Zwanger en pijn boven buik
maandag 20 januari 2020 om 09:26
maandag 20 januari 2020 om 09:30
Even de verloskundige bellen. Is je bloeddruk wel goed?Mevrouw1990 schreef: ↑20-01-2020 09:26Ik ven nu bijna 8 weken zwanger, eindelijk!
(Hopen dat dit keer alles goed blijft gaan)
Nu heb ik alleen sinds 3 weken buikpijn. Boven in mijn buik, als of ik een strakke taille riem draag. Deze gaat alleen weg als ik wat zoets eet.
Is dit voor iemand herkenbaar??
maandag 20 januari 2020 om 09:43
maandag 20 januari 2020 om 09:51
Mevrouw1990 schreef: ↑20-01-2020 09:43Nee heb de verloskundige niet gebeld , ik ga morgen naar de gynocoloog dus kaart het dan meteen even aan.
Het is niet mijn maag die zeer doet , dat weet ik zeker. Kan het niet anders omschrijven als een strakke band rond mijn buik. Als ik wat zoets eet ept het even weg.
Het zou nog te vroeg zijn voor zwangerschapsvergiftiging, maar het zou maagzuur kunnen zijn. Een stevig drukgevoel, alsof je benauwd bent? Misschien even bellen met vk of gyn of je Antagel of Rennies mag gebruiken, zou ik zeggen.
maandag 20 januari 2020 om 09:51
google even op BandenpijnMevrouw1990 schreef: ↑20-01-2020 09:43Nee heb de verloskundige niet gebeld , ik ga morgen naar de gynocoloog dus kaart het dan meteen even aan.
Het is niet mijn maag die zeer doet , dat weet ik zeker. Kan het niet anders omschrijven als een strakke band rond mijn buik. Als ik wat zoets eet ept het even weg.
maandag 20 januari 2020 om 09:57
Maar je bloeddruk kan wel te hoog zijn al vanaf het begin. Ik zou toch even naar de poli bellen.JonathanStrange schreef: ↑20-01-2020 09:51Het zou nog te vroeg zijn voor zwangerschapsvergiftiging, maar het zou maagzuur kunnen zijn. Een stevig drukgevoel, alsof je benauwd bent? Misschien even bellen met vk of gyn of je Antagel of Rennies mag gebruiken, zou ik zeggen.
maandag 20 januari 2020 om 10:12
Maar van een hoge bloeddruk krijg je geen bandgevoel.Marloesjuh51 schreef: ↑20-01-2020 09:57Maar je bloeddruk kan wel te hoog zijn al vanaf het begin. Ik zou toch even naar de poli bellen.
maandag 20 januari 2020 om 10:24
[...]
Ik vind dat je vandaag moet bellen en niet van een forum moet laten afhangen of je wacht tot morgen. Misschien kan het prima wachten of is het helemaal niks, maar wij zijn niet opgeleid om je de juiste vragen te stellen.
Ik vind dat je vandaag moet bellen en niet van een forum moet laten afhangen of je wacht tot morgen. Misschien kan het prima wachten of is het helemaal niks, maar wij zijn niet opgeleid om je de juiste vragen te stellen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-01-2020 10:41
Reden: medisch advies
Reden: medisch advies
18.32% gewijzigd
maandag 20 januari 2020 om 10:29
Dit vind ik paniek zaaien. Hellp komt nagenoeg alleen na 20-24 weken voor, de rest is een zeldzaamheid. Wel eens dat je vandaag even moet bellen, om te overleggen.
Reden: quote gewijzigd
9.67% gewijzigd
maandag 20 januari 2020 om 10:35
Sommige mensen op dit forum zijn wel opgeleid, maar het is altijd verstandig om te bellen met je zorgverlener als je klachten hebt.
Maar een pre-eclampsie of HELLP kan echt niet ontstaan bij 8 weken, daar hoeft ze zich echt geen zorgen om te maken.
8.30% gewijzigd
maandag 20 januari 2020 om 10:51
Als je zwanger bent verandert je spijsvertering. Die vertraagt een beetje. Vrouwen zien soms al vroeg een buikje maar dat is meer dat de buik wat opgeblazen is, niet van de groei van de baby. Als je strakke buikspieren hebt merk je dit wat minder op.
Heb je je bloedonderzoek etc al gehad?
Heb je je bloedonderzoek etc al gehad?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 20 januari 2020 om 11:01
Nee maar je kan echt wel een enorm hoge bloeddruk krijgen vanaf het begin. Dan is het misschien geen PE of Hellp maar kan zeker wel gevaarlijk zijn.
Dus ik zou met klachten altijd bellen.
maandag 20 januari 2020 om 11:07
Medisch opgeleide personen zullen ook nooit een diagnose op een forum plaatsen want,
- het mag niet.
- ik ken je medische voorgeschiedenis niet.
- ik ken je medicatiegebruik niet.
- ik zal altijd zeggen :" bel je huisarts,verloskundige of behandelaar".