Hebben meerdere mannen dit??
woensdag 15 januari 2020 om 08:52
*Bedankt allemaal voor de reacties!
Goedemorgen
Mijn vriend is nu aan het afstuderen. Laatste loodjes, maar het gaat allemaal niet zo soepel.
Normaal straalt hij een en ander liefde naar me uit.. maar nu lijkt hij helemaal iemand anders. En die onzkere ik wordt natuurlijk helemaal gek, ookal weet ik diep van binnen dat die nu gewoon even heel druk is met alles..
Hebben meerdere mannen dit? Zodra ze iets doen wat veel van hun vraagt, dat ze dan compleet soort van 'karakter' veranderen voor een tijdjde?
Hoe proberen jullie er mee om te gaan?
*Ik zeur echt niet tegen hem, dat lijkt me laatste wat je nodig hebt .. een zeurend wijf
We wonen niet samen dus we zien elkaar (vooral nu) niet veel. Maar als we dat doen wil ik hem graag ondersteunen.
*Mijn vriend is toevallig een man, vandaar het woordje 'mannen' in de titel. Sorry moest iets bedenken
Daarmee wil ik niet zeggen dat vrouwen hier geen last van hebben!
Goedemorgen
Mijn vriend is nu aan het afstuderen. Laatste loodjes, maar het gaat allemaal niet zo soepel.
Normaal straalt hij een en ander liefde naar me uit.. maar nu lijkt hij helemaal iemand anders. En die onzkere ik wordt natuurlijk helemaal gek, ookal weet ik diep van binnen dat die nu gewoon even heel druk is met alles..
Hebben meerdere mannen dit? Zodra ze iets doen wat veel van hun vraagt, dat ze dan compleet soort van 'karakter' veranderen voor een tijdjde?
Hoe proberen jullie er mee om te gaan?
*Ik zeur echt niet tegen hem, dat lijkt me laatste wat je nodig hebt .. een zeurend wijf
*Mijn vriend is toevallig een man, vandaar het woordje 'mannen' in de titel. Sorry moest iets bedenken
alice2706 wijzigde dit bericht op 15-01-2020 09:40
29.14% gewijzigd
woensdag 15 januari 2020 om 08:56
woensdag 15 januari 2020 om 08:59
Een maand
Dankjewel voor het delen van je ervaring!
woensdag 15 januari 2020 om 09:01
Wat bedoel je precies met ander karakter?
Ik herken dit denk ik wel bij mijn vriend. Die doet sinds kort een studie naast zijn huidige baan en daar heeft hij soms veel stress van.
Wanneer hij gestresst is krijg ik ook minder uitingen van liefde. Ik heb het zelf ook. Wanneer ik het druk heb ben ik gewoon gefocust op wat ik moet doen en kan ik even minder aan de ander denken.
Zolang hij niet extreem naar gedrag vertoond vind ik het niet heel gek.
Geef hem rust en tijd en wees trots dat hij zo goed bezig is
Ik herken dit denk ik wel bij mijn vriend. Die doet sinds kort een studie naast zijn huidige baan en daar heeft hij soms veel stress van.
Wanneer hij gestresst is krijg ik ook minder uitingen van liefde. Ik heb het zelf ook. Wanneer ik het druk heb ben ik gewoon gefocust op wat ik moet doen en kan ik even minder aan de ander denken.
Geef hem rust en tijd en wees trots dat hij zo goed bezig is
woensdag 15 januari 2020 om 09:02
In dit geval niet. “Onzekere ik” is het onderwerp, en dat is wel degelijk derde persoon enkelvoud.
woensdag 15 januari 2020 om 09:03
Ja hoor heel herkenbaar. Hier ook een vriend die af en toe even moet kunnen afsluiten.
Initiatief tot contact even bij hem leggen en ondertussen zelf gewoon leuke dingen gaan doen.
trien30 wijzigde dit bericht op 15-01-2020 09:05
10.98% gewijzigd
woensdag 15 januari 2020 om 09:04
Maar het is nog vroeg, dat scheelt kennelijk
woensdag 15 januari 2020 om 09:06
Dankjewel! Inderdaad hetzelfde wat jij ook beschrijftMisscleo schreef: ↑15-01-2020 09:01Wat bedoel je precies met ander karakter?
Geef hem rust en tijd en wees trots dat hij zo goed bezig is![]()
Ik ben ook zeker heel trots op hem! Ik heb hem alleen nog nooit zo gestresst gezien, en ik weet hoe naar het kan zijn. Daarom wil ik graag helpen.. Misschien iets te graag
woensdag 15 januari 2020 om 09:09
Wonen jullie samen? In dat geval idd af en toe een kop thee en wat bemoedigende woorden.Alice2706 schreef: ↑15-01-2020 09:06Dankjewel! Inderdaad hetzelfde wat jij ook beschrijftMaar hier is het ineens zo omgeslagen, daarom die (onnodige eigenlijk) zorgen.
Ik ben ook zeker heel trots op hem! Ik heb hem alleen nog nooit zo gestresst gezien, en ik weet hoe naar het kan zijn. Daarom wil ik graag helpen.. Misschien iets te graag![]()
Je helpt hem door hem ruimte te geven
Ik vind het ook altijd mega tegenstrijdig. Want ik zou persoonlijk hulp op een hele andere manier willen ontvangen. Daardoor ben je geneigd te gaan doen wat jij graag zou willen krijgen.
woensdag 15 januari 2020 om 09:12
Wil je hem helpen met zijn studievaardigheden of wil je hem “helpen” om je eigen onzekerheid in de relatie te sussen?Alice2706 schreef: ↑15-01-2020 09:06Dankjewel! Inderdaad hetzelfde wat jij ook beschrijftMaar hier is het ineens zo omgeslagen, daarom die (onnodige eigenlijk) zorgen.
Ik ben ook zeker heel trots op hem! Ik heb hem alleen nog nooit zo gestresst gezien, en ik weet hoe naar het kan zijn. Daarom wil ik graag helpen.. Misschien iets te graag![]()
Wie wat wil die moet wat.
woensdag 15 januari 2020 om 09:13
We wonen niet samen, maar we zagen elkaar tot nu toe elke dag zowat. Dat zit er nu eventjes niet in, wat ik volledig snap! Maar er even aan moet wennen.Trien30 schreef: ↑15-01-2020 09:09Wonen jullie samen? In dat geval idd af en toe een kop thee en wat bemoedigende woorden.
Je helpt hem door hem ruimte te geven![]()
Ik vind het ook altijd mega tegenstrijdig. Want ik zou persoonlijk hulp op een hele andere manier willen ontvangen. Daardoor ben je geneigd te gaan doen wat jij graag zou willen krijgen.
Ruimte geven is inderdaad de beste optie.. Ik denk dat ik het gewoon ook even van anderen wou horen, helpt echt enorm
Jouw laatste punt inderdaad!! Ik zou juist alles behalve rust (van hem) willen.. Daar zou het probleem ook grotendeels liggen denk ik .
woensdag 15 januari 2020 om 09:15
Toen ik afstudeerde was ik wekenlang niet aanspreekbaar. Mijn hoofd zat zo vol dat ik nergens anders meer ruimte voor had. Elke vrije minuut ging in schrijven zitten.
Mijn man heeft in die periode het huishouden gedaan, mij van eten en drinken voorzien, en verder zo’n beetje zijn mond gehouden. En dat was precies wat hij op dat moment voor mij kon doen om mij te helpen.
Mijn man heeft in die periode het huishouden gedaan, mij van eten en drinken voorzien, en verder zo’n beetje zijn mond gehouden. En dat was precies wat hij op dat moment voor mij kon doen om mij te helpen.
woensdag 15 januari 2020 om 09:16
Dat is een behoorlijke schop onder de kont (wat ik overgens ook nodig heb).Luci_Morgenster schreef: ↑15-01-2020 09:13Het zou hem helpen als je niet zo irritant onzeker gaat zitten doen. Laat hem met rust.
Ik laat hem ook zeker met rust, en daarom wou ik het kwijt hier..
Onzekerheid is gewoon zwaar klote.
woensdag 15 januari 2020 om 09:17
Als ik bezig ben, is het aller-aller-allerirritantste wat je kunt doen : concentratie verstoren.
Op de tweede plek: Dingen in mijn hoofd plaatsen die niet nu hoeven.
Op de derde plek: vragen stellen die je zelf kunt beantwoorden.
Over twee maanden is tante Petra jarig, heb je dan tijd om daar naar toe te gaan?
Wat wil je eten vanavond?
Gaat het goed? Kan ik helpen? Wil je even hier naar kijken? Het lampje van mijn auto knippert maar het zal wel niks zijn.
Wanneer studeert van Saskia eigenlijk af?
Kopje thee? ('oh, hij is nog niet uit zijn concentratie. Wat voor vraag kan ik stellen waar hij over na moet denken...' ) Wil je een chocoladekoekje of een gewone of heb je net je tanden gepoetst en wanneer was je eigenlijk voor het laatst naar de tandarts? Bingo!
Allemaal hele normale conversatie maar niet voor iemand die probeert zich te concentreren.
Op de tweede plek: Dingen in mijn hoofd plaatsen die niet nu hoeven.
Op de derde plek: vragen stellen die je zelf kunt beantwoorden.
Over twee maanden is tante Petra jarig, heb je dan tijd om daar naar toe te gaan?
Wat wil je eten vanavond?
Gaat het goed? Kan ik helpen? Wil je even hier naar kijken? Het lampje van mijn auto knippert maar het zal wel niks zijn.
Wanneer studeert van Saskia eigenlijk af?
Kopje thee? ('oh, hij is nog niet uit zijn concentratie. Wat voor vraag kan ik stellen waar hij over na moet denken...' ) Wil je een chocoladekoekje of een gewone of heb je net je tanden gepoetst en wanneer was je eigenlijk voor het laatst naar de tandarts? Bingo!
Allemaal hele normale conversatie maar niet voor iemand die probeert zich te concentreren.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
woensdag 15 januari 2020 om 09:18
Dat is echt heel erg lief!Nummer*Zoveel schreef: ↑15-01-2020 09:15Mijn man heeft in die periode het huishouden gedaan, mij van eten en drinken voorzien, en verder zo’n beetje zijn mond gehouden. En dat was precies wat hij op dat moment voor mij kon doen om mij te helpen.