Pissebedden

08-01-2020 21:41 17 berichten
Goedenavond iedereen,

Na een lange werkdag thuis te komen tref ik toch een enorme massa aan pissebedden voor de voordeur aan en achterdeur inclusief allemaal mini's. Ik schrik er van.. iemand dit ook een gehad zo ineens en tips wat ik hieraan kan doen? Gatverdarrie.. zijn er ook niet 10 ofzo maar werkelijk waar wel minimaal 50 met het blote oog..

Help?!🤔😞
Niks doen en lekker laten zitten. Ze doen geen kwaad, komt door het zachte weer.
Alle reacties Link kopieren
Met stoffer en blik naar de tuin transporteren? Ze rollen zich op en zijn dan goed op te vegen.
En ook... getsie
Heb je een vochtprobleem bij je huis? Lekkages of iets? Ze komen op vocht af en vochtige wortels.
Ik had er ook eentje bij de voordeur vandaag. Komt door het weer denk ik, verder geen vocht problemen in huis voor zover ik weet.
Yavanna schreef:
08-01-2020 21:58
Heb je een vochtprobleem bij je huis? Lekkages of iets? Ze komen op vocht af en vochtige wortels.
Het is buiten vochtig..
Ruilen? :biggrin:

Ik zou liever 50 pissebedden in huis hebben dan die naaktslakken die hier 's nachts over de keukenvloer kruipen....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
08-01-2020 22:16

Ik zou liever 50 pissebedden in huis hebben dan die naaktslakken die hier 's nachts over de keukenvloer kruipen....
Oh gatverdamme naaktslakken. Alleen al jouw bericht erover geeft me waarschijnlijk een nachtmerrie vanacht. Dat is inderdaad supergoor in je huis!
Ik heb jarenlang pissebedden in huis gehad. Uiteindelijk is op gruwelijke wijze duidelijk geworden waardoor dat kwam. In de kruipruimte zat een lekkend leidinkje en daar kwam ik achter omdat ik op een zondagmiddag gedrup hoorde. Op zoek gegaan naar waar dat vandaan kwam en toen ik het luik opende bleek dat het water tot 3 centimeter onder de vloer stond! Dat was een erg stressvolle middag.
Pissebedden zijn in de tuin hele nuttige beestjes, maar als ze huis zitten is er waarschijnlijk iets aan de hand met vocht. Ze zitten namelijk altijd ergens waar het donker en vochtig is. Ze zitten niet zomaar open en bloot voor de deur. Dus wat bedoel je met dat ze voor de deur zaten?
Ze hebben hun naam en hun uiterlijk niet mee, maar pissebedden zijn onmisbaar voor onze bodem. Ze recyclen plantaardig materiaal en dragen zo bij aan de koolstofkringloop. Gezond voor de ondergrond dus, en mogelijk zelfs gezond voor ons!
https://www.nemokennislink.nl/publicati ... -en-bodem/

Zitten ze binnen? Dan zou ik ze inderdaad met stoffer en blik naar buiten transporteren zoals Saivash al tipte.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
flipje2 schreef:

Oh yuk! Dat had ik in mijn vorige huis. Dan kwamen ze op het kattenvoer af. Ik heb alles dichtgekit en toen was het zo goed als voorbij.
Wij hadden ze hier steeds en dat kwam omdat er een struik tegen de muur stond waardoor die muur steeds vochtig bleef.
Struik weggehaald en toen waren de beestjes ook weg.
flipje2 schreef:

Ik heb hier ook naaktslakken. :facepalm: Altijd een lekkere verrasing tijdens de tocht naar het toilet.
flipje2 schreef:

O wat fijn dat ik niet de enige ben met deze slijmerige nachtelijke bezoekers!
Ik had gehoopt op een vriendelijker oplossing, maar nu ik sinds laatst een beetje slakkenkorrels in het hoekje achter mijn aanrecht heb liggen (daar leken ze steevast vandaan te komen vanuit de kruipruimte), heb ik er bijna nooit meer een gezien.

Daarvoor iedere avond/nacht meerdere....

Da's niet leuk als je nog regelmatig 's nachts een flesje moet maken. Brrrr
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven