Tegenvallende plekken van Nederland

12-01-2020 21:27 373 berichten
De tegenhanger van de mooiste plekken van Nederland.
Welke plekken vinden jullie tegenvallen?

Bij mij staat Scheveningen toch wel hoog op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Vaals is echt niks.
you go girl
Lelystad
Den Haag heeft zoals elke stad lelijke delen, maar vind ik wel erg leuk
Ik reed laatst naar een anonieme MacDonalds ergens ten noorden van Kaatsheuvel, niet in Waalwijk maar al verder richting Oss. Via een weg zo leeg en donker dat ik heel even dacht dat ik in een film van Tarantino zat. Ik vind dat mooi.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
12-01-2020 22:30
Ik reed laatst naar een anonieme MacDonalds ergens ten noorden van Kaatsheuvel, niet in Waalwijk maar al verder richting Oss. Via een weg zo leeg en donker dat ik heel even dacht dat ik in een film van Tarantino zat. Ik vind dat mooi.
De enige Mcd ten noorden van Kaatsheuvel is die in Waalwijk en daarna kom je die in Rosmalen en Heesch tegen (maar dat is al een heel stuk verder richting het oosten), welke bedoel je dan?
Betty_Slocombe schreef:
12-01-2020 22:30
Ik reed laatst naar een anonieme MacDonalds ergens ten noorden van Kaatsheuvel, niet in Waalwijk maar al verder richting Oss. Via een weg zo leeg en donker dat ik heel even dacht dat ik in een film van Tarantino zat. Ik vind dat mooi.
Ten noorden van Kaatsheuvel onderweg naar Oss? Topografisch interessant.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
12-01-2020 22:27
Bedrijventerreinen zijn vaak intens lelijk. Saaie logistieke panden, fantasieloze kantoren. Kijk bijvoorbeeld naar het gebied ten noorden van de A59 bij Waalwijk. Of al die logistieke panden in Tilburg-Noord. Of een groot deel van het gebied langs de A67 tussen Eindhoven en Venlo. Echt afschuwelijk.
Dat is toch geen ander industrieterrein als in de rest van Nederland?
minnimouse schreef:
12-01-2020 22:34
De enige Mcd ten noorden van Kaatsheuvel is die in Waalwijk en daarna kom je die in Rosmalen en Heesch tegen (maar dat is al een heel stuk verder richting het oosten), welke bedoel je dan?

ooh misschien bedoelt ze bij Udenhout!
ManOpHetPrikbord schreef:
12-01-2020 22:34
Ten noorden van Kaatsheuvel onderweg naar Oss? Topografisch interessant.
Het was gewoon over de A59, vrees ik.
minnimouse schreef:
12-01-2020 22:34
De enige Mcd ten noorden van Kaatsheuvel is die in Waalwijk en daarna kom je die in Rosmalen en Heesch tegen (maar dat is al een heel stuk verder richting het oosten), welke bedoel je dan?
Rosmalen, heb ik ontdekt op Google Streetview. Dat was echt ouderwetse lelijkheid.
Betty_Slocombe schreef:
12-01-2020 22:30
Ik reed laatst naar een anonieme MacDonalds ergens ten noorden van Kaatsheuvel, niet in Waalwijk maar al verder richting Oss. Via een weg zo leeg en donker dat ik heel even dacht dat ik in een film van Tarantino zat. Ik vind dat mooi.
Bedoel je bij Udenhout?
Maar goed, ik begrijp dat jullie Noorden wat minder ruim zien dan ik. Ik vind Emmen ook ten noorden van Kaatsheuvel, bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-01-2020 22:13
Dat heb ik ook.
En de kop van noord Holland, ik vind de mensen die er vandaan komen heel leuk maar vooral de wat meer afgelegen plaatsen vond ik het landschap zo saai.
Kop van Noord-Holland vind ik ook saai ja.
Inwoners hebben vaak ook een andere mentaliteit dan waar ik vandaan kom.
minnimouse schreef:
12-01-2020 22:35
Dat is toch geen ander industrieterrein als in de rest van Nederland?
In Tilburg is het vooral de enorme schaal die me stoort. En ik ken het gebied nog van lang geleden, toen het nog landbouwgrond was met vergezichten en boerderijen. Ik vind die enorme distributiehallen echt vreselijke landschapsverpesters. En het is extreem ruimteverspillend.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
12-01-2020 22:36
ooh misschien bedoelt ze bij Udenhout!
Udenhout ligt tussen Tilburg en Den Bosch :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
12-01-2020 22:36
Rosmalen, heb ik ontdekt op Google Streetview. Dat was echt ouderwetse lelijkheid.
De weg naar de Mcd in Rosmalen is inderdaad donker.
Maar verder valt het reuze mee. Rosmalen is een leuk dorp.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
12-01-2020 22:38
In Tilburg is het vooral de enorme schaal die me stoort. En ik ken het gebied nog van lang geleden, toen het nog landbouwgrond was met vergezichten en boerderijen. Ik vind die enorme distributiehallen echt vreselijke landschapsverpesters. En het is extreem ruimteverspillend.
Ik woon in deze lelijke stad. Ik heb niet het idee dat het heel anders is dan een elk ander willekeurig industrieterrein. Maar je hebt gelijk dat industrieterreinen vaak lelijk zijn.
Betty_Slocombe schreef:
12-01-2020 22:36
Rosmalen, heb ik ontdekt op Google Streetview. Dat was echt ouderwetse lelijkheid.
Ik dacht dat al die restaurants ongeveer hetzelfde zijn. Alleen die bij Best is lekker retro.
Wat ik wel lelijk vind is dat er zoveel paarden zijn in Noord-Brabant. Ik mis koeien.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
12-01-2020 22:37
Kop van Noord-Holland vind ik ook saai ja.
Inwoners hebben vaak ook een andere mentaliteit dan waar ik vandaan kom.
Ik ben benieuwd naar die mentaliteit.

Lelijkste plek: Texel. Echt.
Ik zie er altijd prachtige foto's van, maar ik ben er drie keer geweest en toen was het grauw, saai en lelijk.
Op andere waddeneilanden kon ik mijn draai beter vinden.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam, in mijn ogen zwaar gehypet door de media.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
12-01-2020 22:40
Ik dacht dat al die restaurants ongeveer hetzelfde zijn. Alleen die bij Best is lekker retro.
Volgens mij de enige in NL in jaren '50 stijl.
minnimouse schreef:
12-01-2020 22:40
Ik woon in deze lelijke stad. Ik heb niet het idee dat het heel anders is dan een elk ander willekeurig industrieterrein. Maar je hebt gelijk dat industrieterreinen vaak lelijk zijn.
Ik vind bedrijventerreinen inderdaad vaak lelijk. Bij woonwijken zie je dat er vaak dat er goed is nagedacht door stedenbouwkundigen, planologen en architecten, maar bij bedrijventerreinen wordt maar lukraak wat neergekwakt, is mijn indruk.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
12-01-2020 22:41
Ik ben benieuwd naar die mentaliteit.

Lelijkste plek: Texel. Echt.
Ik zie er altijd prachtige foto's van, maar ik ben er drie keer geweest en toen was het grauw, saai en lelijk.
Op andere waddeneilanden kon ik mijn draai beter vinden.
Ik vind de mensen vaak wat stugger en misschien ook wat directer.
Heb een vriendin die er vandaan komt, die zegt het ook.
Mijn man komt uit 't Gooi en zegt dat hij ook al een verschil merkt tussen die regio en waar we nu wonen.

Is verder geen oordeel.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
12-01-2020 22:42
Ik vind bedrijventerreinen inderdaad vaak lelijk. Bij woonwijken zie je dat er vaak dat er goed is nagedacht door stedenbouwkundigen, planologen en architecten, maar bij bedrijventerreinen wordt maar lukraak wat neergekwakt, is mijn indruk.
Klopt.
Al denk ik dat soms ook bij deze hele stad.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
12-01-2020 22:00
Je beschrijft precies het landschap waar ik uit de klei getrokken ben.
Ik kan het gevoel als ik dat weer zie niet goed beschrijven, een oergevoel van thuis en oorsprong en melancholie.
Duizenden landschappen zijn mooier, maar niets zal me ooit zo kunnen raken.
Dit :worship:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven