Kopen jullie sieraden voor jullie kinderen?
vrijdag 17 januari 2020 om 23:23
Door een ander topic moest ik hier ineens aan denken. Ik heb een aantal sieraden die ik als baby of kleuter of kind al gekregen heb en nu ik een dochter heb lijkt het me leuk om te beginnen met haar sieraden te geven. Het valt me alleen op dat er best weinig sieraden voor kinderen te koop zijn, in ieder geval bij de gewone juwelier bij mij in het dorp, maar ook online moet je best lang zoeken.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: kopen jullie sieraden voor jullie kinderen? En zo ja, wat dan?
Ik trap af: nu mijn dochter bijna naar school gaat lijkt het me leuk om voor haar verjaardag haar eerste gouden armbandje te kopen en vanaf nu bij elke grote mijlpaal weer iets te geven. Ze heeft geen gaatjes en als het aan mij ligt krijgt ze die ook nooit, dus ik ben qua sieraden beperkt tot ringen, armbanden, kettinkjes. Ik heb nog niks specifieks op het oog, dus ik hou me aanbevolen voor goede tips voor mooie kindersieraden.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: kopen jullie sieraden voor jullie kinderen? En zo ja, wat dan?
Ik trap af: nu mijn dochter bijna naar school gaat lijkt het me leuk om voor haar verjaardag haar eerste gouden armbandje te kopen en vanaf nu bij elke grote mijlpaal weer iets te geven. Ze heeft geen gaatjes en als het aan mij ligt krijgt ze die ook nooit, dus ik ben qua sieraden beperkt tot ringen, armbanden, kettinkjes. Ik heb nog niks specifieks op het oog, dus ik hou me aanbevolen voor goede tips voor mooie kindersieraden.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 18 januari 2020 om 23:47
Wat zielig voor je.FoxtrotAlpha schreef: ↑18-01-2020 19:53Haha mijn moeder zei: ja, dat zat eraan te komen. In het kastje rechts liggen tampons en maandverband, weet je hoe het werkt?
Jaaaahaa mam.
En dat was het.

zondag 19 januari 2020 om 00:08
Wat een lief armbandje.
zondag 19 januari 2020 om 08:06
Luci_Morgenster schreef: ↑18-01-2020 18:09Ja, leuk cadeau om te vieren dat je de rest van je vruchtbare leven met maandverband en pil/hormonen/ mag klooien. En dat is dan nog de meest positieve kijk ernaar.
Ik vind dat dus helemaal niet raar en heb mijn dochters zoals ik in een eerdere post een mooi sieraad van Tiffany&Co cadeau gegeven. Ik zag het als een nieuwe fase in hun leven en vond dat een mooi aandenken en gebaar.
zondag 19 januari 2020 om 08:11
Odille schreef: ↑18-01-2020 16:10Ik ben gek op sieraden. Mijn ouders zijn er niet zo van, dus heb geen hele speciale dingen als jong kind gehad. Als tiener vroeg ik juist voor verjaardagen e.d. een sieraad en veel heb ik daar nog van. Ik heb inmiddels een hele collectie en ik weet ook precies voor welke gelegenheid ik iets heb gekregen of gekocht. Bij ringen laat ik er ook vaak een datum in graveren (zoals de ring die ik van mijn grootouders heb gekregen voor mijn afstuderen).
Voor mijn zoon (5) heb ik eigenlijk niets en weet ik ook niet zo goed wat ik zou kunnen geven. Als hij ouder is misschien een mooi horloge of manchetknopen zoals hier ook genoemd werd.
Mijn nichtje daarentegen geef ik vaak sieraden. Op onze bruiloft was zij bruidsmeisje en heb ik als herinnering een kettinkje laten maken met hangertje waar op de voorkant haar naam stond en op de achterkant onze trouwdatum. Ook heb ik haar al eens pareltjes gegeven (ben ik zelf gek op) en gouden oorbellen voor een speciale verjaardag. Ik hoop dat zij zo later ook met veel plezier terugdenkt aan deze momenten.
Mijn overleden oma hield niet zo van sieraden en had een paar kleine dingetjes die eigenlijk weinig waard zijn (zilver/nep-zilver met nep-steentjes en zo), maar toch zijn me deze sieraden het meest dierbaar.
TO, ik heb geen tips voor kindersieraden, maar ik vind het idee prachtig!
Ik ben ook dol op sieraden maar heb niet heel veel, koop meestal bij Tiffany&Co en dat is best prijzig. Koop dus per jaar maar een beperkt aantal sieraden en draag ze stuk voor stuk heel graag.
zondag 19 januari 2020 om 08:12
fashionvictim schreef: ↑18-01-2020 13:04Het klinkt als allemaal kleine stewardessjes in de dop. Ik kan me voorstellen dat pubermeiden blij zijn dat ze dat in Nederland achter zich kunnen laten. Jij hebt daar best wel lang gewoond toch? Heb je er zin in om terug te gaan naar Nederland?
We hebben idd best lang in Tokyo gewoond, 13 jaar en 3 jaar UK. Heel veel zin om terug te gaan

zondag 19 januari 2020 om 08:13

zondag 19 januari 2020 om 10:49
Lief!

zondag 19 januari 2020 om 12:33
Toen ik vijf of zes was, heb ik een bedelketting van mijn oma gehad. Elk jaar een bedeltje erbij. Sommige bedeltjes vond ik erg mooi: een hartje, een vogel of een hondje. Andere bedeltjes vond ik stom: zoals een hunebed. De hunebed was om de familiegeschiedenis met Drenthe te benadrukken. Ik wilde helemaal geen hunebed aan mijn bedelketting, maar ik moest een dankbaar kind zijn. #Firstworldproblems
Het leukste is om elk jaar met je dochter naar de juwelier te gaan en daar een bedeltje uit te zoeken. In het centrum van Amsterdam is er een juwelier (zo'n klassieke juwelier die er al decennialang zit) met een doos met bedeltjes onder de toonbank.
Zelfs eind lagere school droeg ik de bedelketting nog.
Het leukste is om elk jaar met je dochter naar de juwelier te gaan en daar een bedeltje uit te zoeken. In het centrum van Amsterdam is er een juwelier (zo'n klassieke juwelier die er al decennialang zit) met een doos met bedeltjes onder de toonbank.
Zelfs eind lagere school droeg ik de bedelketting nog.

zondag 19 januari 2020 om 15:42
Prachtig!
zondag 19 januari 2020 om 16:14
Fashionvictim, ik ga niet in dat andere topic schrijven:
https://www.mostert-juweliers.nl/
https://zilver.nl/ (anders dan de naam doet vermoeden, ook goud)
https://www.trendjuwelier.nl/sieraden/kinderen/
https://www.mostert-juweliers.nl/
https://zilver.nl/ (anders dan de naam doet vermoeden, ook goud)
https://www.trendjuwelier.nl/sieraden/kinderen/
Honey, you should see me in a crown
zondag 19 januari 2020 om 16:39
Oh, bedankt Eurus, die trendjuwelier had ik zelf ook al gevonden. En ik zag direct iets dat ik eeeerrrrrruuuuggggg mooi vond op die site zilver maar dat is helaas niet leverbaar en alleen verkrijgbaar in zilver. Jammer! Ik hoorde mijn pinpas al juichen.
Ik ga even lekker rondsurfen, dank je!
Ik ga even lekker rondsurfen, dank je!
Am Yisrael Chai!

zondag 19 januari 2020 om 18:48
Volgens mij zijn bedelarmbandjes een beetje uit de mode. Je ziet er bijna niemand meer mee lopen, en zeker geen jongere meisjes. Inderdaad zal een zelfstandig juwelier wellicht nog iets hebben liggen in een stoffig laatje, maar het is volgens mij geen courant product meer.MissEmilie schreef: ↑19-01-2020 18:34In de dorpen tussen Rotterdam en Den Haag kun je bij de plaatselijke juweliers gewoon bedeltjes en dergelijke kopen. Ik denk dat je in dorpen in niet-ketens de grootste kans maakt, FV.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 19 januari 2020 om 18:57
Ja, dit klopt. De juwelier in mijn woonplaats heeft nog wel wat letterbedeltjes en van die kinderhoofdjes en misschien nog een verdwaald lieveheersbeestje, maar volgens hem zijn de bedelarmbanden die nu in de mode zijn alleen die Pandora en trollbeads en dergelijke. Hij verkoopt ook niet meer de armbanden die erbij horen, alleen gewone schakelarmbanden maar bedelarmbandjes van vroeger hadden een ander soort schakel, meer rond zoals op het plaatje van Nouschi.pejeka schreef: ↑19-01-2020 18:48Volgens mij zijn bedelarmbandjes een beetje uit de mode. Je ziet er bijna niemand meer mee lopen, en zeker geen jongere meisjes. Inderdaad zal een zelfstandig juwelier wellicht nog iets hebben liggen in een stoffig laatje, maar het is volgens mij geen courant product meer.
Am Yisrael Chai!

zondag 19 januari 2020 om 19:19
Bedelarmbandjes hadden zeker niet altijd een Jasseronschakel, maar de ronde schakels maken het wel makkelijker om er iets aan te hangen. Maar Jasseron-armbanden zijn nog steeds te koop, zowel in zilver als goud, alleen worden die tegenwoordig vaak als zelfstandige armbanden gedragen en staan ze niet meer als "bedelarmbanden" te boek. Maar uiteraard kan je eraan hangen wat je wilt.fashionvictim schreef: ↑19-01-2020 18:57Ja, dit klopt. De juwelier in mijn woonplaats heeft nog wel wat letterbedeltjes en van die kinderhoofdjes en misschien nog een verdwaald lieveheersbeestje, maar volgens hem zijn de bedelarmbanden die nu in de mode zijn alleen die Pandora en trollbeads en dergelijke. Hij verkoopt ook niet meer de armbanden die erbij horen, alleen gewone schakelarmbanden maar bedelarmbandjes van vroeger hadden een ander soort schakel, meer rond zoals op het plaatje van Nouschi.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 19 januari 2020 om 19:22
In het oosten des lands ken ik een juwelier die deze ouderwetse bedelarmbanden verkoopt. Beide dochters ( jongste is een half jaar oud) hebben er eentje gekregen bij geboorte.fashionvictim schreef: ↑19-01-2020 18:57Ja, dit klopt. De juwelier in mijn woonplaats heeft nog wel wat letterbedeltjes en van die kinderhoofdjes en misschien nog een verdwaald lieveheersbeestje, maar volgens hem zijn de bedelarmbanden die nu in de mode zijn alleen die Pandora en trollbeads en dergelijke. Hij verkoopt ook niet meer de armbanden die erbij horen, alleen gewone schakelarmbanden maar bedelarmbandjes van vroeger hadden een ander soort schakel, meer rond zoals op het plaatje van Nouschi.
Is een stoffige winkel van buiten, maar een echte ouderwetse juwelier en edelsmid.
Even snel gegoogled, maar zie dat hij eind dit jaar stopt.. zonde..
@ oorbellen, ik mocht gaatjes laten schieten toen ik mijn zwemdiploma B haalde. Jaar of 6-7 zal ik zijn geweest. Nooit op iemands oorlellen gelet. Ik ben wel blij met mijn gaatjes, zonder knopjes/oorbellen vind ik mijn gezicht toch wat kaal ogend, zeker als ik mijn haar uit mijn gezicht heb gehaald.
Nu twee kleine dochters en zolang zij niet vragen om oorbellen, zal ik zeker niet aandringen op gaatjes. Als ze snappen wat gaatjes schieten/piercen inhoudt, dat het blijvend is en dat je die gaatjes soms toch goed moet onderhouden ( ik heb zelf ontstekingen en ingegroeide vlindertjes gehad na een goed jaar na schieten van de gaatjes), zullen we eens kijken of er gaatjes komen. Ik zal het niet aanmoedigen of ontmoedigen.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 19-01-2020 20:58
29.55% gewijzigd
zondag 19 januari 2020 om 20:46
Heel lief armbandje FV!
Dochter is nog te klein om sieraden te krijgen maar al wel een ekster en het lijkt me super leuk om met haar iets moois uit te zoeken of juist om een erfstuk van mijn oma door te geven.
Lucardi is ook een leuke tip die ik ga onthouden!
Zelf heb ik gaatjes laten schieten toen ik in de eerste klas van de middelbare school zat en dat lijkt me ook prima als we daarmee wachten totdat dochter iig zo oud is.
Dochter is nog te klein om sieraden te krijgen maar al wel een ekster en het lijkt me super leuk om met haar iets moois uit te zoeken of juist om een erfstuk van mijn oma door te geven.
Lucardi is ook een leuke tip die ik ga onthouden!
Zelf heb ik gaatjes laten schieten toen ik in de eerste klas van de middelbare school zat en dat lijkt me ook prima als we daarmee wachten totdat dochter iig zo oud is.