Niet gelukkig woning (samenwonen)

12-01-2020 18:44 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit momenteel niet lekker in mijn vel. Eerst woonde ik samen met mijn vriend in een woning met zijn 2en. Na een vakantie met mijn zus, bleek er door de familie van mijn vriend van alles in werking gezet te zijn tijdens mijn vakantie.

Op de 1 op de andere dag was onze woning leeggehaald en al onze spullen in een nieuwe woning gezet. In een woning met 3 verdiepingen waar een gedeelte van de familie van mijn vriend woont. Niemand die aan mij heeft gevraagd wat ik er van zou vinden. De schoonfamilie mag mij en vindt het gezellig met mij samen te wonen.

Mijn vriend en ik hebben grotendeels onze eigen ruimtes, maar wij hebben bijvoorbeeld geen eigen wc en douche. Daarvoor moet ik in het gedeelte van mijn schoonfamilie zijn.

Ik heb helemaal geen thuis gevoel hier. Na werk wil ik lekker op de bank ploffen en mijn privacy, maar dat kan hier niet. Als ik na werk thuiskom, mo3t ik door het gedeelte van mijn schoonouders. Vaak roept mijn schoonmoeder mij ook als ik in mijn eigen gedeelte ben, met de vraag of ik wil komen.

Als ik naar de wc moet, moet ik bij mijn schoonfamilie zijn. Ik vind dit niet echt een normale situatie. Mijn vriend en schoonfamilie vinden echter dat ik mij aanstel en geven aan dat ik mij gewoon op mijn gemak kan voelen. Zij begrijpen niet dat ik het vervelend vind om mijn woning als het ware te moeten delen.

Ook mijn vriend steunt mij niet. Als ik zelf met ideeën kom voor de woning zodat ik mij wat prettiger kan voelen, dan wuift hij het weg als onzin en dat ik de situatie moet accepteren.

Voor de duidelijkheid: ik ben naar de andere kant van het land verhuisd voor mijn vriend. Mijn familie en vrienden heb ik dus achter gelaten. Dit is natuurlijk mijn eigen keuze en kan ik mee leven, maar ik vind dat hier dan best iets voor tegenover mag staan (namelijk een woning waar ik mij thuis voel, that's all en volgens mij is dit niet te veel gevraagd. Mijn vriend doet dit echter af als onzin en vindt dat ik verwend ben en dan maar op mezelf moet gaan wonen.

Nu vraag ik mij af of ik mij echt aanstel?

Aub dit bericht niet quoten. Op het moment dat dit topic helemaal dood is, haal ik dit bericht misschien weg of pas ik 't aan met een soort samenvatting. Mijn vriend weet namelijk mijn account.
strings-attached schreef:
12-01-2020 19:54
Want het is wel zo wie betaald bepaald.
Zelfs voor ouders met hun kind is dat niet helemaal waar.
Maar stel je voor zeg, dat je van straat wordt geplukt en iemand zegt: "ik betaal dus ik bepaal" en je dan je vrijheid kwijt bent. Zo werkt het niet. Er is eigen keus, ook binnen een relatie.
Je mag je OP niet verwijderen ;-)

Verder eens met de rest. Neem direct nog contact op met je ouders voor wat extra steun.
madamzonderm schreef:
12-01-2020 20:31
Zelfs voor ouders met hun kind is dat niet helemaal waar.
Maar stel je voor zeg, dat je van straat wordt geplukt en iemand zegt: "ik betaal dus ik bepaal" en je dan je vrijheid kwijt bent. Zo werkt het niet. Er is eigen keus, ook binnen een relatie.
Hij mag perfect zeggen "ik betaal dus ik bepaal".

Maar dan heeft hij met de consequenties achteraf zoals een kapotte relatie ook maar te dealen.
lise1985 schreef:
12-01-2020 20:32
Je mag je OP niet verwijderen ;-)
Mag wel. Het kan gevolgd worden door een waarschuwing of ban. Misschien kan ze nog aanvoeren dat het om privacy is. Soms worden topics verwijderd i.v.m. privacy.
angelwings19 schreef:
12-01-2020 19:37
Bah, ik zit hier echt met tranen in mijn ogen. Uit elkaar gaan blijft kut. Gelukkig ben ik financieel onafhankelijk en ook mijn familie staat voor mij klaar. Als ik wil kan ik zo weer bij mijn ouders intrekken. Vind het alleen wel zonde van mijn baan, want ik had het daar zo erg naar mijn zin. Ben overigens midden 20 en mijn vriend 30.
Echt serieus, zo snel mogelijk wegwezen daar. Met zo iemand wil je niet oud worden. Goddank dat je financieel onafhankelijk bent. Desnoods terug naar je ouders, maar daar weg hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Marnamai schreef:
12-01-2020 20:34
Maar dan heeft hij met de consequenties achteraf zoals een kapotte relatie ook maar te dealen.
En bepaalt hij dus niet.
Fae_ schreef:
12-01-2020 20:05
Compleet geschift. Hij 'vergeet' te vertellen dat jullie verhuizen en bij familie intrekken, heeeeel toevallig precies op het moment dat jij op vakantie bent. Liegt dat jullie iets anders zoeken als je het niet trekt, manipuleert dat je dan maar lekker zelf iets moet zoeken. Je overweegt je OP later te verwijderen omdat hij je account kent, dus hij controleert je ook nog. Doodeng. Echt, zo snel mogelijk weg daar!
Dit ja, ik vond het ook eng en controlerend klinken allemaal. Hopelijk laat ie haar met rust als ze besluit bij hem weg te gaan.
Here am I in my little bubble
Francien2019 schreef:
12-01-2020 19:14
Cultuurverschilletje zeker?

Ik wilde het eigenlijk niet zeggen maar dit is ook het eerste wat ik dacht. Komen jullie of zij misschien uit een cultuur waar het normaal is dat je bij je familie woont en de vrouw niets te zeggen heeft? Dat je vriend dit goedkeurt is al van de pot gepleurd maar blijkbaar vindt de hele familie dit normaal... :bonk:
In loop van tijd hier vaker bizarre verhalen voorbij zien komen.Maar deze komt toch echt met stip, binnen op nummer 1 o_o o_o :woa:
TO,hopelijk kies je heel snel voor jezelf
Vraag blijft,why is the rum gone?
Dit is een compleet gestoorde situatie.

Goed dat je dat zelf ook ziet. Ben je niet verschrikkelijk boos? Voor jouw ex (...toch?) doen jouw gevoel en wensen er niet toe. Nu echt heel erg kut, maar wat ga je blij zijn dat je hier nu achter bent gekomen! Geen huis samen, geen kinderen, financieel onafhankelijk... Je bent vrij!

Bel je ouders of vrienden voor tijdelijk onderdak. Of zoek een goedkoop hotel, airbnb, of vakantiehuisje op reisafstand van je werk, als je daar nog even moet blijven. Pak belangrijke spullen en vertrek. Een uitleg ben je niet verschuldigd in dit geval.

Schrijf je in voor een woning in de plaats waar je weer wilt gaan wonen.
This is an unacceptable timeline
angelwings19 schreef:
12-01-2020 19:23
Diep van binnen weet ik natuurlijk dat deze situatie absurd is. Ik vind het alleen zo zonde dat onze relatie nu kapot gaat door deze situatie. Voor deze verhuizing ging het oprecht goed tussen ons, misschien ook mede doordat de schoonfamilie zich minder kon bemoeien.

Ik wil inderdaad iets voor mijzelf zoeken. Probleem is alleen dat mijn werk nu hier ook in de buurt zit, waardoor ik niet tijdelijk terug kan naar familie of vrienden. Een woning vinden zal ook niet 123 gebeuren. Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Je hebt voor deze situatie gewoon nog geen echt moeilijke dingen of meningsverschillen gehad samen, of je hebt toen maar toegegeven omdat het niet zo erg leek, daarom ging het goed. Nu ben je wakker geschud, en dan is het schrikken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Weet niet wat voor werk je doet, maar ik zou gelijk gaan solliciteren in de buurt van je familie.
Echt onbegrijpelijk dat iemand van 30 weer bij pappie en mammie wil gaan wonen en dat stiekem achter je rug om regelt.
ik geef mn bek ook maar een douw
RikM schreef:
12-01-2020 20:02
O, is dat zo?
In geval van huren wel ja. Als de TO niet ingeschreven stond en geen huur betaalde is het toch echt aan hem, de huurder, of hij verder wil huren of de huur wil opzeggen.
Dat staat los van een "relatie" (die hij in mijn ogen niet heeft met haar )
Susan schreef:
12-01-2020 20:16
Ik had ook even de memo gemist dat als je bij iemand inwoont en niet meebetaalt aan de huur, je dan diegenes lijfeigene wordt.
Waar slaat dat nou op? (en wat is diegenes?)
Als je niets aan huur betaald kun jij niet beslissen over de woning. Dus ja, hij heeft alle recht om dat op te zeggen. Of dat hem tot een lul maakt gaat het niet om.
Zou lekker wezen. Heb ik een logee die niet weg wil dan zou ik niet eens meer kunnen verhuizen ?
Als je samen gaat wonen altijd zorgen dat je daar ook ingeschreven bent. En ja als je ook werkt lijkt het me normaal dat je dan ook een deel van de lasten betaald.
Niet ingeschreven=geen rechten.
IBIopviva schreef:
12-01-2020 20:21
Ow jee. Ik ben ingetrokken in de koopwoning van mijn man en betaal niet mee aan de rente/hypotheek. Ik was van plan over een paar weken een midweek op vakantie te gaan met mijn nichtje maar ik begrijp dat ik maar moet hopen dat mijn huis straks nog steeds mijn huis is?

Ik zou toch wel heel heel gek opkijken als man zegt: ja ieb wie betaalt bepaalt.
(en uiteraard direct naar de notaris stappen voor een scheiding, een ander huis komt later wel)
Ja je zou gek opkijken. Maar je zal niet de eerste zijn. Het kan, je man kan idd ineens zeggen en nu er uit.
Kan jou niet gebeuren natuurlijk maar bij anderen wel .
Blankepit schreef:
12-01-2020 20:24
Nee, het is Wie betaalt bepaalt.
O ja? Dank je, Nederlands is niet helemaal mijn ding :D Doe mijn best :)
12-01-2020 21:49
Waar slaat dat nou op? (en wat is diegenes?)
Als je niets aan huur betaald kun jij niet beslissen over de woning. Dus ja, hij heeft alle recht om dat op te zeggen. Of dat hem tot een lul maakt gaat het niet om.
Zou lekker wezen. Heb ik een logee die niet weg wil dan zou ik niet eens meer kunnen verhuizen ?
Als je samen gaat wonen altijd zorgen dat je daar ook ingeschreven bent. En ja als je ook werkt lijkt het me normaal dat je dan ook een deel van de lasten betaald.
Niet ingeschreven=geen rechten.

Is het topic nou echt zo moeilijk te begrijpen? Je mist echt compleet het punt.
Wat valt iedereen toch over dat betaal dus bepaal. Jullie laten toch ook je buurman niet beslissen over wat er met jullie tuin of auto gebeurt?
Hij betaalt huur, dus hij kan idd zomaar opzeggen. Snap de heisa niet want zo zit het gewoon.
Dat het niet leuk is en duidelijk maakt hoe hij over de "relatie" denkt staat daar los van. Zijn huis dus hij heeft en had het recht om.
RikM schreef:
12-01-2020 21:54
Is het topic nou echt zo moeilijk te begrijpen? Je mist echt compleet het punt.
Nee hoor ik mis niets. Maar het punt of het een lul is en of hij echt een toekomst zag met TO staat los van betaal bepaal.
Had TO medebewoner geweest en op het huurcontract had gestaan had hij het huisje niet zomaar op kunnen zeggen.
Ik ga maar even op m'n handen zitten geloof ik, dat lijkt me beter.
12-01-2020 21:58
Nee hoor ik mis niets. Maar het punt of het een lul is en of hij echt een toekomst zag met TO staat los van betaal bepaal.
Had TO medebewoner geweest en op het huurcontract had gestaan had hij het huisje niet zomaar op kunnen zeggen.

Het gaat er niet om dat hij het recht had om de huur op te zeggen. Het gaat erom dat hij daar helemaal niets over zegt tegen TO, dat hij voor haar beslist dat ze bij zijn ouders gaan wonen, dat hij als verhuismoment heel bewust haar vakantie kiest en dat hij nu blijkt dat haar dat niet bevalt niets anders wil.

Zelfs als je wil verhuizen omdat je een logee hebt die niet uit zichzelf vertrekt, zeg je nog tegen die logee 'ik heb de huur opgezegd, eind volgende maand haal ik het huis leeg'.
12-01-2020 21:58
Het is NIET gegeven dat angelwings19 niet mee betaalt aan de huur.
Het is NIET gegeven dat het huis waar ze samen woonden is opgezegd.
Het is NIET gegeven dat de meubels in dat huis exclusief van hem zijn.

Dus ook hier gaat vooralsnog "wie betaalt bepaalt" niet op. En is het, elke moraal opzij gezet, niet aan te nemen dat deze verhuizing zo mag.

Dat gezegd hebbende maakt het ook niet uit voor de vraag van angelwings19 of die regel "wie betaalt bepaalt" opgaat.

Ze zit nu in een shitsituatie en vraagt zich af of ze zich aanstelt en ze wil weten hoe ze deze het in deze shitsituatie weer 'op de rit' kan krijgen (een woning kan vinden).

Dus ja hoor, je mist wel wat.
12-01-2020 21:51
Ja je zou gek opkijken. Maar je zal niet de eerste zijn. Het kan, je man kan idd ineens zeggen en nu er uit.
Kan jou niet gebeuren natuurlijk maar bij anderen wel .
Daar heb ik echt wel over nagedacht hoor geen zorgen. Natuurlijk zou dit in theorie mij kunnen gebeuren als ik ergens niet blind voor ben is dat het wel.
Nog voordat ik hier introk heb ik me al ingeschreven als woningzoekende bv. Ook financieel zijn er maatregelen genomen.
Maar dan nog is het natuurlijk niet wie betaalt, bepaalt en dan zou mijn huwelijk over zijn en ga ik er niet in mee zoals TO wel doet. En ja dat is een keuze.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
O, wat een lul! Kan me voorstellen dat je niet wist wat je overkwam. Respectloos is dit.
Ik zou het niet accepteren. En het belooft ook niets goeds voor de toekomst. Ga in gesprek met je leidinggevende om te bekijken wanneer je weg kan. Trek dan tijdelijk in bij je ouders en maak een nieuwe start met iemand die jou verdient!
TO misschien andere cultuur????

Zou naar mijn ouders gaan en daar een nieuwe baan zoeken. Definitely.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven