Kopen jullie sieraden voor jullie kinderen?
vrijdag 17 januari 2020 om 23:23
Door een ander topic moest ik hier ineens aan denken. Ik heb een aantal sieraden die ik als baby of kleuter of kind al gekregen heb en nu ik een dochter heb lijkt het me leuk om te beginnen met haar sieraden te geven. Het valt me alleen op dat er best weinig sieraden voor kinderen te koop zijn, in ieder geval bij de gewone juwelier bij mij in het dorp, maar ook online moet je best lang zoeken.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: kopen jullie sieraden voor jullie kinderen? En zo ja, wat dan?
Ik trap af: nu mijn dochter bijna naar school gaat lijkt het me leuk om voor haar verjaardag haar eerste gouden armbandje te kopen en vanaf nu bij elke grote mijlpaal weer iets te geven. Ze heeft geen gaatjes en als het aan mij ligt krijgt ze die ook nooit, dus ik ben qua sieraden beperkt tot ringen, armbanden, kettinkjes. Ik heb nog niks specifieks op het oog, dus ik hou me aanbevolen voor goede tips voor mooie kindersieraden.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: kopen jullie sieraden voor jullie kinderen? En zo ja, wat dan?
Ik trap af: nu mijn dochter bijna naar school gaat lijkt het me leuk om voor haar verjaardag haar eerste gouden armbandje te kopen en vanaf nu bij elke grote mijlpaal weer iets te geven. Ze heeft geen gaatjes en als het aan mij ligt krijgt ze die ook nooit, dus ik ben qua sieraden beperkt tot ringen, armbanden, kettinkjes. Ik heb nog niks specifieks op het oog, dus ik hou me aanbevolen voor goede tips voor mooie kindersieraden.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 18 januari 2020 om 18:08
Ik denk nou gelijk aan van de kamp-baby's, die al met een half jaar oud gaatjes in de oren hebben met gouden oorhangertjes erin, en gouden armbandjes en kettingen... En die dan op hun eerste verjaardag volledig opgetuigd, met een kanten bloesje aan en ál het goud op en aan hun lijf, te pronk zitten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zaterdag 18 januari 2020 om 18:09
Ja, leuk cadeau om te vieren dat je de rest van je vruchtbare leven met maandverband en pil/hormonen/ mag klooien. En dat is dan nog de meest positieve kijk ernaar.
zaterdag 18 januari 2020 om 18:18
Ik kreeg een reep chocola en een boek wat al een tijd op mijn verlanglijst stond (en ik nog steeds heb)Luci_Morgenster schreef: ↑18-01-2020 18:09Ja, leuk cadeau om te vieren dat je de rest van je vruchtbare leven met maandverband en pil/hormonen/ mag klooien. En dat is dan nog de meest positieve kijk ernaar.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
zaterdag 18 januari 2020 om 18:19
Ja echt!

zaterdag 18 januari 2020 om 18:26
Eurus schreef: ↑18-01-2020 18:06Ik vind de figuurtjes die eraan hangen ook niks. Dit doet mij wat meer denken aan het soort armbandje dat ik zelf vroeger had:
https://webwinkeljuwelier.nl/products/B ... fullSite=1
Zoiets had ik en dochter ook.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

zaterdag 18 januari 2020 om 19:10
Ik zie bij Lucardi gewoon kinderringetjes. Het soort ie ik passend vind om aan kinderen te geven, dit werk:

Veel meer dan dat (en duurder ook niet) wil je toch niet aan kinderen geven?
Overigens heb ik als student wel eens zo'n pandora armband gekregen van moeder. Lief bedoeld, maar die ellendige zware klont zilver (want uiteraard kreeg ik er later nog een berg bedels bij, het houdt niet op, niet vanzelf
) ligt in een la zwart te worden, spuuglelijk en veel te zwaar.

Veel meer dan dat (en duurder ook niet) wil je toch niet aan kinderen geven?
Overigens heb ik als student wel eens zo'n pandora armband gekregen van moeder. Lief bedoeld, maar die ellendige zware klont zilver (want uiteraard kreeg ik er later nog een berg bedels bij, het houdt niet op, niet vanzelf

zaterdag 18 januari 2020 om 19:22
[quote=RegretteRien post_id=30867307 time=1579371045 user_id=266815]
Ik zie bij Lucardi gewoon kinderringetjes. Het soort ie ik passend vind om aan kinderen te geven, dit werk:
Dit vind ik dus wel mooi bij een kind. Mijn dochter gaf ik toen ze klein was ook zulk soort sieraden. Sorry maar ik vind de sieraden van de site van FV echt lelijk en ordinair. Zoals iemand anders al schreef vind ik het ook lijken op goedkoop spul van de kermis en geschikt voor tokkies maar ik schrok me rot van de prijzen. Nu vind ik geel goud sowieso al ordinair maar dan toch zeker ordinair voor een kind.
Dit vind ik dus wel mooi bij een kind. Mijn dochter gaf ik toen ze klein was ook zulk soort sieraden. Sorry maar ik vind de sieraden van de site van FV echt lelijk en ordinair. Zoals iemand anders al schreef vind ik het ook lijken op goedkoop spul van de kermis en geschikt voor tokkies maar ik schrok me rot van de prijzen. Nu vind ik geel goud sowieso al ordinair maar dan toch zeker ordinair voor een kind.

zaterdag 18 januari 2020 om 19:53
Haha mijn moeder zei: ja, dat zat eraan te komen. In het kastje rechts liggen tampons en maandverband, weet je hoe het werkt?AeonOfWinter schreef: ↑18-01-2020 18:18Ik kreeg een reep chocola en een boek wat al een tijd op mijn verlanglijst stond (en ik nog steeds heb)![]()
Jaaaahaa mam.
En dat was het.

zaterdag 18 januari 2020 om 19:56
Dit ringetje heeft mijn dochter.
En zelf had ik een zilveren bedelarmbandje zoals die hierboven. Ik kreeg bij bijzondere gelegenheden een bedeltje erbij.
zaterdag 18 januari 2020 om 20:40
Mag ik vragen waarom je er blij mee bent dat je moeder het heeft verboden? Ik mocht ze wel, geef er inmiddels helemaal niets meer om en draag dus nooit meer oorbellen. Maar wat is het ergste dat kon gebeuren? Dat je er als tiener plezier van had en nu niet meer? Het is niet dat ik getekend ben voor het leven. Dus ik vraag me af wat dan de reden is dat je nú blij bent dat je ze tóen niet mochtFoxtrotAlpha schreef: ↑18-01-2020 12:25Wat fijn om dit te lezen. Ik ben eind 20 en was letterlijk de enige uit mn klas van de meisjes die geen gaatjes mocht.
Nu ben ik blij dat mijn moeder dat verboden heeft. Inmiddels krijgen die klasgenoten kinderen en in die omgeving is het normaal om je baby al oorbellen aan te doen.
Het argument bij ons thuis was trouwens niet pijn (ik was redelijk tomboyish en kende geen pijn...), maar dat mijn moeder zei: ik wil jullie “gaaf” op je 18e kunnen afleveren aan de wereld. Dus zonder gaatjes of tattoeages.
zaterdag 18 januari 2020 om 21:19
Je bent natuurlijk wel letterlijk getekend voor het leven. Het zal je psyche geen opdonder hebben gegeven, dus niet op die manier getekend voor het leven, maar je hebt wel iets zichtbaars in je oorlellen, letterlijk getekend dus.Liv8 schreef: ↑18-01-2020 20:40Mag ik vragen waarom je er blij mee bent dat je moeder het heeft verboden? Ik mocht ze wel, geef er inmiddels helemaal niets meer om en draag dus nooit meer oorbellen. Maar wat is het ergste dat kon gebeuren? Dat je er als tiener plezier van had en nu niet meer? Het is niet dat ik getekend ben voor het leven. Dus ik vraag me af wat dan de reden is dat je nú blij bent dat je ze tóen niet mocht
zaterdag 18 januari 2020 om 21:59
Leuk topic! Ik wil voor een speciale gelegenheid binnenkort mijn nichtje eigenlijk zo'n ouderwetse klassieke bedelarmband geven. Maar dat vind ik inderdaad lastig te vinden. Bij Tiffany's hebben ze een hele mooie maar is natuurlijk nogal prijzig dus ik twijfel nog een beetje.
Ik kreeg vroeger overigens van mijn oma af en toe een bijzonder sierraad en daar heb ik fijne herinneringen aan. Zij is helaas overleden maar een van mijn goede voornemens dit jaar is om die traditie weer op te starten. Voor oa mijn nichtje dus, maar ook voor mijn zoontje en mezelf
Het eerste wat ik mezelf cadeau ga doen is een mooie ketting (denk ik) om te memoreren dat ik moeder ben geworden.
Ik kreeg vroeger overigens van mijn oma af en toe een bijzonder sierraad en daar heb ik fijne herinneringen aan. Zij is helaas overleden maar een van mijn goede voornemens dit jaar is om die traditie weer op te starten. Voor oa mijn nichtje dus, maar ook voor mijn zoontje en mezelf

zaterdag 18 januari 2020 om 22:41
Het is allemaal niet heel dramatisch, maar nu ben ik gewoon blij dat ik nog helemaal “fysiek gaaf” ben. Voor zover dat kan natuurlijk, want ik heb natuurlijk ook wel littekens en word natuurlijk ouders. Maar ik moet altijd mijn lange haar vast hebben op werk en dan vind ik het gewoon mooi dat ik mooie oorlelletjes heb zonder dat je daar littekens van gaatjes ziet. En dat hoeft natuurlijk niet, want bij veel mensen zie je dat niet, maar bij heel veel collega’s wel. Vaak zelfs dat het helemaal een streepje wordt zonder oorbellen. Dan vind ik gave oorlellen mooier.Liv8 schreef: ↑18-01-2020 20:40Mag ik vragen waarom je er blij mee bent dat je moeder het heeft verboden? Ik mocht ze wel, geef er inmiddels helemaal niets meer om en draag dus nooit meer oorbellen. Maar wat is het ergste dat kon gebeuren? Dat je er als tiener plezier van had en nu niet meer? Het is niet dat ik getekend ben voor het leven. Dus ik vraag me af wat dan de reden is dat je nú blij bent dat je ze tóen niet mocht

zaterdag 18 januari 2020 om 22:51
Grappig, het halve topic gaat over dat gaatjes voor kinderen not done zijn of zelfs kindermishandeling, ik als TO heb al tig keer gezegd dat ik gaatjes in de oren lelijk vind, maar Pejeka denkt bij het lezen aan kamp-baby's die met een half jaar gaatjes in de oren hebben. Lees jij een parallel forum soms?pejeka schreef: ↑18-01-2020 18:08Ik denk nou gelijk aan van de kamp-baby's, die al met een half jaar oud gaatjes in de oren hebben met gouden oorhangertjes erin, en gouden armbandjes en kettingen... En die dan op hun eerste verjaardag volledig opgetuigd, met een kanten bloesje aan en ál het goud op en aan hun lijf, te pronk zitten.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 18 januari 2020 om 22:58
Sorry, ik ging er ook op door en toen kwam er weer een vraag waar ik op reageerde.fashionvictim schreef: ↑18-01-2020 22:51Grappig, het halve topic gaat over dat gaatjes voor kinderen not done zijn of zelfs kindermishandeling, ik als TO heb al tig keer gezegd dat ik gaatjes in de oren lelijk vind, maar Pejeka denkt bij het lezen aan kamp-baby's die met een half jaar gaatjes in de oren hebben. Lees jij een parallel forum soms?
On topic, schattig armbandje post je hierboven! Waar is die van?
zaterdag 18 januari 2020 om 23:14
Oke duidelijk. Bedankt voor je antwoord! Ik vroeg het me even af, omdat ik nog nooit een nadeel heb ervaren van het feit dat ik 20 jaar terug gaatjes heb laten schieten. Maar dan ligt het misschien aan mij, ik heb nog nooit bewust wel of geen gaatjes bij een ander gezien. Ik heb ook werkelijk geen idee wat mijn collega's hebben. Nou vind ik oorlellen per definitie niet zo mooi, dus misschien dat ik daarom geen verschil zie in 'mooiheid'.FoxtrotAlpha schreef: ↑18-01-2020 22:41Het is allemaal niet heel dramatisch, maar nu ben ik gewoon blij dat ik nog helemaal “fysiek gaaf” ben. Voor zover dat kan natuurlijk, want ik heb natuurlijk ook wel littekens en word natuurlijk ouders. Maar ik moet altijd mijn lange haar vast hebben op werk en dan vind ik het gewoon mooi dat ik mooie oorlelletjes heb zonder dat je daar littekens van gaatjes ziet. En dat hoeft natuurlijk niet, want bij veel mensen zie je dat niet, maar bij heel veel collega’s wel. Vaak zelfs dat het helemaal een streepje wordt zonder oorbellen. Dan vind ik gave oorlellen mooier.

zaterdag 18 januari 2020 om 23:24
In de zorg waar regelmatig iemand wordt aangesproken als ze vergeet haar oorbellen af te doen voor OKLiv8 schreef: ↑18-01-2020 23:14Oke duidelijk. Bedankt voor je antwoord! Ik vroeg het me even af, omdat ik nog nooit een nadeel heb ervaren van het feit dat ik 20 jaar terug gaatjes heb laten schieten. Maar dan ligt het misschien aan mij, ik heb nog nooit bewust wel of geen gaatjes bij een ander gezien. Ik heb ook werkelijk geen idee wat mijn collega's hebben. Nou vind ik oorlellen per definitie niet zo mooi, dus misschien dat ik daarom geen verschil zie in 'mooiheid'.

zaterdag 18 januari 2020 om 23:28
Ik ben blij dat ik dit niet zo ervaar. Het is mij in ieder geval nog nooit opgevallen of iemand een gaatje in haar oor heeft of niet. Ik denk dat er een hoop andere dingen zijn die men niet mooi kan vinden, voordat men aankomt bij dat hele kleine gaatje in mijn oorlel. Waarvan ik zelf eigenlijk niet eens weet hoe groot die nu is en of die er überhaupt nog zit. Zo opvallend is het, dat ik dus eigenlijk geen idee heb hoe het eruit ziet. Ik wist alleen niet dat mensen gaatjes in oren ervaren als ongaaf,niet puur of überhaupt gewoon al zichtbaar. Laat staan letterlijk getekend voor het leven