Favoriete parfum?
maandag 6 januari 2020 om 20:28
Yvresse is inderdaad heerlijk. Helaas vindt mijn man hem erg vies dus heb ik destijds mijn fles op marktplaats gezet. Zo jammer! een van mijn favorieten is coco (zwarte doos) van chanel uit 1984.nospe schreef: ↑31-12-2019 16:28Yvresse! Met stip op nr 1, ik had die al toen het nog Champagne heette. Bijna niemand kent het, in mijn omgeving dan. Daarnaast Gucci rush, Kenzo flower en Ysatis, afhankelijk van de gelegenheid. Met kerst nieuw luchtje van zoon geroken; Bal d' Afrique van Byredo. Waanzinnig lekker!
maandag 6 januari 2020 om 20:35
Dat klopt niet. Als er een verstuiver op de fles zit en de fles dus luchtdicht is, gaat een parfum gerust meer dan tien jaar mee, mits je het wel in de doos en op een koele donkere plek bewaart. Ik spreek uit ervaring want ii ben een vintage parfum liefhebber en bezit meerdere heel oude flessen, bijvoorbeeld een obsession van Calvin Klein uit 1986... Ruikt nog precies als nieuw. Ook de houdbaarheid op mijn huid is niet veranderd. Ik had helaas ook een fles Venice van Yves Rocher zonder verstuiver via ebay gekocht, ook een vintage geur, en die was wel "bedorven". Rook je na vijf minuten al niets meer van.Ammiedammie schreef: ↑06-01-2020 08:43Als ze al jaren oud zijn dan is de kans groot dat ze niet meer lekker ruiken. Na twee jaar ruiken ze niet meer zoals ze moeten ruiken.
maandag 6 januari 2020 om 20:55
Angel rook heerlijk op een vriendin van me maar bij mij komt de scherpe patchouli heel erg naar voren en dat vind ik niet lekker, hoewel ik op zich wel van patchouli houd. Geen angel dus voor mij. Anaïs Anaïs doet me altidj denken aan de handwerk juf die we vroeger op school hadden. Paste bij haar maar ik vind het geen lekkere geur. Alles van Nina Ricci associeer ik ook met oude vrouwen. Ik houd erg van oriëntaalse wat zwaardere parfums.
In Amsterdam (of was het Haarlem?) zit een winkel (ze verzenden ook als je contact opneemt) die "Perfumes of the past" heet. Een aanrader als je iets zoekt dat nergens meer te vinden is! Zij hebben het waarschijnlijk!
In Amsterdam (of was het Haarlem?) zit een winkel (ze verzenden ook als je contact opneemt) die "Perfumes of the past" heet. Een aanrader als je iets zoekt dat nergens meer te vinden is! Zij hebben het waarschijnlijk!
maandag 6 januari 2020 om 21:01
Bedankt voor de tip! Lang geleden was ik verslaafd aan Gem (van Cleef & Arpels). Zie ‘m staan op de site van Perfumes of the past.Sylphide75 schreef: ↑06-01-2020 20:55Angel rook heerlijk op een vriendin van me maar bij mij komt de scherpe patchouli heel erg naar voren en dat vind ik niet lekker, hoewel ik op zich wel van patchouli houd. Geen angel dus voor mij. Anaïs Anaïs doet me altidj denken aan de handwerk juf die we vroeger op school hadden. Paste bij haar maar ik vind het geen lekkere geur. Alles van Nina Ricci associeer ik ook met oude vrouwen. Ik houd erg van oriëntaalse wat zwaardere parfums.
Ik ga bellen! Benieuwd of ik t nog net zo lekker vind..
maandag 6 januari 2020 om 21:59
Sylphide75 schreef: ↑06-01-2020 20:55Angel rook heerlijk op een vriendin van me maar bij mij komt de scherpe patchouli heel erg naar voren en dat vind ik niet lekker, hoewel ik op zich wel van patchouli houd. Geen angel dus voor mij. Anaïs Anaïs doet me altidj denken aan de handwerk juf die we vroeger op school hadden. Paste bij haar maar ik vind het geen lekkere geur. Alles van Nina Ricci associeer ik ook met oude vrouwen. Ik houd erg van oriëntaalse wat zwaardere parfums.
Dat roze flesje toch niet van Nina Ricci?
Ik vind dat juist een heel lekker zoet geurtje, eerder voor jongeren.
donderdag 9 januari 2020 om 16:53
Jaaa, leuk hè? Ik vond het ook een ontdekking en heb drie flessen van mijn oude favoriet gekocht enkele jaren geleden. Dat waren oude maar nog niet gebruikte testers. Ik doe ontzettend lang met mijn geuren en gelukkig maar want goedkoop waren ze niet.MockTurtle schreef: ↑06-01-2020 22:04Dat Perfumes of the Past, wat geweldig is dat! Ben even aan het neuzen en zie allemaal geurtjes die ik vroeger heb gedragen, maar waarvan ik niet eens wist dat ze niet meer bestonden.
Heeeeeel lang geleden verkocht de V&D een parfum dat Trance heette. Merk weet ik niet meer maar die was zo lekker! Net als Soir van Ellen Betrix. Ik was toen een tiener met weinig geld en kocht dan die geurtjes. Maar ze waren echt lekker. Kreeg er veel complimenten over. Er bestond ook een serie van drie van Max Factor en een ervan heette Charade; die was lekker en heb ik mooie herinneringen aan
vrijdag 10 januari 2020 om 13:32
Vroeger vond ik ook de geur Climat van Lancome erg lekker ruiken.
En bij toeval kwam ik die geur twee jaar terug nogeens tegen. Maar het was echt niet meer die geur van toen. Rook ook anders,zowel op het kaartje als op de huid.
Je hebt tegenwoordig ook van die tap parfums wat ook een bepaalde geur van een merk moet nabootsen. Maar dat zijn van die geurtjes waarvan je na een half uur al niks meer ruikt.
En bij toeval kwam ik die geur twee jaar terug nogeens tegen. Maar het was echt niet meer die geur van toen. Rook ook anders,zowel op het kaartje als op de huid.
Je hebt tegenwoordig ook van die tap parfums wat ook een bepaalde geur van een merk moet nabootsen. Maar dat zijn van die geurtjes waarvan je na een half uur al niks meer ruikt.
zaterdag 11 januari 2020 om 22:28
Haha, wat betreft geuren van vroeger; mijn man vindt die parfum genaamd Maroussia (van 100 jaar geleden) nog steeds zo lekker ruiken. Blehhh.
Persoonlijk vind ik Black Opium van Yves Saint Laurent en Alien van Thierry Mugler heerlijk! Deze gebruik ik dan meer voor stap avondjes.
Gucci met Bamboo voor overdag gebruik
Persoonlijk vind ik Black Opium van Yves Saint Laurent en Alien van Thierry Mugler heerlijk! Deze gebruik ik dan meer voor stap avondjes.
donderdag 16 januari 2020 om 16:37
Op jouw aanraden ben ik lid geworden van Parfumado. Vandaag mijn eerste geur binnen gekregen: Baiser Fou! Heerlijk! Knap ingeschat!nospe schreef: ↑31-12-2019 19:36Haha! Afgaande op de geuren die jij lekker vind; Casmir van Chopard, en van Angel van Mugler
Daisy van Marc Jacobs
hou je van bloemig kruidig en orientaals. Dan zou ik als ik jou was eens aan Yvresse en Baiser Fou ruiken en heeeel ver van Byredo vandaan blijven.![]()
Is parfumado niks voor je? Heeft mij al veel miskopen en nieuwe favorieten opgeleverd. Best duur in verhouding maar dan kun je een geur wel langer uit proberen dan met een monstertje van een parfumerie. En nu ga ik echt tutten voor het oud en nieuw feestje. En mezelf nevelen in de heerlijke geur van Byredo die zoon in de badkamer heeft laten staan.![]()
donderdag 16 januari 2020 om 16:44
Ik heb laatst Ange ou demon van Givenchy gekocht. Op de gok, nooit geroken, maar de beschrijving, uitstraling en reviews spraken me aan. Hij ruikt totaal niet zoals ik in mijn hoofd bedacht had. Hij heeft in de verte iets weg van Maroussia. En hoewel ik Maroussia niet lekker vind, weet ik nog niet helemaal wat ik van Ange ou demon vind. Lekker en ook weer niet.WholeLottaLove schreef: ↑11-01-2020 22:28Haha, wat betreft geuren van vroeger; mijn man vindt die parfum genaamd Maroussia (van 100 jaar geleden) nog steeds zo lekker ruiken. Blehhh.
Ik geef het gewoon eens geregeld een kans, soms moet een geur je even vertrouwd raken.
Mijn smaak is sowieso qua geur geen peil op te trekken. En ook veranderlijk, dus ik wil het nog zeker geen miskoop noemen.
Black opium vind ik ook heerlijk. Helaas blijven de opium varianten geen van allen lang ruiken bij mij.
donderdag 16 januari 2020 om 16:58
De winkel zit tegenwoordig in Haarlem. Erg leuk om te snuffelen!MockTurtle schreef: ↑06-01-2020 22:04Dat Perfumes of the Past, wat geweldig is dat! Ben even aan het neuzen en zie allemaal geurtjes die ik vroeger heb gedragen, maar waarvan ik niet eens wist dat ze niet meer bestonden.
donderdag 16 januari 2020 om 19:06
MockTurtle schreef: ↑10-01-2020 10:49Ja, echt heel leuk. Ik weet alleen niet of ik die geuren van toen nu nog zo lekker vind. En of ze op mijn ietwat ouder geworden huid ook nog lekker ruiken....
Is bij mij idd zo. Geurtjes die pak 'm beet 20 jaar geleden nog heerlijk roken, ruiken nu verzuurd, het matched niet meer.
wij slapen nooit.
donderdag 23 januari 2020 om 17:22