Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.




NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)




Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
WishfulThinking schreef:
09-01-2020 09:21
Trouwens even een korte update mijnerzijds: heb dinsdag de MRI gehad die onderdeel was van het plaatselijke (vruchtbaarheids)onderzoek voor mensen met een kinderwens, in vervolg op eerdere echo en testen. Best een gek idee dat nu ergens mijn hersenscan out in the open ligt. :sarcastic: Hier nu cyclusdag 15 en voor de 3e dag een knipperende smiley. Ben benieuwd of mijn ovulatie weer zo laat is (piek dag 18/19) of iets gemiddelder. We’ll see...

Welkom trouwens aan de nieuwe meiden! Leuk dat jullie meeschrijven!


Zonder die testen zou je dus eindeloos kunnen seksen op wat je denkt dat je eisprong is maar dus niet is :-? Net als bij mij dat mijn eisprong dus 3-4 dagen later was o_o

Zagen ze nog iets leuks op de MRI? :-P)
:) Wie er trouwens de komende maand een positieve test heeft kan zich hier aansluiten: zwanger/ud-september-2020-2de-helft/lis ... #p30831040
Alle reacties Link kopieren
Fitze wat super! Gefeliciteerd :cheer2: Ik ben blij voor jullie.

Sea begrijpelijk, ik hoop dat snel meer duidelijk wordt over de vergoedingen.
Gefeliciteerd Fitze!!
Ik ga ook maar van die testen aanschaffen, lijkt me wel handig :)
Alle reacties Link kopieren
Deze MRI wordt steekproefsgewijs uitgevoerd en is vooral om je hersenstructuur in beeld te brengen. Gelukkig geen last van claustrofobie, maar man wat maakt zo’n ding een takkenherrie, ondanks dat ik met oordopjes en koptelefoon op de begeleidster al nauwelijks meer kon verstaan. Blijkbaar herhalen ze de scan na 1 a 2 jaar om vrouwen die wel bevallen zijn en die nog geen kinderen hebben met elkaar te kunnen vergelijken. Volgens mij ook vergelijkbaar qua opleidingsniveau en leeftijd. In principe is geen nieuws, goed nieuws. Scans worden binnen 2 maanden door assistent en erna radioloog beoordeeld. Komt er iets geks uit/op voor word je ingelicht. Maar ik ben stiekem ook zo benieuwd wat er uberhaupt opvalt....
Hai,
Een heel stille meelezer hier. Ik twijfelde erg om me aan te melden (en nog steeds). Mijn vrouw en ik willen ook graag voor (tweede) kind gaan. We wilden eigenlijk in december onze eerste poging wagen, maar ik kreeg geen positieve ovulatietest (waarschijnlijk door teveel water/alcohol/thee te drinken bij het kerstdiner, echt heel dom :bonk: ).

Nu wordt januari hopelijk de eerste poging (dus dan moet ik eigenlijk naar het januaritopic).

Maar ik wilde eigenlijk reageren op seaofdreams, omdat wij in een vergelijkbare situatie zitten met de vergoeding. Mijn verzekering gaf aan dat zij al gestarte behandelingen blijven vergoeden. En ik was nog even verder aan het neuzen, en in de Kamerbrief van minister Bruins staat letterlijk "In overleg met zorgverzekeraars worden de behandelingen de eerste drie
maanden van 2020 ook voor vrouwen zonder mannelijke partner nog door
verzekeraars vergoed. Dit biedt de klinieken de voor hen benodigde tijd om zich
gereed te maken voor een goede uitvoering van de regeling."

(https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... -donorzaad).

Is dat niet voldoende duidelijkheid voor jouw ziekenhuis? Zelf durf ik het om deze reden wel aan om pogingen te wagen deze maanden.

Enne, van harte gefeliciteerd Fitze!
Alle reacties Link kopieren
Ah Fitze wat leuk! Gefeliciteerd!!!!
sportygirl986 schreef:
09-01-2020 11:51
Hai,
Een heel stille meelezer hier. Ik twijfelde erg om me aan te melden (en nog steeds). Mijn vrouw en ik willen ook graag voor (tweede) kind gaan. We wilden eigenlijk in december onze eerste poging wagen, maar ik kreeg geen positieve ovulatietest (waarschijnlijk door teveel water/alcohol/thee te drinken bij het kerstdiner, echt heel dom :bonk: ).

Nu wordt januari hopelijk de eerste poging (dus dan moet ik eigenlijk naar het januaritopic).


Enne, van harte gefeliciteerd Fitze!

We bijten niet :-* Schrijf gezellig mee. En dankjewel :)

Is dit lichamelijk je eerste kind of heb je de eerste ook gedragen? Vrienden van ons hebben eerst de ene vrouw gedragen omdat zij ouder was en daarna de jongere vrouw de tweede. Kinderen lijken als twee druppels water op elkaar :heart:
Fitze schreef:
09-01-2020 13:20
We bijten niet :-* Schrijf gezellig mee. En dankjewel :)

Is dit lichamelijk je eerste kind of heb je de eerste ook gedragen? Vrienden van ons hebben eerst de ene vrouw gedragen omdat zij ouder was en daarna de jongere vrouw de tweede. Kinderen lijken als twee druppels water op elkaar :heart:
Dank je wel! Weet je wat, ik schrijf gewoon mee. Ik ben trouwens 33. De eerste heb ik niet gedragen. We hebben het inderdaad ook zo gedaan omdat mijn vrouw ouder is. Schattig als ze op elkaar lijken, zeg! Dat hangt er volgens mij een beetje vanaf wat van de donor komt en hoeveel van jou (en hoeveel je als stel op elkaar lijkt, dat wil bij lesbische stellen ook nogal eens wel een beetje het geval zijn :cencored: ). Op instagram volg ik Mirella van Markus en het eerste kind van haar en haar vrouw lijkt echt sprekend op haar vrouw en het tweede echt sprekend op haar. Echte mini-me's!

Wij lijken qua haarkleur en oogkleur in ieder geval niet op elkaar, dus als het ons gegeven is een tweede te krijgen, ben ik benieuwd of ze op elkaar gaan lijken.
sportygirl986 schreef:
09-01-2020 13:29
Dank je wel! Weet je wat, ik schrijf gewoon mee. Ik ben trouwens 33. De eerste heb ik niet gedragen. We hebben het inderdaad ook zo gedaan omdat mijn vrouw ouder is. Schattig als ze op elkaar lijken, zeg! Dat hangt er volgens mij een beetje vanaf wat van de donor komt en hoeveel van jou (en hoeveel je als stel op elkaar lijkt, dat wil bij lesbische stellen ook nogal eens wel een beetje het geval zijn :cencored: ). Op instagram volg ik Mirella van Markus en het eerste kind van haar en haar vrouw lijkt echt sprekend op haar vrouw en het tweede echt sprekend op haar. Echte mini-me's!

Wij lijken qua haarkleur en oogkleur in ieder geval niet op elkaar, dus als het ons gegeven is een tweede te krijgen, ben ik benieuwd of ze op elkaar gaan lijken.

:lol: Dit stel lijkt helemaal niet op elkaar en we dachten allemaal bij de eerste dat hij sprekend op zijn moeder leek (donker haar , kort van stuk en grote groen ronde ogen) maar de tweede is ondanks een blonde lange moeder ook kort, donker en grote groene ogen :wtf: Dus de donor zal hier de overhand hebben :biggrin: De donor is verder nog onbekend.

Wanneer verwacht je je volgende ovulatie?
sportygirl986 schreef:
09-01-2020 11:51
Hai,
Een heel stille meelezer hier. Ik twijfelde erg om me aan te melden (en nog steeds). Mijn vrouw en ik willen ook graag voor (tweede) kind gaan. We wilden eigenlijk in december onze eerste poging wagen, maar ik kreeg geen positieve ovulatietest (waarschijnlijk door teveel water/alcohol/thee te drinken bij het kerstdiner, echt heel dom :bonk: ).

Nu wordt januari hopelijk de eerste poging (dus dan moet ik eigenlijk naar het januaritopic).

Maar ik wilde eigenlijk reageren op seaofdreams, omdat wij in een vergelijkbare situatie zitten met de vergoeding. Mijn verzekering gaf aan dat zij al gestarte behandelingen blijven vergoeden. En ik was nog even verder aan het neuzen, en in de Kamerbrief van minister Bruins staat letterlijk "In overleg met zorgverzekeraars worden de behandelingen de eerste drie
maanden van 2020 ook voor vrouwen zonder mannelijke partner nog door
verzekeraars vergoed. Dit biedt de klinieken de voor hen benodigde tijd om zich
gereed te maken voor een goede uitvoering van de regeling."

(https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... -donorzaad).

Is dat niet voldoende duidelijkheid voor jouw ziekenhuis? Zelf durf ik het om deze reden wel aan om pogingen te wagen deze maanden.

Enne, van harte gefeliciteerd Fitze!
Oh super bedankt! Ik ga hiermee aan de slag! Echt bedankt :) ook voor alle lieve reacties!
Alle reacties Link kopieren
Is het jullie trouwens al opgevallen dat veel topicstarters zelf allemaal relatief snel zwanger zijn? Of het lijkt maar zo, maar viel me al een paar keer op. Goeie zet dus Fitze ! ;)
WishfulThinking schreef:
09-01-2020 15:56
Is het jullie trouwens al opgevallen dat veel topicstarters zelf allemaal relatief snel zwanger zijn? Of het lijkt maar zo, maar viel me al een paar keer op. Goeie zet dus Fitze ! ;)


Was mij ook al opgevallen :A:

Misschien zijn TO’s allemaal half neuroten die met hun kont omhoog, voeten extra warm, lichaam warm, na 24x testend met ovulatietesten en na het optimale standje in slaap vallen :-$ en ik dacht dus dat ik het deze keer relaxter aan zou doen maar het enige wat ik deze keer heb gelaten is mijn gespannen gedoe rond alcohol, rood vlees en uber gezond eten. Dat deed ik de vorige keer namelijk wel. Toen mocht zelfs mijn man op een feestje voor mijn ovulatie geen biertje drinken of vlees eten. Nu heb ik zelfs wijn gedronken en carpaccio gegeten rond mijn ovulatie.

Ik kan mijn houding niet aanraden. Zo’n kussen onder je kont is slecht voor de rug en wollen sokken slecht voor het libido :facepalm:
Fitze mijn ovulatie is rond 21-23 januari, eerst even afwachten wanneer ik weer ongesteld ben. Dit keer ga ik ‘s morgens de ovulatietesten doen ipv ‘s avonds. Ik hoop dat het daarmee beter gaat. En iets eerder met de kliniek bellen voor een echo als de ovulatietesten maar geen smiley opleveren maar ik wel mijn ovulatie verwacht.

Sea ik hoop heel hard dat ze obv van die informatie wel iets kunnen zeggen. Behandelaars en zelfs klantenservices bij zorgverzekeraars kennen dit soort dingen ook niet altijd. Mijn eigen verzekeraar kon me wel goed helpen en wist alle regels maar heb medio december ook met een andere gebeld omdat ik misschien wilde overstappen. De jongen daar kwam niet verder dan de info op hun website over man-vrouwstellen... Ik moest een papieren brief (!) sturen naar een speciale afdeling; nooit meer wat van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Fritze hoe voel je je nu? Al allemaal kleine kwaaltjes, of verder nog niets?

Wat bijzonder zeg Wishfulthinking die MRI. Ben heel benieuwd wat er uit komt als ze het dan na 1 of 2 jaar weer doen. Had toevallig vandaag een gesprek over je hersenen tijdens de zwangerschap en daarna en hoeveel je vergeet. Toen zei iemand dat je hersenen zelfs krimpen tijdens de zwangerschap door de hormonen O_O Dus ben benieuwd of dat ook echt op jouw MRI te zien is dan.

Een heftige beslissing SeaofDreams. Ik hoop dat de tips die je hier hebt gekregen toch nog weer het traject in gang kunnen zetten :hug:

Welkom SportyGirl!

Hier nog geen tekenen van bloed, wel van allerlei kwaaltjes. Maar die passen bij beide situaties. Ik heb stiekem natuurlijk wel weer hoop, m'n gedachten gaan ook echt alle kanten op. Ik heb besloten dat ik morgen ga testen als ik nog niet ongesteld ben geworden.
Alle reacties Link kopieren
Seaofdreams, wat een rot situatie zeg! Hopelijk kan je wat met de info van sportygirl.

Welkom nieuwe dames!

Er is volgens mij op npo ook een documentaire over wat de zwangerschap doet moet de hersenen. Zelfs bij mannen geloof ik! Een vriendin kwam daar eens mee, ik zal hem binnenkort eens opzoeken en ook zelf kijken.

Sneeuwwitje ik zie dat jou NOD de 12e is, mag ik dan vragen wat de reden is dat je morgen gaat testen? De test kan dan negatief uitvallen en positief zijn uiteindelijk en andersom. Gewoon nieuwsgierig hoor!
Alle reacties Link kopieren
snunnie schreef:
09-01-2020 20:08

Sneeuwwitje ik zie dat jou NOD de 12e is, mag ik dan vragen wat de reden is dat je morgen gaat testen? De test kan dan negatief uitvallen en positief zijn uiteindelijk en andersom. Gewoon nieuwsgierig hoor!
Ik kwam er achter dat de app die ik gebruik om m’n cyclus te volgen ineens rekende met een cyclus van 31 dagen... Dus vandaar dat m’n nod op 12 januari stond. Maar vandaag is dag 28 van m’n cyclus. Meestal is m’n cyclus 28-30 dagen. Dus vind het heel vreemd dat die app ineens met 31 dagen rekende.
Alle reacties Link kopieren
Aah ok, verklaarbaar :-). Welke app gebruik je? Of is dat al voorbij gekomen? Soms gaat het zo snel.
Alle reacties Link kopieren
snunnie schreef:
09-01-2020 20:44
Aah ok, verklaarbaar :-). Welke app gebruik je? Of is dat al voorbij gekomen? Soms gaat het zo snel.
P tracker, dezelfde als Fritze. Hij had ook ineens m’n ovulatie op dag 17 gezet. Erg apart...
Alle reacties Link kopieren
Fitze Whiehoeeeee!! Gefeliciteerd! Ook aan je man. Geweldig nieuws!
Alle reacties Link kopieren
@Fitze, wauw wat een goed nieuws! Ik ben zo blij voor jullie!!! Gefeliciteerd :applause: voel je je ook erg “anders” ? :)

@Sea, erg jammer dat je niet meer meeschrijft maar zeker begrijpelijk. Behoorlijk vervelend al die onduidelijkheid die ervoor zorgt dat je nu even niet verder kunt. Wellicht heb je iets aan de informatie van @sportygirl! Hopelijk horen wij nog een keer iets van je, vond het leuk dat je meeschreef!

Welkom ook aan de nieuwe meeschrijvers :)

@Wishful, dus die scan is eigenlijk ivm een onderzoek begrijp ik? Wel interessant. Snap dat je het een gek idee vindt dat die scan van jouw hersens nu ergens ligt. Ik zou ook nieuwsgierig zijn en gewoon eens bellen na 2 maand als je niks hebt gehoord, met de vraag wat er zoal te zien was. Ik bedoel, waarom niet?

@sneeuwwitje, jij nog niet ongesteld lees ik. Hopelijk blijft dat uit en heb je vandaag een positieve test!

Ik ben gisteren in de ochtend, onverwacht, ineens ongesteld geworden . 3 a 4 dagen te vroeg. Aanvankelijk dacht ik nog aan een innesteling, maar al gauw werd duidelijk dat dit een ongesteldheid is. Verklaart ook waar mijn hoofdpijn vandaan kwam die ik al twee dagen had.

Waar mijn vorige cyclus 33 dagen was, is deze nu dus 26 dagen? (Met een luteale fase van min. 11 dagen, want weet bijna zeker wanneer eisprong was).
Merkte dat ik gisteren vooral teleurgesteld was dat mijn lichaam dwars is gaan doen sinds ik een kinderwens heb (en dus sinds koperspiraal eruit is). Hoe graag ik ook wil, een verklaring ga ik voor deze onregelmatigheid niet krijgen dus besloten om vol goede moed door te gaan naar ronde 3 (die nu wel eerder begint, da’s dan weer een voordeel :roll: ).

@Fitze, wil jij de tabel aanpassen en mijn NOD vooralsnog zetten op 7 februari? blijf jij nog wel in deze groep? Zou ik leuk vinden :)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ben ongesteld geworden. Wel even jammer, maar misschien ook wel goed gezien die schimmelinfectie. Denk dan ik anders wel heel bang was geweest voor een miskraam ofzo.

Nieuwe nod is 7 februari.
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwwitje en luikje. Balen van de ongesteldheid!

@Fitze Gefeliciteerd!!! Super tof ☺

@de rest Sorry ik lees op mn telefoon dus is soms wat lastiger bijhouden.

Nogmaals fijn dat ik hier mag meeschrijven. Ik nog steeds niet ongesteld. Eergisteren nog een spierwitte test. Vannochtend getest en daarop leek een streep te zien.... Zou het dan toch? Verklaart wel waarom ik zo ongewoon emo ben. Bij 1e zwangerschap had ik bij 26 dagen al een positieve test. Vandaag is dag 32 en misschien..... Maakt me onzeker merk ik.
..
Alle reacties Link kopieren
Spannend windgong. Ik hoop dat je over een paar dagen een duidelijke streep hebt.

Balen dat jullie ongesteld zijn geworden sneeuwwitje en luikje. Jullie nieuwe nod ligt dicht bij die van mij dus samen op naar de volgende ronde.

Welkom sportygirl. Leuk dat je meeschrijft :)

Toevallig inderdaad dat al die topic starters zo snel zwanger zijn. Ben sowieso wel benieuwd hoeveel extra iedereen doet in de vruchtbare periode qua bepaalde standjes juist wel of niet, 2 keer per dag seks, blijven liggen, kussen onder de billen, enz. Tot nu toe hebben wij in die periode om de dag seks en blijf ik wel 10 minuutjes liggen maar verder probeer ik het vooral leuk te houden.
Alle reacties Link kopieren
Windgong Spannend zeg. Hopelijk loopt hij snel op.

Sneeuwwitje jammer zeg!

Luikje jammer! Hoe lang is je spiraal eruit? Sinds het verwijderen van mijn spiraal ook onregelmatig helaas. Hopelijk trekt dat nog wat bij ;-)

Gelukszoeker ik doe eigenlijk niet zoveel anders, heb me daar ook niet zoveel in verdiept. Blijf deze maand voor het eerst wel even liggen maar de 10 minuten red ik niet denk ik :lol:
Ik wil het ook voornamelijk leuk houden eerst, merkte deze ronde soms dat het zo’n verplichting werd en dat is niet zo goed voor de sfeer haha.

Wij hebben hier lekkage in huis. Dus onze plan van kunststofkozijnen moet naar voren geschoven worden. Mocht ik zwanger worden zouden we eigenlijk ook een andere auto moeten hebben, want nu een Toyota Aygo, klein dus. Daar is het geld alleen eerst niet meer voor. Hoe doen jullie dat? Ik merk dat ik daar wat onrustig van wordt en dan al denk misschien moeten we even een jaartje wachten en sparen. Maar aan de andere kant weet ik ook wel dat er dan al weer van alles veranderd kan zijn......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven