Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.

NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)

Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ooh ik heb alweer heel veel gemist zie ik!

WishfulThinking, HartjeJynx, Gelukszoeker, BabyGroot, _SuusY_, Luikje Ook heel lieve woorden van jullie, bedankt allemaal! :heart:

Millie91 Ahh wat ontzettend jammer en balen. Had zo gehoopt dat het jou anders zou vergaan dan mij :( Ik sluit me helemaal aan bij Fitzes reactie :rose:

_SuusY_ Ook ontzettend balen voor jou! Knuffel voor jou.

Seaofdreams Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid voor jou. Ik snap ook wel goed dat je voorzichtig bent zolang het nog niet helemaal duidelijk is hoe alles geregeld gaat worden. Stom :|

SunShine18 Gefeliciteerd!! Heel fijn dat je dit goede nieuws komt brengen, houd je ons op de hoogte?

Fitze en Sneeuwwitje1 Spannend! Hopelijk komt en van jullie kant goed nieuws deze ronde!

BabyGroot Heel veel succes morgen bij de dokter!

Snunnie en Xxonzeker08 Hoop dat jullie je inmiddels weer wat beter voelen :hug:

Dee81 Welkom!

Mocht ik iemand vergeten zijn, sorry! Is soms een beetje lastig bijhouden als ik vanaf de telefoon lees :-O$

Hier geen updates. Ik heb ook geen idee meer wanneer mijn nod is. Ik merk wel dat ik het deze ronde iets minder spannend vind, omdat het niet meer helemaal 'nieuw' is. De vorige keer waren de ovulatietesten bijvoorbeeld dingen die ik nog nooit gebruikt had. Nu weet ik voor mijn gevoel iets beter wat ik kan verwachten ;-)
@ babygroot, ik merk dat er minder mee bezig zijn me wel helpt op de een of andere manier ja. Als in, het geeft een soort rust ofzo. Werkt voor nu prima. Wie weet is het volgende maand weer anders hoor, niets zo veranderlijk als de mens :roll:

Ah, nee. Wat ontzettend jammer @millie. Kan me jullie teleurstelling indenken. Dat gevoel mag er ook zeker zijn. Dikke knuffel voor jou!
@Suusy Wat jammer dat je een witte test had :hug:

@Dee gezellig kom er bij! Hoe kwam het dat je nu pas kinderen wil? En is je man van dezelfde leeftijd? Ik had een hekel aan kinderen tot ik mijn man ontmoette begin twintig. Toen wilde mijn lichaam niks liever dan met hem een baby maken :-$

@Luikje lekker als het even niet zo’n ding is dat zwanger worden :)

@Babygroot Hoe was het bij de dokter?

@Snunnie zon waar? Het was hier de hele dag bewolkt :furious:

@Windgong schrijf gezellig mee :) Hoe oud ben je en weet je je NOD?

Hier is het thuis even heel druk met van alles. Peuter maakt een sprong en vraagt mij het hemd van het lijf en ondertussen zit er ergens een lek in huis waar ik mee bezig ben.

Man wil morgen testen. Ik heb vandaag mijn NOD. Hij had er wat info over opgezocht en hij vond morgen de beste dag en niet vandaag want dan kan de test nog negatief zijn. Dus morgen ochtend weet ik eindelijk meer :-D
_SuusY_ jammer dat het negatief was. Voel je wel al je menstruatie aankomen nu?

Selene Lastig he als je niet weet wanneer je NOD is.

Fitze Ah spannend morgen testen. En wat leuk dat je man er ook zo mee bezig is en info opzoekt. Ik ga voor je duimen morgenochtend!

Hier was vanochtend inderdaad het doktersbezoek. Gelukkig was de huisarts compleet het tegenovergestelde van de assistente en heeft hij me gelijk doorverwezen naar de gynaecoloog. Krijg vandaag nog alles in mijn mail om een afspraak te maken, dus dat balletje gaat eindelijk rollen.
@Fitze Dank je wel! Ik ben 34 en we gaan voor de 2e. De 1e was in 1x raak en ben niet helemaal regelmatig sinds de bevalling ruim 2 jaar geleden. NOD is ergens tussen afgelopen zaterdag en morgen. En ben ik het morgen nog niet hebben we een record cyclus sinds sept 2018.

Zijn nu 3 rondes bezig en valt me echt tegen. Ik voel me mega schuldig dat mn beste vriendin en nog een andere vriendin dit al ruim 1 a 2 jaar volhouden en ik na 3mnd al zeik.

Mn lijf doet me onwijs twijfelen. Misselijk maar geen pijnlijke borsten
Krampen maar geen bloed
Pukkels maar ook rommelige buik.
Test van gisteren was negatief maar uren later toch een streep.

Oftewel ik maak mezelf helemaal gek en heb veelste veel geluk gehad met de 1e.

Ik schrijf graag mee! :hello:
..
Fitze schreef:
06-01-2020 21:36
Fijn dat de jeuk beter wordt :high5: Heb je van die inbreng dingen gekocht in de vorm van een druppel? Ik moet heel puberaal altijd giegelen als die reclame op tv komt :-$

P Tracker

Ik heb nog eens naar die P Tracker gekeken en er is een manier om de ongesteldheid 14 dagen na geteste ovulatie te laten komen.

Ga naar - instellingen - algemeen - geavanceerde cyclusvoorspelling - voorspel menstruatie met luteale duur - aan - terug naar kalender.

En dan: tik dag in kalender aan - tab levensstijl - vruchtbaarheid - vandaag geovuleerd - aan.
Ik heb inderdaad die van de reclame gekocht, haha. Vind die reclame ook mega suf, maar was nu wel blij met deze optie :proud: Had zo'n druppel gekocht, maar ook zalf. Het is nu bijna weg, moet alleen morgen nog smeren.

Ik kwam er gisteravond (kon niet slapen en ging dingen opzoeken over cyclussen enzo) achter dat mijn P tracker ineens mijn ovulatie op dag 17 had gezet. Dat had ik zelf nog helemaal niet gezien. Gelukkig hebben we regelmatig seks gehad, want anders had ik denk ik m'n ovulatie gemist. Hij rekent ineens met 31 dagen voor een cyclus. Terwijl het een beetje wisselt bij mij tussen 28 en 30 dagen :facepalm:

Morgen of vrijdag zou dus m'n NOD zijn. Ik merk wel weer wat kwaaltjes, maar durf het nog niet aan een zwangerschap te koppelen. Ik heb nog geen mega puisten, dat heb ik normaal wel als ik ongesteld moet worden. Heb wat steekjes in m'n onderbuik, ben moe en heb het koud. Voordat ik ongesteld moet worden ben ik vaak mega chagrijnig, dat ben ik nu ook nog niet ;-) Dus ik probeer rustig af te wachten, maar dat is soms zoooo lastig!

Fijn dat je meteen een doorverwijzing hebt gekregen BabyGroot. Lijkt me een prettig gevoel dat je serieus genomen wordt. Heb je enig idee van wachtlijsten?

Welkom Windgong, lastig dat je cyclus zo onregelmatig is. Enne, wij zijn allemaal zo ongeduldig hoor :high5:

Welkom Dee!

Jammer van je negatieve test Suusy.
Millie ach, wat balen zeg! :| Ik kan mij jullie teleurstelling goed voorstellen.

Dee welkom!

Windgong haha, we zijn hier allemaal ongeduldig.. Welkom!

BabyGroot fijn dat je bent doorverwezen!

Fitze spannend, morgen testen! Ik duim voor je.

Suusy wat jammer!

Sneeuwwitje spannend!

Hier geen updates. We gaan gewoon rustig door. :)
Fitze mijn man is 3 jaar jonger dan ik. We hebben eigenlijk nooit echt een kinderwens gehad, best wel een beetje anti zelfs. Totdat ik voor het eerst tante werd, bijna 4 maanden geleden. Uiteraard van het mooiste, leukste knapste meisje ooit. Toen gingen opeens alle knoppen aan. :-D
Succes met je test morgen!

Ik zou graag ook op iedereen apart willen reageren, maar ik heb nog niet echt overzicht wie wie is en wat er momenteel speelt. Sorry daarvoor alvast!
Het is denk ik wel raak o_o :-D

Afbeelding
Dee81 schreef:
08-01-2020 23:08
Fitze mijn man is 3 jaar jonger dan ik. We hebben eigenlijk nooit echt een kinderwens gehad, best wel een beetje anti zelfs. Totdat ik voor het eerst tante werd, bijna 4 maanden geleden. Uiteraard van het mooiste, leukste knapste meisje ooit. Toen gingen opeens alle knoppen aan. :-D
Succes met je test morgen!

Ik zou graag ook op iedereen apart willen reageren, maar ik heb nog niet echt overzicht wie wie is en wat er momenteel speelt. Sorry daarvoor alvast!

Dat van die knoppen herken ik wel :-D Als of er een nieuw level geopend wordt in een videospel.

Dat overzicht komt wel als je de tabel een beetje in de gaten houd en verhalen begint te volgen. Duurt even maar dan heb je ook wat.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 09-01-2020 09:22
0.13% gewijzigd
Wauw Fitze, gefeliciteerd! :cheer2:
Fantastisch Fitze! Van harte gefeliciteerd :D :D
Gefeliciteerd, Fitze! Wat een knaller van een positieve test :cheer2:
Wow Fitze, gefeliciteerd! Wat een knaller van een test! :applause: Zeg maar bye bye wine&sushi en hello fulfilled (baby) wishes :biggrin: Hoe voel je je? Wil het een beetje landen? En hoe reageerde je wederhelft?
Trouwens even een korte update mijnerzijds: heb dinsdag de MRI gehad die onderdeel was van het plaatselijke (vruchtbaarheids)onderzoek voor mensen met een kinderwens, in vervolg op eerdere echo en testen. Best een gek idee dat nu ergens mijn hersenscan out in the open ligt. :sarcastic: Hier nu cyclusdag 15 en voor de 3e dag een knipperende smiley. Ben benieuwd of mijn ovulatie weer zo laat is (piek dag 18/19) of iets gemiddelder. We’ll see...

Welkom trouwens aan de nieuwe meiden! Leuk dat jullie meeschrijven!
WishfulThinking schreef:
09-01-2020 09:16
Wow Fitze, gefeliciteerd! Wat een knaller van een test! :applause: Zeg maar bye bye wine&sushi en hello fulfilled (baby) wishes :biggrin: Hoe voel je je? Wil het een beetje landen? En hoe reageerde je wederhelft?

Nou Tis bij mij meer bye bye beer&steak :'( ;)

Ik ben helemaal happy. Manlief ook qua gelijk willen knuffelen maar meer blij op zijn manier. Hij is wat minder in paniek dan de vorige keer maar stond al wel na 5 minuten in de rommel/babykamer in zich zelf te praten wat hij waar geen moest brengen :lol: Peuter werd pissig dat hij niet met de toverstok (de test) mocht spelen :facepalm:
He meiden!

Even een berichtje van mij.
Ik was beetje stil vanwege alle onzekerheid en net goed overleg gehad met ziekenhuis. Voorlopig gaan we de behandeling pauzeren. Voor mij en ook voor hun is er niets duidelijk over de vergoeding van de behandeling en dat neemt teveel stress en voor mij risico met zich mee. Ik zal wel af en toe hier spieken en meelezen want ik hoop op heel veel 2020 baby’s in dit gezellige clubje! Maar zal niet meer heel actief meedoen. Niet omdat ik het jullie niet gun maar omdat dat een beetje gekkig voelt.

Dikke knuffel! :heart:
[quote=Fitze post_id=30830665 time=1578551560 user_id=393093]

Jaaaaaaaaah!!!! Gefeliciteerd!! Ooh das echt een mega duidelijke test!
Fitze schreef:
09-01-2020 09:27
Nou Tis bij mij meer bye bye beer&steak :'( ;)

Ik ben helemaal happy. Manlief ook qua gelijk willen knuffelen maar meer blij op zijn manier. Hij is wat minder in paniek dan de vorige keer maar stond al wel na 5 minuten in de rommel/babykamer in zich zelf te praten wat hij waar geen moest brengen :lol: Peuter werd pissig dat hij niet met de toverstok (de test) mocht spelen :facepalm:
Geweldig Fitze je situatieschets... :rofl: En idd, die (Belgische) biertjes en steaks zouden wel een gemis zijn. Ach, het is uiteindelijk “maar” 9 maanden moet je maar denken B) ;)
Seaofdreams schreef:
09-01-2020 09:39
He meiden!

Ik was beetje stil vanwege alle onzekerheid en net goed overleg gehad met ziekenhuis. Voorlopig gaan we de behandeling pauzeren. Voor mij en ook voor hun is er niets duidelijk over de vergoeding van de behandeling en dat neemt teveel stress en voor mij risico met zich mee. Ik zal wel af en toe hier spieken en meelezen want ik hoop op heel veel 2020 baby’s in dit gezellige clubje! Maar zal niet meer heel actief meedoen. Niet omdat ik het jullie niet gun maar omdat dat een beetje gekkig voelt.

:hug: Wat jammer dat je nog langer moet wachten tot je een kind mag krijgen. Ik gun het je heel graag en hoop dat je gelijk weer aan de slag kan zodra de vergoedingen weer op de rails zijn. :heart:
Seaofdreams schreef:
09-01-2020 09:39
He meiden!

Lieve Sea. Ik kan me je time out heel goed voorstellen. Weet in ieder geval dat het je ontzettend gegund is en dat ik hoop je hier heel snel weer met positieve berichten terug te zien. Het kan soms ineens snel gaan met zulke beslissingen, dus wie weet heb je snel duidelijkheid. Een dikke digitale knuffel en hou je taai in de tussentijd! :hug:
Fitze schreef:
09-01-2020 07:32

Afbeelding
Speciaal op m’n werk even gekeken, gefeliciteerd 🥳
FITZE!!!! ZO blij voor je!!!!!!

ook even stiekem op werk ingelogd om te kijken en je te feliciteren. YES!!!

En seaofdreams wat een nare situatie. Lijkt me ook gekkig... Dikke knuffel voor jou...
seaofdreams Jeetje wat naar. Heel logisch dat je niet meer zo actief wil deelnemen nu hier. Vind het erg rot voor je en hoop echt dat er snel meer duidelijkheid komt. Ik gun je van harte dat je wens om moeder te worden gauw mag uitkomen. Laat ons weten als er nieuwe ontwikkelingen zijn en veel sterkte in de tussentijd.

Fitze haha zie de situatie helemaal voor me. Hilarisch. Ben heel erg blij voor jullie.

wishfulthinking Goed dat je in ieder geval met de testen wel weet wanneer je ovulatie gaat zijn. Hopelijk komt je piek er gauw aan.
Waarom doen ze die MRI scan eigenlijk?

Alle nieuwe mensen trouwens welkom. Leuk dat jullie er zijn :)
Hahaha stiekem op jullie werk kijken :-D Leuk hoor dames!

Ik vind het wel een beetje bizar hoor :-? Ik ben het niet gewend dat dingen mij lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven