Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Duidelijk Still. Je komt heel sterk over, nu. Met wat je wil en wat niet. Time will tell. Maar gezien jullie date zet je het contact nu voort. Duurt het nog lang voordat je weggaat?
Julus schreef:
21-01-2020 13:45
Duidelijk Still. Je komt heel sterk over, nu. Met wat je wil en wat niet. Time will tell. Maar gezien jullie date zet je het contact nu voort. Duurt het nog lang voordat je weggaat?
Ja ik wilde (hoe erg dat ook klinkt) perse nog met hem naar de bios voordat ik weg zou gaan. Ik vertrek over een paar daagjes.
Misschien omdat ik onbewust wil checken hoe dat voelt? Geen idee ook. Het voelt voor mij logisch dat het contact minder zal zijn tijdens mijn vakantie, hoewel dat voor hem misschien niet zo is. Daar moet ik wel duidelijk over zijn naar hem toe, thanks voor de eye opener!

Ik ben van nature iemand die bijna geen risico's neemt, denk veel na over de keuzes die ik maak. En in de liefde werkt dat soms echt niet zo.
Ik wil daarom graag leren wat meer "in het nu" te leven en niet na te denken over wat als... want daardoor geef ik dingen soms geen eerlijke kans om te slagen of te mislukken :-D
Joepie, zondag inderdaad een tweede date :cheer:
Still hopelijk doet je vakantie je goed en kom je daar weer dichter tot jezelf!
Still, het is en blijft lastig, de strijd tussen gevoel en verstand. Lijkt me eem goed idee om de verwachtingen te bespreken. Maar geniet vooral!

Qiyara, leuk!
Qiyara schreef:
21-01-2020 14:12
Yeahh!! Leuk vooruitzicht!
Hoe gaat het met de anderen? Geen leuke contacten of dates?
Alle reacties Link kopieren
Blijft spannend inderdaad Still! Maar je staat er gelukkig positief en nuchter in, mag ik vragen waar de reis naartoe gaat? Ben zelf wel een reis fanaat namelijk 😊

@Qiyara, leuk dat er een 2e date is ingepland! Volgens mij was er genoeg gespreksstof wat je zei, hopelijk is er nog steeds een leuke klik.

Mijn date heeft net geappt.. Dat hij het erg leuk vond en vraagt hoe mijn dag is. Weet nog even niet of ik gelijk iets moet laten doorschemeren over mijn gevoel. Misschien iets van; vond ik ook, maar wel beetje gehaast’.? Merk dat ik het wel fijn vind dat hij wat heeft gestuurd, hij komt er altijd wel weer netjes op terug.
Dat daten blijft wel een lastig dingetje..
Ik heb niet meer zo snel vertrouwen in een man, waardoor ik nu alle mannen maar weg blijft duwen. Terwijl er met elke persoon wel wat is. Niemand is perfect. Gelukkig geef ik nu wel me grenzen aan, en blijf ik bij mijn eigen gevoel. Dat is voor mij al heel wat .

Misschien maar eeuwig vrijgezel blijven :bonk:
Zelf zou ik wel zoiets zeggen Vivi, hij snapt dan zelf vast ook dat de volgende keer wat meer tijd mag hebben.

Snow, balen zo'n dipje :hug:
@snow haha , dat gevoel herken ik wel en vrijgezel blijven is toch ook niets mis mee? Ik kan de vrijheid die het meebrengt wel waarderen.

Toch als ik het hier zo lees hebben verschillende mensen wel wat leuke ontmoetingen en dates. In ieder geval wel een positieve toon bij de meesten.

Even een vraagje buiten daten om. Maken jullie ook wel eens nieuwe gewone vrienden? Persoonlijk vind ik het wel lastig soms omdat de meeste mensen na school en studie al een soort van vaste groep vrienden hebben.
Vivi3338 schreef:
21-01-2020 14:45
Blijft spannend inderdaad Still! Maar je staat er gelukkig positief en nuchter in, mag ik vragen waar de reis naartoe gaat? Ben zelf wel een reis fanaat namelijk 😊

@Qiyara, leuk dat er een 2e date is ingepland! Volgens mij was er genoeg gespreksstof wat je zei, hopelijk is er nog steeds een leuke klik.

Mijn date heeft net geappt.. Dat hij het erg leuk vond en vraagt hoe mijn dag is. Weet nog even niet of ik gelijk iets moet laten doorschemeren over mijn gevoel. Misschien iets van; vond ik ook, maar wel beetje gehaast’.? Merk dat ik het wel fijn vind dat hij wat heeft gestuurd, hij komt er altijd wel weer netjes op terug.
Naar familie in Griekenland, het is voor mij echt even om bij te komen en rust te krijgen maar een pluspunt dat het een mooie omgeving is :hyper:

Ik zou zelf niets over de app aangeven daarover, maar echt als je hem ziet. Zo kan je zijn reactie peilen en via de app kunnen dingen vaak verkeerd begrepen worden.
Snow2018 schreef:
21-01-2020 15:18
Dat daten blijft wel een lastig dingetje..
Ik heb niet meer zo snel vertrouwen in een man, waardoor ik nu alle mannen maar weg blijft duwen. Terwijl er met elke persoon wel wat is. Niemand is perfect. Gelukkig geef ik nu wel me grenzen aan, en blijf ik bij mijn eigen gevoel. Dat is voor mij al heel wat .

Misschien maar eeuwig vrijgezel blijven :bonk:
Snap je gevoel helemaal! Wat je zegt, met iedereen is er wel wat maar alles ligt erg onder de loep. Het spotten van rode vlaggen, of iemand wel z’n best doet etc. Ik denk dat we allemaal hier flink gekwetst zijn vroeger en daarom voorzichtig. Maar we proberen het wel qua daten! Jij had dit weekend ook met iemands nieuws een date toch?

We blijven ondanks alles toch positief 😁
Rolami schreef:
21-01-2020 15:31
@snow haha , dat gevoel herken ik wel en vrijgezel blijven is toch ook niets mis mee? Ik kan de vrijheid die het meebrengt wel waarderen.

Toch als ik het hier zo lees hebben verschillende mensen wel wat leuke ontmoetingen en dates. In ieder geval wel een positieve toon bij de meesten.

Even een vraagje buiten daten om. Maken jullie ook wel eens nieuwe gewone vrienden? Persoonlijk vind ik het wel lastig soms omdat de meeste mensen na school en studie al een soort van vaste groep vrienden hebben.
Ik heb via de school van mijn kind wel vrienden gemaakt, maar buiten dat om..nee niet echt.
Met sommige collega's ben ik close en spreek ik ook buiten werktijd maar dat is t wel zo'n beetje.
Ik schuif even aan, inmiddels anderhalf jaar single en voel me beter dan ooit. :bye: Daten heb ik nog geen enkele behoefte aan en dat is prima voor mij.

@Rolami
Vrienden maken kan lastig zijn. Ikzelf zit op een teamsport, dus daar kan ik best wat contacten opdoen. Echt vrienden vrienden? Tja, dat is wat lastiger uiteraard, maar soms gebeurt dat nog wel eens.
Hoi allemaal,

Ik lees regelmatig mee in de verschillende topics over single zijn en daten en heb hier en daar ook af en toe gereageerd. Ik herken erg veel in wat jullie schrijven. Nu doe ik hier even mijn lange verhaal.

Ik ben ongewenst single. Vroeger ging ik vrij ver om aan de man te raken, maar nu blijf ik meer bij mezelf.

Een jaar geleden heb ik via een datingapp een paar maanden een flink aantal veelbelovende dates met een hele leuke man gehad. Bij hem was ik erg mezelf en zorgde ik er goed voor dat ik of hij niet over mijn grenzen ging. Hij voelde helaas niet hetzelfde voor mij. Ergens ben ik nog niet echt over hem heen gekomen, want de types die ik op straat nakijk of die ik interessant vind, lijken toch wel erg op hem.

Na hem ben ik bewust gaan daten met mannen die ik normaal gesproken over het hoofd zou zien, maar dat voelt ook geforceerd.

Ik onderneem nu veel meer dan een paar jaar geleden: concerten, voorstellingen, dat soort dingen, maar tot nu toe heb ik daar vluchtige gesprekken, niets waaruit een date is gerold.

Op de app namen de laatste tijd ook steeds meer fakers contact met mij op, van het type 'Amerikaanse militair' en dergelijke, die vreemd Engels of Nederlands spreken, zelf tegenstrijdige informatie geven die iedereen kan googlen (van het genre: ik woon in Utrecht, maar ik weet niets over een hoge kerktoren of ik kom uit Eindhoven/Amsterdam en ik weet niet hoe de grootste voetbalclub daar heet).
Deze typjes willen ook meteen buiten de app contact leggen omdat de app 'niet veilig' is.

Ik heb een paar jaar af en aan op verschillende datingapps gezeten (geen Tinder) en heb het nu gelukkig meestal vrij snel door als mannen de boel faken, dus dan rapporteer ik ze. Dat heb ik nu in korte tijd zo'n drie keer gedaan. Als ik ze niet rapporteer, dan verwijdert de datingapp de profielen zelf vanwege 'ongepast gedrag', dus ik zit er niet vaak naast.

Een veelbelovend contact bleek niet zo serieus te zijn, dus daar heeft mijn intuïtie of ervaring niet goed gewerkt. We hadden hetzelfde beroep in dezelfde stad, zijn foto's en vrij specifieke informatie leken te kloppen (gewoon op internet te controleren), maar omdat hij heel plotseling het contact verbrak en nog wel online is, denk ik dat er iets niet helemaal in de haak is.
Als ik nu berichtjes krijg, het profiel leuk vind en erop reageer, krijg ik geen antwoord terug. Ik schrijf niet anders dan normaal, dus ik denk dat deze mannen niet zo serieus zijn.

In mijn hoofd heb ik datingapps al een paar maanden afgeschreven, in ieder geval voor nu. Waarschijnlijk voelen de mannen dat. Ik ben nu dus in het echte leven beter om me heen gaan kijken. Sowieso krijg ik het telkens erg warm van mijn getrouwde nieuwe leidinggevende, maar daar kan ik helaas helemaal niets mee. Er was een heel jonge collega die achter me aanliep, maar het leeftijdsverschil was wel erg groot en ik zag wat karaktertrekjes van een ex die ik niet zo fijn vond.

Ook ontmoet ik nieuwe of onbekende collega's op borrels of andere activiteiten. Relaties op de werkvloer vind ik erg tricky, maar zelfs daar stel ik me nu dus voor open. Helaas is het nu dus meer dan een half jaar ontzettend stil op dategebied. Ik mis gewoon het idee dat ik berichtjes krijg en misschien wel een date, alleen gingen die berichten vaak helemaal nergens over.

Ik word soms wanhopig van het single zijn, maar ga geen rare dingen zoals vroeger doen voor een date ofrelatie.
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
Vivi3338 schreef:
21-01-2020 15:54
Snap je gevoel helemaal! Wat je zegt, met iedereen is er wel wat maar alles ligt erg onder de loep. Het spotten van rode vlaggen, of iemand wel z’n best doet etc. Ik denk dat we allemaal hier flink gekwetst zijn vroeger en daarom voorzichtig. Maar we proberen het wel qua daten! Jij had dit weekend ook met iemands nieuws een date toch?

We blijven ondanks alles toch positief 😁
Klopt idd.. Alles word zo onder een vergrootglas gelegd, en bij elk dingetje denk ik : klopt dit wel ? pff heel vermoeiend. Daarom duw ik denk die mannen bewust/onbewust weg ?
Maar.op gegeven moment wil je ook genegenheid, want ben absoluut niet van de Ons.
En ook ik ben erg gekwetst door mijn laaste relatie, en je rugzak word gwn groter en groter.
Ik heb idd zondag een date met iemand.
Die jongen waar ik vorige keer mee date die zoveel appte heb ik nog wel contact mee..
Kijk een beetje de kat uit de boom bij hem. Nu hij weer werkt (vorige week was hij vrij) is het appen nu op een normaal niveau.

Maargoed, wil het gwn gezellig hebben en zolang ik nog mannen wegduw merk ik dat ik nog niet toe ben aan iets vasts
Melanie welkom! Er is ook een unhappy single topic waar je misschien meer herkenning vindt.
Hier ben je uiteraard ook welkom om mee te schrijven!

Thlubbe welkom! Wat fijn dat je je beter dan ooit voelt. Hoe komt dat?
Qiyara schreef:
21-01-2020 16:25
Melanie welkom! Er is ook een unhappy single topic waar je misschien meer herkenning vindt.
Hier ben je uiteraard ook welkom om mee te schrijven!

Dank je, ik lees/schrijf op meerdere plekken mee.
Gezellig!
Qiyara schreef:
21-01-2020 16:25
Lastig te zeggen waar het echt door komt, er zijn veel factoren (die ermee te maken hebben) veranderd. Wellicht omdat ik bijna mijn hele 20'er jaren in een relatie heb gezeten. Twee relaties, één van 5½ jaar en één van bijna 4 jaar. Maar ook omdat ik gewoon mezelf ben gaan vinden sinds mijn laatste breuk. Psychologisch zat het niet helemaal okee in elkaar, laat ik het daar op houden voordat ik een muur aan tekst er op los ga gooien. Een paar steekwoordjes dan; depressie, anhedonie, minderwaardigheidscomplex en compleet los van mijn emoties, uit zelfbescherming. Nu niet meer dus. :)

Ik ben in ieder geval in mijn nopjes als single en heb in de verste verte geen eens behoefte aan een date voorlopig. :) Ik ben mijzelf gaan kennen en heb veel geleerd, eigenlijk kan je zeggen dat ik wat "Thlubbe tijd" aan het inhalen ben, dingen doen die ik nooit deed om wat voor reden dan ook. :D
Klinkt fijn! En jezelf vinden is het allerbelangrijkst :heart:
Qiyara schreef:
21-01-2020 16:57
Klinkt fijn! En jezelf vinden is het allerbelangrijkst :heart:
Mee eens, dat kan ik niet benadrukt genoeg beamen. :-D
Julus schreef:
21-01-2020 14:21
Hoe gaat het met de anderen? Geen leuke contacten of dates?
Ik heb inmiddels sinds vrijdag niks gehoord, ik weet dat hij een paar daagjes weg is. Maar voorheen appte hij mij plat en nu helemaal niks. Dus ja, beetje lastig. Hij is trouwens wel vaak zat online. Maargoed,
Qiyara schreef:
21-01-2020 14:12

Leuk hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven