Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Al helemaal klaar voor je date Qiyara?
Dit gaat leuk worden, dat voel ik :)
Julus schreef:
18-01-2020 13:26
Nee hoor, ik geloof daar ook erg in. En het heeft zich al heel vaak bewezen. En: alles op het juiste moment. Vlak dat ook niet uit. Je kunt denken ergens aan toe te zijn, maar het zal niet gebeuren als dit werkelijk nog niet het geval is. Alles wat je tegenkomt is de tussentijd is oefenmateriaal. Voer voor je proces, hoe je het ook wil noemen.
:heart: helemaal waar!! Ben ik ook van overtuigd.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Qiyara!
Julus schreef:
18-01-2020 13:27
Al helemaal klaar voor je date Qiyara?
Dit gaat leuk worden, dat voel ik :)
Oh ik hoop het!
Ik zit nog heerlijk onderuit gezakt met m'n kater vriendje op de bank. Dus nog niet klaar nee. Ik voel lichte zenuw kriebels.
Julus schreef:
18-01-2020 13:19
Tell me something. Een groot deel van de mannen hebben zoveel waar ze nog mee moeten dealen. Daar heb ik geen trek in. En ja, je kijkt wat er uit te halen is bij een date, maar haar insteek lijkt dus anders. Iets waar je helaas nu pas achterkwam. Lekker je shit dumpen bij je date en je kunt er weer tegenaan.
Waren er helemaal geen signalen vooraf?
Nou ja, dat heb ik dus ook gemerkt. Zijn het geen relaties, dan zijn het wel verslavingen, verkeerde keuzes in het leven, financiële problemen, emotionele problemen.

Nou ja, ze had al een paar keer gezegd dat ze veel had meegemaakt met haar ex en dat ze niemand had. En ze heeft een keer bij een vriend van me dus wel haar levensverhaal verteld, maar bij mij niet,

De enige indicatie die ik had, is eigenlijk, dat ik haar een week niet gesproken heb en verder ook niets van haar gehoord heb. Ook al heb ik gezegd dat ik niet app, is dat vaak geen reden voor mensen om dat toch niet te doen als ze enthousiast zijn of iets dergelijks. Daarom hield ik al wel een slag om de arm.
Qiyara schreef:
18-01-2020 13:29
Oh ik hoop het!
Ik zit nog heerlijk onderuit gezakt met m'n kater vriendje op de bank. Dus nog niet klaar nee. Ik voel lichte zenuw kriebels.
Goed teken!
spell68 schreef:
18-01-2020 13:31
Nou ja, dat heb ik dus ook gemerkt. Zijn het geen relaties, dan zijn het wel verslavingen, verkeerde keuzes in het leven, financiële problemen, emotionele problemen.

Nou ja, ze had al een paar keer gezegd dat ze veel had meegemaakt met haar ex en dat ze niemand had. En ze heeft een keer bij een vriend van me dus wel haar levensverhaal verteld, maar bij mij niet,

De enige indicatie die ik had, is eigenlijk, dat ik haar een week niet gesproken heb en verder ook niets van haar gehoord heb. Ook al heb ik gezegd dat ik niet app, is dat vaak geen reden voor mensen om dat toch niet te doen als ze enthousiast zijn of iets dergelijks. Daarom hield ik al wel een slag om de arm.
Ik lees toch wel wat signalen heel eerlijk gezegd. Veel meegemaakt had ze al benoemd ( dat speelt dus nog een grote rol in haar hoofd) en ze heeft niemand. Dat schreeuwt aan alle kanten: ik heb een klankbord nodig. Ze is nog lang geen relatiemateriaal.
Zodra iemands hoofd nog vol zit van een bepaalde gebeurtenis icm een ex, is er geen ruimte voor iets nieuws. Hoe leuk iemand ook is. Dan start je een relatie met eindeloze verhalen over die situatie ipv dat je samen geniet van het luchtige. Gevolg: de ander verwerkt de siuatie mbt jou, en zodra dit is gebeurd word je bedankt. Het gaat dan niet om jou als persoon, maar om iemand.
Qiyara schreef:
18-01-2020 13:22
Nee joh, daar kom je van in een sociaal isolement.
Er zijn echt ook mensen op de wereld met minder issues. Zelf geloof ik aardig in energieën, wat ik aantrek is dat wat ik op dat moment voel/nodig heb.
Wat je zegt, je leert hiervan en je voelt heel duidelijk: dit wil ik niet!

Dat is mogelijk nodig om een volgende keer te weten: dit is het wel!

Maar wellicht ben ik voor sommigen nu wat te spiritueel :lol:
Energieën :heart:
Ik heb 8 mensen in mijn leven, waar de relaties heel stabiel mee zijn, dus wat dat betreft heb ik daar niet zo'n last van en ik ben graag alleen.

Dus voor mij is "dit is het wel" eigenlijk alleen als ik bepaald heb dat iemand wel past en dat ik verliefd word, want anders is het gewoon vrienden en die heb ik al genoeg.

Ik trek eigenlijk nooit mensen met emotionele problemen aan. Ik heb over het algemeen een bitchy resting face, waar weinig van afstraalt dat had dat soort mensen blijkbaar tegen.

Is je date om 3 uur? Heel veel plezier iig en hopelijk wordt het een succes!
Julus schreef:
18-01-2020 13:26
Nee hoor, ik geloof daar ook erg in. En het heeft zich al heel vaak bewezen. En: alles op het juiste moment. Vlak dat ook niet uit. Je kunt denken ergens aan toe te zijn, maar het zal niet gebeuren als dit werkelijk nog niet het geval is. Alles wat je tegenkomt is de tussentijd is oefenmateriaal. Voer voor je proces, hoe je het ook wil noemen.
Goed gezegd! Dat bedoelde ik met dat ik er weer van geleerd heb.

Vandaar dat ik me ook afvraag of het feit dat mijn ex vriendin van zo lang geleden ineens lid wordt op dit moment een reden heeft.
Daar had ik nog niet op gereageerd. Maar ik denk dat dat inderdaad minder toevallig is dan je denkt, maar tegelijkertijd hoeft dat niet een bewuste actie te zijn..
Ik zou er niet iets achter zoeken, maar de timing is opvallend.
Veel plezier straks Qiyara!
Aparte date-ervaring spell. Kan me voorstellen dat mensen snel klaar met haar zijn en dat ze in haar beleving dus niemand heeft.
Julus schreef:
18-01-2020 13:37
Zodra iemands hoofd nog vol zit van een bepaalde gebeurtenis icm een ex, is er geen ruimte voor iets nieuws. Hoe leuk iemand ook is. Dan start je een relatie met eindeloze verhalen over die situatie ipv dat je samen geniet van het luchtige. Gevolg: de ander verwerkt de siuatie mbt jou, en zodra dit is gebeurd word je bedankt. Het gaat dan niet om jou als persoon, maar om iemand.
Daar heb je helemaal gelijk in, zo heb ik het nooit geïnterpreteerd. Ik ben best wel naïef wat dat betreft, blijkt wel.
Julus schreef:
18-01-2020 13:57
Daar had ik nog niet op gereageerd. Maar ik denk dat dat inderdaad minder toevallig is dan je denkt, maar tegelijkertijd hoeft dat niet een bewuste actie te zijn..
Ik zou er niet iets achter zoeken, maar de timing is opvallend.
Dat doe ik verder ook niet, maar ik vond het idd opvallend. Ik vraag me dan alleen af wat de reden zou moeten zijn.
spell68 schreef:
18-01-2020 14:02
Daar heb je helemaal gelijk in, zo heb ik het nooit geïnterpreteerd. Ik ben best wel naïef wat dat betreft, blijkt wel.
Wijze les! De signalen waren er inderdaad. Dat overkomt je geen tweede keer.

Mijn date is om 15uur ja. Nu omkleden en weg.
Bedankt allemaal voor de plezier wensen en jullie zijn de eerste die horen hoe het was.
De tijd dat ik m'n vriendinnen op de hoogte hield van m'n dates is echt verleden tijd. Pas als het serieus wordt zijn zij de eerste.
Sanse schreef:
18-01-2020 13:57
Veel plezier straks Qiyara!
Aparte date-ervaring spell. Kan me voorstellen dat mensen snel klaar met haar zijn en dat ze in haar beleving dus niemand heeft.
Het is idd apart. Ik herken het alleen wel dat als je vol met emoties zit je tegen iedereen je verhaal vertelt, ongeacht wie het is en of die ander er op zit te wachten.
Qiyara schreef:
18-01-2020 14:05
Wijze les! De signalen waren er inderdaad. Dat overkomt je geen tweede keer.

Mijn date is om 15uur ja. Nu omkleden en weg.
Bedankt allemaal voor de plezier wensen en jullie zijn de eerste die horen hoe het was.
De tijd dat ik m'n vriendinnen op de hoogte hield van m'n dates is echt verleden tijd. Pas als het serieus wordt zijn zij de eerste.
Geniet ervan!
spell68 schreef:
18-01-2020 14:05
Het is idd apart. Ik herken het alleen wel dat als je vol met emoties zit je tegen iedereen je verhaal vertelt, ongeacht wie het is en of die ander er op zit te wachten.
Ja, zeker ook waar en menselijk maar daarin blijven hangen, geeft meestal wel veel aan.
Wat betreft je ex: ik geloof ook in energie en dat je situaties/mensen aantrekt om je ergens van bewust te maken. In mijn ervaring hangt dat vaak ook samen met eigen grenzen ontdekken/trekken. Mogelijk dat je ex hiervoor symbool staat? Ervan uitgaande dat ze niet voor niets je ex is maar dat je dus ook tot haar werd aangetrokken. Ik roep maar iets. :)
Sanse schreef:
18-01-2020 14:17
Ja, zeker ook waar en menselijk maar daarin blijven hangen, geeft meestal wel veel aan.
Wat betreft je ex: ik geloof ook in energie en dat je situaties/mensen aantrekt om je ergens van bewust te maken. In mijn ervaring hangt dat vaak ook samen met eigen grenzen ontdekken/trekken. Mogelijk dat je ex hiervoor symbool staat? Ervan uitgaande dat ze niet voor niets je ex is maar dat je dus ook tot haar werd aangetrokken. Ik roep maar iets. :)
Ik weet niet wat de reden is, waarom ze daar nu ineens komt.

Nou, destijds was het geen verliefdheid, dat was gewoon een obsessie. En ik wijt dat aan het feit dat ik toen totaal geen fundament had in mijn leven. Ik weet dus na al die jaren ook nog steeds niet of ik haar nou leuk vond, of dat zij toevallig de belichaming van mijn lege leven en zij een invulling was. Ik weet alleen toen dat het vooral om mijn obsessie ging, niet zozeer om haar.

Ik vind ze nog steeds aantrekkelijk, maar ik merk dat ik nu vooral objectief naar haar kan kijken, want nu vallen me dingen op, die ik toen niet zag, maar het is echt niet zo bijzonder.
spell68 schreef:
18-01-2020 14:37

Ik vind ze nog steeds aantrekkelijk, maar ik merk dat ik nu vooral objectief naar haar kan kijken, want nu vallen me dingen op, die ik toen niet zag, maar het is echt niet zo bijzonder.
Dit alleen is al mooi en goed toch? Evengoed is dat de reden.
Sanse je omschrijft het helder. Het verwoordt precies hoe ik het ook ervaar.
En wat jij hebt ervaren Spell met het object van je obsessie, ook dat herken ik wel. Op het moment dat je leegte ervaart, geef je bepaalde mens een kans om die leegte in te vullen. Mensen die niet zo goed voor je zijn of die je zelfs belemmeren. Dezelfde mensen zou je geen kans geven zodra je dit inziet. En dus niemand meer nodig hebt om die leegte mee te vullen. Dat is wat Qiyara al zei, met die energieen. Je zult dus in elke fase andersoortige mensen aantrekken die op dat moment iets vervullen of bij je passen. Daarom kun je vaak zeer uiteenlopende type mensen treffen ( exen die totaal niet op elkaar lijken). We vergaren inzicht, worden wijzer en krijgen andere overtuigingen. En daar horen dan andere types bij. Het zogenoemde " we zijn uit elkaar gegroeid".
Sanse schreef:
18-01-2020 14:46
Dit alleen is al mooi en goed toch? Evengoed is dat de reden.
Exact.
Ik krijg vaak zulke spiegels op mijn pad. Of ik ben de spiegel voor een ander. Ik heb nu wel geleerd om goed te kijken naar wat ik nodig heb of er uit wil halen.
Ik ben nu toch wel nieuwsgierig geworden door jullie date verhalen. Zit erover te denken om Tinder te downloaden. Wat mij nog een beetje tegen houd is, moet je direct aktief zijn met een account of kan je zeg maar via een “zijdeurtje” nog ff meegluren hoe het allemaal werkt?

Ben echt een leek in date land. Heb sinds mijn 14e meestal in vaste, lange relaties gezeten. En ik de tussentijd dat ik ff vrijgezel was toen ging ik op stap dus kwam dan wel mannen tegen. Ik ben eigelijk ook helemaal niet op zoek nu maar toch wel beetje nieuwsgierig of ik nog wel in de markt lig :-)

En wat zijn de absolute do,s en absolute dont,s??? (Haha volgens mij word ik oud)
Je kunt een account aanmaken zonder dat je er iets mee doet. Als je gaat swipen en de ander doet dat ook, ontstaat er een match. Waarmee je ooo niks hoeft. De meesten zullen niks zeggen. Dan heb je alleen een match. It is up to you.
Ik had hetzelfde als jij. Altijd in vaste relaties gezeten toen ik ging daten. In het begin spannend en leuk. Kijken wie er reageert en op date gaan. Inmiddels gepokt en gemazeld, het is echt een hele nieuwe manier van daten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven