Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
maandag 20 januari 2020 om 21:25
Tuurlijk niet Rolami. Alleen maar leuk dat er ook mannen meeschrijven. Geeft soms toch een andere kijk op zaken.
Qiyara, misschien heeft hij gewoon geen profielfoto? Ik heb bijv een vriendin zonder profielfoto, maar weet zeker dat ze mijn nummer wel in haar tel heeft staan.
Maar een onderbuikgevoel is er meestal niet voor niets. Daten moet uiteindelijk leuk zijn en niet (teveel) gepaard gaan met nare gevoelens.
Qiyara, misschien heeft hij gewoon geen profielfoto? Ik heb bijv een vriendin zonder profielfoto, maar weet zeker dat ze mijn nummer wel in haar tel heeft staan.
Maar een onderbuikgevoel is er meestal niet voor niets. Daten moet uiteindelijk leuk zijn en niet (teveel) gepaard gaan met nare gevoelens.
maandag 20 januari 2020 om 21:29
Mwah hij lijkt me wel het type voor een profielfoto. Denk niet dat hij er geen 1 heeft, maar wellicht heb ik het inderdaad mis.
Precies onderbuikgevoelens zijn nooit goed. Soms is het voor mij alleen lastig te onderscheiden wanneer het mijn eigen onzekerheid is, of wanneer ik er op mag vertrouwen. Heb nu sterk het gevoel dat laatste. Omdat er geen reden is tot onzekerheid, de date was leuk, gisteren hebben we nog ge-appt.
Maar goed, ben benieuwd.
Precies onderbuikgevoelens zijn nooit goed. Soms is het voor mij alleen lastig te onderscheiden wanneer het mijn eigen onzekerheid is, of wanneer ik er op mag vertrouwen. Heb nu sterk het gevoel dat laatste. Omdat er geen reden is tot onzekerheid, de date was leuk, gisteren hebben we nog ge-appt.
Maar goed, ben benieuwd.
maandag 20 januari 2020 om 21:33
Ik heb ook lang gedacht dat ik was verbloemd door mijn eigen onzekerheden en nare ervaringen. Maar bij mijn laatste relatie ging alles vanzelf, ondanks mijn 'trauma's' dus ik geloof nu echt dat onderbuik/intuïtie niet liegt. Hoeft niet per se te betekenen dat iemand een naar persoon is, maar het betekent voor mij wel dat 'hij' het niet is voor mij.
En hierbij trek ik ook meteen de conclusie dat mijn laatste date hierbij dus klaar moet zijn want er is een onderbuikgevoel. Heb nog steeds geen zin hem te zien en dat is niet goed
Een ander adviseren is zo makkelijk, maar het toepassen op jezelf is soms een ander verhaal blijkbaar haha.
En hierbij trek ik ook meteen de conclusie dat mijn laatste date hierbij dus klaar moet zijn want er is een onderbuikgevoel. Heb nog steeds geen zin hem te zien en dat is niet goed
Een ander adviseren is zo makkelijk, maar het toepassen op jezelf is soms een ander verhaal blijkbaar haha.
maandag 20 januari 2020 om 21:38
maandag 20 januari 2020 om 21:39
Logisch. Want je had een leuke date, je vindt hem leuk. Dus dan zou ik ook nog aankijken. Afkappen is snel gedaan. Ik zie ook geen alarmbellen. Dat van die profielfoto kan een verklaring hebben.
maandag 20 januari 2020 om 21:42
Dankjewel allemaal. 
@Qiyara onderbuikgevoel laat ons denk ik niet heel vaak in de steek.
Wat ik zelf wel altijd in gedachten probeer te houden is niet te veel waarde te hechten aan het app gedrag van anderen.
Via berichten en app verschillen mensen zo enorm en mijn stijl en manier van appen hoeft niet overeen te komen met de ander. Iemand ontmoeten is dan erg waardevol en daar probeer ik dan altijd maar iemand op te beoordelen.
Ik probeer wel altijd duidelijk te zijn naar de ander zodat iedereen weet waar ze staan. Helaas als ik het hier zo lees en terugdenk aan mijn eigen ervaringen is het soms onnodig vaag.
Wat ik zelf wel altijd in gedachten probeer te houden is niet te veel waarde te hechten aan het app gedrag van anderen.
Via berichten en app verschillen mensen zo enorm en mijn stijl en manier van appen hoeft niet overeen te komen met de ander. Iemand ontmoeten is dan erg waardevol en daar probeer ik dan altijd maar iemand op te beoordelen.
Ik probeer wel altijd duidelijk te zijn naar de ander zodat iedereen weet waar ze staan. Helaas als ik het hier zo lees en terugdenk aan mijn eigen ervaringen is het soms onnodig vaag.
maandag 20 januari 2020 om 21:49
Prima instelling hoor! Gewoon zien en op het moment zelf beoordelen of je er nog zin in hebt of niet
Eigenlijk was dat ook mijn intentie bij date, gewoon zien hoe het gaat en als ik zin heb iets afspreken. Misschien hoeven de vonken er niet altijd gelijk af te spatten, misschien ben ik zelf te nuchter om gelijk laaiend enthousiast te zijn over iemand... Allemaal hersenspinsels die ik heb. Maar merk dat zijn enthousiasme me wat irriteert, ik vind het een beetje sneu/wanhopig overkomen. Dus ja. Weet nog steeds niet zeker wat ik ermee aanmoet want de date was wel gezellig, maar zijn app gedrag laat me dus afknappen
maandag 20 januari 2020 om 22:03
Klopt haha. Lastig he. Maar ook hier weer: als ik hem ook echt leuk had gevonden was zijn enthousiasme alleen maar heerlijk geweest 
Ik vind hem heel aardig, maar verder nog geen kriebels. En dat hij wel al roept dat het zo goed klikt, dat hij nog niks heeft gehoord wat hem tegenstaat, hij er zo naar uitkijkt me weer te zien etc. maakt me een beetje benauwd. Omdat ik hem dus nog niet zie als potentieel relatiemateriaal, hij is gewoon een aardige man die ik best nog vaker wil zien, maar nog onduidelijk of er meer in zit voor mij.
Ik vind hem heel aardig, maar verder nog geen kriebels. En dat hij wel al roept dat het zo goed klikt, dat hij nog niks heeft gehoord wat hem tegenstaat, hij er zo naar uitkijkt me weer te zien etc. maakt me een beetje benauwd. Omdat ik hem dus nog niet zie als potentieel relatiemateriaal, hij is gewoon een aardige man die ik best nog vaker wil zien, maar nog onduidelijk of er meer in zit voor mij.
maandag 20 januari 2020 om 22:07
Goede instelling. Ook al is analyseren logisch na al je ervaringen. Loslaten werkt echt, het laten gebeuren. En handelen wanneer je moet handelen.
Zodra jullie die date bespreken kun je voelen wat het doet. Dan ja of nee zeggen.
maandag 20 januari 2020 om 22:10
Als je hem echt heeel leuk vindt dan was dit juist heel fijn en welkom. Maaaar: de date was leuk. Het is nu aftasten en hij is enthousiast. Enne je kunt op elk moment stoppen. Zelfs na 4 maanden nog..wat heb je te verliezen?manisha-362 schreef: ↑20-01-2020 22:03Klopt haha. Lastig he. Maar ook hier weer: als ik hem ook echt leuk had gevonden was zijn enthousiasme alleen maar heerlijk geweest
Laten we omdenken en positief zijn, kijjen wat dat oplevert
maandag 20 januari 2020 om 22:12
Helemaal waar. En daarom had ik ook al besloten om vooral af te gaan op de dates ipv op appgedrag. Uitgezonderd bepaalde inhoud, want sommige dingen zijn zo duidelijk dat je niet meer wil afspreken.Rolami schreef: ↑20-01-2020 21:42Dankjewel allemaal.
maandag 20 januari 2020 om 22:24
@Julus Haha, ja dat is niet waar ik op doelde, maar dat is zeker waar.
Regelmatig maken ze het je heel makkelijk met app gedrag.
@Manisha als het nog onduidelijk is voor jezelf kan je nog gewoon een keer afspreken toch? Daten is tenslotte om elkaar beter te leren kennen en wat Julus zei is ook altijd zo. Je kan het stoppen wanneer je wilt ook al is dat 4 maanden later nog.
Hij lijkt wel duidelijk te zijn dus dat is alvast iets wat je niet hoeft te analyseren. Zonder dat soort ruis kan je mooi kijken hoe je er zelf bij voelt als je bijvoorbeeld weer ontmoet.
Regelmatig maken ze het je heel makkelijk met app gedrag.
@Manisha als het nog onduidelijk is voor jezelf kan je nog gewoon een keer afspreken toch? Daten is tenslotte om elkaar beter te leren kennen en wat Julus zei is ook altijd zo. Je kan het stoppen wanneer je wilt ook al is dat 4 maanden later nog.
Hij lijkt wel duidelijk te zijn dus dat is alvast iets wat je niet hoeft te analyseren. Zonder dat soort ruis kan je mooi kijken hoe je er zelf bij voelt als je bijvoorbeeld weer ontmoet.
maandag 20 januari 2020 om 22:24
Ja precies
Heb wat dat betreft door het daten al zoveeeeel winst behaald door de jaren heen. Waar ik vroeger (heel wat jaren terug) nu in zak in as zou zitten en paniek appjes stuur, wel twintig keer op een dag z'n WhatsApp zou bekijken of hij online is of gereageerd heeft. Op Tinder z'n km stand in de gaten zou houden etc etc
Is het nu hanteerbaar en hoef ik niet te handelen. Er zijn keuzes, ik heb regie over mijzelf. De angst neemt me niet in z'n greep. Ik controleer niet meer, voel me ondanks onzekerheid ook rustig etc.
Zat net te bedenken over dit proces en ben best trots op mijzelf. Het levert veel op als je je gevoel aan durft te kijken. Wat zal het bevrijdend zijn als het straks helemaal wegvalt en ik voor 100% op m'n intuïtie kan vertrouwen. Dus ben dankbaar dat deze man op m'n pad komt. Hij helpt me weer vooruit
Ok, voelt wel heel kwetsbaar dit te delen, maar doe het toch