Paniek van dromen
vrijdag 10 januari 2020 om 20:22
Al zolang ik me kan herinneren heb ik last van nachtmerries. Ik droom altijd dat ik ergens opgesloten zit en begin dan heel hard te gillen dat ik er uit wil of dat ik er niet uit kan. Of dingen als ik wil dit niet, hou op of niet doen. Ik wordt dan helemaal huilend en hyperventilerend wakker en het duurt dan ook altijd zeker wel 10 minuten voor ik daar uit ben.
Het hele blok kan mijn gegil onderhand horen en ik schaam me er best voor. Weet ook niet waar die angst vandaan komt alleen dat ik extreem claustrofobisch ben en dat al mijn hele leven zo is. Ik ben een paar jaar geleden bij een psycholoog geweest en heb daar ook verteld dat ik die paniek en nachtmerries niet meer wil.
Ze hebben wel geholpen om die paniekaanvallen overdag minder te maken, maar snachts blijft het maar door gaan en ik word er gek van.
Ik zat te denken om hypnotherapie te doen om erachter te komen waar het vandaan komt.
Maar dat wordt dus niet vergoed en het schijnt ook als je onderbewuste er niet voor open staat hun er ook niet doorheen komen.
Daarom twijfel ik heel erg want ik ben als klein kind ooit bij een psychiater geweest voor mijn angst en die is gestopt omdat hij er ook niet veilig doorheen kwam.
Ik ben dus op zoek naar mensen die ervaringen hebben met nachtmerries/angsten en hypnotherapie of wellicht andere tips hebben om van die vreselijke nachtmerries af te komen.
Het hele blok kan mijn gegil onderhand horen en ik schaam me er best voor. Weet ook niet waar die angst vandaan komt alleen dat ik extreem claustrofobisch ben en dat al mijn hele leven zo is. Ik ben een paar jaar geleden bij een psycholoog geweest en heb daar ook verteld dat ik die paniek en nachtmerries niet meer wil.
Ze hebben wel geholpen om die paniekaanvallen overdag minder te maken, maar snachts blijft het maar door gaan en ik word er gek van.
Ik zat te denken om hypnotherapie te doen om erachter te komen waar het vandaan komt.
Maar dat wordt dus niet vergoed en het schijnt ook als je onderbewuste er niet voor open staat hun er ook niet doorheen komen.
Daarom twijfel ik heel erg want ik ben als klein kind ooit bij een psychiater geweest voor mijn angst en die is gestopt omdat hij er ook niet veilig doorheen kwam.
Ik ben dus op zoek naar mensen die ervaringen hebben met nachtmerries/angsten en hypnotherapie of wellicht andere tips hebben om van die vreselijke nachtmerries af te komen.
zaterdag 11 januari 2020 om 00:57
Een vriendin van mij werd ook elke nacht schreeuwend wakker. Zij is daarvoor uiteindelijk bij een slaapkliniek geweest en bleek toen 'night terrors' te hebben. Ze heeft daarna een behandelplan gekregen wat wel iets heeft geholpen volgens mij, al kan er niet veel aan gedaan worden.
Het klinkt alsof er bij jou iets anders aan de hand is, maar misschien dat een slaapkliniek je verder kan helpen?
Het klinkt alsof er bij jou iets anders aan de hand is, maar misschien dat een slaapkliniek je verder kan helpen?
zaterdag 11 januari 2020 om 01:00
Heftig. Wat ik me van mijn eigen dromen kan herinneren...conditioner jezelf als het vaak over hetzelfde gaat. Ik had vroeger vaak dezelfde dromen die pas eindigden als ik overreden werd door een auto, gebeurde zo vaak dat ik op een gegeven moment maar alvast ging liggen. Maar dat was rond de pubertijd. Nu krijg ik ze steevast bij het gebruik van bv diclofenac, heel naar.
die ik wilde bestaat al...