Mode & Beauty alle pijlers

The ordinary

19-12-2017 20:49 626 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees heel veel goede Berichten over de producten van the ordinary.

Zou best wat willen bestellen Maar met de producten kom ik er niet uit. Erg ingewikkeld en veel.

Hier mensen die producten ervan hebben en kunnen uitleggen wat het is en waar het voor dient?
Alle reacties Link kopieren
Maar in het stukje van Jetske staat ook dat retinol in zo’n lage dosering niets doet.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
07-09-2019 16:16
Maar in het stukje van Jetske staat ook dat retinol in zo’n lage dosering niets doet.
Zo lees ik het niet. Welk stukje bedoel je? Uit onderzoeken blijkt namelijk dat 0,3 procent al effect heeft op de huid. Hoger dan 1 procent ga ik niet ivm irritatie. Ik bewaar retinol ook altijd in de koelkast.
Alle reacties Link kopieren
Het stukje waarvan ik het linkje heb geplaatst. En 0,3 doet niets.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
07-09-2019 17:56
Het stukje waarvan ik het linkje heb geplaatst. En 0,3 doet niets.
Ik zie dat niet staan in je linkje. Ik lees dat de onderzoeken voornamelijk zijn gedaan met hogere procenten. 0,3 retinol onderzoek is trouwens ook gedaan en heeft ook effect, maar allemaal wat minder intens. Wel handig voor bijv onder de ogen, waar een hogere dosis te zwaar voor is.
Alle reacties Link kopieren
Retinol kan huidverjongend werken. Van alle vormen van vitamine A die in cosmetica gebruikt mogen worden, is er naar retinol het meeste onderzoek gedaan. Maar de catch is wel dat de goed uitgevoerde onderzoeken zijn gedaan met ‘vers’ retinol en in concentraties van 0.4%-1% of hoger (het is zo’n tien tot twintig keer minder werkzaam dan tretinoïne). En in Nederland geldt net als voor retinylpalmitaat een bovenmarge van 0.3% voor gezichtsproducten.

Daar komt nog eens bij dat de kans dat retinol nog werkzaam is als het uiteindelijk in je badkamer staat, niet erg groot is. Deze vorm van vitamine A doet alleen wat voor de huid als je het gebruikt voordat het geoxideerd is; en dat is razendsnel. Dat gebeurt niet alleen door lucht en licht, maar ook door zon, water en zelfs door de oxidatie van oliën. Gebruik retinol daarom ook niet overdag.

De meeste kans op resultaat heb je trouwens als retinol ingekapseld is. Als er dan ook wat meer olie dan water én wat extra antioxidanten zijn toegevoegd, houdt het ingrediënt misschien wel een paar maanden – mits koel bewaard en goed verpakt. Bij ingekapselde retinol kun je overigens nooit een echt hoge concentratie in je product krijgen. Staat er op de verpakking ‘met 1% ingekapseld retinol’ dan komt dit waarschijnlijk overeen met slechts 0.07% retinol.

Niet-ingekapseld is retinol bij kamertemperatuur in verkeerde verpakking soms al na enkele dagen afgebroken. In een goede formule, en ingekapseld, kan er bij kamertemperatuur na een jaar nog 40% over zijn. Maar dan is wel sprake van compleet zuurstofvrije en beschermde omstandigheden. In een ander onderzoek was er bij ingekapseld retinol na drie maanden, en bewaard bij 4 graden, nog maar veertig procent activiteit over. Bij kamertemperatuur was dat nog slechts twintig procent. In een simpele emulsie (crème) was na drie maanden alles afgebroken. (zie studies 1, 2, 3)

Mijn advies kortom: laat producten met retinol lekker staan, tenzij je zeker weet dat het vers is.
Alle reacties Link kopieren
En nog steeds staat er niet dat het niks doet. Google maar naar onderzoeken van 0,3 procent. Dat had zeker wel effect. Alleen de meeste onderzoeken dus niet. Overigens gebruikt Jetske ook een lagere dosis retinol in haar serum, absoluut geen 1%.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu langzaam aan het wennen aan 2.5%.
Het ligt er ook aan waarvoor je het gebruikt. Ik wil een stevigere huid en minder pigmentvlekken.

https://www.paulaschoice.com/expert-adv ... -need.html
Alle reacties Link kopieren
tvp
Emma95 schreef:
07-09-2019 18:34
Retinol kan huidverjongend werken. Van alle vormen van vitamine A die in cosmetica gebruikt mogen worden, is er naar retinol het meeste onderzoek gedaan. Maar de catch is wel dat de goed uitgevoerde onderzoeken zijn gedaan met ‘vers’ retinol en in concentraties van 0.4%-1% of hoger .........................................
Mijn advies kortom: laat producten met retinol lekker staan, tenzij je zeker weet dat het vers is.
Ik ben begonnen aan granactive retinoid 2% en mijn huid reageert redelijk heftig (branderige vervellende plekken en rood). ... is dan de conclusie te trekken dat het vers is?
WeidseVelden schreef:
19-09-2019 09:00
Ik ben begonnen aan granactive retinoid 2% en mijn huid reageert redelijk heftig (branderige vervellende plekken en rood). ... is dan de conclusie te trekken dat het vers is?
Met 2% zou je helemaal nergens last van moeten hebben. Klinkt eerder als een allergische reactie. Zou niet weten wat dit met versheid te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik 2.5% van Cos de Baha. En echt maar een druppel om de 3 dagen.
Na een dag vervelt het wel een beetje.
Na een tijdje moet dat over zijn.
Emma95 schreef:
19-09-2019 09:55
Ik gebruik 2.5% van Cos de Baha. En echt maar een druppel om de 3 dagen.
Na een dag vervelt het wel een beetje.
Na een tijdje moet dat over zijn.
Maar dat is toch retinol? Granactive retinoid heeft als voordeel geen (bij 2%) tot nagenoeg geen (bij 5%) irritatie te veroorzaken. Retinol zorgt meestal in het begin wel voor irritatie.
Alle reacties Link kopieren
WeidseVelden schreef:
19-09-2019 09:00
Ik ben begonnen aan granactive retinoid 2% en mijn huid reageert redelijk heftig (branderige vervellende plekken en rood). ... is dan de conclusie te trekken dat het vers is?
Ik heb deze ook, absoluut nergens last van. Ben je tegelijk met andere producten begonnen? Combineer je het met iets? En je die reactie gelijk of bv de volgende dag?
Alle reacties Link kopieren
Misschien gebruik je te veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag de aha+bha voor het eerst geprobeerd. 3-4 minuutjes maar. Daarna 3 Skins HA, 2 Skins Buffet, een flinke laag rosehip en daarna nog een flinke klodder NMF. Mijn huid zoog het op als een spons en voelt nu babyzacht.
Wat smeren jullie na zo'n peeling?
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
19-09-2019 20:32
Ik heb vandaag de aha+bha voor het eerst geprobeerd. 3-4 minuutjes maar. Daarna 3 Skins HA, 2 Skins Buffet, een flinke laag rosehip en daarna nog een flinke klodder NMF. Mijn huid zoog het op als een spons en voelt nu babyzacht.
Wat smeren jullie na zo'n peeling?
Maakt niet uit, maar veel. Een moisturizer en daarna vaak nog een olie. Dat is dan ook nodig. Desondanks topspul. Maar ik ben er wel heel erg voorzichtig mee, voor mij is het echt voor af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
19-09-2019 20:27
Misschien gebruik je te veel.
Die neiging moet ik ook bedwingen. Een 'pea size' is wel héél weinig. Maar soms is minder echt beter dan meer.
thistle schreef:
19-09-2019 20:24
Ik heb deze ook, absoluut nergens last van. Ben je tegelijk met andere producten begonnen? Combineer je het met iets? En je die reactie gelijk of bv de volgende dag?
De eerste keer kreeg ik een warm hoofd en lichte rode vlekken op mn wangen gebied onder mn ogen naast neus (s avonds.) De dag erna waren de vlekken roder en voelden branderig.
Ik deed diezelfde avond het toen weer op en de dag erna waren de rode vlekken gaan vervellen.

Heb het 2 keer weer geprobeerd nadat mijn huid weer ok was en nu gaat het beter. Warm gevoel van mn huid na het opdoen , wat een uur lang blijft en beetje rode vlekken die de volgende ochtend zijn weggetrokken. Hanteer ongeveer vier/ vijf drupjes uit de pipet .

Hoe vaak gebruik jij het?

(Verder gebruik ik:
buffet
niacinamide
natural moisturizing factors
en glycolic acid)
Alle reacties Link kopieren
WeidseVelden schreef:
23-09-2019 10:23
De eerste keer kreeg ik een warm hoofd en lichte rode vlekken op mn wangen gebied onder mn ogen naast neus (s avonds.) De dag erna waren de vlekken roder en voelden branderig.
Ik deed diezelfde avond het toen weer op en de dag erna waren de rode vlekken gaan vervellen.

Heb het 2 keer weer geprobeerd nadat mijn huid weer ok was en nu gaat het beter. Warm gevoel van mn huid na het opdoen , wat een uur lang blijft en beetje rode vlekken die de volgende ochtend zijn weggetrokken. Hanteer ongeveer vier/ vijf drupjes uit de pipet .

Hoe vaak gebruik jij het?

(Verder gebruik ik:
buffet
niacinamide
natural moisturizing factors
en glycolic acid)
Als je er van gaat vervellen zou ik er mee stoppen, lijkt me niet gezond voor je huid.

Ik gebruik de Retinoid 2% dagelijks in de avond.

De glyco en buffet mogen trouwens niet samen volgens Deciem. De combi nia en glyco kan ook irritaties geven.
Ben je met alles tegelijk gestart?
Gebruik het inderdaad niet samen.

Glycolzuur is altijd goed gegaan (hierdoor ontdekte ik the ordinary :), veel betaalbaarder)

Merk je verschil sinds je retinoid op doet?
En wat zit er nog meer in je routine?
Alle reacties Link kopieren
WeidseVelden schreef:
23-09-2019 13:32
Gebruik het inderdaad niet samen.

Glycolzuur is altijd goed gegaan (hierdoor ontdekte ik the ordinary :), veel betaalbaarder)

Merk je verschil sinds je retinoid op doet?
En wat zit er nog meer in je routine?
Ik ben nog niet zo lang bezig met echt goed voor mijn huid zorgen, eerst veel gelezen. Ik ben begonnen met de standaard 'verouderde huid' routine van Orindary, daar zat de retinoid in, en zag mijn huid verbeteren: geen pukkeltjes oid meer (kreeg ik nog wel eens na epileren), fijne lijntjes zijn weg gegaan en de huid boven mijn ogen zakt niet meer op mijn bovenste oogleden. Ik kreeg ook ineens complimenten over dat mijn haarkleur zo goed bij me stond, terwijl ik deze kleur al twee jaar heb. Recent heb ik nog het een en ander toegevoegd, met de app van deciem check ik of het samen kan, en nu zit ik op dit:

s morgens:
clean met milk, daarna onder de douche
hyaluronic acid op vochtig huid
caffeine (ogen)
ascorbyl glucoside (vit C)
buffet
Natural moisturizing factors
En als ik weg ga gaat er gelijk SPF 50 van Nivea op

's avonds
clean met milk, daarna met tonic
hyaluronic acid
soms caffeine en buffet (ligt aan de tijd)
gran retionoid 2% in squalane
rosehip
Natural moisturizing factors

en sinds afgelopen week de AHA+BHA 1 keer per 1-2 weken.

Ik vind het heerlijk experimenteren en puzzelen met TO. Mijn huid kan kennelijk veel hebben, want ik heb nog nergens vervelende plekken van gekregen.
Interessant je routine te lezen; ik ga zo kijken wat de caffeine is. Heb je dit zelf samengesteld of is het een aangeraden regime?

Ik ben ook zo enthousiast (op de retinoid emulsie na maar misschien komt dat nog goed) en wil alles wel testen.
en merk ook verschil. Zo snel al. Niet zo op het eerst gezicht (:P) te zien maar subtiel.
Gezicht oogt wat frisser (of: minder moe).
thistle schreef:
23-09-2019 16:00
Ik ben nog niet zo lang bezig met echt goed voor mijn huid zorgen, eerst veel gelezen. Ik ben begonnen met de standaard 'verouderde huid' routine van Orindary, daar zat de retinoid in, en zag mijn huid verbeteren: geen pukkeltjes oid meer (kreeg ik nog wel eens na epileren), fijne lijntjes zijn weg gegaan en de huid boven mijn ogen zakt niet meer op mijn bovenste oogleden. Ik kreeg ook ineens complimenten over dat mijn haarkleur zo goed bij me stond, terwijl ik deze kleur al twee jaar heb. Recent heb ik nog het een en ander toegevoegd, met de app van deciem check ik of het samen kan, en nu zit ik op dit:

s morgens:
clean met milk, daarna onder de douche
hyaluronic acid op vochtig huid
caffeine (ogen)
ascorbyl glucoside (vit C)
buffet
Natural moisturizing factors
En als ik weg ga gaat er gelijk SPF 50 van Nivea op

's avonds
clean met milk, daarna met tonic
hyaluronic acid
soms caffeine en buffet (ligt aan de tijd)
gran retionoid 2% in squalane
rosehip
Natural moisturizing factors

en sinds afgelopen week de AHA+BHA 1 keer per 1-2 weken.

Ik vind het heerlijk experimenteren en puzzelen met TO. Mijn huid kan kennelijk veel hebben, want ik heb nog nergens vervelende plekken van gekregen.
Ik heb ook het idee dat bij mijn routine mijn oogleden nu iets minder zakken, al kan ik het nauwelijks geloven maar ik merk het bij het opmaken.
Wat voor app is dat? Lijkt mij erg handig. Ik heb even gezocht, maar kan alleen een betaal-app vinden die niet van Deciem is.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

(Vette huid, acne, twintiger)
Ik ben begonnen met salisylzuur + niaciamide in de avond, en een grote fles suncover in de ochtend.
Werkte prima, mm huid werd echt rustiger. Ik heb er het ecg serum aan toegevoegd voor de ogen, en azalaic zuur in de avond, niaciamide naar de ochtend verplaatst.
Zijn er twee dingen gebeurd; het salisylzuur is gewoon nergens meer te verkrijgen. Echt waar, op zeker 10 sites gekeken en overal uitverkocht. En twee; de zonnebrandcrème was op, dus ik dacht; ik koop een Jetske ultee proof zonnebrand in de drogist. Super veel acne gekregen, dus ik zocht naar oplossingen en heb me het peeling masker gekocht met glycol- en salisylzuur. En een flesje retinol 0,5 in squalence. Ik moet ook de Jetske zonnebrand kopen, durf niet meer de andere te smeren.

Gebruiken jullie ook niaciamide en kan dat samen met retinol?
MuggenBult schreef:
20-10-2019 09:56
Goedemorgen,

(Vette huid, acne, twintiger)
Ik ben begonnen met salisylzuur + niaciamide in de avond, en een grote fles suncover in de ochtend.
Werkte prima, mm huid werd echt rustiger. Ik heb er het ecg serum aan toegevoegd voor de ogen, en azalaic zuur in de avond, niaciamide naar de ochtend verplaatst.
Zijn er twee dingen gebeurd; het salisylzuur is gewoon nergens meer te verkrijgen. Echt waar, op zeker 10 sites gekeken en overal uitverkocht. En twee; de zonnebrandcrème was op, dus ik dacht; ik koop een Jetske ultee proof zonnebrand in de drogist. Super veel acne gekregen, dus ik zocht naar oplossingen en heb me het peeling masker gekocht met glycol- en salisylzuur. En een flesje retinol 0,5 in squalence. Ik moet ook de Jetske zonnebrand kopen, durf niet meer de andere te smeren.

Gebruiken jullie ook niaciamide en kan dat samen met retinol?
Op de website van the Ordinary staat wat wel en niet met elkaar mag. Ook kun je mailen om een routine te krijgen met de producten die je al hebt. Ik had binnen 24 uur bericht. De salicylic acid zal voorlopig niet meer op voorraad komen, ze zijn bezig met een herformulering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven