Relatie willen. Actief zoeken of werkt dat niet?

13-04-2009 10:41 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je graag een relatie wilt wat werkt dan het beste? Dat je actief op zoek gaat (internetdaten?) of moet je het toch vooral laten gebeuren omdat je t niet kan afdwingen en er anders te veel mee bezig bent?

Graag ervaringen van mensen die ook een relatie wilden en hebben gekregen. Hoe kreeg je dat voor elkaar?

Over mij: ik ben al jaaaaren single en zou graag weer iemand hebben om mijn leven mee te delen. Heb af en toe wel dates/ scharrels of een beginnende liefde maar verzandt allemaal in niets... Ben t zat en wil een liefde! Is dat de juiste houding? Denk aan the secret, positief denken aan wat je hebben wilt en het komt naar je toe. Of het aloude adagium dat het komt als je het 't minst verwacht en er niet teveel mee bezig bent? En als je van het laatste overtuigd bent (hebt mee gemaakt?) hoe doe je dat dan als je diep van binnen toch erg graag wilt....?

Oh ik ben overigens wel redelijk kritisch (het gaat er toch om dat je je leven met iemand deelt, doe ik niet met de eerste de beste) en dus niet van de compromis-relatie. Die is denk altijd wel ergens te vinden....
quote:Tia Dalma schreef op 13 april 2009 @ 21:52:

[...]

En waarom wil je haar leeftijd weten?En als ze niet zou roken?
quote:wankelevenwicht schreef op 13 april 2009 @ 22:46:

[...]

Wat versta jij onder 'goed'? A Jullie wilden beiden een vervolgdate; B jullie hebben lekker gepraat; C je kon überhaupt uit je woorden komen; of D ze knapte niet direct af op je schoenen?

[...]

En ik vind jou enorm kortzicht!

Beide. Ik heb ook een relatie mee gehad.

die ik uiteindelijk uitmaakt. Laatste date ging ook goed(B,C en D), maar wij pasten niet bij elkaar.

Hoezo kortzichtig? vertel!
quote:noman schreef op 13 april 2009 @ 23:18:

[...]

Beide. Ik heb ook een relatie mee gehad.

die ik uiteindelijk uitmaakt. Laatste date ging ook goed(B,C en D), maar wij pasten niet bij elkaar.

Hoezo kortzichtig? vertel!Waarschijnlijk omdat je enorm zwart-wit praat over vrouwen. Je geeft nu zelf aan dat je wel leuke dates hebt gehad, maar dat je niet altijd goed bij elkaar pastte. Dat kan toch? Hoeft toch niet oppervlakkig te zijn?
Het eerste dat in mij opkomt NOman is wat een jonge knul als jij op een Viva forum doet met allemaal oppervlakkige beppende tuttebellen die geen respect tonen en jou een watje vinden?

Maar aan de andere kant, ik vermaak mij kostelijk.

Wil je vooral blijven?

(Misschien kan je er ook nog eens wat van leren)

Op basis van twee dates heb je een oordeel klaar over alle vrouwen? Hoe weet je dat zij niet is afgeknapt op jouw schoenen?

(Overigens durf ik mijn laarzen nooooooit meer naar een date aan te trekken, ik heb zo'n paar in de vorm van dameslaarzen (die koperbruine met randjes en puntjes)
Goed, ik ga even back on topic

Denk dat het ook goed is om kritisch naar je eigen aandeel te kijken, zoals hier al eerder aangekaart werd. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat moet doen...
quote:noman schreef op 13 april 2009 @ 22:11:

Ik ben nog jong en val onder 'de jeugd' en een vrouw die ouder is dan mijn moeder is niet voor mij besteemd.Hoe oud ben je?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:[message=3074243,noline]JoJootje schreef op 13 april (Overigens durf ik mijn laarzen nooooooit meer naar een date aan te trekken, ik heb zo'n paar in de vorm van dameslaarzen (die koperbruine met randjes en puntjes)JoJootje je denkt toch niet dat mannen kijken naar wat voor schoenen / laarzen je draagt.
quote:Dushi74 schreef op 13 april 2009 @ 22:14:

[...]

En als het mijn foto nu zou zijn? Wil je me dan niet ontmoeten in de Invito?Dushi voor jou maak ik een uitzondering. Maar jij bent dan ook retecool
@Boarder:
Ik denk dat mannen helemaal niet letten op wat voor schoenen een vrouw draagt. Al zijn naaldhakken wel een type schoen die de geest prikkelen kan.

Ik denk altijd een ding bij schoenen: ze kunnen uit! En als er dan nog een leuke vent over blijft is er niets aan de hand (in mijn ogen dan). Als hij die dingen lekker vind lopen (en dan bedoel ik die lofers van het plaatje wat hier gepost is) dan is dat maar zo. Ik vind ze zelf ook niet zo geweldig. Maar de man in kwestie zal ook niet alle schoenen aan mijn voeten (die ik bezit) geweldig vinden. Of hij lacht zich een breuk om sommige exemplaren. Het gaat mij meer om het totaal plaatje. Al moet ik eerlijk toegeven als die lofers gedragen worden met witte sportsokken, onder een bermuda waar dan nog een heuptasje bij gedragen wordt ik ook even moet slikken. Maar ook hierbij geldt: de kleding en schoenen kunnen uit. Het gaat mij om de vent die in die kleding en schoenen zit. En als het karakter mij aanstaat dan komt de rest wel prima in orde
quote:Dushi74 schreef op 14 april 2009 @ 19:30:

Ik denk altijd een ding bij schoenen: ze kunnen uit! (...) Al moet ik eerlijk toegeven als die lofers gedragen worden met witte sportsokken, onder een bermuda waar dan nog een heuptasje bij gedragen wordt ik ook even moet slikken. Hmm, briljante outfit wel voor op Lowlands of zo.
anoniem_69259 wijzigde dit bericht op 14-04-2009 19:53
Reden: Beter gequote.
% gewijzigd
Tja, het is bijna zo fout dat het weer goed is he Wankel
Vin ik ook: schoenen kunnen uit. Dat geldt voor alle kleren, een man is net een paspop, je kan ze weer van alles aan trekken waar je wél tegen aan kan kijken. Ben werkelijk nog nooit een man tegen gekomen die kost wat het kost in zijn wanstaltige outfitjes wil blijven lopen.

Maarrrrrrr wat voor mij een ultieme afknapper is, is onverzorgdheid. Vieze nagels, bruine tanden. YUK. Ik had vanavond heel onverwachts een date. Gisteren had ie me een mailtje gestuurd en vanavond hebben we op 't terras gezeten, Again wist ik vanaf de eerste oog opslag dat dit 'm niet ging worden. Toch hele avond gebleven, hoewel t niet echt een latertje is geworden zoals jullie kunnen zien. Maar nee hoor, geen klik. Ik blijf het toch een raar fenomeen vinden dat internet daten. Dat je dus een hele avond spendeert met iemand die je normaliter voorbij zou lopen en waar je redelijk snel mee uitgeluld bent. Dat je aan t zoeken bent naar gespreksonderwerpen. Pffff, wat saai. Hoewel met de man in kwestie heus niet veel mis was (wel die smerige nagels en tanden) maar qua persoonlijkheid een prima kerel. Merk bij mezelf ook meteen een 'handdoek in de ring gooi' houding, dat ik denk: zie je wel, dat hele internet gebeuren is niet voor mij. Er staan alleen maar mannen op die ik niet aantrekkelijk vind. Die kleine schare die me online weet te bekoren vallen irl meteen af....
quote:Dushi74 schreef op 14 april 2009 @ 20:27:

Tja, het is bijna zo fout dat het weer goed is he Wankel Genau. En dan een Hawaïshirt erboven natuurlijk!
quote:Duivelijntje schreef op 14 april 2009 @ 22:33:

Vin ik ook: schoenen kunnen uit. Dat geldt voor alle kleren, een man is net een paspop, je kan ze weer van alles aan trekken waar je wél tegen aan kan kijken. Ben werkelijk nog nooit een man tegen gekomen die kost wat het kost in zijn wanstaltige outfitjes wil blijven lopen.

Ben je mij nog niet tegengekomen. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan stelletjes waarbij je (duidelijk) ziet dat zij de stijl bepaalt van zijn kleding. Aan mijn lijf alleen een polonaise die ik zelf heb uitgekozen!

quote:Maarrrrrrr wat voor mij een ultieme afknapper is, is onverzorgdheid. Vieze nagels, bruine tanden. YUK. Ik had vanavond heel onverwachts een date. (...) Again wist ik vanaf de eerste oog opslag dat dit 'm niet ging worden. (...) Er staan alleen maar mannen op die ik niet aantrekkelijk vind.Ik denk dat je een beetje pech hebt, en een beetje op de 'verkeerde' signalen reageert. Bij internetdaten zegt een mail nauwelijks iets, tenzij jouw en zijn mails elkaar vlot opvolgen. Als er enige tijd overheen gaat kun je het resulterende proza beter met wat afzwakking lezen—aan een mailtje kun je natuurlijk eindeloos schaven voor je hem verstuurt. Chat, snelle mailwisselingen of telefoon geven je veel beter een idee of iemand op jouw golflengte zit. Of Pingu natuurlijk.
Wankel dan wordt t alleen wat als je dus een fantastische niet te versmaden smaak hebt. Moet eerlijk zeggen dat ik 't ook niks vind om een man te moeten kleden, alsof ie een kind is. Heb ook wel wat beters te doen. Maar goed, soms moet je wellicht wat voor de liefde over hebben. Als ie plots na een make over een goddelijke man is...

Mailen vind ik juist belangrijk, ik werk ook veel met tekst in m'n werk en val daar op, of knap er op af. Moet bekennen dat mijn laatste lover en degene met wie ik ooit erg lang samen ben geweest beide niet zo vlot met de pen zijn, ws was ik nooit voor ze gevallen als ze zich op een datingsite hadden aangemeld. Ook op basis van uiterlijk niet. En toch werd ik verliefd. Dus ja, je hebt een punt. Maar da's nou net t eerste wat je ziet, een foto en een stukje tekst, anders selecteren gaat niet op RP. Hmmm, kom ik mss toch tot de conclusie dat internetten niet voor mij is.... Die date van gisteren had idd een vreselijke stem, had 'm op m'n voicemail gehoord, schrok me wild, maar ja, de date was al gemaakt en ik dacht aan wat hier ook gezegd is: niet meteen denken dat t niks is, geef t een kans.... !!
quote:Dushi74 schreef op 14 april 2009 @ 19:30:

Ik denk dat mannen helemaal niet letten op wat voor schoenen een vrouw draagt. Al zijn naaldhakken wel een type schoen die de geest prikkelen kan.

Ik denk altijd een ding bij schoenen: ze kunnen uit! En als er dan nog een leuke vent over blijft is er niets aan de hand (in mijn ogen dan). Als hij die dingen lekker vind lopen (en dan bedoel ik die lofers van het plaatje wat hier gepost is) dan is dat maar zo. Ik vind ze zelf ook niet zo geweldig. Maar de man in kwestie zal ook niet alle schoenen aan mijn voeten (die ik bezit) geweldig vinden.

Sja, die crocs van jou, die kunnen ook echt niet, lieverd.

Op een of andere manier vind ik schoenen toch wel belangrijk. kledingstijlen kunnen makkelijk verwisseld, maar doorgaans hebben (hetero)mannen niet bij elk outfitje bijpassende schoenen. En een man die zijn kast vol heeft met van bommels gaat vast niet blij worden van een meisje op dr martens of omgekeerd.

Gelukkig heeft mijn nieuwe liefje best een redelijke voorraad schoenen, en vind ik ze best mooi. Omgekeerd kan ie ook leven met zowel mijn dr martens, als mijn nette schoentjes voor onder mantelpakje dat werkkloffie is.

En los van de schoenen; na jaren single, ingeschreven staan op datingsites, daten enz enz liep ik deze meneer tegen het lijf tijdens een pubquizz.

Doe gewoon de dingen die je leuk vind, dan kom je iemand tegen waar je in ieder geval 1 hobby mee deelt.
Ssst Kreng, vertel ze nu niet over mijn geheime crocsfetish, ze lopen zo ontzettend lekker. En ik heb heus wel andere schoenen die ik ook draag.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn inschrijving op een datingsite ook steeds meer over nadenk of ik het nog wel moet doen. Aan de ene kant, leuke contacten. Date gehad maar op niets uitgelopen. En aan de andere kant: ik ben tot nu toe altijd mijn leukerds letterlijk tegen het lijf gelopen. Dus tijdens: stappen, borrelen ergens, in een winkel, tijdens het fietsen toen een tas in mijn stuur terecht kwam en ik gelanceerd werd (al raad ik dat niet iedereen aan hoor, mijn valtechniek was zo goed dat ik er enkel wat schaafwondjes en kneuzingen aan overhield en dus een leuke meneer als lief)
hahaha Dushi, zo ben ik ook ooit 'op gepikt' door een meneer. Door zijn toedoen lag ik op de grond en zat er een mini gaatje in mijn spiksplinter nieuwe jurk. Dat moest ie vergoeden, vond hij zelf. Ik vond t wel mee vallen, maar zag de auto waarmee hij me ten val bracht en het kast van een huis waar ie voor parkeerde en me in uitnodigde voor koffie om bij te komen. Ik wimpelde alles af maar kreeg z'n kaartje en besloot 'n dag later toch te bellen. We gaan shoppen! Riep ie uit toen ik belde (mss vond ie dat ik wansmaak had en wilde ie alleen met me daten als ie me in t nieuw had gegoten:)) Ik liet me overrompelen en als een soort pretty woman zijn we sjieke winkels in gegaan en heb een mooie outfit van 'm gehad. Moest wel gniffelen. Maar is nooit wat geworden. Verder idd best wat internet dates gehad in de loop der jaren, soms paar achter elkaar, dan weer tijden (jaren) niets. Alle mannen voor wie ik daadwerkelijk ben gevallen ben ik in t wild tegen gekomen. Via vrienden, op feestjes, via werk. Hmmmmm, what to do. Simpelweg continu op straat en overal en nergens rondhangen omdat de kans groter is 'm daar tegen te komen? Of toch volharden in t internetten. Ik ken een aantal heeeeel leuke vrouwen die toch zo aan de man zijn geraakt.
Ik begin het op het internet voor mij dan kansloos te vinden. Waarbij ik uitdrukkelijk zeg dat het door mij komt. Gewoon omdat ik de interactie mis die ik irl wel heb met mannen; ik zie ze, hoor ze, ruik ze, kan ze observeren. En dan is het bingo of niet.

Hmm grappig dat je dat meegemaakt hebt Duivelijn. Geld doet er voor mij niet zo toe. Tenminste het is handig om te hebben maar ik word niet warm of koud van grote auto's, dikke portemonee en villa. Ik knap daar eerder op af. En dat type man ook op mij trouwens. Omdat ik het meestal gladde gasten vind en ze hebben gladde praatjes, en daar trap ik niet in. Tot groot ongenoegen van dit type man.
Voor de liefde word ik ook niet heet van cash, vond t wel uitermate grappig om me eens te laten fetteren. Maar kriebels krege ik niet van 'm.

heb t zelfde als jij wat betreft interactie. Mis dat ook. Mijn laatste liefde was echt niet moeders mooiste, maar god wat was ik verliefd. Vond z'n lichaamsgeur ook zo heerlijk, en wilde 'm alleen maar aanraken. Viel vanaf t eerste moment als een blok voor 'm. Dat we verder uiteindelijk niet matchten vanwege levensomstandigheden was jammer, maar die aantrekkingskracht. Poe! En nooit of te nimmer was ik hem gaan daten als ik z'n foto op internet had zien staan. Maar ja, het is ook geen langlopende liefde geweest dus is mss niet de beste graadmeter....
Zit te denken of ik internet daten eigenlijk niet stiekem een beetje voor kneusjes vind, en dat ik mss mede daardoor de mannen ook niet aantrekkelijk vind die dat doen. Dat ik mss meer val op een wat onbereikbare (gaan we weer, het vrije type) man, en die vind je hoogstwaarschijnlijk niet op een datingsite.
En dus vind ik geen man, want dat type wil geen relatie :((
internet daten, nee, wel een tijd gedaan (in 2006/2007) maar de resultaten waren niet echt "bevredigend" te noemen....1 date via RP en een date met korte relatie (1,5 jr) via paiq, maar nee, na het einde van die relatie hoefde het internet daten voor mij niet meer.....

was tijdens het sporten een potentieeltje tegen gekomen, maar hadden beiden wel lichamelijk de klik, maar gevoelsmatig wisten we het nog niet,

enkele weken later wist ik het wel, werd nl op een sport evenement door een kompleet vreemde (oke, wel na een gesprek van meer dan een half uur) mee uit eten gevraagd, had eigenlijk geen zin in een relatie, dus aangegeven alleen uit eten te willen en dat hij verder niet veel moest verwachten...gevolg....nu 4,5 wk verder wonen we zo goed als samen ;-P

was dus duidelijk niet op zoek....en toch gevonden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven