | 28/28 | 2e | 6 juni | ||
Sneeuwwitje | 26/27 | 1e | 7 juni | ||
whattodo97 | 22/33 | 1+2e | 7 juni | Tweeling | |
hollandaise | 37/32 | 3e | 8 juni | Buitenland | |
Sunflower23 | 28/29 | 1e | 11 juni | ? | |
Popj | 34/? | 2e | 12 juni | ? | |
Grrrlstar | 31/32 | 2e | 13 juni | ||
Rome90 | 29/28 | 1e | 16 juni | ? | |
Springmommy | 35/41 | 3e | 19 juni | ||
Poezels | 34/42 | 2e | 18 juni | Buitenland | |
Lamaa | 31/36 | 2e | 19 juni | ||
Toekanneria | 26/31 | 1e | 19 juni | ? | |
m-april | 26/28 | 3e | 27 juni |
Babyboom31

Shoezzi

Galleta

_melon

anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
maandag 6 januari 2020 om 13:58
Nja, dat irritante sokken uittrekken te pas en te onpas kunnen ze de eerste maanden meestal toch nog niet.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat zijn, zo'n kleintje in de zomer. Als t weer zo warm wordt. Moeten ze dan wel een mutsje de eerste dagen, of zelfs dat niet. Nja, ook de derde keer weer wat nieuws.
Ik ben ondertussen wel ff helemaal klaar met misselijk zijn. Bah bah bah. Ik had de hoop dat het met 16 weken wel echt klaar zou zijn. Maar nee. Wel iets minder, maar nog steeds overheersend.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat zijn, zo'n kleintje in de zomer. Als t weer zo warm wordt. Moeten ze dan wel een mutsje de eerste dagen, of zelfs dat niet. Nja, ook de derde keer weer wat nieuws.
Ik ben ondertussen wel ff helemaal klaar met misselijk zijn. Bah bah bah. Ik had de hoop dat het met 16 weken wel echt klaar zou zijn. Maar nee. Wel iets minder, maar nog steeds overheersend.
maandag 6 januari 2020 om 20:28
maandag 6 januari 2020 om 20:32
Even inbreken vanuit het juli2020 topicLamaa schreef: ↑06-01-2020 20:28kleertjes voor baby's ik vind de Hema ook leuk en ze hebben vaak van die fijne stofjes.
Even een andere vraag, iemand een goede tip voor een BH/sport BH of iets in die richting wat lekker zit? Mijn borsten zijn best weer aan de stevige/zware kant en mijn oude bh's zitten voor geen meter meer.

https://www.hunkemoller.nl/hkmx-the-all ... 48347.html
https://www.hunkemoller.nl/hkmx-the-all ... 64725.html
maandag 6 januari 2020 om 21:12
Ja, daar maak ik me ook zorgen over. Uitgebreide borstvoedingssessies bij 40 graden lijken me niet echt mijn dingSpringmommy schreef: ↑06-01-2020 13:58Ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat zijn, zo'n kleintje in de zomer. Als t weer zo warm wordt. Moeten ze dan wel een mutsje de eerste dagen, of zelfs dat niet. Nja, ook de derde keer weer wat nieuws.

Superbra (in Rotterdam) heeft mij vorige zwangerschap erg goed geholpen, zowel qua maat (ik raakte echt het spoor bijster) als qua pasvorm. Ben blij dat ik die BH nu ook weer aan kan
maandag 6 januari 2020 om 21:15
maandag 6 januari 2020 om 21:17
Tip voor borstvoeding in de hitte: gewoon in je onderbroek op bed gaan liggen op je zij en dan baby naast je op het bed leggen en dan liggend voeden. Is een stuk comfortabeler dan zo'n baby bovenop je.hollandaisesaus schreef: ↑06-01-2020 21:12Ja, daar maak ik me ook zorgen over. Uitgebreide borstvoedingssessies bij 40 graden lijken me niet echt mijn ding![]()
Superbra (in Rotterdam) heeft mij vorige zwangerschap erg goed geholpen, zowel qua maat (ik raakte echt het spoor bijster) als qua pasvorm. Ben blij dat ik die BH nu ook weer aan kan
maandag 6 januari 2020 om 22:03
Online kijken voor tweedehands??hollandaisesaus schreef: ↑06-01-2020 21:15Andere vraag: iemand nog tips voor leuke positiekleding? Liefst een beetje milieu-/arbeidsomstandigheden verantwoord. Heb eigenlijk alleen maar basic, maar dat past niet zo bij me. Heb vandaag alles van de vorige zwangerschap tevoorschijn gehaald en het voelt gewoon niet als "mij".
Ik heb eigenlijk nix gekocht deze keer en van alles geleend van vriendinnen, heel handig, goedkoop en ook milieuvriendelijk.
Qua warmte, kleertjes ga ik niet te veel voorzien. Wel mutsje en paar zachte pakjes. Maar bij oudste (eind mei geboren) had ik dus te veel kleertjes die ze amper aan had. Het was toen ook een warme zomer en tijdens de hete dagen had ze eigenlijk altijd alleen een rompertje aan of zelfs gewoon in de luier. Met bv geven idd lekker plakken

maandag 6 januari 2020 om 22:12
@ hollandaisesaus: ik ben het spoor ook bijster hoor wat qua maat goed is. Bij m'n vorige zwangerschap heb ik Voedings BH gekocht maar die zaten ook eigenlijk voor geen meter. En aangezien ik nu geen borstvoeding wil geven heb ik die niet nodig.
En qua zwangerschaps kleding kan ik je geen tips geven, sorry. Want zelf ben ik wel erg van de basic dingen. Heb nu een aantal zwarte shirtjes met korte en lange mouwen gekocht. Ik voel me daar het prettigst in.
En qua zwangerschaps kleding kan ik je geen tips geven, sorry. Want zelf ben ik wel erg van de basic dingen. Heb nu een aantal zwarte shirtjes met korte en lange mouwen gekocht. Ik voel me daar het prettigst in.
Thx! Ik ga die eens proberen. Had al een aantal dingen uitgeprobeerd en laten thuis bezorgen maar het was allemaal niets. Ik heb wel beetje steun nodig en het zou fijn zijn als het er ook nog een beetje fatsoenlijk uitziet. HahaIrish_Wasser_Woman schreef: ↑06-01-2020 20:32Even inbreken vanuit het juli2020 topicIk draag sowieso altijd de sportbh's van de Hünk, en heb deze nu 2 cupmaten groter, en ze zitten nog steeds echt heel fijn! Omdat het gekruist op je rug zit, vind ik de drukverdeling veel beter van het gewicht.
https://www.hunkemoller.nl/hkmx-the-all ... 48347.html
https://www.hunkemoller.nl/hkmx-the-all ... 64725.html
maandag 6 januari 2020 om 22:47
mijn vorige juni baby had drie dagen een mutsje op, totdat ie zichzelf goed warm kon houden. En hetzelfde geldt voor kruiken, één keer twee kruiken warmgemaakt, daarna nog maar eentje, die de volgende twee dagen ‘lauw’ de hele dag gebruikt kon worden om vervolgens weer in de kast te verdwijnenSpringmommy schreef: ↑06-01-2020 13:58Ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat zijn, zo'n kleintje in de zomer. Als t weer zo warm wordt. Moeten ze dan wel een mutsje de eerste dagen, of zelfs dat niet. Nja, ook de derde keer weer wat nieuws.
dinsdag 7 januari 2020 om 08:03
Mijn moeder heeft een mutsje gebreid van katoen, dat lijkt me wel voldoende voor in juni. Misschien nog eentje erbij kopen, meer lijkt me echt niet nodig idd.
We krijgen al veel kleertjes van familie en vrienden nu, gelukkig is het meeste vanaf maat 62, dus tegen dat ze daar in past is het hopelijk iets afgekoeld.
Als ik me niet vergis waren de afgelopen jaren die echt warme periodes meer in juli dan in juni toch? Ik zou wel BV willen geven, als t lukt natuurlijk, maar dat zal idd een plakboel worden dan, ach, het is niet anders.
Lijkt me dat als het zo warm is ze enkel een romper dragen toch?
We krijgen al veel kleertjes van familie en vrienden nu, gelukkig is het meeste vanaf maat 62, dus tegen dat ze daar in past is het hopelijk iets afgekoeld.
Als ik me niet vergis waren de afgelopen jaren die echt warme periodes meer in juli dan in juni toch? Ik zou wel BV willen geven, als t lukt natuurlijk, maar dat zal idd een plakboel worden dan, ach, het is niet anders.
dinsdag 7 januari 2020 om 08:06
misschien kun je hier iets mee?hollandaisesaus schreef: ↑06-01-2020 21:15Andere vraag: iemand nog tips voor leuke positiekleding? Liefst een beetje milieu-/arbeidsomstandigheden verantwoord. Heb eigenlijk alleen maar basic, maar dat past niet zo bij me. Heb vandaag alles van de vorige zwangerschap tevoorschijn gehaald en het voelt gewoon niet als "mij".
https://duurzaamzwanger.nl/shoppen/12-x ... ng-winkels
dinsdag 7 januari 2020 om 09:11
Kaartje, wat schrikken. Is het de afgelopen dagen beter gegaan met de harde buiken?
Over die beha's: Ik heb op het moment een ruime cup F en heb nu van de livera voorgevormde beha's met beugel die heel zacht zijn en geen pijn doen. Ze hebben er ook voedingsbeha's van Anita, maar ik ga ook geen borstvoeding geven en dat vind ik wel een beetje zonde dan. Maar die zijn wel goed stevig, geeft ook een soort sportbeha gevoel.
Warmte: Mijn oudste zoon is aan het begin van die hele hete zomer geboren toen het 30 graden was buiten, eind april. Hij heeft de eerste week echt wel mutsjes op gehad omdat hij anders niet op temperatuur kon blijven. Dat had in zijn geval weinig met de warmte te maken. Verder heeft hij de hele zomer vooral rompers met korte pijpjes aan gehad, omdat ik die net wat gekleder vind lijken dan alleen een romper. (maar dat zal wel gewoon in mijn hoofd zitten ofzo:)) O en als het zo warm is, hebben ze toch geen sokken aan, kunnen ze ze ook niet uittrekken.
Positiekleding heb ik ook geen tip voor helaas. Alles is mij te kort, of past niet om mijn borsten heen.
Ik heb vanavond voor het eerst die Centering Pregnancy, ben heel benieuwd hoe ik dat ga vinden. Kan altijd besluiten om niet door te gaan, maar ik wil het wel proberen.
Over die beha's: Ik heb op het moment een ruime cup F en heb nu van de livera voorgevormde beha's met beugel die heel zacht zijn en geen pijn doen. Ze hebben er ook voedingsbeha's van Anita, maar ik ga ook geen borstvoeding geven en dat vind ik wel een beetje zonde dan. Maar die zijn wel goed stevig, geeft ook een soort sportbeha gevoel.
Warmte: Mijn oudste zoon is aan het begin van die hele hete zomer geboren toen het 30 graden was buiten, eind april. Hij heeft de eerste week echt wel mutsjes op gehad omdat hij anders niet op temperatuur kon blijven. Dat had in zijn geval weinig met de warmte te maken. Verder heeft hij de hele zomer vooral rompers met korte pijpjes aan gehad, omdat ik die net wat gekleder vind lijken dan alleen een romper. (maar dat zal wel gewoon in mijn hoofd zitten ofzo:)) O en als het zo warm is, hebben ze toch geen sokken aan, kunnen ze ze ook niet uittrekken.
Positiekleding heb ik ook geen tip voor helaas. Alles is mij te kort, of past niet om mijn borsten heen.
Ik heb vanavond voor het eerst die Centering Pregnancy, ben heel benieuwd hoe ik dat ga vinden. Kan altijd besluiten om niet door te gaan, maar ik wil het wel proberen.
dinsdag 7 januari 2020 om 09:21
In 2018 ging ik medio mei met verlof en alleen maar warm weer (24+ graden) gehad tot september. Vorig jaar weet ik niet meer het weer van de hele zomer maar op mijn zoons verjaardag, 20 juni, was het wederom warm, zo'n 28 graden en heeft het zwembadje en de watertafel er een hele poos gestaan. De eerste maanden in zomer 2018 heeft mijn zoontje maat 50 en 56 amper kleding aan gehad, vooral gewoon een romper inderdaad. Erg gemakkelijk met verschonen en de deur uitgaan, maar wel jammer van de oh zo schattige pakjes. Fijn dat je al veel in maat 62 gehad hebt, vanaf die maat zullen ze zeker weer meer kleertjes aan moeten.Wollenbol schreef: ↑07-01-2020 08:03Als ik me niet vergis waren de afgelopen jaren die echt warme periodes meer in juli dan in juni toch? Ik zou wel BV willen geven, als t lukt natuurlijk, maar dat zal idd een plakboel worden dan, ach, het is niet anders.
Ik heb tot september overigens borstvoeding gegeven en ondanks de warmte kan ik me niet echt herinneren dat ik het zo plakkerig vond ofzo. Het staat mij vooral bij dat ik het een verademing vond toen hij geboren was, ik vond zwanger zijn echt wel warm al (dus blij dat we niet de hele zomer door moeten met die kacheltjes in onze buik!).
dinsdag 7 januari 2020 om 11:15
thx, goeie tip idd!
lol, ik heb echt het idee dat sokken uittrekken het eerste was wat die kleine van mij kon

jaaaa dankjewel!Wollenbol schreef: ↑07-01-2020 08:06misschien kun je hier iets mee?
https://duurzaamzwanger.nl/shoppen/12-x ... ng-winkels
heb nu voor het eerst echt positiekleding aan, maar die truien zitten allemaal nog raar hoor, daar heb je echt meer buik voor nodig geloof ik. topjes zijn wel heel fijn, dat werden anders echt naveltruitjes. heb het idee dat mijn buik nu elke dag groter is!
dinsdag 7 januari 2020 om 11:52
Ik heb vooral een probleem met de positie broeken. Ze zakken af, maar als ik kleiner pak krijg ik ze niet over mijn 'dikke' bovenbenen. Zal figuur zijn.
Mijn borsten zijn nog niet veel gegroeid, wel iets, maar ik heb maar een 75b van mezelf, dus die invloed is beperkt.
De meeste truien kan ik nog wel aan, alleen de echt korte modellen, dan zie je de band van die broek natuurlijk. Thuis interesseert me dat niet zoveel, maar op t werk is dat iets minder natuurlijk
Mijn borsten zijn nog niet veel gegroeid, wel iets, maar ik heb maar een 75b van mezelf, dus die invloed is beperkt.
De meeste truien kan ik nog wel aan, alleen de echt korte modellen, dan zie je de band van die broek natuurlijk. Thuis interesseert me dat niet zoveel, maar op t werk is dat iets minder natuurlijk
dinsdag 7 januari 2020 om 12:29
Maar hou dan wel een voedingsbh aan of een hydrofiel doek tegen je andere borst, anders zijn je baby en je bed doorweekt

woensdag 8 januari 2020 om 11:55
ja dat heb ik precies ook! maar maillots zitten prima en ik heb veel tricot rokjes die nog wel even meerekken / onder de buik passen.
haha goed punt. ik hoorde laatst ook van een of ander gadget dat je tijdens het voeden op je andere borst kunt zetten, niet echt een kolf maar wel vacuüm, dat vangt het iig op en dan heb je weer een 50 ml melk over. maar die eerste dagen is een voedingsbh sowieso 24/7 wenselijk, vind ik.Springmommy schreef: ↑07-01-2020 12:29Maar hou dan wel een voedingsbh aan of een hydrofiel doek tegen je andere borst, anders zijn je baby en je bed doorweekt![]()
woensdag 8 januari 2020 om 13:06
Ja die hebben de aantrekkelijke naam 'lekschalen'. Nooit gebruikt overigens, had altijd melk in overvloed.hollandaisesaus schreef: ↑08-01-2020 11:55haha goed punt. ik hoorde laatst ook van een of ander gadget dat je tijdens het voeden op je andere borst kunt zetten, niet echt een kolf maar wel vacuüm, dat vangt het iig op en dan heb je weer een 50 ml melk over. maar die eerste dagen is een voedingsbh sowieso 24/7 wenselijk, vind ik.
Ik had echt weken, mss wel maanden, dat ik met voedingsbh moest slapen en zeker voeden, anders zwommen beeb en ik in de melk.
O, God, ook zo vaak die arme kleine mupkes totaal hun gezichtje en neusje onder gespoten met een fontein-borst...

woensdag 8 januari 2020 om 15:03
Feestdagen overleefd, iedereen verkouden met kerst en ik knal er nog even een bijholteontsteking achteraan. Zo gezellig
Maar goed, zodra ik beter ben ga ik een griepprik halen!
Qua bh’s, ik draag nog steeds mijn medela voedingbh’s en die zijn erg flexibel. Inmiddels alweer twee cupmaten groter hier dus zal wel met als vorige keer naar de 80G gaan. Gelukkig worden ze dus ook weer kleiner
Qua positiekleding heb ik Asos en next vooral gebruikt. Betaalbaar maar wel gewoon leuk spul. Hier nog steeds minimaal buikje, dacht dat het bij tweede veel sneller zou gaan, en ook nog maar 2,5 kilo erbij. Dat was vorige keer wel anders haha

Maar goed, zodra ik beter ben ga ik een griepprik halen!
Qua bh’s, ik draag nog steeds mijn medela voedingbh’s en die zijn erg flexibel. Inmiddels alweer twee cupmaten groter hier dus zal wel met als vorige keer naar de 80G gaan. Gelukkig worden ze dus ook weer kleiner

Qua positiekleding heb ik Asos en next vooral gebruikt. Betaalbaar maar wel gewoon leuk spul. Hier nog steeds minimaal buikje, dacht dat het bij tweede veel sneller zou gaan, en ook nog maar 2,5 kilo erbij. Dat was vorige keer wel anders haha
woensdag 8 januari 2020 om 19:28
hihi zo verschillend kan het dus per kind zijn. Naja de eerste maanden had mijn zoontje ook geen sokken aan met de hitte. En maillots doe ik hem nu ook maar niet aanhollandaisesaus schreef: ↑07-01-2020 11:15lol, ik heb echt het idee dat sokken uittrekken het eerste was wat die kleine van mij kongewoon omdat het zo'n wilde spartelaar is. die sock-ons zijn hier in elk geval graag gebruikt. ik ben nu ook erg fan van maillots, want die krijgen ze niet zelf uit, maar dat is voor een zomerbaby niet echt de beste optie
![]()
woensdag 8 januari 2020 om 19:31
Hier ook veel van asos en ook wat h&m. Maar van die laatste merk ik dat veel reguliere maten (maat 38/m) vaak uitverkocht zijn, ook de basics. Best irritant. Ik ben wat kleiner van stuk dus pas nu normale shirts en truien nog prima. Draag al wel positiebroeken en panty’s, mijn buik is al echt formaat 6-7 maanden tov mijn eerste zwangerschap....!!!! Ook al 3,5 kilo aangekomen, op zich gewoon prima maar de vorige keer was ik maar 6,5 kilo in totaal aangekomen. Benieuwd of dit nu dan veel meer wordt.
woensdag 8 januari 2020 om 21:06
Ik heb hetzelfde probleem... geen idee hoe t komt, maar misschien idd figuur? Ik draag nu veel jurkjes, wel al met een positie-panty want normale panty’s waren echt niet fijn meer. Ziet er gelijk netjes uit (moet op mn werk) en ik vind de meeste positie broeken niet zo netjes.Wollenbol schreef: ↑07-01-2020 11:52Ik heb vooral een probleem met de positie broeken. Ze zakken af, maar als ik kleiner pak krijg ik ze niet over mijn 'dikke' bovenbenen. Zal figuur zijn.
Hier ook alweer zin om lekker te plakken met baby

Ik ben alleen wel heel benieuwd hoe onze dochter gaat reageren. Je bent, zeker in t begin, toch best wel wat tijd kwijt met voeden. Wij hebben daarom besloten om opvang wel gedeeltelijk te laten doorlopen tijdens mijn verlof.
Hoe gaan jullie dat doen (voor degene waarbij t 2de/3de is??)