Kind voelt zich "raar"

vrijdag 10 januari 2020 om 21:12
Als sinds afgelopen herfst geeft kind aan zich raar te voelen.
En dan lichamelijk raar.
Een raar gevoel in z'n hoofd, keel, soms buik of benen.
Een van mijn andere kinderen heeft diabetes en we hem al een paar keer geprikt, waardes elke keer goed, dus dat is het niet.
Kind heeft geen pijn, maar kan ook niet verwoorden hoe het dan wel voelt ( net 6 jaar). Van de week stond kind voor de tv en voelde het ineens of de vloer en tv omhoog gingen, laatst in bed hetzelfde.
Tussendoor gewoon zichzelf, niet ziek, af en toe wat bleekjes.
Omdat het steeds zo vaag was heb ik nu pas een afspraak gemaakt bij de huisarts.
Als dit medisch advies vragen is verwijder ik het weer maar ik heb geen idee in welke richting ik moet denken.
Hoewel nu ik dit typ lijkt het wel of kind een soort liftgevoel omschrijft.
En dan lichamelijk raar.
Een raar gevoel in z'n hoofd, keel, soms buik of benen.
Een van mijn andere kinderen heeft diabetes en we hem al een paar keer geprikt, waardes elke keer goed, dus dat is het niet.
Kind heeft geen pijn, maar kan ook niet verwoorden hoe het dan wel voelt ( net 6 jaar). Van de week stond kind voor de tv en voelde het ineens of de vloer en tv omhoog gingen, laatst in bed hetzelfde.
Tussendoor gewoon zichzelf, niet ziek, af en toe wat bleekjes.
Omdat het steeds zo vaag was heb ik nu pas een afspraak gemaakt bij de huisarts.
Als dit medisch advies vragen is verwijder ik het weer maar ik heb geen idee in welke richting ik moet denken.
Hoewel nu ik dit typ lijkt het wel of kind een soort liftgevoel omschrijft.

vrijdag 10 januari 2020 om 21:27

vrijdag 10 januari 2020 om 21:27
Wanneer ga je naar de huisarts? Dat klinkt niet fijn voor kind.

vrijdag 10 januari 2020 om 21:44
Ik moest gelijk denken aan evenwichtsorgaan. Ik had daar vorig jaar een onsteking aan en was duizelig, wankel evenwicht ( net of ik teveel gedronken had gevoel zeg maar ) en daar soms misselijk door. Ik had dan weer geen last van keel

anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 10-01-2020 21:51
0.85% gewijzigd

vrijdag 10 januari 2020 om 21:47
Donderdag, kind heeft er gelukkig niet dagelijks last van, maar de laatste tijd wat vaker.gizzmo-returns schreef: ↑10-01-2020 21:27Wanneer ga je naar de huisarts? Dat klinkt niet fijn voor kind.

vrijdag 10 januari 2020 om 22:08
zaterdag 11 januari 2020 om 00:45
Zou idd hyperventilatie kunnen zijn. Zou ook vragen of ze (de samenwerking van) zijn ogen kunnen checken.
Oogklachten kunnen ook duizeligheid veroorzaken.
Zijn ademhaling kan natuurlijk een reactie zijn op de duizeligheid. En andersom ook!
Misschien kan je hem leren om goed via de buik adem te halen, ik ben zelf erg gevoelig voor (onbewuste) hyperventilatie. Mijn ademhaling zit erg hoog. Door goed via de buik adem te halen verdwijnt de hyperventilatie/duizeligheid vaak snel
Oogklachten kunnen ook duizeligheid veroorzaken.
Zijn ademhaling kan natuurlijk een reactie zijn op de duizeligheid. En andersom ook!
Misschien kan je hem leren om goed via de buik adem te halen, ik ben zelf erg gevoelig voor (onbewuste) hyperventilatie. Mijn ademhaling zit erg hoog. Door goed via de buik adem te halen verdwijnt de hyperventilatie/duizeligheid vaak snel
zaterdag 11 januari 2020 om 12:44
Ik heb het als kind ook een tijd gedaan. Ik kan het me nog goed herinneren. Voortdurend, de hele dag snel ademhalen en me ondertussen benauwd en draaierig voelen.
Is er wellicht iets voorgevallen waardoor kind nu hyperventileert? Iets spannends op school meegemaakt oid?

zaterdag 11 januari 2020 om 12:56
Niet dat ik weet, kind is wel in groep 3 begonnen dit jaar, maar komt goed mee etc ( nog ff nagevraagd)Saivash schreef: ↑11-01-2020 12:44Ik heb het als kind ook een tijd gedaan. Ik kan het me nog goed herinneren. Voortdurend, de hele dag snel ademhalen en me ondertussen benauwd en draaierig voelen.
Is er wellicht iets voorgevallen waardoor kind nu hyperventileert? Iets spannends op school meegemaakt oid?
zaterdag 11 januari 2020 om 13:02
Meestal is het gelukkig een fase. Bij mij stopte het ook weer.
Maar zeker weten wat het is, doe je natuurlijk niet, omdat kind nog zo jong is en niet goed kan uitleggen wat het voelt.
Voor de zekerheid idd toch even langs de HA ermee, zou ik doen. Wellicht kunnen er vervelende dingen worden uitgesloten?