Mode & Beauty alle pijlers

The ordinary

19-12-2017 20:49 626 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees heel veel goede Berichten over de producten van the ordinary.

Zou best wat willen bestellen Maar met de producten kom ik er niet uit. Erg ingewikkeld en veel.

Hier mensen die producten ervan hebben en kunnen uitleggen wat het is en waar het voor dient?
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
12-02-2020 11:46
Wil iemand mij zijn/haar ervaring delen voor wat betreft de 'Buffet?"
Fijne allrounder. Bevat peptiden, antioxidanten en ook hyaluronzuur. Dan is eigenlijk een aparte hyaluronzuur niet meer nodig. Al moet ik zeggen dat ik hyaluronzuur overdag gebruik en buffet in de avond. Andersom kan ook prima. Het heeft een neutrale finish, niet overdreven mat of glanzend, voelt niet trekkerig. Ik ben er blij mee.
Delila- schreef:
12-02-2020 11:46
Wil iemand mij zijn/haar ervaring delen voor wat betreft de 'Buffet?"
Sensitivenoodle schreef:
12-02-2020 19:17
Ik ga de buffet denk ik kopen als serum onder dagcreme. Kun je die mengen met hyaluronzuur of combineren met niacinamide?
Ik ben inmiddels aan mijn 3de flesje Buffet bezig en heb bij m'n laatste bestelling maar een grote besteld. Vind het echt top spul. Naar mijn idee zijn enkele fijne lijntjes die ik had een stuk minder geworden. Echt een aanrader dus.

Ik gebruikte het altijd met Hyaluronzuur en sinds een paar maanden ook met Niacinamide. Heb toen de klantenservice gevraagd waar ik mijn routine ik het zou moeten gebruiken en toen bleek dat ik Buffet en de Hyaluronzuur verkeerd om gebruikte. Ze raden aan om eerst Buffet te doen, dan Hyaluronzuur en dan Niacinamide. Je kunt ze dus gewoon bij elkaar gebruiken maar Buffet kan niet samen met de direct acids of vitamine C want dat geeft conflicten met de peptides.

Oja en de klantenservice zei ook dat je per product maar 1 tot 3 druppels nodig hebt per product.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! :)
Ik moet me echt even verdiepen in de combinaties dus, aangezien ik 6 verschillende dingen heb besteld.
Ik wilde wel gewoon mijn eigen dagcreme en spf blijven gebruiken trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
12-02-2020 20:26
Er zit bij mij ook een bijzonder luchtje aan. Maar ongeparfumeerd, dus dat is echt gewoon hoe het product ruikt. Ik vind het wel een prettig luchtje, zeker niet onaangenaam. Is de kleur goed? Heel lichtjes gelig transparant?
Kleur is inderdaad lichtgeel transparant.

Ik denk dat ik gewoon moet wennen aan de geur ;-)
Ik heb het idee dat een pigmentvlek minder wordt :cheer:

Inmiddels pas een week of 5 bezig, maar maakte me vanmorgen op en dacht opeens dat die vlek toch echt lichter was dan eerder. Mijn huid had ook wat droge bultjes in de winter opgelopen, maar voelt weer glad aan. Nu had ik al geen probleemhuid, behalve een paar ouderdomsvlekken, terwijl ik verder geen rimpel heb of oud ben 😆

Ik gebruik elke avond afwisselend granactive retinoid 5% of lactic acid 10%. Verder gebruik ik vooral hyaluronzuur en/of buffet en argan olie en dan moistutiser en spf. Die niacinamide pillt en daarok was ik al geen fan. Maar als ik hem s avonds gebruikte, had ik ook het idee dat ik er pukkels van kreeg op rare plekken voor mij. Dus die laat ik maar, kwam bij veel mensen tegen dat het niet goed werkt voor hen. En om nou eerst door een heftige pukkelfase heen te moeten terwijl ik dat normaal bijna nooit heb, dat is niet aanlokkelijk.

Heb trouwens app gekocht, skin care heet ie. Is grotendeels voor ordinary en amder deciem producten en geeft ook advies welke niet na elkaar te gebruiken enzo. Ben er zeker tevreden over!!!

Ik voel wel lichte verslaving: ik heb merula olie, glycolic acid en een vitamine c op mijn wenslijstje gezet...
Alle reacties Link kopieren
Sensitivenoodle schreef:
07-03-2020 13:42
Ik heb het idee dat een pigmentvlek minder wordt :cheer:

Inmiddels pas een week of 5 bezig, maar maakte me vanmorgen op en dacht opeens dat die vlek toch echt lichter was dan eerder. Mijn huid had ook wat droge bultjes in de winter opgelopen, maar voelt weer glad aan. Nu had ik al geen probleemhuid, behalve een paar ouderdomsvlekken, terwijl ik verder geen rimpel heb of oud ben 😆

Ik gebruik elke avond afwisselend granactive retinoid 5% of lactic acid 10%. Verder gebruik ik vooral hyaluronzuur en/of buffet en argan olie en dan moistutiser en spf. Die niacinamide pillt en daarok was ik al geen fan. Maar als ik hem s avonds gebruikte, had ik ook het idee dat ik er pukkels van kreeg op rare plekken voor mij. Dus die laat ik maar, kwam bij veel mensen tegen dat het niet goed werkt voor hen. En om nou eerst door een heftige pukkelfase heen te moeten terwijl ik dat normaal bijna nooit heb, dat is niet aanlokkelijk.

Heb trouwens app gekocht, skin care heet ie. Is grotendeels voor ordinary en amder deciem producten en geeft ook advies welke niet na elkaar te gebruiken enzo. Ben er zeker tevreden over!!!

Ik voel wel lichte verslaving: ik heb merula olie, glycolic acid en een vitamine c op mijn wenslijstje gezet...
Haha, ja, ik herken dat het enigszins verslavend kan zijn! Dat komt ook door die spotprijzen.
De niacinamide werkt voor mij prima, nu ik weet hoe ik hem het beste kan gebruiken. Want dat pillen, daar had ik ook wat last van. Ik gebruik het alleen in de avond. Als ik een exfoliant gebruik, dan die eerst. Dan hyaluronzuur, dan de niacinamide. Die laatste laat ik echt even goed intrekken. Zuinig gebruiken ook! Als ik dat een half uurtje, of langer als dat zo uitkomt, met rust laat, kan ik daarna zonder pillen verder. Maar daar heb ik in de ochtend natuurlijk allemaal geen zin in.

De marula olie heb ik ook. Ik vind deze echt zó anders dan de squalane! Die laatste is echt een lichte, niet vettige olie, die snel opgenomen wordt door de huid. Marula is veel dikker en vettiger. Trekt ook maar moeizaam in de huid, en je gebruikt snel teveel. Soms heeft mijn huid echt even iets extra's nodig qua vettigheid, dan vind ik hem wel fijn. Maar meestal is het voor mij teveel van het goede. De squalane is veel gebruiksvriendelijker en gebruik ik dus vaker.

Vitamine C heb ik zelf nog geen fijne van the ordinary kunnen vinden. Ik heb dat opgegeven en gebruik nu al heel lang die van Timeless.
Sensitivenoodle schreef:
07-03-2020 13:42
Ik heb het idee dat een pigmentvlek minder wordt :cheer:

Inmiddels pas een week of 5 bezig, maar maakte me vanmorgen op en dacht opeens dat die vlek toch echt lichter was dan eerder. Mijn huid had ook wat droge bultjes in de winter opgelopen, maar voelt weer glad aan. Nu had ik al geen probleemhuid, behalve een paar ouderdomsvlekken, terwijl ik verder geen rimpel heb of oud ben 😆

Ik gebruik elke avond afwisselend granactive retinoid 5% of lactic acid 10%. Verder gebruik ik vooral hyaluronzuur en/of buffet en argan olie en dan moistutiser en spf. Die niacinamide pillt en daarok was ik al geen fan. Maar als ik hem s avonds gebruikte, had ik ook het idee dat ik er pukkels van kreeg op rare plekken voor mij. Dus die laat ik maar, kwam bij veel mensen tegen dat het niet goed werkt voor hen. En om nou eerst door een heftige pukkelfase heen te moeten terwijl ik dat normaal bijna nooit heb, dat is niet aanlokkelijk.

Heb trouwens app gekocht, skin care heet ie. Is grotendeels voor ordinary en amder deciem producten en geeft ook advies welke niet na elkaar te gebruiken enzo. Ben er zeker tevreden over!!!

Ik voel wel lichte verslaving: ik heb merula olie, glycolic acid en een vitamine c op mijn wenslijstje gezet...
Dat kan komen omdat je teveel product gebruikt, dan kan je huid het even niet meer goed opnemen. Dat heb ik eens gelezen bij de reviews van een product, weet niet meer welke maar het advies van Deciem was om iets minder product gebruiken van alles want je gebruikt al snel teveel.
Ik heb TO vitamine C poeder die ik meng met TO marine hyaluronics en ben daar zeer tevreden over. Maar ik lees hier steeds over vitamine c van Timeless en wilde dat eens uitproberen. Maar waar kopen jullie dat, ik kan geen winkel in NL vinden?
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
08-03-2020 04:05
Ik heb TO vitamine C poeder die ik meng met TO marine hyaluronics en ben daar zeer tevreden over. Maar ik lees hier steeds over vitamine c van Timeless en wilde dat eens uitproberen. Maar waar kopen jullie dat, ik kan geen winkel in NL vinden?
https://www.timelessha.co.uk/

Hier. Goede ervaringen mee.
Jufjoke schreef:
08-03-2020 09:54
https://www.timelessha.co.uk/

Hier. Goede ervaringen mee.
Thanks, ik ga kijken!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook goed advies gebruiken van (ervarings)deskundigen.
Ik ben 28, heb een goede huid, nog geen rimpels of andere problemen. Wel soms wat droge huid, veel sproeten, en ik las hier dat die wat vervaagden van de 'dark spots' producten. Ik heb ook dikke ogen in de ochtend. Ik gebruik nu enkel makeupremover en dagelijks SPF50 van Kiehls, waar ik heel tevreden over ben.

Nu heb ik al wat rondgeneusd. De retinol van TO lijkt allemaal wat heftig, zeker voor een jonge huid. Dan dacht ik meer aan een Paula's Choice met 0,01%.
Verder voor mijn puffy eyes de cafeine solution.
Maar hoe verder? Is de Buffet voldoende om een retinol te vervangen, daar lees ik goede verhalen over?
Ik heb vooral ook geen idee welke ik aan moet schaffen van de dark spots regime.
Wie heeft ervaring en wat raden jullie aan voor een jonge huid, met name preventief te werk gaan dus? Is een AHA nodig/aan te raden?
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
12-03-2020 14:54
Ik kan ook goed advies gebruiken van (ervarings)deskundigen.
Ik ben 28, heb een goede huid, nog geen rimpels of andere problemen. Wel soms wat droge huid, veel sproeten, en ik las hier dat die wat vervaagden van de 'dark spots' producten. Ik heb ook dikke ogen in de ochtend. Ik gebruik nu enkel makeupremover en dagelijks SPF50 van Kiehls, waar ik heel tevreden over ben.

Nu heb ik al wat rondgeneusd. De retinol van TO lijkt allemaal wat heftig, zeker voor een jonge huid. Dan dacht ik meer aan een Paula's Choice met 0,01%.
Verder voor mijn puffy eyes de cafeine solution.
Maar hoe verder? Is de Buffet voldoende om een retinol te vervangen, daar lees ik goede verhalen over?
Ik heb vooral ook geen idee welke ik aan moet schaffen van de dark spots regime.
Wie heeft ervaring en wat raden jullie aan voor een jonge huid, met name preventief te werk gaan dus? Is een AHA nodig/aan te raden?
Nee, buffet is geen vervanging voor retinol. Maar het is een prima idee om met een laag percentage te beginnen, ook voor de jonge huid.
Ik betwijfel of je sproetjes wel echt substantieel lichter gemaakt kunnen worden, maar een wat hoger (15% of meer) percentage vitamine C staat wel bekend om het egaliseren van de huid. Ik gebruik dat zelf ook, maar ik heb geen sproetjes.
Het schijnt dat de azealic acid 10% daar ook iets voor doet.
Verder is een AHA altijd aan te raden. Rustig opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor je tips Jufjoke.
Ik ben donderdagavond nog even de stad in gegaan en heb wat dingetjes aangeschaft.
De buffet (savonds en sochtends), het caffeine serum (savonds en sochtends) en de gezichtsreiniger met squalane (savonds na micellair water).
Sochtends smeer ik ook altijd al Kiehls SPF50 (echte aanrader trouwens).
Mijn huid is wel wat zachter maar heb ook al een puist te pakken, terwijl ik dus nooit puistjes heb... Hopelijk is dit gewoon mijn huid die even moet wennen?

Als mijn huid wat meer gewend is wil ook een AHA en vit C creme aanschaffen voor de nacht.
-
Phloxx schreef:
15-03-2020 23:25
Mijn huid is wel wat zachter maar heb ook al een puist te pakken, terwijl ik dus nooit puistjes heb... Hopelijk is dit gewoon mijn huid die even moet wennen?
Ja, dat is wennen. Ik begin meestal met 1 nieuw product per drie dagen. Dan zie je ook op welk product je huid reageert.
Mijn gezichthuid ziet er beeldig uit. Maar opeens zie ik dat ik zo'n kippenekje krijg, slappe gerimpelde huid in mijn hals. Wat zal ik daar eens op smeren?
Help, Kenners en allesweters over skincare, belangrijke vraag :P
Heeft iemand hier ervaring met hyaluronzuur van The ordinary?
Mijn le Gel Repulp van Novexpert is bijna op en ik overweeg nu dit setje van the ordinary aan te schaffen.

https://www.douglas.nl/Valentijn-Cadeau ... xt:prudsys

Ik ben helemaal wild van Le Gel Repulp, zal the ordinary’s hyaluronzuur mijn huid ook zo lekker glad maken?
In de avond gebruik ik Paula choice BHA gel 2% en daarna een parfum en conserveringsvrije anti-redness crème van Zarqa.
Dit bevalt goed, alleen m’n BHA is ook bijna leeg.
Goed alternatief van TO te krijgen of toch maar een nieuwe fles bij PC bestellen?
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
26-03-2020 21:01
Help, Kenners en allesweters over skincare, belangrijke vraag :P
Heeft iemand hier ervaring met hyaluronzuur van The ordinary?
Mijn le Gel Repulp van Novexpert is bijna op en ik overweeg nu dit setje van the ordinary aan te schaffen.

https://www.douglas.nl/Valentijn-Cadeau ... xt:prudsys

Ik ben helemaal wild van Le Gel Repulp, zal the ordinary’s hyaluronzuur mijn huid ook zo lekker glad maken?
In de avond gebruik ik Paula choice BHA gel 2% en daarna een parfum en conserveringsvrije anti-redness crème van Zarqa.
Dit bevalt goed, alleen m’n BHA is ook bijna leeg.
Goed alternatief van TO te krijgen of toch maar een nieuwe fles bij PC bestellen?
Van deze set ken ik alleen de hyaluronzuur. Die gebruik ik zelf dagelijks. Al behoorlijk lang. Ik heb ook hyaluronzuur van Timeless gehad, en hoewel die ook niet superduur is, merkte ik eigenlijk geen verschil met die van the ordinary. Dus dan betaal ik liever minder.
Dus ja, ik vind hem fijn. Hij laat een klein beetje een glad, zelfs ietwat strak gevoel achter, maar dat is meteen weg als er iets anders overheen gaat. Ik gebruik het nooit als laatste product, er komt sowieso altijd minimaal een moisturizer overheen.
Maar ik kan hem natuurlijk niet vergelijken met jouw geliefde repulp, want die ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
26-03-2020 21:01
Help, Kenners en allesweters over skincare, belangrijke vraag :P
Heeft iemand hier ervaring met hyaluronzuur van The ordinary?
Mijn le Gel Repulp van Novexpert is bijna op en ik overweeg nu dit setje van the ordinary aan te schaffen.

https://www.douglas.nl/Valentijn-Cadeau ... xt:prudsys

Ik ben helemaal wild van Le Gel Repulp, zal the ordinary’s hyaluronzuur mijn huid ook zo lekker glad maken?
In de avond gebruik ik Paula choice BHA gel 2% en daarna een parfum en conserveringsvrije anti-redness crème van Zarqa.
Dit bevalt goed, alleen m’n BHA is ook bijna leeg.
Goed alternatief van TO te krijgen of toch maar een nieuwe fles bij PC bestellen?

Wow! Jouw geliefde repulp bevat héél veel parfum! Staat erg hoog op de ingrediënten lijst! En citroen zuur, vind ik zelf een lastige.
Sowieso is die van the ordinary beter voor je huid. Zelfs al vind je die andere beter vóelen.
Parfum is erg slecht voor je huid, ook als je het niet direct aan je huid merkt. Mijn keuze zou snel gemaakt zijn.
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
18-03-2020 14:34
Mijn gezichthuid ziet er beeldig uit. Maar opeens zie ik dat ik zo'n kippenekje krijg, slappe gerimpelde huid in mijn hals. Wat zal ik daar eens op smeren?
Peptiden. Dus the buffet van the ordinary. Maar het is geen wondermiddel. Ik zou er ook retinol tegenaan gooien. Wel heel voorzichtig opbouwen.
Ja je hebt me al vaker geattendeerd op producten vol parfum, geloof dat het de Lancôme Teint idole was die ook niet ‘mocht’ en ik toen in de wind sloeg :hihi: :whip:
Maar in elk geval, wel goed om weer eens aan herinnerd te worden.
Nu hebben ze nog een ander setje van TO in de aanbieding
Met Retinoid erbij, deze: https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezic ... xt:prudsys

Aangezien ik nog wel genoeg cleanser heb staan voor zeker een halfjaar denk ik erover deze dan te doen ipv die andere, zodat ik het op m’n nek kan smeren gheghe lees net dat het een kippen nek voorkomt nu heb ik daar nog geen last van maar je kan er beter op tijd bij zijn? :-)-)
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
26-03-2020 21:23
Ja je hebt me al vaker geattendeerd op producten vol parfum, geloof dat het de Lancôme Teint idole was die ook niet ‘mocht’ en ik toen in de wind sloeg :hihi: :whip:
Maar in elk geval, wel goed om weer eens aan herinnerd te worden.
Nu hebben ze nog een ander setje van TO in de aanbieding
Met Retinoid erbij, deze: https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezic ... xt:prudsys

Aangezien ik nog wel genoeg cleanser heb staan voor zeker een halfjaar denk ik erover deze dan te doen ipv die andere, zodat ik het op m’n nek kan smeren gheghe lees net dat het een kippen nek voorkomt nu heb ik daar nog geen last van maar je kan er beter op tijd bij zijn? :-)-)
Sorry, ik wil geen anti parfum zendeling zijn. Dat is niet nodig, jij mag zelf uitmaken wat je wil gebruiken. Ik sla daar soms in door... :-$
Je 'mag' uiteraard alles van mij. Fijn hè? :mrgreen:

Ik zou voor het anti-kippennek setje gaan.
Jufjoke schreef:
26-03-2020 21:31
Sorry, ik wil geen anti parfum zendeling zijn. Dat is niet nodig, jij mag zelf uitmaken wat je wil gebruiken. Ik sla daar soms in door... :-$
Je 'mag' uiteraard alles van mij. Fijn hè? :mrgreen:

Ik zou voor het anti-kippennek setje gaan.
Ah, yes, toestemming, nou in dat geval........ :proud:

....ga ik toch naar je luisteren dit keer!


Sowieso is dit merk stukken minder duur, en het is op zich ook goed om wat minder producten met parfum te gaan gebruiken. Ik ben nogal erg gevoelig voor lekker ruikende shampoo en douche gel etc maar ik heb nu en dan plekjes eczeem op m’n armen en rug dus sowieso niet slecht om te minderen daarmee. Dus, dank voor de herinnering, serieus hoor! :thumbsup:

Weet je nog een goed alternatief voor de PC BHA gel toevallig?
Dan kan die in 1x mee in de bestelling.

Overigens ging ik dus rituals bestellen (hallooooow parfum!) en kwam ik al surfend bij dit spul uit en ja ineens groeit de inhoud van je winkelmandje
:facepalm:
Echter zijn dit dus wel producten uit mijn standaard routine die nu aan vervanging toe zijn.
De rituals was als lief kadootje voor mezelf omdat ik het even moeilijk heb.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
26-03-2020 21:42
Ah, yes, toestemming, nou in dat geval........ :proud:

....ga ik toch naar je luisteren dit keer!


Sowieso is dit merk stukken minder duur, en het is op zich ook goed om wat minder producten met parfum te gaan gebruiken. Ik ben nogal erg gevoelig voor lekker ruikende shampoo en douche gel etc maar ik heb nu en dan plekjes eczeem op m’n armen en rug dus sowieso niet slecht om te minderen daarmee. Dus, dank voor de herinnering, serieus hoor! :thumbsup:

Weet je nog een goed alternatief voor de PC BHA gel toevallig?
Dan kan die in 1x mee in de bestelling.

Overigens ging ik dus rituals bestellen (hallooooow parfum!) en kwam ik al surfend bij dit spul uit en ja ineens groeit de inhoud van je winkelmandje
:facepalm:
Echter zijn dit dus wel producten uit mijn standaard routine die nu aan vervanging toe zijn.
De rituals was als lief kadootje voor mezelf omdat ik het even moeilijk heb.
Bha heb ik van Paula's Choice, dat blijft voor mij de fijnste. Maar ik vind die van the inkey list ook heel prettig. Is qua prijs vergelijkbaar met the ordinary. Is ook 2%. De bha van the ordinary heb ik nooit geprobeerd, want die was steeds overal uitverkocht en toen vond ik deze.

Rot dat je het moeilijk hebt. :hug:
Wil je daar over vertellen? Hoeft niet als je niet wil uiteraard.
Thanx voor de :hug: , loep me maar even, lang verhaal.
Ik heb ze zaken besteld en ook nog een happy Buddha hand crème erbij, gewoon omdat ik inderdaad heel blij word van die geur :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat ik meer kleine bultjes van de niacinamide + zink op m’n voorhoofd krijg. Voor de rest van m’n gezicht lijkt het wel prima te zijn. Heeft iemand van jullie dat ook? Ik meng hem al met m’n nachtcrème.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven