Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
Still-i-Rise schreef:
21-01-2020 10:11
Mannen kunnen daar soms best "bot" mee om gaan. Liefde/gevoelens en sex zijn 2 hele verschillende dingen en mannen kunnen dat over het algemeen beter scheiden, wat op een vrouw dan weer verkeerd over kan komen.
Zelf zou ik het een volgende keer bespreekbaar proberen te maken dmv een grapje. Zo van; als je alleen voor een quickie langskomt hoef ik geen cola/koffie/thee in huis te halen he!
Meestal zorgt het wel voor een opening om te praten over verwachtingen of over hoe je het vorige bezoek ervaren hebt.
Dank voor de tip! Wil het inderdaad niet gelijk heel ‘zwaar’ maken, dit was het 5e afspraakje en hiervoor altijd buiten de wat gedaan. Door vorige ervaringen lukt het me gelukkig wel om mijn grenzen beter aan te geven, maar soms word je wel eens door iets overdonderd. Als het gesprek er komt (ben benieuwd of hij zelf contact gaat opnemen..) dan ga ik inderdaad over mijn gevoel van het laatste bezoek hebben. Geef hem nog de ‘benefit of the doubt’ 😬

Jij ziet je date deze week weer toch?
Vivi3338 schreef:
21-01-2020 10:47
Dank voor de tip! Wil het inderdaad niet gelijk heel ‘zwaar’ maken, dit was het 5e afspraakje en hiervoor altijd buiten de wat gedaan. Door vorige ervaringen lukt het me gelukkig wel om mijn grenzen beter aan te geven, maar soms word je wel eens door iets overdonderd. Als het gesprek er komt (ben benieuwd of hij zelf contact gaat opnemen..) dan ga ik inderdaad over mijn gevoel van het laatste bezoek hebben. Geef hem nog de ‘benefit of the doubt’ 😬

Jij ziet je date deze week weer toch?
Het allerbelangrijkste is hoe jij je er bij voelt! Als dit niet de manier is waarop je wilt daten kan je ook een stap terug nemen, ookal zijn jullie intiem geweest. Mocht hij daar niet goed op reageren dan weet je genoeg.

Ja we gaan vanavond naar de film :hyper:
Ik weet niet wie zich er meer op verheugd, hij of ik hahha!
Al een tijdje anoniem aan het meelezen, maar toch even een account aangemaakt om te kunnen reageren en als ik wil dingen van me af te schrijven.

Ben een man 30jaar, 'officieel 'sinds 1,5 jaar single na een relatie van 10 jaar (periode van 11 jaar) . In deze periode sporadisch gedate, waaruit nog wel een langdurige dateperiode met 1 iemand is ontstaan. Echter niks geworden doordat we relationeel niet bij elkaar paste, maar we zijn nu super goede vrienden!

Ik denk mede door deze periode met haar en dat ik voor kerst gehoord heb dat mijn ex verloofd is na een half jaar relatie, dat er wat onverwerkte dingen naar boven zijn gekomen bij mij. Waar ik vooral moeite mee heb is het feit of idee om mensen kwijt te raken in mijn leven. Als voorbeeld de goede vriendin, we waren eerst twee single maatjes die elkaar hielpen door de tijd met elkaar op te vullen en over alles te kunnen praten. Ze heeft nu een nieuwe vriend ( een hele toffe gast en ik gun het haar zeker), maar merk gelijk meer afstand naar mij toe. In mij komen dan twee tegenstrijdige gedachten op, aan de ene kant wil ik de aandacht als voorheen, andere kant wordt ik zelf stiller omdat ik dan denk: laat maar..

Anyway, ik merk dat ik instabieler ben de afgelopen maanden qua gevoel. Ik kan neerslachtig zijn door eenzaamheid, en het andere moment geen zorgen aan mijn hoofd hebben en denken het komt wel. Ik weet ook dat ik regisseur ben van mijn eigen leven, en als ik verandering wil dit zelf moet initiëren, al heb ik daar soms ook echt geen behoefte aan..
Afgelopen dagen was het weer neerslachtig, vandaag merk ik langzaam weer op te krabbelen (ook door het schrijven) en weer zin te hebben in mijn dates die ik deze week gepland heb.
Dus laten we positief blijven en uitkijken naar leuke ontmoetingen de komende tijd :)
Still-i-Rise schreef:
21-01-2020 10:53
Het allerbelangrijkste is hoe jij je er bij voelt! Als dit niet de manier is waarop je wilt daten kan je ook een stap terug nemen, ookal zijn jullie intiem geweest. Mocht hij daar niet goed op reageren dan weet je genoeg.

Ja we gaan vanavond naar de film :hyper:
Ik weet niet wie zich er meer op verheugd, hij of ik hahha!
Ja precies! Belangrijk om nu weer even de regie terug te nemen, heb ik bij vorige dates wel lastig gevonden maar met hem zit ik wel iets verder in het ‘proces’. Eerst even het contact aankijken nu..

Leuk! Naar welke film gaan jullie? 1917 kan ik aanraden, niet romantisch maar wel erg goed
Lonewolfy schreef:
21-01-2020 11:20
Al een tijdje anoniem aan het meelezen, maar toch even een account aangemaakt om te kunnen reageren en als ik wil dingen van me af te schrijven.

Ben een man 30jaar, 'officieel 'sinds 1,5 jaar single na een relatie van 10 jaar (periode van 11 jaar) . In deze periode sporadisch gedate, waaruit nog wel een langdurige dateperiode met 1 iemand is ontstaan. Echter niks geworden doordat we relationeel niet bij elkaar paste, maar we zijn nu super goede vrienden!

Ik denk mede door deze periode met haar en dat ik voor kerst gehoord heb dat mijn ex verloofd is na een half jaar relatie, dat er wat onverwerkte dingen naar boven zijn gekomen bij mij. Waar ik vooral moeite mee heb is het feit of idee om mensen kwijt te raken in mijn leven. Als voorbeeld de goede vriendin, we waren eerst twee single maatjes die elkaar hielpen door de tijd met elkaar op te vullen en over alles te kunnen praten. Ze heeft nu een nieuwe vriend ( een hele toffe gast en ik gun het haar zeker), maar merk gelijk meer afstand naar mij toe. In mij komen dan twee tegenstrijdige gedachten op, aan de ene kant wil ik de aandacht als voorheen, andere kant wordt ik zelf stiller omdat ik dan denk: laat maar..

Anyway, ik merk dat ik instabieler ben de afgelopen maanden qua gevoel. Ik kan neerslachtig zijn door eenzaamheid, en het andere moment geen zorgen aan mijn hoofd hebben en denken het komt wel. Ik weet ook dat ik regisseur ben van mijn eigen leven, en als ik verandering wil dit zelf moet initiëren, al heb ik daar soms ook echt geen behoefte aan..
Afgelopen dagen was het weer neerslachtig, vandaag merk ik langzaam weer op te krabbelen (ook door het schrijven) en weer zin te hebben in mijn dates die ik deze week gepland heb.
Dus laten we positief blijven en uitkijken naar leuke ontmoetingen de komende tijd :)
Herkenbaar! Was zelf ook iets meer dan 1,5jr single na een lange relatie (9jr) voordat ik aan iets nieuws begon. In die periode goeide ik dichter naar mijn beste vriend die ook ineens in hetzelfde schuitje zat.
Waar mijn nieuwe relatie strandde kreeg zijn nieuwe relatie ineens meer diepte: samen huis kopen en een kind krijgen.
Eventjes voelde ik mij erg alleen want ik had dat ook gewild in mijn relatie.
Gelukkig is onze vriendschap nog even innig en zijn vriendin is echt een supertoffe meid.

Op sommige momenten neig je sneller naar sombere gedachten maar bekijk t zo; je bent pas 30!! Je hebt tijd zat om alsnog straks 40+jr gelukkig te zijn met iemand. Geniet van je dates, en als straks de zon weer begint te schijnen voelt t leven ook weer een stuk vrolijker!
Vivi3338 schreef:
21-01-2020 11:33
Ja precies! Belangrijk om nu weer even de regie terug te nemen, heb ik bij vorige dates wel lastig gevonden maar met hem zit ik wel iets verder in het ‘proces’. Eerst even het contact aankijken nu..

Leuk! Naar welke film gaan jullie? 1917 kan ik aanraden, niet romantisch maar wel erg goed
Jij bent de baas! Dus neem de controle over en dan zul je je een stuk prettiger voelen :hug:

1917 hebben we over getwijfeld inderdaad, maar vanwege tijdschema en werk enzo hebben we voor Jumanji gekozen.
Ook niet echt romantisch maar we gaan voor de film een hapje eten. Gaat sowieso een gezellige avond worden :-D
Goed om te lezen hoe relaxt jullie er weer in staan Qiyara en Still.

Lonewolf, welkom.
Ik begrijp wat je bedoelt mbt die goede vriendin. Dat is ontstaan vanuit daten zoals ik het lees en nu heeft zij een relatie. Als je allebei single bent heb je behoefte aan aandacht en een klankbord en dat vonden jullie bij elkaar. Maar met een nieuwe liefde verschuift de aandacht en focus op die liefde. Heel logisch. Ik denk dat je realistisch moet zijn: jullie waren er voor elkaar maar haar behoefte wordt nu vervuld door haar vriend. Zo gaat dat. Mensen komen en gaan. Jammer is het wel maar jij gaat ook weer verder.
Julus schreef:
21-01-2020 12:09
Goed om te lezen hoe relaxt jullie er weer in staan Qiyara en Still.

Lonewolf, welkom.
Ik begrijp wat je bedoelt mbt die goede vriendin. Dat is ontstaan vanuit daten zoals ik het lees en nu heeft zij een relatie. Als je allebei single bent heb je behoefte aan aandacht en een klankbord en dat vonden jullie bij elkaar. Maar met een nieuwe liefde verschuift de aandacht en focus op die liefde. Heel logisch. Ik denk dat je realistisch moet zijn: jullie waren er voor elkaar maar haar behoefte wordt nu vervuld door haar vriend. Zo gaat dat. Mensen komen en gaan. Jammer is het wel maar jij gaat ook weer verder.

Dankje! ja dit realiseer ik me ook. Al heb ik er wel moeite mee, deels die angst om haar kwijt te raken en niet meer in mijn leven te hebben Maar ook omdat ik gewoon merk dat ik haar heel dichtbij heb gelaten, we elkaar ook gesteund hebben in moeilijke tijden. Ik begin vorig jaar met het betaald thuis zitten voor een langere periode, omdat bedrijf geen opdracht had. Zij met een hele lastige laatste jaar van de studie.
En misschien maak ik het nu ook veel groter dan het is door die angst, maar zo voelt het voor mij...

Maar ik ga dit positief insteken. Ik zie wel waar het eindigd met haar en de vriendschap. Ik merk dat ik ook opfleur als ik dan weer een berichtje zie verschijnen op whatsapp van de vrouw waarmee ik van de week een date heb. Zondag haar een fijne laatste avond van haar weekend weg gewenst, en gister niet nog een berichtje overheen gedaan. Kreeg dan zojuist een aantal berichten uit haar zelf. :-)
Je angst is legitiem, want jullie hebben een band opgebouwd en lief en leed gedeeld. En ik heb ook deze ervaring, meerdere keren ook in de afgelopen jaren. Maar vergeet niet dat je elkaar leerde kennen vanuit de insteek dat je zoekende was. Het werd niks maar de klik was er. Zij ging daarom verder zoeken. En mijn ervaring is dat het gaandeweg dan doodbloed. Je wil graag vasthouden aan wat je deelde, logisch. Maar het is een grijs gebied. Is het echte vriendschap of een fijne tijdelijke connectie bij gebrek aan die echte klik voor meer? Ik heb geconstateerd dat zoeits zelden blijft. Er komt een nieuw contact wat mogelijk wel potentie heeft.
Hoe jammer ook, maar je hebt er beiden iets uitgehaald destijds. Dat is mooi toch? Als jij eerder dan zij iemand had leren kennen had je veel minder behoefte aan haar gehad denk ik..
Still-i-Rise schreef:
21-01-2020 11:53
Jij bent de baas! Dus neem de controle over en dan zul je je een stuk prettiger voelen :hug:

1917 hebben we over getwijfeld inderdaad, maar vanwege tijdschema en werk enzo hebben we voor Jumanji gekozen.
Ook niet echt romantisch maar we gaan voor de film een hapje eten. Gaat sowieso een gezellige avond worden :-D
Gezellig! Je hebt ook nog April, may and June. Of die ene die net uit is. Iets met Just..met goeie acteurs.
Just Mercy is het.
Lonewolfy schreef:
21-01-2020 12:39
Dankje! ja dit realiseer ik me ook. Al heb ik er wel moeite mee, deels die angst om haar kwijt te raken en niet meer in mijn leven te hebben Maar ook omdat ik gewoon merk dat ik haar heel dichtbij heb gelaten, we elkaar ook gesteund hebben in moeilijke tijden. Ik begin vorig jaar met het betaald thuis zitten voor een langere periode, omdat bedrijf geen opdracht had. Zij met een hele lastige laatste jaar van de studie.
En misschien maak ik het nu ook veel groter dan het is door die angst, maar zo voelt het voor mij...

Maar ik ga dit positief insteken. Ik zie wel waar het eindigd met haar en de vriendschap. Ik merk dat ik ook opfleur als ik dan weer een berichtje zie verschijnen op whatsapp van de vrouw waarmee ik van de week een date heb. Zondag haar een fijne laatste avond van haar weekend weg gewenst, en gister niet nog een berichtje overheen gedaan. Kreeg dan zojuist een aantal berichten uit haar zelf. :-)
Ik lees nu je laatste alinea. Het is precies wat ik illustreerde. Je krijgt nieuwe contacten waar je ook blij van wordt en waar je weer iets uithaalt.
Ik hoop dat het leuk wordt!
Julus schreef:
21-01-2020 12:49
Gezellig! Je hebt ook nog April, may and June. Of die ene die net uit is. Iets met Just..met goeie acteurs.
Ja die staan ook op mijn lijstje! April May en June blijkt best een heftig einde te hebben (of laatste deel) dus daar ga ik lekker alleen heen of met vriendinnen.

Een bios-date is altijd zo..je zit 2 uur naast elkaar in het donker en je kan niet met elkaar kletsen.
Heb wel eens een date gehad die de hele tijd hard door de film sprak. Schaamde me en irriteerde me tegelijk :lol:
Nu ik er over nadenk was ie waarschijnlijk een beetje zenuwachtig want hij gedroeg zich sowieso wel een beetje anders dan ik van hem gewend was.

Laat dit vanavond nou niet zo zijn aub :nut:
Lonewolfy schreef:
21-01-2020 12:39

Ik gooi m er nog maar eens in; you meet for a reason, a season or a lifetime

Zij kan best een "reason" geweest zijn, elkaar steunen in moeilijke periodes enzo. Kan de basis zijn voor een lifetime friendship!
Jaaa dat is ook mijn idee. Mijn laatste date wilde naar de film. Maar dat vind het minst leuke om te doen als je iemand niet kent. Liever zoveel mogelijk kletsen, lekker wandelen of anderszins actiefs. Filmpje is leuk als je al wat medr vertrouwder bent zoals bij jullie.
Still-i-Rise schreef:
21-01-2020 13:00
Ik gooi m er nog maar eens in; you meet for a reason, a season or a lifetime

Zij kan best een "reason" geweest zijn, elkaar steunen in moeilijke periodes enzo. Kan de basis zijn voor een lifetime friendship!
Jazeker. Ik heb er eentje aan overgehouden die er inmiddels al jaren is. En we houden dit nog lang vol.
Julus schreef:
21-01-2020 13:01
Jaaa dat is ook mijn idee. Mijn laatste date wilde naar de film. Maar dat vind het minst leuke om te doen als je iemand niet kent. Liever zoveel mogelijk kletsen, lekker wandelen of anderszins actiefs. Filmpje is leuk als je al wat medr vertrouwder bent zoals bij jullie.
Ja ik zou het zelf ook nooit als 1 vd eerste dates voorstellen.
Wandelen door het bos/de duinen weer wel ja, heerlijk uitwaaien!

Met mijn ex ging ik op eerste date naar het museum, vond ik ook echt leuk! Kan je gelijk zien of je dezelfde interesses hebt.
Still ik vind jullie twee verliefd klinken, of jullie houden jezelf en elkaar voor de gek. Of anders snap ik niks meer van jullie 'relatie'.

Mijn date vraagt wanneer we elkaar weer zien, dus leuk! Hopelijk zondag, m'n hele weekend zit al vol verder.

Ik heb de film 1917 opstaan maar het pakt me nog niet helemaal. Misschien leuk voor in de bios.
Qiyara schreef:
21-01-2020 13:08
Still ik vind jullie twee verliefd klinken, of jullie houden jezelf en elkaar voor de gek. Of anders snap ik niks meer van jullie 'relatie'.

Mijn date vraagt wanneer we elkaar weer zien, dus leuk! Hopelijk zondag, m'n hele weekend zit al vol verder.

Ik heb de film 1917 opstaan maar het pakt me nog niet helemaal. Misschien leuk voor in de bios.
Hahaha ja klinken wij verliefd? Ik voel zelf geen verliefde gevoelens, maar ben ook al zo lang niet verliefd geweest dat ik het misschien niet herken? Als ik aan vanavond denk, denk ik ja gezellig! Maar voel geen spanning of iets.

Leuk dat je date een vervolg wilt! Misschien een bios date? 1917? ;)
1917 ben ik nu aan het kijken, thuis. Ik kan streamen via een app.

Ja, je verteld dat jullie er allebei zoveel zin in hebben vanavond. Jullie gaan uit eten en naar de film. Bellen elkaar, zien elkaar regelmatig. Hij wil het goed doen voor jou.. Etc.
1917 lijkt me inderdaad interessante film om met een date te doen. Nadien kan je altijd nog napraten of met elkaar het bed induiken...
Doei Charles. Dit is niet de seks pijler, leef je daar maar verder uit.
Qiyara schreef:
21-01-2020 13:21

Ja, je verteld dat jullie er allebei zoveel zin in hebben vanavond. Jullie gaan uit eten en naar de film. Bellen elkaar, zien elkaar regelmatig. Hij wil het goed doen voor jou.. Etc.
Ja zo klinkt het inderdaad wel als je het zo opschrijft..
Het enige wat ik me nu kan bedenken is dat het gewoon echt klikt.
Ik ben straks 2wkn in het buitenland dus dan zal bij beide wel duidelijk worden wat en of er gevoelens zijn. Ben zelf niet van plan om elke dag contact te zoeken want ik ben daar voor een reden (mijzelf en rust), time will tell hoe dat voor ons uit gaat pakken!
Qiyara schreef:
21-01-2020 13:21

Eens. Still, je beschrijft alles wat hoort bij daten en iemand leuk vinden. Anders had je uberhaupt niet met vragen of twijfels gezeten en je niet afgevraagd of je fwb wil of meer. Ik denk dat je ratio nu spreekt. Je mag van jezelf niet meer voelen of willen en in je hoofd maak je er fwb van. Maar dit is een recept voor pijn. Dit is exact wat veel vrouwen denken te kunnen. En ondertussen maak je jezelf gek. Waarom appt hij niet? Hij deed zo lief en romantisch, maar is nu al dagen stil. Etc etc. Bij een gewone vriend ben je hier helemaal niet mee bezig.
Julus schreef:
21-01-2020 13:33
Eens. Still, je beschrijft alles wat hoort bij daten en iemand leuk vinden. Anders had je uberhaupt niet met vragen of twijfels gezeten en je niet afgevraagd of je fwb wil of meer. Ik denk dat je ratio nu spreekt. Je mag van jezelf niet meer voelen of willen en in je hoofd maak je er fwb van. Maar dit is een recept voor pijn. Dit is exact wat veel vrouwen denken te kunnen. En ondertussen maak je jezelf gek. Waarom appt hij niet? Hij deed zo lief en romantisch, maar is nu al dagen stil. Etc etc. Bij een gewone vriend ben je hier helemaal niet mee bezig.
Met het eerste deel ben ik het eens, het loopt tussen ons inderdaad zoals het gaat als je iemand leuk vindt. En dat doe ik ook, dat is geen geheim.
Ik heb er geen label op geplakt, ook geen fwb.
Er is geen sprake van waarom hij niet appt of ineens stil is of niet meer romantisch, vanaf dag 1 is zijn gedrag exact hetzelfde. We hebben bijna dagelijks contact, soms heb ik zelf geen behoefte aan contact (met niemand, gewoon ff socialmedia moe) en dan is dat gewoon prima.

Wat speelt bij mij is of ik dit contact wil doorzetten en genieten van wat er nu speelt, of het pas voortzetten als ik er ook ruimte voor heb in mijn hoofd. En dat is inderdaad een strijd tussen hoofd en hart om t zo maar te benoemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven