Kopen jullie sieraden voor jullie kinderen?
vrijdag 17 januari 2020 om 23:23
Door een ander topic moest ik hier ineens aan denken. Ik heb een aantal sieraden die ik als baby of kleuter of kind al gekregen heb en nu ik een dochter heb lijkt het me leuk om te beginnen met haar sieraden te geven. Het valt me alleen op dat er best weinig sieraden voor kinderen te koop zijn, in ieder geval bij de gewone juwelier bij mij in het dorp, maar ook online moet je best lang zoeken.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: kopen jullie sieraden voor jullie kinderen? En zo ja, wat dan?
Ik trap af: nu mijn dochter bijna naar school gaat lijkt het me leuk om voor haar verjaardag haar eerste gouden armbandje te kopen en vanaf nu bij elke grote mijlpaal weer iets te geven. Ze heeft geen gaatjes en als het aan mij ligt krijgt ze die ook nooit, dus ik ben qua sieraden beperkt tot ringen, armbanden, kettinkjes. Ik heb nog niks specifieks op het oog, dus ik hou me aanbevolen voor goede tips voor mooie kindersieraden.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: kopen jullie sieraden voor jullie kinderen? En zo ja, wat dan?
Ik trap af: nu mijn dochter bijna naar school gaat lijkt het me leuk om voor haar verjaardag haar eerste gouden armbandje te kopen en vanaf nu bij elke grote mijlpaal weer iets te geven. Ze heeft geen gaatjes en als het aan mij ligt krijgt ze die ook nooit, dus ik ben qua sieraden beperkt tot ringen, armbanden, kettinkjes. Ik heb nog niks specifieks op het oog, dus ik hou me aanbevolen voor goede tips voor mooie kindersieraden.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 18 januari 2020 om 12:31
Dat was bij ons ook de reden. Ik ben intussen zelf ik enorm trots op mijn ‘pure’ lichaam, hoewel door kleine littekens ook weer niet niet helemaal ongeschonden en gaaf natuurlijk.FoxtrotAlpha schreef: ↑18-01-2020 12:25Wat fijn om dit te lezen. Ik ben eind 20 en was letterlijk de enige uit mn klas van de meisjes die geen gaatjes mocht.
Nu ben ik blij dat mijn moeder dat verboden heeft. Inmiddels krijgen die klasgenoten kinderen en in die omgeving is het normaal om je baby al oorbellen aan te doen.
Het argument bij ons thuis was trouwens niet pijn (ik was redelijk tomboyish en kende geen pijn...), maar dat mijn moeder zei: ik wil jullie “gaaf” op je 18e kunnen afleveren aan de wereld. Dus zonder gaatjes of tattoeages.
zaterdag 18 januari 2020 om 12:33
Ik merk met mijn oudste dat het behoorlijk uitmaakt of je als moeder zelf oorbellen hebt of dat je kind dat veel in de omgeving ziet. Ik heb dus sowieso geen gaatjes en eigenlijk weet ik ook maar van 1 vriendin dat ze wel af en toe (mooie) oorbellen draagt en dat ook leuk vindt. Mijn andere vriendinnen geven er volgens mij niet zo om, want ik zou niet weten of en welke oorbellen ze dragen, het is mij nooit opgevallen in ieder geval. Nu let ik sowieso nooit op oorbellen en heb er verder ook eigenlijk nooit een mening over, want zoals gezegd, geen gaatjes dus oorbellen zitten helemaal niet in mijn belevingswereld, maar ik merk dat ik dat dus kennelijk overdraag doordat ik ze niet draag. Want mijn oudste vindt oorbellen bij meisjes dus echt heel lelijk.Gatinmijnsok schreef: ↑18-01-2020 12:15Als ze 16 zijn, regelen ze dat zelf als ze daar zin in hebben.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 18 januari 2020 om 12:34
Haha ja, dit herken ik. Die trots. Maar het is ook niet zo dat ik mensen met oorbellen veroordeel dat ze niet puur zouden zijn. Ik vind alleen niet dat je het je jonge kind aan kan doen. En je kan je afvragen of je als kind van 5 een goede keuze kan maken. De ene dag willen ze dit, de andere dat. Ze overzien de consequenties natuurlijk nog lang niet.
Overigens krijg ik nu vaak leuke reacties van leeftijdgenoten, over dat ze het leuk vinden.
Tot zo ver mijn bijdrage, ik heb verder geen kinderen, dus zal stoppen met de topicvervuiling.

zaterdag 18 januari 2020 om 12:37
De oudste is toch een jongen? Dat gaat lastig worden in de toekomst de meeste meisjes hebben gewoon oorbellen in.fashionvictim schreef: ↑18-01-2020 12:33Ik merk met mijn oudste dat het behoorlijk uitmaakt of je als moeder zelf oorbellen hebt of dat je kind dat veel in de omgeving ziet. Ik heb dus sowieso geen gaatjes en eigenlijk weet ik ook maar van 1 vriendin dat ze wel af en toe (mooie) oorbellen draagt en dat ook leuk vindt. Mijn andere vriendinnen geven er volgens mij niet zo om, want ik zou niet weten of en welke oorbellen ze dragen, het is mij nooit opgevallen in ieder geval. Nu let ik sowieso nooit op oorbellen en heb er verder ook eigenlijk nooit een mening over, want zoals gezegd, geen gaatjes dus oorbellen zitten helemaal niet in mijn belevingswereld, maar ik merk dat ik dat dus kennelijk overdraag doordat ik ze niet draag. Want mijn oudste vindt oorbellen bij meisjes dus echt heel lelijk.
waarom blijf ik mij toch elke keer verbazen dat gaatjes prikken ook al willen kinderen/tieners het zo graag dat dat mishandeling is?
Het is geen mishandeling.
zaterdag 18 januari 2020 om 12:38
Ik heb ooit als kind wel gaatjes gehad maar ben allergisch voor niet-edelmetalen dus dat was een kort en zinloos experiment. Ik heb verder zelf ook geen uitgesproken mening over gaatjes, anders dan dat ik het er meestal raar uit vind zien omdat ik het dus niet gewend ben. Ik vind het vaak zo druk en rommelig ogen naast iemands gezicht.FoxtrotAlpha schreef: ↑18-01-2020 12:25Wat fijn om dit te lezen. Ik ben eind 20 en was letterlijk de enige uit mn klas van de meisjes die geen gaatjes mocht.
Nu ben ik blij dat mijn moeder dat verboden heeft. Inmiddels krijgen die klasgenoten kinderen en in die omgeving is het normaal om je baby al oorbellen aan te doen.
Het argument bij ons thuis was trouwens niet pijn (ik was redelijk tomboyish en kende geen pijn...), maar dat mijn moeder zei: ik wil jullie “gaaf” op je 18e kunnen afleveren aan de wereld. Dus zonder gaatjes of tattoeages.
Bij mijn kinderen wil ik het niet omdat ik dezelfde mening als je moeder heb. Ik vind het zonde van hun mooie lijfjes en gezichtjes.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 18 januari 2020 om 12:39
Ik vind het geen mishandeling hoor. Dat was Luci-Morgenster, die vond het nodig om elke ouder die een kind gaatjes geeft voor mishandelaar uit te maken. Ik vind dat mensen dat lekker zelf moeten weten, als ze dat leuk en mooi vinden moeten ze het lekker doen. Ik vind het niet leuk en mooi en ik doe het dus niet.*2020* schreef: ↑18-01-2020 12:37De oudste is toch een jongen? Dat gaat lastig worden in de toekomst de meeste meisjes hebben gewoon oorbellen in.
waarom blijf ik mij toch elke keer verbazen dat gaatjes prikken ook al willen kinderen/tieners het zo graag dat dat mishandeling is?
Het is geen mishandeling.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 18 januari 2020 om 12:39
En straks komt er allemaal make up op de gezichtjes..fashionvictim schreef: ↑18-01-2020 12:38Ik heb ooit als kind wel gaatjes gehad maar ben allergisch voor niet-edelmetalen dus dat was een kort en zinloos experiment. Ik heb verder zelf ook geen uitgesproken mening over gaatjes, anders dan dat ik het er meestal raar uit vind zien omdat ik het dus niet gewend ben. Ik vind het vaak zo druk en rommelig ogen naast iemands gezicht.
Bij mijn kinderen wil ik het niet omdat ik dezelfde mening als je moeder heb. Ik vind het zonde van hun mooie lijfjes en gezichtjes.
zaterdag 18 januari 2020 om 12:43
Dat weet ik niet, of dat echt zo is. Mijn moeder had geen gaatjes in haar oren. Ik wilde dat heel graag.fashionvictim schreef: ↑18-01-2020 12:33Ik merk met mijn oudste dat het behoorlijk uitmaakt of je als moeder zelf oorbellen hebt of dat je kind dat veel in de omgeving ziet. Ik heb dus sowieso geen gaatjes en eigenlijk weet ik ook maar van 1 vriendin dat ze wel af en toe (mooie) oorbellen draagt en dat ook leuk vindt. Mijn andere vriendinnen geven er volgens mij niet zo om, want ik zou niet weten of en welke oorbellen ze dragen, het is mij nooit opgevallen in ieder geval. Nu let ik sowieso nooit op oorbellen en heb er verder ook eigenlijk nooit een mening over, want zoals gezegd, geen gaatjes dus oorbellen zitten helemaal niet in mijn belevingswereld, maar ik merk dat ik dat dus kennelijk overdraag doordat ik ze niet draag. Want mijn oudste vindt oorbellen bij meisjes dus echt heel lelijk.

zaterdag 18 januari 2020 om 12:44
Ik draag altijd oorbellen en vrijwel alle meisjes hier (Zuid-Europa) krijgen gaatjes als baby, dus dragen allemaal oorbellen. Mijn dochter niet want ik vind dat ze daar zelf over moet beslissen en ze wil niet, ook al dragen al haar vriendinnen wel oorbellen. Helemaal prima. Al zou ik met veel plezier leuke oorbellen voor haar kopen.fashionvictim schreef: ↑18-01-2020 12:33Ik merk met mijn oudste dat het behoorlijk uitmaakt of je als moeder zelf oorbellen hebt of dat je kind dat veel in de omgeving ziet. Ik heb dus sowieso geen gaatjes en eigenlijk weet ik ook maar van 1 vriendin dat ze wel af en toe (mooie) oorbellen draagt en dat ook leuk vindt. Mijn andere vriendinnen geven er volgens mij niet zo om, want ik zou niet weten of en welke oorbellen ze dragen, het is mij nooit opgevallen in ieder geval. Nu let ik sowieso nooit op oorbellen en heb er verder ook eigenlijk nooit een mening over, want zoals gezegd, geen gaatjes dus oorbellen zitten helemaal niet in mijn belevingswereld, maar ik merk dat ik dat dus kennelijk overdraag doordat ik ze niet draag. Want mijn oudste vindt oorbellen bij meisjes dus echt heel lelijk.
zaterdag 18 januari 2020 om 12:45
Dat zien we dan wel weer. Ik draag zelf ook weinig make-up omdat ik ook dat een beetje zonde vind en vaak niet zo mooi. Het zou dus zo maar kunnen dat mijn dochter dat voorbeeld van me overneemt. Ik heb als puber ook maar weinig make-up gedragen, eigenlijk. Had het ook niet echt nodig, dat scheelt wellicht.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 18 januari 2020 om 12:49
Ach, mij maakt het ook niet uit hoor, het zou best kunnen dat mijn dochter dat later fantastisch gaat vinden. Dan heeft ze vooralsnog dikke pech want ik vind het niet mooi en zo lang ik die invloed nog heb blijft het antwoord dus nee, maar ik zou het ook weer geen drama vinden als ze ooit met stiekem geprikte gaatjes thuis komt, hoor. Dat hoort ook een beetje bij puber zijn, om je af te zetten tegen je moeder en stiekem gaatjes te zetten, stiekem te roken of stiekem te spijbelen ofzo. Wat mij betreft geen ramp.Gatinmijnsok schreef: ↑18-01-2020 12:43Dat weet ik niet, of dat echt zo is. Mijn moeder had geen gaatjes in haar oren. Ik wilde dat heel graag.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 18 januari 2020 om 12:51
Hier in Japan is het verboden op de meeste scholen om gaatjes te hebben en worden de meeste kinderen ook echt daar op nagekeken. Bij sommige privé scholen weigeren ze ook echt leerlingen die gaatjes hebben of hun haar hebben geverfd.
Mijn kinderen hebben dus geen gaatjes. oudste (18) wil ze ook niet en jongste (15) wil ze wel heel graag en dat zal dus pas gebeuren als we weer in Nederland wonen. Ben er achteraf wel blij mee want je kunt daar veel beter een keuze in maken als je wat ouder bent.
Mijn kinderen hebben dus geen gaatjes. oudste (18) wil ze ook niet en jongste (15) wil ze wel heel graag en dat zal dus pas gebeuren als we weer in Nederland wonen. Ben er achteraf wel blij mee want je kunt daar veel beter een keuze in maken als je wat ouder bent.
zaterdag 18 januari 2020 om 12:53
Oh, echt? Wat bijzonder! Wat is daar de reden van dat ze daar in Japan zo streng op zijn?Beleza schreef: ↑18-01-2020 12:51Hier in Japan is het verboden op de meeste scholen om gaatjes te hebben en worden de meeste kinderen ook echt daar op nagekeken. Bij sommige privé scholen weigeren ze ook echt leerlingen die gaatjes hebben of hun haar hebben geverfd.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 18 januari 2020 om 12:58
fashionvictim schreef: ↑18-01-2020 12:53Oh, echt? Wat bijzonder! Wat is daar de reden van dat ze daar in Japan zo streng op zijn?
Iedereen moet er zo'n beetje hetzelfde uitzien in uniform. Sommige scholen hebben ook strenge regels wat haardracht betreft. Mijn dochter mag bv haar haar niet los dragen als langer is dan over je schouders. Rok moet tot net over de knie, geen geverfd of gepermanent haar, geen sieraden, geen make up en niet hand in hand met je vriendje lopen op school

Ach ja en nog veel meer van dat soort regels, mijn dochters zijn wat dat betreft blij dat we binnenkort naar Nederland verhuizen

zaterdag 18 januari 2020 om 13:02
Bij gelegenheden koop ik wel sieraden. Zo heb ik mijn kinderen bij hun doop, eerste communie en vormsel een sieraad gegeven ter herinnering. Met hun eerste verjaardag heb ik ze een armband gegeven (ook mijn zoons). Voor hun vormsel heb ik de oudste 2 een horloge gegeven.
Daarnaast hebben ze natuurlijk allemaal kralenarmbandjes en dergelijke gekregen door de jaren heen, geen dingen die lang meegaan maar een tijdje leuk zijn.
Mijn oudste dochter heeft oorbellen (en ook al vanaf heel jong) dus voor kocht ik ook regelmatig oorbelletjes, ook vaak goedkopere die ze gewoon dagelijks in kon doen en waarvan het niet erg is als ze kwijtraken. Zeker als ze kleiner zijn is dat handiger. De wat meer kostbare en sentimentele sieraden doen we alleen met speciale gelegenheden totdat ze oud genoeg zijn om er goed op te passen.
Zelf heb ik een armband en een ketting van mijn oma gekregen en een sieraden set van mijn moeder (oorbellen en ketting) en die draag ik regelmatig. De armband draag ik ook veel in het dagelijks leven. De kettingen zijn meer voor echt op net dus die draag ik bij speciale gelegenheden.
Daarnaast hebben ze natuurlijk allemaal kralenarmbandjes en dergelijke gekregen door de jaren heen, geen dingen die lang meegaan maar een tijdje leuk zijn.
Mijn oudste dochter heeft oorbellen (en ook al vanaf heel jong) dus voor kocht ik ook regelmatig oorbelletjes, ook vaak goedkopere die ze gewoon dagelijks in kon doen en waarvan het niet erg is als ze kwijtraken. Zeker als ze kleiner zijn is dat handiger. De wat meer kostbare en sentimentele sieraden doen we alleen met speciale gelegenheden totdat ze oud genoeg zijn om er goed op te passen.
Zelf heb ik een armband en een ketting van mijn oma gekregen en een sieraden set van mijn moeder (oorbellen en ketting) en die draag ik regelmatig. De armband draag ik ook veel in het dagelijks leven. De kettingen zijn meer voor echt op net dus die draag ik bij speciale gelegenheden.
zaterdag 18 januari 2020 om 13:04
Het klinkt als allemaal kleine stewardessjes in de dop. Ik kan me voorstellen dat pubermeiden blij zijn dat ze dat in Nederland achter zich kunnen laten. Jij hebt daar best wel lang gewoond toch? Heb je er zin in om terug te gaan naar Nederland?Beleza schreef: ↑18-01-2020 12:58Iedereen moet er zo'n beetje hetzelfde uitzien in uniform. Sommige scholen hebben ook strenge regels wat haardracht betreft. Mijn dochter mag bv haar haar niet los dragen als langer is dan over je schouders. Rok moet tot net over de knie, geen geverfd of gepermanent haar, geen sieraden, geen make up en niet hand in hand met je vriendje lopen op school![]()
Ach ja en nog veel meer van dat soort regels, mijn dochters zijn wat dat betreft blij dat we binnenkort naar Nederland verhuizen![]()
Am Yisrael Chai!
zaterdag 18 januari 2020 om 13:13
fashionvictim schreef: ↑18-01-2020 12:03Ja, voor mij ook. Ik vind het ook echt leuk om al jullie liefdevolle verhalen en herinneringen te lezen. Jammer eigenlijk dat dat zo "uit" lijkt te zijn geraakt, want ik vind het tegelijk ook wel geruststellend om te lezen dat jullie dus ook allemaal moeite hebben met dingen als ringetjes en een ouderwets bedelarmbandje te vinden. Dat ligt dus duidelijk niet aan mij.
Ik had dit soort ringetjes vroeger. Ik zie nu veel met zirkonia en dat vind ik persoonlijk erg lelijk.

Honey, you should see me in a crown

zaterdag 18 januari 2020 om 13:34
Ik ben dol op sieraden en heb een hele berg van mijn oma geërfd. Niets is omgesmolten, maar sommige dingen vind ik niet mooi. Haar oude dagelijkse sieraden zijn nog goed draagbaar en ik heb elke dag wel iets van haar in of om.
Mijn dochter is nu tien en is net zo dol op oorbellen, ringen en kettingen als haar moeder.
Ook zij draagt mijn oma's spullen en heeft as we speak mijn oma's gouden oorknopjes in. Prachtig! Met schooldagen draagt ze haar gewone oorbellen en mag ze geen antieke sieraden in of om. Ik ben als de dood dat het kwijt raakt en kettingen zijn onhandig als basisschoolkind.
Kindersieraden zijn lastig te vinden. Helaas. Bij haar geboorte kreeg ze van mijn vader een gouden armbandje met naamplaatje. Ze draagt hem nog steeds.
Verder koop ik voor haar af en toe bij Luigi Lucardi iets. Het is niet fantastisch, maar ik kan daar voor een redelijke prijs veertien karaat goud voor haar kopen.
Of je van oorbellen houdt of niet is gewoon een mening. Om het maar gelijk als kindermishandeling te benoemen is een brug te ver. Ik kan heel veel zaken opnoemen die ik mishandeling vind, maar oorbellen horen daar niet bij.
Mijn dochter is nu tien en is net zo dol op oorbellen, ringen en kettingen als haar moeder.

Kindersieraden zijn lastig te vinden. Helaas. Bij haar geboorte kreeg ze van mijn vader een gouden armbandje met naamplaatje. Ze draagt hem nog steeds.

Of je van oorbellen houdt of niet is gewoon een mening. Om het maar gelijk als kindermishandeling te benoemen is een brug te ver. Ik kan heel veel zaken opnoemen die ik mishandeling vind, maar oorbellen horen daar niet bij.
zaterdag 18 januari 2020 om 13:45
zaterdag 18 januari 2020 om 13:47
Soms wel, maar dan vind ik meestal het kind sowieso ordinair ogen, dat zit dan niet in de oorbellen op zich. Meestal vind ik het gewoon niet zo mooi en zonde van zo'n schattig kinderkoppie.Turtlerain schreef: ↑18-01-2020 13:45Wat grappig om te lezen. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat oorbellen/gaatjes bij kinderen voor sommige mensen not done waren. Iemand trok de vergelijking met tatoeages; vinden jullie oorbellen (bij kinderen) misschien ordinair staan? Gewoon een vraag uit nieuwgierigheid.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 18 januari 2020 om 13:51
Ik heb hem helaas niet meer, maar ik was als kind helemaal dol op mijn lieveheersbeestjes ring. zoals deze:

verder heb ik van mijn moeder een aantal sieraden gekregen waarin persoonlijke eigendommen zijn verwerkt van mijn oma's en overgrootoma's. Oud zilveren slotjes van het bijbeltje wat mijn oma altijd las en daar aan vast zwarte gitten en rode koralen die ze droeg bij haar klederdracht (mijn oma was nog 1 van de laatste vrouwen in haar dorp die altijd klederdracht droeg). Mijn moeder heeft dat speciaal laten maken dus dat bewaar ik heel goed, heeft voor mij veel emotionele waarde.

verder heb ik van mijn moeder een aantal sieraden gekregen waarin persoonlijke eigendommen zijn verwerkt van mijn oma's en overgrootoma's. Oud zilveren slotjes van het bijbeltje wat mijn oma altijd las en daar aan vast zwarte gitten en rode koralen die ze droeg bij haar klederdracht (mijn oma was nog 1 van de laatste vrouwen in haar dorp die altijd klederdracht droeg). Mijn moeder heeft dat speciaal laten maken dus dat bewaar ik heel goed, heeft voor mij veel emotionele waarde.
Stressed is just desserts spelled backwards

zaterdag 18 januari 2020 om 13:51
fashionvictim schreef: ↑18-01-2020 12:33Ik merk met mijn oudste dat het behoorlijk uitmaakt of je als moeder zelf oorbellen hebt of dat je kind dat veel in de omgeving ziet. Ik heb dus sowieso geen gaatjes en eigenlijk weet ik ook maar van 1 vriendin dat ze wel af en toe (mooie) oorbellen draagt en dat ook leuk vindt. Mijn andere vriendinnen geven er volgens mij niet zo om, want ik zou niet weten of en welke oorbellen ze dragen, het is mij nooit opgevallen in ieder geval. Nu let ik sowieso nooit op oorbellen en heb er verder ook eigenlijk nooit een mening over, want zoals gezegd, geen gaatjes dus oorbellen zitten helemaal niet in mijn belevingswereld, maar ik merk dat ik dat dus kennelijk overdraag doordat ik ze niet draag. Want mijn oudste vindt oorbellen bij meisjes dus echt heel lelijk.
Ik heb geen oorbelgaatjes die nog echt open zijn. Draag al 15 jaar helemaal geen oorbellen, dus langer dat zij bestaan.
Van mij zullen ze dat zeker niet zien. Dus die stelling gaat hier ook niet op.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 18-01-2020 13:53
4.74% gewijzigd

zaterdag 18 januari 2020 om 13:52
Ik vind het belachelijk als je baby en kleine kinderen oorbellen gaat geven. Misschien is mishandeling een verkeerd woord, maar weet even geen ander woord voor wat ik daar van vind.
Vanaf 8-9-10 kan de wens ontstaan en als je uitlegt dat pijn doet en dat het echt gaten zijn vind ik het geen 'mishandeling' meer.
Ik heb geen oorbellen in en van mij zullen ze die wens niet krijgen. Ik heb sowieso niets met sierraden. Mijn oudste had gaatjes met 8-9 jaar en nu 4 jaar later draagt ze nooit meer oorbellen, ze droeg altijd alleen al knopjes. Maar zelfs die vind ze onhandig, ze zwom veel.
Oorbellen/knopjes van zilver verkleuren en ze bleven in handdoeken hangen enz.
Jongste maalt er niet om. En ik ga niet promoten.
Maar ze malen ook niet om ringen en armbanden en kettingen, tenminste die ze echt zouden dragen. Die ketting met grote kralen die ze zelf hebben gemaakt of de vriendschapbandjes die de oudste met haar vriendinnen maakt na school uitgezonderd.
Misschien beinvloed ik ze nu wel met mijn desinteresse mbt sierraden.
Vanaf 8-9-10 kan de wens ontstaan en als je uitlegt dat pijn doet en dat het echt gaten zijn vind ik het geen 'mishandeling' meer.
Ik heb geen oorbellen in en van mij zullen ze die wens niet krijgen. Ik heb sowieso niets met sierraden. Mijn oudste had gaatjes met 8-9 jaar en nu 4 jaar later draagt ze nooit meer oorbellen, ze droeg altijd alleen al knopjes. Maar zelfs die vind ze onhandig, ze zwom veel.
Oorbellen/knopjes van zilver verkleuren en ze bleven in handdoeken hangen enz.
Jongste maalt er niet om. En ik ga niet promoten.

Maar ze malen ook niet om ringen en armbanden en kettingen, tenminste die ze echt zouden dragen. Die ketting met grote kralen die ze zelf hebben gemaakt of de vriendschapbandjes die de oudste met haar vriendinnen maakt na school uitgezonderd.
Misschien beinvloed ik ze nu wel met mijn desinteresse mbt sierraden.

anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 18-01-2020 14:08
86.65% gewijzigd
zaterdag 18 januari 2020 om 13:53
Grote oorbellen vind ik bij kinderen ook niet mooi. Maar van die kleine lievige knopjes in de vorm van een lieveheersbeestje, vind ik juist schattig.fashionvictim schreef: ↑18-01-2020 13:47Soms wel, maar dan vind ik meestal het kind sowieso ordinair ogen, dat zit dan niet in de oorbellen op zich. Meestal vind ik het gewoon niet zo mooi en zonde van zo'n schattig kinderkoppie.