Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Tiramisuusje, wat fijn dat je bruiloft zo goed voelde! Klinkt alsof je veel liefde om je heen voelt en zo hoort het! :heart:
Hoe voelt het om nu een man te hebben? :proud:

Ik denk dat je blij moet zijn dat je het geld niet voor de bruiloft had. Dan hadden je schoonouders zich overal mee bemoeid in het hele proces.
Mijn ouders betalen wel mee maar het enige dat ze van ons mogen is maximaal 10 vrienden uitnodigen en alleen mensen die ik ook goed ken. Gelukkig wilden ze ook niet meer qua bemoeienis. Anders zou ik spijt hebben dat ik het geld heb aangenomen.
Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt Apple!
Gefeliciteerd met je huwelijk Tiramisuusje! Fijn dat je bruiloft goed voelde. Uiteindelijk is het dat wat telt, dat het voor jullie goed was.

Wij zijn een paar maanden geleden al voor de wet getrouwd, in het buitenland (ivm papierwerk enzo hebben we dat alvast gedaan). We wonen ook niet in Nederland. Maar onze bruiloft willen we in 2020 in Nederland gaan vieren, en dan willen we ook nog trouwgeloften naar elkaar uitspreken en ringen uitwisselen in het bijzijn van familie en vrienden. Ik lees/schrijf daarom graag mee in dit topic.
tiramisuusje schreef:
03-01-2020 03:34
Kindrebel, nou dan zou ik het wel weten hoor, met zo’n lokatie zou ik niet graag werken. Die zou voor mij afvallen.
Dat was ook mijn eerste reactie. Maar ik kon niet uitstaan dat het afketste op zoiets stoms dus ik heb ze gewoon nog een keer gebeld. Onder het mom van, volgens mij begrepen we elkaar vanmorgen niet helemaal. Nog een keer uitgelegd wat we willen. "Oh zo! Oh dat hebben wij nog nooit op die manier gedaan." Maar ik heb nu wel een mooie offerte binnen. En daar ben ik heel blij mee want het is een iconische locatie in de stad waar wij vandaan komen. Dus me happy. :-]
kindrebel schreef:
03-01-2020 15:25
Dat was ook mijn eerste reactie. Maar ik kon niet uitstaan dat het afketste op zoiets stoms dus ik heb ze gewoon nog een keer gebeld. Onder het mom van, volgens mij begrepen we elkaar vanmorgen niet helemaal. Nog een keer uitgelegd wat we willen. "Oh zo! Oh dat hebben wij nog nooit op die manier gedaan." Maar ik heb nu wel een mooie offerte binnen. En daar ben ik heel blij mee want het is een iconische locatie in de stad waar wij vandaan komen. Dus me happy. :-]
Oh fijn! Lastig hè, als mensen niet buiten hun eigen kaders kunnen denken. Fijn dat het uiteindelijk toch kan!
Goede morgen,

Hoe gaat het met jullie voorbereidingen?

Bij ons is steeds iets meer geregeld, waardoor het voor mijn gevoel steeds dichter bij komt. Ik vind dit aan de ene kant heel leuk, maar wordt er ook wel zenuwachtiger van. Nu wordt het echt :cheer:

Inmiddels heb ik ook mijn droomjurk gevonden en ik ben er helemaal gelukkig mee. Ik vind het zo moeilijk dat ik er niet over tegen mijn vriend kan vertellen :hyper:

Wij willen onze trouwgeloften zelf schrijven, maar ik ben nooit op een bruiloft geweest waar dit gebeurde dus ik weet niet goed waar te beginnen. Hebben jullie tips?
Wat leuk dat je je jurk hebt gevonden! Wil je hem delen via PB? Dan stuur ik een foto terug van de mijne :) . Ik heb mijn jurk wel aan een paar mensen laten zien die niet kunnen komen en de reacties zijn zo leuk :heart: . Over trouwgeloften staat héél veel online. Pinterest is een goede inspiratie :) . Zelf ga ik beginnen met het opschrijven van steekwoorden. Wat betekent mijn geliefde voor mij, wat heb ik aan en met hem en wat wil ik samen nog aan gaan.

Voorbereiding gaat gestaag hier. De definitieve RSVP mail is eruit en er komen nu al 16 mensen naar onze buitenland bruiloft. Nog minstens 10 die het nog moeten invullen die al mondeling hebben toegezegd te komen. Heel fijn! Verder zijn er mensen die nog steeds niet begrijpen wat definitief betekent. Dat is wel heel vervelend.

*poef*
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 12:55
46.37% gewijzigd
Ik stuur hem graag, maar ik weet niet hoe ik foto's moet sturen in een privé bericht.

Ik snap dat je het jammer vindt dat je schoonzus er niet bij kan zijn, ik zou dat ook niet leuk vinden, helemaal voor mijn vriend.

Degene die stuurde dat hij misschien toch niet komt zou ik op de lijst zetten van mensen die niet komen. Als mensen zoiets sturen ga ik er vanuit dat ze niet willen komen en dit nog niet zo willen zeggen.
Hybris schreef:
13-01-2020 12:34
Ik stuur hem graag, maar ik weet niet hoe ik foto's moet sturen in een privé bericht.

Upload de foto bijv. hier https://nl.imgbb.com/ en plak de link hier of in een privé bericht.

Degene die stuurde dat hij misschien toch niet komt zou ik op de lijst zetten van mensen die niet komen. Als mensen zoiets sturen ga ik er vanuit dat ze niet willen komen en dit nog niet zo willen zeggen.
Ik ken die persoon een beetje (van vriends kant) en hij voelt zich echt niet bezwaard. Hij had ook gezegd dat áls hij kwam, dat hij dan een tinderdate mee zou nemen.
Ik heb je mijn jurk gestuurd in een pb.

Irritant van die vriend dat hij niet weet of hij komt of niet.
Ha dames, daar ben ik weer!
Inmiddels bevallen en gewend geraakt aan het leven met onze kleine man.
En besloten dat we misschien toch maar gewoon gaan trouwen komende zomer, haha! Dus ik kom weer meeschrijven.
Ben nog niet bijgelezen, zal ik eens mee beginnen.
Hybris schreef:
13-01-2020 09:23
Goede morgen,

Hoe gaat het met jullie voorbereidingen?
Wij zijn nog bezig met het regelen van de locatie. Veel offertes ontvangen, bij 3 gaan we kijken en dan de knoop doorhakken.

Verder heb ik een excel gemaakt met overzichten van alle belangrijke dingen zoals het dagprogramma, planning tot de bruiloft, to do-list, gastenlijst e.d.

Ook komen er allerlei random dingen voorbij. Zo hebben wij laatst potentiële openingsdansnummers aan elkaar laten horen. Erg grappig hoe zoiets ineens oppopt op een zaterdagmiddag.

Ook heb ik de tafelschikking van het diner al ongeveer klaar. Super nuttig. :biggrin:
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 13-01-2020 16:55
4.53% gewijzigd
Gefeliciteerd en welkom terug Pindakaas!
Zijn jullie al een keer naar trouwbeurzen geweest? Ik vind het een beetje een deceptie, maar de kortingsvouchers zijn leuk! BTW eraf scheelt behoorlijk op ringen!
Hybris schreef:
13-01-2020 14:25
Ik heb je mijn jurk gestuurd in een pb.

Irritant van die vriend dat hij niet weet of hij komt of niet.
PB terug! Met jurk :)
Kokoro schreef:
13-01-2020 16:59
Zijn jullie al een keer naar trouwbeurzen geweest? Ik vind het een beetje een deceptie, maar de kortingsvouchers zijn leuk! BTW eraf scheelt behoorlijk op ringen!
Ik laat een ring ontwerpen. En mijn vriend wil een horloge. Voor de ceremonie scoren we er eentje op Bol.com voor hem.

Maar nee, trouwbeurs staat niet op mijn lijst. Ik had me wel voorgenomen om me te abonneren op een magazine over trouwen, ik had een bon gekregen, maat helaas hoorde zo’n bruidsblad niet tot de keuzemogelijkheden. Leek me wel leuk om me daar helemaal in onder te dompelen maar helaas.

De meeste ideeën komen bij mij van de talloze bruiloften waar ik al ben geweest (ben 42).
Goed idee, een horloge. Mijn verloofde is ook niet echt van de ringen. Ik leg het eens voor hier.
Pb terug kokoro! :love:
Ik had je bericht gisteren gelezen Kokoro maar nog niet gereageerd. Ik zou gewoon diegene zeggen dat hij niet kan komen als hij het niet bevestigt dus dat je hem van de lijst af haalt.

Trouwbeurs vond ik niks aan, ik had het gevoel continue gepusht te worden om snelle beslissingen te nemen. Ik zag dat er ook beurzen waren waar je toegang moet betalen. Ik hoop dat het daar beter is want ik was heel blij dat het gratis was waar ik was.
Ik ben denk ik nog geen half uur binnen geweest.

Ik heb trouwens 3 bruidstijdschriften liggen (1 van 2018, 2 van 2019). Mocht een van jullie geinteresseerd zijn en in de buurt van Den Bosch/Utrecht/Amsterdam wonen (daar kom ik allemaal regelmatig) dan kan ik ze wel doorgeven aan iemand.

Ik ben trouwens ook nog wel benieuwd naar wat jurken-pbs :proud:
En natuurlijk laat ik mijne dan ook zien
Ik heb mijn jurk ook al, en ik ben er heel blij mee. Ook hier ontzettend de neiging om hem aan iedereen te laten zien, maar tot nu toe kan ik me aardig inhouden :biggrin: Wij waren in eerste instantie van plan in april onze bruiloft te gaan vieren, maar het wordt nu waarschijnlijk juni. Nog een paar maanden langer wachten dus, tot ik hem eindelijk kan dragen. Ook ik sta open voor jurken Pb's!
@Apple, ik heb geprobeerd je een pb te sturen, maar ik weet niet of het is gelukt.
Pb gestuurd Zilli :)
Wat moooooi! :flirting:
Pb teruggestuurd!
Zilli schreef:
14-01-2020 16:00
@Apple, ik heb geprobeerd je een pb te sturen, maar ik weet niet of het is gelukt.
Ik heb helaas geen pb :-(
Wat doen jullie trouwens met bloemen?
Aan de ene kant wil ik wel echt een mooi trouwboeket maar ik vind de prijzen wel echt heel hoog tov een gewoon boeket in de winkel.
Daarnaast twijfel ik over bloemen voor decoratie. Misschien één bloemstuk op het altaar in de kerk dat daarna op tafel kan? Of gaan we ook voor kleine bloemetjes aan de kerkbanken?
En doen we corsages voor iedereen of alleen voor de bruidegom?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven