Mode & Beauty alle pijlers

The ordinary

19-12-2017 20:49 626 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees heel veel goede Berichten over de producten van the ordinary.

Zou best wat willen bestellen Maar met de producten kom ik er niet uit. Erg ingewikkeld en veel.

Hier mensen die producten ervan hebben en kunnen uitleggen wat het is en waar het voor dient?
Gebruikt iemand van jullie een produkt van The Ordinary waar pigmentvlekken in je gezicht echt minder van worden?
Emma95 schreef:
12-12-2019 09:19
Gebruikt iemand van jullie een produkt van The Ordinary waar pigmentvlekken in je gezicht echt minder van worden?
Nee. De Aezelic acid (of anders gespeld) is daar volgens mij wel voor bedoeld. Maar ik vind dat uiteindelijk prima als primer, verder doet het bij mij niet veel. En primer gebruik ik eigenlijk niet of nauwelijks, dus dat product was voor mij niet echt nodig of nuttig.
Emma95 schreef:
12-12-2019 09:19
De Vitamine C producten, de alpha Arbutin producten, Niacinamide & zinc zijn allemaal goed bij pigmentvlekken. Net gevraagd aan Deciem.
Azelaic acid zou ook nog wat kunnen betekenen, maar is niet zo sterk.
Oh ik zoek ook iets voor pigmentvlekken (geen zwangerschapsmasker) en mijn gezicht heeft wat bultjes, geen puistjes. Ik zat te denken aan wat exfolierende zuren/retinol.
Ik kom niet zo uit een goed plan op hun site alleen. Het duizelt me!!
Misschien kun je de klantenservice vragen om advies? Ik heb ze zelf ook een paar keer om advies gevraagd en ben altijd goed geholpen. Ze denken goed mee en geven ook advies over het gebruik en in welke volgorde je de producten het best kan gebruiken.

Ze hebben meerdere producten die helpen tegen pigmentvlekken.
Ik heb in ieder geval wat besteld:

Granactive retinoid 5%
Niacinamide 10% met zink
En de daily set, met cleanser, hydraterende creme
Verder nog een primer en foundation

Zat te twijfelen over vitamine c dingen. Misschien dat ik er ook nog een olie bij die dagcreme moet doen. Maar eens even kijken of dit wat is.
Ben benieuwd of ik dit percentage retinoid aankan, de lichtere versie hadden ze niet, maar vergeleken met retinol zou dit minder irriterend moet zijn voor je huid. En ik wil wel een hoop exfolieren om de boel fris te houden. Retinoiden werken tegen pigmentvlekken en niacinamide als het goed is ook. Ben benieuwd!!
Ik heb een hele tijd vit. C gebruikt, maar mijn pigmentvlekken zitten er nog steeds.
Alpha Arbutin heb ik ook. Doet ook niets.
Die retinoid moet je wel rustig opbouwen en die kun je eventueel mengen met iets anders zodat het minder sterk is. En ik zou een goede SPF toevoegen aan je routine als je het gebruikt.
Ik heb nog een goede spf. Ik besef me dat opbouwen misschien verstandig is maar de lichtere versie was er niet en ik heb geen heel gevoelige huid. Dus ik probeer het een keer in een rustige week, is het too much dan koop ik ook de lichtere versie
ik zag dat er nu ook zonnebrandcremes op de TO website staan, met SPF 15 en SPF30. hebben mensen deze al geprobeerd? is het fijn spul?
Ik wilde ze proberen maar ik las dat ze niet waterproof zijn en ik zweet nogal in de zomer. Las toen ook in de reviews dat bij sommigen de witte waas wel heel erg aanwezig was. Maar dat schijnt zowiezo een dingetje te zijn met minerale UV filters.
Sensitivenoodle schreef:
21-01-2020 21:52
Ik heb nog een goede spf. Ik besef me dat opbouwen misschien verstandig is maar de lichtere versie was er niet en ik heb geen heel gevoelige huid. Dus ik probeer het een keer in een rustige week, is het too much dan koop ik ook de lichtere versie
Prima. Je merkt het vanzelf als het teveel is voor je huid. Niet om te betuttelen, maar die spf zou ik wel echt dagelijks gebruiken, als je dat niet al deed.
Anders is alles tegen huidveroudering en pigmentvlekken hetzelfde als dweilen met de kraan open.
chirimoya schreef:
23-01-2020 17:33
ik zag dat er nu ook zonnebrandcremes op de TO website staan, met SPF 15 en SPF30. hebben mensen deze al geprobeerd? is het fijn spul?
Geen idee. Ik draag zelf altijd spf 50, dus ik zal deze niet heel snel proberen.
TsumTsum schreef:
23-01-2020 18:42
Ik wilde ze proberen maar ik las dat ze niet waterproof zijn en ik zweet nogal in de zomer. Las toen ook in de reviews dat bij sommigen de witte waas wel heel erg aanwezig was. Maar dat schijnt zowiezo een dingetje te zijn met minerale UV filters.

hmm.. dat klinkt niet heel ideaal inderdaad. ik las eerder hier dat mensen enthousiast waren over een ander merk, dan ga ik die maar even terugzoeken.
Jufjoke schreef:
23-01-2020 19:18
Prima. Je merkt het vanzelf als het teveel is voor je huid. Niet om te betuttelen, maar die spf zou ik wel echt dagelijks gebruiken, als je dat niet al deed.
Anders is alles tegen huidveroudering en pigmentvlekken hetzelfde als dweilen met de kraan open.
Ja, hoewel bij mij het niet zwangersschaps/hormoon gerelateerd, maar is het in oude littekens gekomen. Ziet eruit als ouderdomsplekjes. Al jaren dagcreme met factor 30 en wel cremes tegen pigmentvlekken gebruikt maar zonder resultaat. Dus iets sterkers maar proberen. En factor 50 losse spf smeren. Ik heb nog biodermal fluife die me nu bevalt.
Sensitivenoodle schreef:
23-01-2020 19:43
Ja, hoewel bij mij het niet zwangersschaps/hormoon gerelateerd, maar is het in oude littekens gekomen. Ziet eruit als ouderdomsplekjes. Al jaren dagcreme met factor 30 en wel cremes tegen pigmentvlekken gebruikt maar zonder resultaat. Dus iets sterkers maar proberen. En factor 50 losse spf smeren. Ik heb nog biodermal fluife die me nu bevalt.
Dat komt veel voor, hyperpigmentatie na bijvoorbeeld een puistje of klein wondje. Het is verschrikkelijk hardnekkig en lastig om vanaf te komen. Maar in principe zou hetzelfde moeten werken als bij 'normale' pigmentvlekjes. Dus vitamine C in minimale dosis van 15% bijvoorbeeld. En consequent blijven gebruiken. En een heel lange adem en veel geduld hebben. Ook niacinamide schijnt wel iets te helpen, en die van the ordinary is lekker hoog met 10%.
Ook de retinoide die je gaat proberen schijnt daar wel iets tegen te doen. Maar het duurt even voor je het zal gaan zien. Ik hoop voor je dat het helpt.
chirimoya schreef:
23-01-2020 17:33
Al meerdere keren gehoord dat de zonnebrandcrèmes van TO een grote teleurstelling zijn. Het blijft op je huid liggen en schijnt een witte waas achter te laten. En het voelt 'zwaar' aan op de huid volgens velen. Overigens zou ik terughoudend zijn met Amerikaanse zonnebrandcrèmes, die zijn eigenlijk helemaal niet zo goed. Amerikanen kopen dan vooral ook zonnebrandcrèmes uit het buitenland. De FDA is ontzettend traag met het goedkeuren van o.a. zonnebrandcrèmes, met als gevolg dat daar zonnebrandcrèmes op de markt blijven die eigenlijk helemaal niet zo goed zijn voor zowel het milieu als het lichaam.
Even over suncare....
Ik houd van Koreaanse skincare. Daar zijn ze verder dan hier bij ons.

Nieuw zijn daar airy zonprodukten. Die schijn je niet te voelen op je huid.
Ik ben benieuwd.

Kijk, hier staan er een paar.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... e&_sacat=0
Emma95 schreef:
24-01-2020 11:47
Even over suncare....

Ik ben benieuwd.

Ik heb die van Kruidvat eigen merk, de sensitive variant voor het gezicht. Na lang zoeken bleken daar de 'beste' filters in te zitten voor zowel het lichaam als het milieu. Deze voel ik ook niet op m'n huid. Ik gebruik wel foundation, dus het kan zijn dat ik hem daarom niet voel omdat ik gewend ben iets op m'n gezicht te hebben.
Jufjoke schreef:
23-01-2020 20:31
Dat komt veel voor, hyperpigmentatie na bijvoorbeeld een puistje of klein wondje. Het is verschrikkelijk hardnekkig en lastig om vanaf te komen. Maar in principe zou hetzelfde moeten werken als bij 'normale' pigmentvlekjes. Dus vitamine C in minimale dosis van 15% bijvoorbeeld. En consequent blijven gebruiken. En een heel lange adem en veel geduld hebben. Ook niacinamide schijnt wel iets te helpen, en die van the ordinary is lekker hoog met 10%.
Ook de retinoide die je gaat proberen schijnt daar wel iets tegen te doen. Maar het duurt even voor je het zal gaan zien. Ik hoop voor je dat het helpt.
Ik heb denk ik 3 of 4 jaar gesmeerd met biodermal pigmentvlekkencreme. Hele fijne creme voor mijn huid, maar qua vlekken niks minder. Denk eerder wat groter geworden.
Ik ga me er ook aan wagen. Heb nooit zoveel uitgebreids aan huidverzorging gedaan, enkel make-up removers en standaard dagcrèmes.
Nu heb ik sinds 4 maanden ineens veel last van mijn huid; veel jeuk, droge velletjes maar ook steeds terugkomende puistjes.
Ik heb al proberen te kijken naar voeding; at bijvoorbeeld dagelijks kwark, dagelijks sojamelk in mijn koffie, daarmee stoppen lijkt niets te doen, dacht ook dat het aan mijn anticonceptie lag. Jaren lang een pil geslikt die juist veel goeds deed voor mijn 'puber-acne', aantal maanden terug geswitched om financiële redenen toen ik al wat huidproblemen had, en toen leek het erger te worden. Nu weer terug naar die oude pil maar nog niks gemerkt.
Ik heb een mailtje gestuurd en een routine opgestuurd gekregen. Nu was ik zelf erg benieuwd naar de Peeling Solution (die ene die op bloed lijkt, haha). Deze staat niet in mijn routine maar zou ik deze wel gewoon kunnen bestellen? Of gaat dat echt niet samen met bepaalde (genoemde) problemen of bepaalde producten?
Sensitivenoodle schreef:
24-01-2020 12:12
Ik heb denk ik 3 of 4 jaar gesmeerd met biodermal pigmentvlekkencreme. Hele fijne creme voor mijn huid, maar qua vlekken niks minder. Denk eerder wat groter geworden.
Raar spul vind ik dat. Er zit geen enkel ingrediënt in dat bewezen iets zal gaan doen aan de pigmentvlekjes, terwijl het daar juist voor is. Wat is dan het werkzame bestanddeel? Er zit wel ascorbic acid in (vitamine C) maar als één na laatste ingrediënt. En in een tube, dus niet luchtdicht. Gezien de ingrediënten verbaast het me niet dat dat niets deed.
_pompoensoepje schreef:
24-01-2020 12:49
Ik ga me er ook aan wagen. Heb nooit zoveel uitgebreids aan huidverzorging gedaan, enkel make-up removers en standaard dagcrèmes.
Nu heb ik sinds 4 maanden ineens veel last van mijn huid; veel jeuk, droge velletjes maar ook steeds terugkomende puistjes.
Ik heb al proberen te kijken naar voeding; at bijvoorbeeld dagelijks kwark, dagelijks sojamelk in mijn koffie, daarmee stoppen lijkt niets te doen, dacht ook dat het aan mijn anticonceptie lag. Jaren lang een pil geslikt die juist veel goeds deed voor mijn 'puber-acne', aantal maanden terug geswitched om financiële redenen toen ik al wat huidproblemen had, en toen leek het erger te worden. Nu weer terug naar die oude pil maar nog niks gemerkt.
Ik heb een mailtje gestuurd en een routine opgestuurd gekregen. Nu was ik zelf erg benieuwd naar de Peeling Solution (die ene die op bloed lijkt, haha). Deze staat niet in mijn routine maar zou ik deze wel gewoon kunnen bestellen? Of gaat dat echt niet samen met bepaalde (genoemde) problemen of bepaalde producten?
Jawel, dat gaat prima samen. Maar de peeling solution is heftig spul. Zit er een 'gewone' exfoliant in je routine? Dan ben je al wel iets gewend. De peeling solution is echt maar voor heel af en toe, en voorzichtigheid is geboden. En daarna heel goed hydrateren.
Emma95 schreef:
24-01-2020 11:47
Even over suncare....

Ik ben benieuwd.

Ik geloof graag dat ze daar verder zijn dan hier. Maar ik zou dit nooit kopen. Ik heb alleen de eerste twee in je link aangeklikt, maar er staan bij beide geen ingrediënten vermeld. Dan houdt het voor mij al op.
Je kunt de produkten toch googlen om de ingredienten te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven