Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
dinsdag 21 januari 2020 om 17:57
En inderdaad, wat iemand (jij?) eerder al schreef: het 'wel zien' maar ondertussen veel en vaak over hem schrijven hier. Welkom hoor
dinsdag 21 januari 2020 om 17:58
dinsdag 21 januari 2020 om 18:02
EensStill-i-Rise schreef: ↑21-01-2020 15:54
Ik zou zelf niets over de app aangeven daarover, maar echt als je hem ziet. Zo kan je zijn reactie peilen en via de app kunnen dingen vaak verkeerd begrepen worden.
dinsdag 21 januari 2020 om 20:18
Inderdaad waar dat dingen via de app verkeerd worden begrepen, ik zal gaan peilen als we elkaar weer zien en wat dan precies de insteek is. Als hij weer thuis voorstelt, dan trek ik aan de bel. Voorlopig zal ik sturen op een date weer buiten de deur, voelde toch het prettigste
dinsdag 21 januari 2020 om 20:21
Vivi toen jullie begonnen met daten wist je toen nog niet of hij open staat voor een relatie? Lijkt me echt klote, dat niet weten of het alleen seks is of relatie.
Zelf date ik geen mannen die niet open staan voor een relatie. Staat ook gewoon op m'n Tinder en Happn profiel. Is die twijfel in elk geval van de baan
Zelf date ik geen mannen die niet open staan voor een relatie. Staat ook gewoon op m'n Tinder en Happn profiel. Is die twijfel in elk geval van de baan
dinsdag 21 januari 2020 om 20:26
Julus waar komt dat wantrouwen vandaan?
Mijn ervaring is dat de meeste mannen dat juist wel doen en eerlijk zijn in wat ze willen
Heb nog nooit mannen gedate voor alleen seks, tenzij ik zelf alleen daarop uit was. Mijn ervaring ermee is dus erg goed om dit zo op je profiel te hebben staan.
En ik zie het ook bij steeds meer mannen.
Mijn ervaring is dat de meeste mannen dat juist wel doen en eerlijk zijn in wat ze willen
Heb nog nooit mannen gedate voor alleen seks, tenzij ik zelf alleen daarop uit was. Mijn ervaring ermee is dus erg goed om dit zo op je profiel te hebben staan.
dinsdag 21 januari 2020 om 20:30
Bij mij werkt het trouwens andersom. Mijn laatste date sprak uit dat hij serieus op zoek is naar een relatie. Ik voelde een soort druk. Ik ben gewend dat ik iemand tegenkwam en we elkaar wekelijks zagen en dan was het een relatie. Met online daten moet je vooraf al intentie bepalen en uitspreken en dat legt druk bij mij. Ik besef dat dat ook of vooral kan komen doordat ik mijn date dan niet leuk genoeg vind. Maar toch, het blijft de omgekeerde wereld dat online daten.
Veel mannen willen hun kans op seks en gezelschap niet verspelen denk ik. Dus zullen ze zich niet duidelijk uitspreken maar gedrag zegt heel veel.
Degenen die echt op zoek zijn zullen daar duidelijk over zijn.
Veel mannen willen hun kans op seks en gezelschap niet verspelen denk ik. Dus zullen ze zich niet duidelijk uitspreken maar gedrag zegt heel veel.
Degenen die echt op zoek zijn zullen daar duidelijk over zijn.
dinsdag 21 januari 2020 om 20:31
Ervaring. Helaas.Qiyara schreef: ↑21-01-2020 20:26Julus waar komt dat wantrouwen vandaan?
Maar blij dat jij wel goede ervaringen daarmee hebt!
dinsdag 21 januari 2020 om 20:38
dinsdag 21 januari 2020 om 20:49
Dat ligt ook bij mij hoor, ik hoef ook niet perse nu een relatie. Maar vind het wel leuk om af en toe op date te gaan en als het dan echt klikt en het gaat heel rustig..dan kan het een relatie worden. Eigenlijk zoals ik dat altijd gekend heb. Voor mij werkt dat het beste. Ik zoek ook geen seksdates.
dinsdag 21 januari 2020 om 21:12
Een mannelijke collega gaf eens aan dat hij en vrienden van hem op datingsapps in principe open staan voor alles van relatie tot ons en dan liever fwb dan ons maar dat ze bewust als insteek een relatie benoemen om juist meer kans te maken op fwb en dan verder wel te zien hoe dat loopt. Ik denk zelf dat de veel mannen deze insteek hebben.
dinsdag 21 januari 2020 om 21:17
Nou als je daar al van uit gaat, dan is dat toch geen doen.
Heb het zelf gelukkig nog nooit gemerkt en vind het vooral erg jongensachtig overkomen. Dus wellicht heeft het ook met leeftijd te maken?
Ik heb zelfs dat mannen melden dat ze m'n profiel tekst niet goed hebben gelezen en alleen op iets spannends uit zijn. Of ik dat niet toch zou willen.
Dus gelukkig zijn er ook tig mannen die gewoon volwassen en eerlijk in het daten staan.
Heb het zelf gelukkig nog nooit gemerkt en vind het vooral erg jongensachtig overkomen. Dus wellicht heeft het ook met leeftijd te maken?
Ik heb zelfs dat mannen melden dat ze m'n profiel tekst niet goed hebben gelezen en alleen op iets spannends uit zijn. Of ik dat niet toch zou willen.
Dus gelukkig zijn er ook tig mannen die gewoon volwassen en eerlijk in het daten staan.
dinsdag 21 januari 2020 om 21:18
Dit is ook mijn ervaringSanse schreef: ↑21-01-2020 21:12Een mannelijke collega gaf eens aan dat hij en vrienden van hem op datingsapps in principe open staan voor alles van relatie tot ons en dan liever fwb dan ons maar dat ze bewust als insteek een relatie benoemen om juist meer kans te maken op fwb en dan verder wel te zien hoe dat loopt. Ik denk zelf dat de veel mannen deze insteek hebben.
dinsdag 21 januari 2020 om 21:20
Ja dat kan misschien met leeftijd te maken hebben. Ik ben mid 40. Er zijn er maar weinig die serieus zijn vind ik.Qiyara schreef: ↑21-01-2020 21:17Nou als je daar al van uit gaat, dan is dat toch geen doen.
dinsdag 21 januari 2020 om 21:26
Interessant onderwerp over aangeven of je op een relatie uit bent. Op het moment ben ik veel aan het nadenken wat een relatie voor mij betekent.
Mijn uitdaging als ik weer ga daten is eigenlijk het volgende: Ik heb geen behoefte aan een traditionele relatie. Trouwen en kinderen krijgen is al iets wat ik een langere tijd helemaal niet wil. Na het einde van mijn laatste relatie kan ik ook wel stellen dat samenwonen er waarschijnlijk ook niet meer van gaat komen.
Ik ben vrij introvert en heb best veel tijd voor mezelf nodig en daarbij komt ook dat ik onafhankelijkheid enorm belangrijk vindt. Heb in mijn eentje ook prima de zaken op orde en eigenlijk op dat gebied niemand nodig.
Wel de behoefte aan een serieuze connectie en een intieme relatie, maar ja hoe ga je dat uitleggen? Een serieuze relatie wordt toch altijd gezien als iets met het doel om samen te gaan wonen etc.
Mijn uitdaging als ik weer ga daten is eigenlijk het volgende: Ik heb geen behoefte aan een traditionele relatie. Trouwen en kinderen krijgen is al iets wat ik een langere tijd helemaal niet wil. Na het einde van mijn laatste relatie kan ik ook wel stellen dat samenwonen er waarschijnlijk ook niet meer van gaat komen.
Ik ben vrij introvert en heb best veel tijd voor mezelf nodig en daarbij komt ook dat ik onafhankelijkheid enorm belangrijk vindt. Heb in mijn eentje ook prima de zaken op orde en eigenlijk op dat gebied niemand nodig.
Wel de behoefte aan een serieuze connectie en een intieme relatie, maar ja hoe ga je dat uitleggen? Een serieuze relatie wordt toch altijd gezien als iets met het doel om samen te gaan wonen etc.
dinsdag 21 januari 2020 om 21:36
Rolami, ik zie mijzelf niet samenwonen, geen kinderen krijgen 
Ben niet van de standaard huisje, boompje, beestje. Ik wil graag veel reizen met m'n partner, nu doe ik dat alleen. Maar wil nog vele mooie plekken zien en dan het liefst samen.
Meest ideale zou voor mij zijn, met partner twee huizen naast elkaar kopen. Lijkt me heerlijk!
Ben een INFJ. Introvert, intuïtief en heel gevoelig. Iemand in m'n omgeving continue, trek ik niet zo goed.
Ben niet van de standaard huisje, boompje, beestje. Ik wil graag veel reizen met m'n partner, nu doe ik dat alleen. Maar wil nog vele mooie plekken zien en dan het liefst samen.
Meest ideale zou voor mij zijn, met partner twee huizen naast elkaar kopen. Lijkt me heerlijk!
Ben een INFJ. Introvert, intuïtief en heel gevoelig. Iemand in m'n omgeving continue, trek ik niet zo goed.
dinsdag 21 januari 2020 om 21:36
Collega zal eind 30 zijn en heeft 2 kinderen. Hij gaf ook aan dat hij mede omwille van de kinderen niet zo trekt aan een vaste relatie. Ik ervaar dat zelf ook wel zo eigenlijk. Neemt niet weg dat het me afhoudt om zelf te gaan daten uit angst om gekwetst te worden.Qiyara schreef: ↑21-01-2020 21:17Nou als je daar al van uit gaat, dan is dat toch geen doen.
dinsdag 21 januari 2020 om 21:48
Dit klopt dan wel met mijn ervaringen. Mannen van eind dertig tot mid veertig.
dinsdag 21 januari 2020 om 21:49
Ideaal! Ik heb hetzelfde. Maar voor mij is fwb dan net iets te weinig. Ik wil commitment maar ook vrijheid.Qiyara schreef: ↑21-01-2020 21:36Rolami, ik zie mijzelf niet samenwonen, geen kinderen krijgen
dinsdag 21 januari 2020 om 21:52
Wat jij omschrijft hoor ik dus vaak van de mannen. Waarbij die serieuze connectie alleen is als het ze uitkomt. Je mag niks verwachten, want er is geen relatie. Geheel vrijblijvend intiem zijn en het gezellig hebben. Voor mij is dat te weinig. Of bedoel je met serieuze relatie een toegewijde lat-relatie?Rolami schreef: ↑21-01-2020 21:26Interessant onderwerp over aangeven of je op een relatie uit bent. Op het moment ben ik veel aan het nadenken wat een relatie voor mij betekent.