Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

dinsdag 21 januari 2020 om 17:49
Ik heb een A-lijn jurk.
Ik ben ruim 8 maanden van tevoren gaan shoppen met moeder, schoonmoeder, zus en schoonzus.
Nu 4,5 maand later is mijn jurk binnen en ga ik dus binnenkort voor de eerste fitting.
Volgens de modezaak ben ik op tijd maar niet ruim. Gewoon netjes genoeg tijd maar ik kan niet de fitting nog een maand uitstellen zeg maar.
Ik ben ruim 8 maanden van tevoren gaan shoppen met moeder, schoonmoeder, zus en schoonzus.
Nu 4,5 maand later is mijn jurk binnen en ga ik dus binnenkort voor de eerste fitting.
Volgens de modezaak ben ik op tijd maar niet ruim. Gewoon netjes genoeg tijd maar ik kan niet de fitting nog een maand uitstellen zeg maar.

dinsdag 21 januari 2020 om 18:41
Geldt ook voor mij ja.AnAppleADay schreef: ↑21-01-2020 17:49Ik heb een A-lijn jurk.

dinsdag 21 januari 2020 om 22:10
Nou, dat ligt eraan. Als je een jurk koopt bij een bruids-outlet, moet je de juiste maat vinden en hem dezelfde dag kopen en meenemen. Aanpassingen zijn minimaal of helemaal niet, en dan heb je i.p. genoeg aan 1 dag. Maar als je naar een zaak gaat waar ze hem gaan bestellen in de juiste maat en dan nog aanpassen e.d., dan duurt het allemaal véééél langer.

dinsdag 21 januari 2020 om 22:46
Ik ben niet persé blij met mijn figuur, maar hij is wel goed voor mijn jurkLachattenoir schreef: ↑21-01-2020 15:27Heerlijk vind ik dat soort jurken, zeker als je er het juiste figuur voor hebt. Zo vrouwelijk.

dinsdag 21 januari 2020 om 22:52
Is dat toevallig Assepoester waar je heen gaat? Hoorde ik een collega namelijk over...kindrebel schreef: ↑19-01-2020 13:31Wat vervelend Baby12345!
Ik ben nog niet in een bruidsjurkenwinkel geweest, maar ik weet al wel naar welke ik als eerste ga. Een winkel bij mij in de buurt (Arnhem) die er om bekend staat een no nonsense-zaak te zijn. Ze hebben alle merken die elke bruidswinkel heeft, maar bij deze zaak zijn alle jurken voorzien van een prijskaartje en je kan er gewoon zelf door de rekken snuffelen.
dinsdag 21 januari 2020 om 22:54
Goed om te horen dat jij niet gepusht bent. En gewoon ook naar jou als persoon kijkt enz! Hopelijk is mijn volgende ervaring andersKokoro schreef: ↑19-01-2020 13:52Wat een rot ervaring zeg! Ik zou mn heil jurk lekker ergens anders zoeken!
Mijn ervaring was heel prettig. Ik ben in het noord-oosten van het land gaan shoppen. Het was op afspraak en ze had alle tijd voor me. Luisterde precies naar mijn wensen en was sturend genoeg om te zorgen dat ik niet verzandde in de opties. Na 5 jurken proberen en mijn commentaar aanhoren zei ze: "Ik weet het, ik weet welke jurk jij moet hebben.". En ja, dát was hem idd. Ik was niet direct overtuigd, maar mijn moeder wel. Op een gegeven moment zei ze lachend tegen mijn moeder "Jaaa, u vindt hem mooi, maar de brúid moet overtuigd zijn!". Ik had heel erg het gevoel dat ik mogelijk iets zou missen, dus ze is met mij de winkel doorgegaan en liet me door de rekken snuffelen. Naarmate ik meer jurken zag, werd ik meer overtuigd van de jurk die ze voor me had uitgekozen. En uiteindelijk na wat aanpassingen aan de bandjes wist ik het zeker.

woensdag 22 januari 2020 om 00:11
Ooohhh ik lees jullie topic en krijg bijna een soort heimwee naar alle voorpret! Het was zo heerlijk om te gaan trouwen!
Het trouwen zelf ook, maar inmiddels alweer vier jaar geleden.
Mijn jurk heb ik overdonderend snel gevonden, meteen na onze verloving (in het buitenland) een afspraak gemaakt bij een winkel die me door meerderen was getipt. Toen een paar vriendinnen, mijn broer en zusje en mijn moeder gevraagd om mee te komen. Er was nog niets officieel op dat moment, behalve dan mijn verloving, maar de grap is dat iedereen die mee was, later deel uit maakte van het bruidspersoneel! En de tweede jurk die ik aanhad was raak! Ik heb nog andere jurken gepast, maar deze paste echt het beste bij mij.
Ik had al afspraken bij andere winkels, maar die heb ik vervolgens afgezegd.
woensdag 22 januari 2020 om 00:19
Baby12345 schreef: ↑18-01-2020 23:16Moet echt ff mijn verhaal kwijt. Vandaag voor het eerst trouwjurken gepast. Dacht moet ergens beginnen met het plannen van de bruiloft. Dus dacht begin hier mee aangezien je ook levertijd hebt enz.
Nou we kwamen binnen werden naar een tafeltje gebracht. Dus wij vroegen of ze een kapstok hadden voor de jassen, hadden ze niet. Dus wij doen de jassen uit leggen ze op de tafel achter ons, was verder niemand. Meteen een verkoopster: nee de jassen kunnen daar niet! Komt zo een andere groep. Echt heel kattig. Terwijl de andere groep uiteindelijk pas 2 uur later kwam. Toen dachten we al een beetje hmmm oke....
Jurken passen, ging opzich wel leuk. Vond er opgevend moment 3 echt mooi. 2 dezelfde stijl en de andere echt heel anders. Vond het lastig om te kiezen en miste het wauw effect waar iedereen het altijd over heeft. Dus ik gaf aan wil erover nadenken...nou toen gingen ze een partij pushen. En maar proberen over te halen enz..toen was ik er eigenlijk wel klaar mee. Ik mocht ook niet eens foto's maken van de jurken. Zodat ik er nog eens rustig naar mocht kijken.
Is dit normaal? Had het echt heel anders voorgesteld. En ik schrok ook best van de extra kosten. Zoals vermaak kosten, onder rok ding (weet de naam ff niet meer ervan). En dat je een budget aangeeft en dat ze je dan ook jurken laten passen van 500 euro duurder. Zegt dat dan van te voren van : ik denk dat je deze jurk mooi vind maar let op hij is 500 euro duurder wil je hem passen?
Herkennen jullie dit? Vond het echt naar. Zo anders voorgesteld.
Zou haast een jurk op Alie express bestellen :p
Dat is wel herkenbaar hoor! Hoorde ik ook in mijn trouwtopic. En ook ik heb nog extra moeten betalen voor mijn hoepel, sluier en vermaakkosten.
Mijn sluier heb ik van marktplaats. Dat was wel een goede, want in de winkel proberen ze je er toch een te slijten van bijv Poirier voor €200, maar heel veel bruiden verkopen die toch weer. Dus gewoon goed zoeken online bijv.
Hetzelfde met taillegordels, die kostten in de winkel waar ik kwam makkelijk €150. Toen ben ik op Etsy gaan snuffelen en vond ik een gordel voor €15 die ook nog eens veel beter bij ons thema paste! Ik heb er toen ook nog haarsieraden bij gekocht.
woensdag 22 januari 2020 om 08:19
Ja ik hoor vooral dat het aanbod tegenvalt (de hoeveelheid en de ‘apartheid’) tov de website. Maar als het in de buurt is, is dat toch minder erg dan als je er uren voor hebt gereden.
Hopelijk vind je je jurk daar!
woensdag 22 januari 2020 om 09:39
Google maar eens, in de winkel is ie vast nog duurderAnAppleADay schreef: ↑22-01-2020 08:20Goede tip om op marktplaats te kijken voor een sluier!
Ik heb een mooie sluier gepast maar ben vergeten te vragen wat hij kost![]()
Sluiers zijn echt reteduur! Ik heb mijn sluier (een kathedraalsluier) voor €100 op mp gekocht, was van pronovias met twee kleuren wit kant, waardoor ie meer diepte had. Ik ben heel blij dat ik m niet in de winkel heb gekocht. Dan was ie waarschijnlijk het viervoudige geweest.
woensdag 22 januari 2020 om 09:42
Afgelopen jaar bij een paar huwelijken geweest waar ze geen sluier droegen.
Ik vond ook Eugenie van Engeland York een heel mooie bruid zonder sluier, maar zij droeg toen wel een prachtige smaragden tiara.
Zo’n boho bloemenkrans vind ik ook mooi, maar dat moet bij je passen.