Pissebedden
woensdag 8 januari 2020 om 21:41
Goedenavond iedereen,
Na een lange werkdag thuis te komen tref ik toch een enorme massa aan pissebedden voor de voordeur aan en achterdeur inclusief allemaal mini's. Ik schrik er van.. iemand dit ook een gehad zo ineens en tips wat ik hieraan kan doen? Gatverdarrie.. zijn er ook niet 10 ofzo maar werkelijk waar wel minimaal 50 met het blote oog..
Help?!
Na een lange werkdag thuis te komen tref ik toch een enorme massa aan pissebedden voor de voordeur aan en achterdeur inclusief allemaal mini's. Ik schrik er van.. iemand dit ook een gehad zo ineens en tips wat ik hieraan kan doen? Gatverdarrie.. zijn er ook niet 10 ofzo maar werkelijk waar wel minimaal 50 met het blote oog..
Help?!
woensdag 8 januari 2020 om 22:24
Oh gatverdamme naaktslakken. Alleen al jouw bericht erover geeft me waarschijnlijk een nachtmerrie vanacht. Dat is inderdaad supergoor in je huis!
woensdag 8 januari 2020 om 22:49
Ik heb jarenlang pissebedden in huis gehad. Uiteindelijk is op gruwelijke wijze duidelijk geworden waardoor dat kwam. In de kruipruimte zat een lekkend leidinkje en daar kwam ik achter omdat ik op een zondagmiddag gedrup hoorde. Op zoek gegaan naar waar dat vandaan kwam en toen ik het luik opende bleek dat het water tot 3 centimeter onder de vloer stond! Dat was een erg stressvolle middag.
woensdag 8 januari 2020 om 23:38
woensdag 8 januari 2020 om 23:38
https://www.nemokennislink.nl/publicati ... -en-bodem/Ze hebben hun naam en hun uiterlijk niet mee, maar pissebedden zijn onmisbaar voor onze bodem. Ze recyclen plantaardig materiaal en dragen zo bij aan de koolstofkringloop. Gezond voor de ondergrond dus, en mogelijk zelfs gezond voor ons!
Zitten ze binnen? Dan zou ik ze inderdaad met stoffer en blik naar buiten transporteren zoals Saivash al tipte.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
woensdag 8 januari 2020 om 23:56
zaterdag 11 januari 2020 om 22:39
Ik had gehoopt op een vriendelijker oplossing, maar nu ik sinds laatst een beetje slakkenkorrels in het hoekje achter mijn aanrecht heb liggen (daar leken ze steevast vandaan te komen vanuit de kruipruimte), heb ik er bijna nooit meer een gezien.
Daarvoor iedere avond/nacht meerdere....
Da's niet leuk als je nog regelmatig 's nachts een flesje moet maken. Brrrr
Daarvoor iedere avond/nacht meerdere....
Da's niet leuk als je nog regelmatig 's nachts een flesje moet maken. Brrrr
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog