Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
22-01-2020 09:39
Google maar eens, in de winkel is ie vast nog duurder🤑🤑🤑🤑

Sluiers zijn echt reteduur! Ik heb mijn sluier (een kathedraalsluier) voor €100 op mp gekocht, was van pronovias met twee kleuren wit kant, waardoor ie meer diepte had. Ik ben heel blij dat ik m niet in de winkel heb gekocht. Dan was ie waarschijnlijk het viervoudige geweest.
Ik ga bij mn pasafspraak wel even vragen wat de sluier kost. 'Mijn' jurkenwinkel heeft ook een webshop voor accessoires en de sluiers daar lijken mee te vallen (70-100€) dus ik hoop dat 'mijn' sluier ook in dat rijtje past.
Anders vraag ik wel even om het verschil te mogen zien tussen degene op de webshop en die andere.

Ik zie nu trouwens geen een sluier op Marktplaats binnen 75km van mijn woonplaats :-(
Alleen in combinatie met een jurk.
En dit is het enige moment ooit dat je een sluier kan dragen, dus daar ga ik wel voor :proud:
Ik zou sowieso wel iets met je haar doen, anders inderdaad bloemen of een haarsieraad. Anders vind ik vaak dat een bruid er een beetje dagelijks uit ziet.
Tenzij dat je doel is natuurlijk ;-)
Oh en nog een tip: die hoepelstof die was bij mij vrij stug. Ik droeg geen panty of kousen want het was nogal warm (28C). Bij het Diner heb ik toen mijn hoepel uitgedaan, want eerder in de kerk kreeg ik zelfs pijn in de huid van mijn benen, omdat het zo prikte. Later hoorde ik ook nog van de tip om m binnenstebuiten te dragen omdat de buitenkant gladder was, maar toen was ik al getrouwd ;-D
AnAppleADay schreef:
22-01-2020 09:49
Ik ga bij mn pasafspraak wel even vragen wat de sluier kost. 'Mijn' jurkenwinkel heeft ook een webshop voor accessoires en de sluiers daar lijken mee te vallen (70-100€) dus ik hoop dat 'mijn' sluier ook in dat rijtje past.
Anders vraag ik wel even om het verschil te mogen zien tussen degene op de webshop en die andere.

Ik zie nu trouwens geen een sluier op Marktplaats binnen 75km van mijn woonplaats :-(
Alleen in combinatie met een jurk.
Geduld!! Want ik heb ook van oktober tot mei gezocht. Had zelfs al bijna een andere sluier gekocht, maar uiteindelijk kwam ie voor me voorbij!
Ik heb voor 16 euro een sluier van ali-expres, echt prima mooi, maar te lang, dus ik zoek nog even verder. Deze gebruik ik voor een boudoirshoot op het strand denk ik.
Ik heb even getwijfeld of ik hier wilde meeschrijven vanwege herkenbaarheid, maar ik vind het toch wel erg leuk dus ik kom er ook bij! :)
Wij gaan in november trouwen. Ik ben eind 2018 gevraagd en in de eerste helft van 2019 hebben we de locatie (incl. eten) en fotografen vastgelegd omdat dat de belangrijkste dingen zijn voor ons. Inmiddels krijgt de dag steeds meer vorm.

We hebben beide helemaal niets met traditioneel trouwen met ceremonie, receptie, diner en feest. Daarom kiezen we voor een heel andere indeling. De locatie is een sterrenrestaurant met een industriële stijl en we nodigen een selecte groep uit, ongeveer 25 mensen (enkel onze gezinnen en beste vrienden). We beginnen 's middags met een persoonlijke ceremonie, zonder lang verhaal van de ambtenaar maar met speeches van ons beide over ons leven tot nu toe, wat we zo leuk vinden aan elkaar en waar we samen naartoe willen. Een beetje zoals de vows Amerikaanse stijl, maar uitgebreider. Vervolgens volgt er een borrel en dan hebben we een uitgebreid 6-gangendiner tot laat in de avond.

Ons leven draait om goed eten en muziek. Die krijgen dan ook een grote rol op onze dag. We laten veel typische trouw-dingen zoals bruidsboeket, corsages, bruidstaart en trouwauto weg en geven het grootste deel van het budget uit aan het eten en de fotografie. We zijn met een goede vriend die designer is de uitnodigingen aan het ontwerpen (niet in kaart-vorm, maar het wordt iets heel anders waar ik nu al enthousiast over ben :cheer: ) en binnenkort gaan we trouwringen kiezen.

Qua jurk weet ik ongeveer wat ik wil en over een maand of 2-3 wil ik gaan shoppen. Ik heb ook aan Assepoester gedacht, mede omdat ik niet enorm veel geld wil uitgeven, maar ik heb inderdaad ook wisselende ervaringen gehoord. Hier in de buurt moet je echter toch wel tenminste 2000 euro willen spenderen om een beetje keus te hebben en dat zie ik niet zo zitten.
Lachattenoir schreef:
22-01-2020 08:33
Ook mensen die geen sluier dragen? Ik twijfel nog.
Zeker geen sluier hier!
Klinkt heel leuk Yugen!
Wij hebben ook best een focus op eten, het is in ieder geval de reden dat wij de bruiloft in twee dagen wilden doen: door het feest naar de dag erna te verplaatsen kunnen we in de avond de tijd nemen voor een uitgebreid diner. Geen 6 gangen met een ster helaas maar wel 4 gangen in een heel goed restaurant (wel een Michelin bordje :proud:).
Leuk, zo’n niet standaard programma. Wij wijken ook af van de standaard.
Wij starten met een intiem diner om 5 uur met ouders, getuigen en beste vrienden. Daarna ontvangen we alle gasten met koffie. Om 8 uur is de trouwceremonie, daarna een toast en dat loopt over in het feest. Hier ook geen trouwauto, corsages, boeket enzo. Ook geen collecties ooms en tantes omdat het ‘heurt’. Maar vooral feest met vrienden en kennissen. Muziek en dansen, houden wij van. Ik trouw daarom op sneakers, anders kan ik niet de hele avond dansen.
AnAppleADay, wat gaaf dat jullie de bruiloft over twee dagen verspreiden. Goede oplossing als je én uitgebreid wilt eten én een lang feest wilt!
Wat leuk kindrebel, 's avonds trouwen! Klinkt als een bruiloft die ik ook leuk zou vinden. Samen vieren, zonder alle tradities die misschien niet eens bij je passen.

Ik vind het altijd jammer als je op een bruiloft weinig persoonlijks terugziet van het bruidspaar. De laatste jaren ben ik op verschillende bruiloften geweest die eigenlijk allemaal hetzelfde waren. Zelfs eentje waar de bruid helemaal niet van feesten en dansen hield (net als ik) maar wel een dansfeest hield omdat dat zo hoorde. Dan heb je dus geen fijne avond op je eigen bruiloft :-?
Haha en bedankt dames,
zit nu al een hele tijd sluiers te bekijken in plaats van te werken
Op etsy heb ik mooie korte ombre sluiers gevonden, dat past er wel bij denk ik

Vervelend zo'n pusherige pas-ervaring. Ik herken het niet van de keren dat ik met een vriendin mee ging passen. Daar waren alle prijzen sowieso inclusief vermaakkosten en dergelijke. Alleen op het eind gaven ze wel aan dat ze niet te lang moest wachten vanwege de levertijd. Die was 4-6 maanden. En hij was uiteindelijk pas 3 weken voor de bruiloft binnen! Dus daar hadden ze wel gelijk in ;)
Yugen schreef:
22-01-2020 11:22
Ik vind het altijd jammer als je op een bruiloft weinig persoonlijks terugziet van het bruidspaar. De laatste jaren ben ik op verschillende bruiloften geweest die eigenlijk allemaal hetzelfde waren. Zelfs eentje waar de bruid helemaal niet van feesten en dansen hield (net als ik) maar wel een dansfeest hield omdat dat zo hoorde. Dan heb je dus geen fijne avond op je eigen bruiloft :-?
De bruiloften in mijn omgeving zijn door de jaren heen steeds unieker en persoonlijker geworden. In mijn vriendenkring is bijvoorbeeld de trend ontstaan dat de bruid en bruidegom tijdens de ceremonie hun getuigen voorstellen aan de gasten en vertellen waarom zij de getuigen zijn.
Bij een homostel werden alle getrouwde vrouwen gevraagd hun trouwjurk te dragen. Dat was ook briljant.
Even een upje want wij hebben onze huwelijksreis geboekt :cheer2:

Gewoon een weekje op een resort, lekker eten, boek lezen en eventueel wat duiken. We wilden geen grote reis doen omdat dat zo'n gedoe is met plannen en omdat we niet te veel willen 'moeten' zien maar gewoon relaxen.

Kijk er wel heel erg naar uit want onze laatste vakantie was in Juni dus straks bijna een jaar tussen vakanties (luxe-probleem).
Wij hebben vandaag de locatie en daarmee ook de trouwdatum vastgelegd. Een hele mooie; 10-10-2020.
kindrebel schreef:
28-01-2020 13:01
Wij hebben vandaag de locatie en daarmee ook de trouwdatum vastgelegd. Een hele mooie; 10-10-2020.
Gefeliciteerd! Nu kun je echt ergens naar toe werken!

Wat voor locatie hebben jullie?
AnAppleADay schreef:
28-01-2020 13:08
Gefeliciteerd! Nu kun je echt ergens naar toe werken!

Wat voor locatie hebben jullie?
We gaan trouwen en feesten in een fort.
kindrebel schreef:
Leuk, dat is een grote stap!
Hebben jullie die datum ook al bij de gemeente vastgelegd? Zo niet, zo snel mogelijk even doen! In onze gemeente was 10-10 al bijna vol toen wij vorige maand onze eigen trouwdatum gingen vastleggen. Toen zei de ambtenaar nog dat we ruim op tijd waren, maar dat 'speciale data' zoals nu dus 10-10 altijd heel snel vol raken.
Ik meld me hier ook, niet omdat ik ga trouwen maar ik ben al getrouwd, dus misschien kan ik jullie wat van advies voorzien :D

Ik zag iets over Assepoester. Ben er geweest, het was leuk zolang de verkoopster dacht dat ik een jurk wilde kopen, toen ik zei dat ik er nog over na wilde denken hield ze zich vooral bezig met anderen en moest ik een kwartier wachten voordat ze me kon helpen me uit de jurk te helpen. Aan de ene kant begrijpelijk, want je wilt natuurlijk geld verdienen, maar aan de andere kant vond ik het niet netjes. Daarom ben ik er ook niet meer terug geweest.
Ik wilde zoooo graag een Rembo styling bruid zijn, maar ik voelde me er niet bruid genoeg in. Maar mocht je op zoek zijn naar iets heel bohemians, dan is dat zeker wel een aanrader :D
'Happiness is only real when shared'.
Yugen schreef:
28-01-2020 16:03
Leuk, dat is een grote stap!
Hebben jullie die datum ook al bij de gemeente vastgelegd? Zo niet, zo snel mogelijk even doen! In onze gemeente was 10-10 al bijna vol toen wij vorige maand onze eigen trouwdatum gingen vastleggen. Toen zei de ambtenaar nog dat we ruim op tijd waren, maar dat 'speciale data' zoals nu dus 10-10 altijd heel snel vol raken.
Direct de telefoon gepakt toen ik de bevestiging van de locatie kreeg want ik was daar dus al een beetje bang voor. Maar we staan genoteerd bij de gemeente, de papieren zijn onderweg.
kindrebel schreef:
28-01-2020 17:03
Direct de telefoon gepakt toen ik de bevestiging van de locatie kreeg want ik was daar dus al een beetje bang voor. Maar we staan genoteerd bij de gemeente, de papieren zijn onderweg.
Haha mooi, dan heb ik niks gezegd! ;)
kindrebel schreef:
zo'n datum kan uw man toch niet vergeten he nadien
totallyfree schreef:
28-01-2020 16:15
Ik meld me hier ook, niet omdat ik ga trouwen maar ik ben al getrouwd, dus misschien kan ik jullie wat van advies voorzien :D

Ik zag iets over Assepoester. Ben er geweest, het was leuk zolang de verkoopster dacht dat ik een jurk wilde kopen, toen ik zei dat ik er nog over na wilde denken hield ze zich vooral bezig met anderen en moest ik een kwartier wachten voordat ze me kon helpen me uit de jurk te helpen. Aan de ene kant begrijpelijk, want je wilt natuurlijk geld verdienen, maar aan de andere kant vond ik het niet netjes. Daarom ben ik er ook niet meer terug geweest.
Ik wilde zoooo graag een Rembo styling bruid zijn, maar ik voelde me er niet bruid genoeg in. Maar mocht je op zoek zijn naar iets heel bohemians, dan is dat zeker wel een aanrader :D
Even uit de mee lees modus. Een paar pagina's geleden schreef ik dat we mogelijk zouden gaan trouwen en dat gaan we inderdaad doen dit jaar.
Ik ben naar Assepoester gegaan, omdat ik ook niet een 'standaard' bruid ben en ze te boek staan als iets stoerdere jurken. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alle jurken veel te traditioneel vond. We hebben echt geprobeerd uit te leggen dat de jurk vooral 'feest' moet uitstralen, maar toch kwam ze aanzetten met o.a. een hele truttige kanten jurk. Ik had niet echt het idee dat ze luisterde naar mijn wensen. En toen ik aangaf graag kleur te willen, kwam ze met champagne achtige kleur jurk aan. Voor mij valt dat gewoon onder wit. Maar goed, voor mij was het na die pas sessie duidelijk (daarvoor eigenlijk ook wel, maar hoopte hier een jurk met kleur te kunnen krijgen) dat ik absoluut geen (witte) bruidsjurk aan wil, dus misschien lag het ook gewoon aan mijn eigen wensen.
De prijzen lagen geloof ik rond de 1000 euro voor de jurken die ik gepast heb. Er zaten echt wel mooie jurken tussen, maar niet eentje waarin ik mezelf voelde.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Yugen schreef:
28-01-2020 18:16
Haha mooi, dan heb ik niks gezegd! ;)
Wel goed advies hoor! Door dit topic heb ik wel wat gas gegeven op deze eerste belangrijke stappen.
Pfff alle haar/makeup dames die ik contacteer zitten al vol :-(
En ik trouw niet eens in het weekend...
Hoe zijn jullie begonnen met het plannen van de bruiloft? Eerst een locatie vinden? En hoe bepaal je de datum? Of gewoon kijken wanneer de locatie beschikbaar is?

Wij willen het heel klein vieren, gemeente, receptie en waarschijnlijk diner (diner kan afvallen als het te duur wordt of een beperkt aantal mensen) en dan klaar.
Roxy21 schreef:
28-01-2020 19:41
Even uit de mee lees modus. Een paar pagina's geleden schreef ik dat we mogelijk zouden gaan trouwen en dat gaan we inderdaad doen dit jaar.
Ik ben naar Assepoester gegaan, omdat ik ook niet een 'standaard' bruid ben en ze te boek staan als iets stoerdere jurken. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alle jurken veel te traditioneel vond. We hebben echt geprobeerd uit te leggen dat de jurk vooral 'feest' moet uitstralen, maar toch kwam ze aanzetten met o.a. een hele truttige kanten jurk. Ik had niet echt het idee dat ze luisterde naar mijn wensen. En toen ik aangaf graag kleur te willen, kwam ze met champagne achtige kleur jurk aan. Voor mij valt dat gewoon onder wit. Maar goed, voor mij was het na die pas sessie duidelijk (daarvoor eigenlijk ook wel, maar hoopte hier een jurk met kleur te kunnen krijgen) dat ik absoluut geen (witte) bruidsjurk aan wil, dus misschien lag het ook gewoon aan mijn eigen wensen.
De prijzen lagen geloof ik rond de 1000 euro voor de jurken die ik gepast heb. Er zaten echt wel mooie jurken tussen, maar niet eentje waarin ik mezelf voelde.
Jammer he. Ze zeggen en shop te zijn die anders is, met kleur en aparte dingen maar dat is neit zo helaas. Ben je inmiddels gelaagd?

@Baby, wij hebben als eerste de locatie vast gelegd. Op de gemeente trouwen is niet zo romantisch, en je mag nu gewoon op veel locaties trouwen dus ik raad wel aan om dat te doen. Is veel mooier, maar daar moet je dan uiteraard budget voor hebben ;) (hoeft ook niet super duur natuurlijk)
Wij hadden niet echt een vaste datum, dus we hebben gewoon gekeken wanneer de locatie beschikbaar was.
'Happiness is only real when shared'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven