Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
07-01-2020 19:17
Ik heb toch maar ingestemd met huishoudelijke hulp. Voor 1x in de 2 weken. Ik ben helaas weer terug bij af. Het is weer een bende hier. Ik verzorg mij zelf amper. Eet amper en als ik eet is het pas in de avond. De chin hokken moeten nodig worden schoongemaakt.
Ik trek het niet meer.
Wat dapper van je! Ik hoop ook dat je een hulp treft waar mee je enigzins een klik hebt.

Mijn ervaring is dat als je geen energie hebt om te praten, je dit kunt zeggen. Ook vraag ik of ze gaan stofzuigen als ik weg ben. Ik kan niet tegen die herrie als ik het zelf niet maak.

Ik ga bijvoorbeeld even een half uurtje een boodschapje doen.

Maar ik weet niet of jij dit fijn vind.

Ik weet niet hoe je financiën zijn. Ik doe maaltijden via een soort tafeltje dekje, maar is ook voor 'jonge' mensen.
Uitgekookt.nl heet het. Alleen gaatjes prikken en 4 minuten in de magnetron. Zijn lekkere maar wel gezonde maaltijden, ook zout en vetarme maaltijden. Ik weet niet wat jij mag met je diabetes.

Als je geen sociaal contact wil, zetten ze het voor je voordeur.

Eerder kocht ik eten, maar had uiteindelijk toch geen puf te koken, waardoor ik veel weg gooide. Dus uiteindelijk is dit voor mij misschien wel goedkoper. En krijg ik een gezonde maaltijd.

Je kunt een proef pakket doen, 4 maaltijden voor 15 euro. (komt dacht ik iets BTW bij)

Je zit niet vast aan een abonnement. Je kan per keer kiezen of je wel of niet wil.
lientje69 schreef:
07-01-2020 19:47
Kan je contact opnemen met het ziekenhuis?
Dit is toch niet echt leefbaar zo?
Eind februari op z’n vroegst. Dat is de deal met de neurochirurg.
lientje69 schreef:
07-01-2020 19:38
.
Morgen werken.
Ik kijk uit naar mijn laatste dag. Is dat erg gek?
Lijkt mij juist heel gezond. Een oud hoofdstuk sluiten en een nieuwe beginnen. En ook nog eens je droom. De zorg.

En een dikke, nanananan :lmao:, na je oude werk.
Gele_Suikerspin schreef:
07-01-2020 19:50
Wat dapper van je! Ik hoop ook dat je een hulp treft waar mee je enigzins een klik hebt.

Mijn ervaring is dat als je geen energie hebt om te praten, je dit kunt zeggen. Ook vraag ik of ze gaan stofzuigen als ik weg ben. Ik kan niet tegen die herrie als ik het zelf niet maak.

Ik ga bijvoorbeeld even een half uurtje een boodschapje doen.

Maar ik weet niet of jij dit fijn vind.

Ik weet niet hoe je financiën zijn. Ik doe maaltijden via een soort tafeltje dekje, maar is ook voor 'jonge' mensen.
Uitgekookt.nl heet het. Alleen gaatjes prikken en 4 minuten in de magnetron. Zijn lekkere maar wel gezonde maaltijden, ook zout en vetarme maaltijden. Ik weet niet wat jij mag met je diabetes.

Als je geen sociaal contact wil, zetten ze het voor je voordeur.

Eerder kocht ik eten, maar had uiteindelijk toch geen puf te koken, waardoor ik veel weg gooide. Dus uiteindelijk is dit voor mij misschien wel goedkoper. En krijg ik een gezonde maaltijd.

Je kunt een proef pakket doen, 4 maaltijden voor 15 euro. (komt dacht ik iets BTW bij)

Je zit niet vast aan een abonnement. Je kan per keer kiezen of je wel of niet wil.
Ik heb geen magnetron en ik laat de hulp echt niet alleen in mijn huis. Ik ben de enige die aan de chins en hokken mag komen.

Ik duik onder tot nader bericht.
Sterkte nartjie!

Wat een goede tips verder GS.
Wat betreft mijn werk, ze lopen nu al vast in de eerste officiële week dat ik bij mijn nieuwe baan begin.
Tsja. Ik heb 2,5 maand van te voren opgezegd..ik kan er ook niks meer aan doen.
Collega's zeggen dus gewoon nu, nee, ik kan niet.
In zulke gevallen zei ik dan: ah, dan kom ik wel.
Nu staat baas dus een dag alleen en zal hij ook zijn vrije dag moeten werken. Vind ik best lullig voor hem, maar goed. Niet meer mijn probleem.
Loslaten lientje! ( vind ik nog steeds lastig)

Lise, gatver, wat lang nog! Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Verergering?
Kan je niet bellen voor overleg? De kans dat ze zeggen, wacht tot eind februari zit erin natuurlijk maar dan heb je het in elk geval geprobeerd.
lientje69 wijzigde dit bericht op 08-01-2020 06:51
0.13% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lise, balen van de sollicitatie. En van de pijn...

Lientje, inderdaad niet jouw probleem. Baas kan met terugwerkende kracht heel blij zijn dat je jarenlang zo loyaal bent geweest.

Nartjie, fijn dat je hulp accepteert.

Welkom terug, Kwebbel. Hoe gaat het nu met je? En met je vader?
Dreamer schreef:
07-01-2020 16:46
Lekker niets meer doen, Nartjie

Wij (Suzy en ik ;-)) ) kunnen medicijnen via internet bestellen maar ook via de receptenlijn. Dankzij Suzy weet ik dat dat 24/7 kan, tegenwoordig. Een (paar?) jaar terug kon dat alleen voor half 11 's morgens. Dat lukte mij niet altijd.
Daarnaast konden we altijd doosjes achterlaten bij de balie, geen idee of dat nog kan.
Bij de huisarts aan de balie en bij de apotheek zit tussen beide schuifdeuren een brievenbus.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wat goed Nartjie, dat je zo dapper bent om de hulp te accepteren. Ik vind het heel sterk van je.

Lientje, werk ze morgen. Lekker aftellen :)

Hier vanmorgen de droger helemaal schoongemaakt. Hij droogde niet goed meer en bij mijn speurtocht op het net kwam ik er achter dat je blijkbaar de vochtsensoren moet schoonmaken (had hiervoor een hele simpele afvoerdroger zonder sensoren). Maar om die schoon te maken moest ik wel half hangend in de drogertrommel zijn. Nou... dat was maar goed ook dat ik dat ging schoonmaken. Zo zeg... de plek waar de sensor zit, zit een rooster voor (de sensor zelf kon ik dus ook niet schoonmaken want het is een vast rooster) en die zat dus helemaal vol met rotzooi :blob:
Ik trof twee muntjes aan, een lolliestokje, allemaal papierpulp en heel veel stof. Hels karwei om het goed schoon te krijgen. Daarna alles gereinigd met schoonmaakazijn. De wasmachine ook maar even gedaan.
Hij droogt nu wel iets beter maar ben niet helemaal tevreden. Garantie zit er sowieso niet op (tweedehands bij een witgoedhandelaar gekocht). Misschien toch dat rooster nog eens losschroeven.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
@doro met mij gaat het wel goed. Ik heb veel afleiding dus dat scheelt.
Gisterenavond even contact gehad met partner van vader, hij slaapt heel veel, nog steeds. Ik gok dat dat nog wel even zo blijft.
Spannend Kwebbeltje

Ik had gisterenavond een gezellige avond met vriendinnen. Ben nu eigenlijk best heel erg moe. Raar he? :nut: Vanmiddag naar m'n moeder voor boodschappen.

Lientje, waarom moet die zolder per se, is dat vanwege eventuele verhuizing?
Later is nu
suzyqfive schreef:
07-01-2020 23:55

Hier vanmorgen de droger helemaal schoongemaakt. Hij droogde niet goed meer en bij mijn speurtocht op het net kwam ik er achter dat je blijkbaar de vochtsensoren moet schoonmaken (had hiervoor een hele simpele afvoerdroger zonder sensoren). Maar om die schoon te maken moest ik wel half hangend in de drogertrommel zijn. Nou... dat was maar goed ook dat ik dat ging schoonmaken. Zo zeg... de plek waar de sensor zit, zit een rooster voor (de sensor zelf kon ik dus ook niet schoonmaken want het is een vast rooster) en die zat dus helemaal vol met rotzooi :blob:
Ik trof twee muntjes aan, een lolliestokje, allemaal papierpulp en heel veel stof. Hels karwei om het goed schoon te krijgen. Daarna alles gereinigd met schoonmaakazijn. De wasmachine ook maar even gedaan.
Hij droogt nu wel iets beter maar ben niet helemaal tevreden. Garantie zit er sowieso niet op (tweedehands bij een witgoedhandelaar gekocht). Misschien toch dat rooster nog eens losschroeven.
Door jou actie, ik midden in de nacht :facepalm: (ik was nog wakker) het filter van mijn wasmachine open gemaakt. Uiteindelijk met een tang, want zat zo stevig vast gedraait.

Eerst gegoogeld of ik ook een sensor had, mijn wasmachine doet ook iets op sensor.

ik vind dat de was net iets te nat uit komt de laatste tijd.

Er kwam alleen maar veel water uit. Geen viezigheid of muntjes.

Ik verbaas mij altijd wel, hoe strak alles is dicht gedraait. Dopje van het waterafvoer slangetje kreeg ik er ook niet af.

Dus je hebt mij geïnspireerd!

Ik ben benieuwd of hij nu weer droger gaat draaien. Er kwam namelijk best veel water uit. Ze zijden pak een doekje. Nou, ik moest snel een 2 handdoeken er bij pakken
lientje69 schreef:
07-01-2020 21:39

Lise, gatver, wat lang nog! Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Verergering?
Kan je niet bellen voor overleg? De kans dat ze zeggen, wacht tot eind februari zit erin natuurlijk maar dan heb je het in elk geval geprobeerd.
Ik wacht sowieso even tot begin februari. Ik moet volgende week naar de hoofdpijnpoli, daarna ook nog het expertiseonderzoek. Dus deze maand al genoeg artsen. En ik weet ook dat ik het even de tijd moet geven om te ontwikkelen. Maar vervelend is het wel inderdaad.

Vandaag is het exact twee maanden geleden dat ik geopereerd ben.
Ik had een bericht getikt vanmorgen maar dat is nu weg. Gek.

Iig: heel slecht geslapen door pijn in mijn pols/hand en en een dochter die drie keer naar de wc ging (diarree). Die is nu thuis maar wil wel heel graag naar de doemiddag van een VO school waar ze wellicht volgend jaar heen gaat.
Heb voor de pijn in mijn pols (rood en warm) maar even pijnstillers ingenomen.
Klinkt als een ontsteking Suzy.

Dreamer, ik ben mijn huis aan het opruimen. Netter en minder troep probeer ik te bewerkstelligen.
Maar alles weggooien is ook zo zonde.
Dus wil ik dingen op zolder zetten.
Maar ruimte tekort. Kan er niet eens op komen. Dus vandaar. :proud:

Het is hier koud. Brŕrr. Dát zal ik dus echt niet missen. Van pauze word je alleen maar kouder hier.
Zit al aan mijn derde kop thee nu
Maar sta straks ff tijdje alleen dus kan ook niet snel naar de wc dan
Maar stoppen dus nu met al die thee
Ik ben echt hele erge pijn in de knie waar het als kind allemaal begon zeg maar. R. Voelt er gewoon “trillingen” doorheen gaan. En ik ben gister echt meer overstuur geweest dan in tijden. Ik ga liever niet in op waarom. Maar echt bizar gewoon dat effect op elkaar...
Klinkt alsof het weer een zwaardere tijd is voor velen. :hug:

Zou het ook mede door het weer kunnen komen? En opstart na feestdagen?

Hier de 2e dag met moe, moe, moe.
Vandaag wel meer gedaan als gisteren.

Mijn spanning zit weer te hoog, heb deze maand voor mijn doen veel. En ook gewoon veel aan mijn hoofd.
We gaan ook weer richting blue monday...
Gele_Suikerspin schreef:
08-01-2020 17:03
Klinkt alsof het weer een zwaardere tijd is voor velen. :hug:

Zou het ook mede door het weer kunnen komen? En opstart na feestdagen?

Hier de 2e dag met moe, moe, moe.
Vandaag wel meer gedaan als gisteren.

Mijn spanning zit weer te hoog, heb deze maand voor mijn doen veel. En ook gewoon veel aan mijn hoofd.
Ik las gister dat je je kerstboom voor 3 koningen op moet ruimen. Anders heb je een jaar ongeluk. Naja dat gaat hier al maanden mis dus. Voor mijn knie zo erg werd had ik wel alle ballen uit de boom gehaald. En ik dacht ik neem pauze en ga verder...

En toen ging die knie zeer doen. Zwaar gefrustreerd. Geen zin dat thuiszorg een half opgeruimde kerstboom zou zien.

Dus ik doop dit zelf om tot een Lientje moment. Tegen beter weten in toch doorgaan. :angel: (Bedoel ik lief, je zet altijd zo gigantisch door). De rest van de boom en kerstdecoratie in dozen gestopt. Wiebelend mijn keukentrapje op naar het zwarte gat mijn zolder. Bleken die dozen er niet tegelijk met mijn lijf door te kunnen dus ik moest ze boven mijn macht tillen. Want ik kruip die enge zolder niet op want ik weet niet waar je wel en niet kan staan. En een van m’n keukentrap treetjes zit ook los. Geeft R. me op het eind nog de slappe lach. Dus ik mieter van het lachen bijna van het trapje mijn eigen trapgat eronder weer in. Maar ik lig op bed nu. En al het kerstspul is weg.

En ik heb 90!maagbeschermers. Dus ik zou een ibuprofen kunnen nemen zonder dat het maagzuur mijn neus uit komt spuiten. :cheer2:
Goeiavond!

Och Yellow, dat van die boom. Hier in de omgeving zijn mensen die hun boom in mei ofzo pas weghalen (zie ik als ik met de hond loop) Zelf heb ik ook wel eens de boom langer laten staan. Echt geen ongeluk gehad hoor. Of.. uiteindelijk gaat er altijd wel wat mis, dat kun je aan zoiets wijten of aan het lot, whatever. Maar goed, je boom is opgeruimd! :thumbsup:
Jammer van je knie en de rest van de vervelende dingen.

Ik snap het wel wat, Lientje, maar toch ook weer niet :proud:

Ik was vanmiddag bij mn moeder. Mijn idee was samen even boodschappen te doen, thee te drinken en weer weg. Is één van de eerste vragen van mijn moeder "En.. wat wil je vanavond eten?". :hihi:
We zijn dus uit eten geweest (heel simpel) Blijkt dat ze dat vaak met m'n vader deed en had ze zin in. Alleen werd ze dan weer onrustig toen bleek dat m'n man de auto om 7 uur vanavond nodig had.. zo onrustig dat ik uiteindelijk om 6 uur al thuis was :rofl: Volgende keer maar weer met de trein, dat is wat rustiger. Al met al wel gezellig en nu zorgen dat ik rust krijg én op tijd naar bed, want ik ben bekaf.

Oh.. nog wel leuk: bij de Hema in de woonplaats van m'n moeder was die ene gele regenjas nog, die ik 2-3 maanden terug wilde kopen! In mijn maat (of oké, iets te groot) dus die heb ik gelijk maar meegenomen :cheer:
Later is nu
Dreamer, wat mazzel van die jas! Leuk!

Hier staat de boom ook vaak nog langer. Ik vind het juist leuk, de lampjes in de donkere maand januari. Ik geloof niet in die mythe. Ik word er eerder happy-er van.
Bij mij is het zo verschillend wanneer ik de boom opruim.
Nu was ik er op oudjaarsdag eigenlijk al klaar mee maar ik had geen tijd om het op te ruimen. Nieuwjaarsdag dus maar alles opgeruimd.
Het is ook maar net hoe het weer is, denk ik. Als het van dat donkere grauwe weer is, laat ik hem langer staan.
YellowLemon schreef:
08-01-2020 17:52

Dus ik doop dit zelf om tot een Lientje moment. Tegen beter weten in toch doorgaan. :angel: (Bedoel ik lief, je zet altijd zo gigantisch door).
:rofl: hier moest ik toch even héél hard om lachen Yellow.
Straks kom ik nog in de Dikke van Dalen! ( ze vinden toch elk jaar nieuwe woorden of uitdrukkingen uit?)
lientje69 schreef:
08-01-2020 19:18
:rofl: hier moest ik toch even héél hard om lachen Yellow.
Straks kom ik nog in de Dikke van Dalen! ( ze vinden toch elk jaar nieuwe woorden of uitdrukkingen uit?)
Ik ben voor een vernoeming in de Dikke van Dalen! :proud:
Ze hebben er volgens mij al een woord voor: eigenwijs. :proud:
Maar ik vind Lientje moment wel een leukere
lientje69 schreef:
08-01-2020 19:31
Ze hebben er volgens mij al een woord voor: eigenwijs. :proud:
Maar ik vind Lientje moment wel een leukere
Volhardend vind ik een leukere. :daisy:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven