The ordinary
dinsdag 19 december 2017 om 20:49
vrijdag 24 januari 2020 om 22:30
zaterdag 25 januari 2020 om 00:32
Ik wilde eerst ook die peeling toevoegen maar omdat ik las dat die vrij heftig is en ik geen ervaring heb met chemisch exfolieren en ik niet goed reageer op normale scrubs, die soms voor de gevoelige huid waren, ben ik uiteindelijk gegaan voor de Mandelic Acid 10% + HA, dat is volgens mij de mildste AHA die ze hebben. Ik heb verder geen acne dus BHA leek me niet nodig. Gebruik die om de dag maar zou je iedere dag kunnen gebruiken. The Ordinary heeft mij wel verteld dat ik Buffet niet samen moet gebruiken met Mandelic Acid dus die laat ik weg als ik het gebruik._pompoensoepje schreef: ↑24-01-2020 12:49Ik ga me er ook aan wagen. Heb nooit zoveel uitgebreids aan huidverzorging gedaan, enkel make-up removers en standaard dagcrèmes.
Nu heb ik sinds 4 maanden ineens veel last van mijn huid; veel jeuk, droge velletjes maar ook steeds terugkomende puistjes.
Ik heb al proberen te kijken naar voeding; at bijvoorbeeld dagelijks kwark, dagelijks sojamelk in mijn koffie, daarmee stoppen lijkt niets te doen, dacht ook dat het aan mijn anticonceptie lag. Jaren lang een pil geslikt die juist veel goeds deed voor mijn 'puber-acne', aantal maanden terug geswitched om financiële redenen toen ik al wat huidproblemen had, en toen leek het erger te worden. Nu weer terug naar die oude pil maar nog niks gemerkt.
Ik heb een mailtje gestuurd en een routine opgestuurd gekregen. Nu was ik zelf erg benieuwd naar de Peeling Solution (die ene die op bloed lijkt, haha). Deze staat niet in mijn routine maar zou ik deze wel gewoon kunnen bestellen? Of gaat dat echt niet samen met bepaalde (genoemde) problemen of bepaalde producten?
zaterdag 25 januari 2020 om 00:41
Maar scrubs zijn heel iets anders dan chemisch exfoliëren. Ik vind die peeling van TO helemaal niet zo heftig ondanks mijn gevoelige huid, maar dit is voor iedereen verschillend natuurlijk.TsumTsum schreef: ↑25-01-2020 00:32Ik wilde eerst ook die peeling toevoegen maar omdat ik las dat die vrij heftig is en ik geen ervaring heb met chemisch exfolieren en ik niet goed reageer op normale scrubs, die soms voor de gevoelige huid waren, ben ik uiteindelijk gegaan voor de Mandelic Acid 10% + HA, dat is volgens mij de mildste AHA die ze hebben. Ik heb verder geen acne dus BHA leek me niet nodig. Gebruik die om de dag maar zou je iedere dag kunnen gebruiken. The Ordinary heeft mij wel verteld dat ik Buffet niet samen moet gebruiken met Mandelic Acid dus die laat ik weg als ik het gebruik.
zaterdag 25 januari 2020 om 09:42
Ik zou ook graag de huidverzorging van The Ordinary gaan proberen, maar vind het echt te ingewikkeld. Ik heb de regimen guide al proberen door te nemen en wat andere sites bekeken, maar die ingewikkelde namen icm het zelf samenstellen van wat bij je past en dan nog bekijken in welke volgorde je het moet gebruiken... ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie is er helemaal in thuis en wil me op weg helpen? Ik heb een huid die wat meer hydratatie nodig heeft, ik heb wat rode vlekjes en af en toe her en der een pukkeltje. Ik ben eind 30, maar heb nog weinig rimpels. Mijn huid is gevoelig, dus ik wil niks dat snel reactie geeft. Een oogcrème heb ik al een fijne.
Kan iemand een voorbeeld noemen van producten (en volgorde van gebruik) die geschikt zouden kunnen zijn om vlekjes en oneffenheden te verminderen en de huid te hydrateren. Ik wil in de ochtend graag afsluiten met óf mijn eigen Bbcream óf een product van the ordinary als dat de hele dag een mooie dekking houdt.
Kan iemand een voorbeeld noemen van producten (en volgorde van gebruik) die geschikt zouden kunnen zijn om vlekjes en oneffenheden te verminderen en de huid te hydrateren. Ik wil in de ochtend graag afsluiten met óf mijn eigen Bbcream óf een product van the ordinary als dat de hele dag een mooie dekking houdt.
zaterdag 25 januari 2020 om 19:16
Ik heb me toen niet in verdiept in wat erin zat. Eerder zat het wel in een pompje trouwens. Maar achteraf niet raar dat het niks deed, zat wel spf in, denk dat dat nog het meest werkzam wasJufjoke schreef: ↑24-01-2020 21:02Raar spul vind ik dat. Er zit geen enkel ingrediënt in dat bewezen iets zal gaan doen aan de pigmentvlekjes, terwijl het daar juist voor is. Wat is dan het werkzame bestanddeel? Er zit wel ascorbic acid in (vitamine C) maar als één na laatste ingrediënt. En in een tube, dus niet luchtdicht. Gezien de ingrediënten verbaast het me niet dat dat niets deed.
zaterdag 25 januari 2020 om 19:24
Voorstel ochtend:mendy schreef: ↑25-01-2020 09:42Ik zou ook graag de huidverzorging van The Ordinary gaan proberen, maar vind het echt te ingewikkeld. Ik heb de regimen guide al proberen door te nemen en wat andere sites bekeken, maar die ingewikkelde namen icm het zelf samenstellen van wat bij je past en dan nog bekijken in welke volgorde je het moet gebruiken... ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie is er helemaal in thuis en wil me op weg helpen? Ik heb een huid die wat meer hydratatie nodig heeft, ik heb wat rode vlekjes en af en toe her en der een pukkeltje. Ik ben eind 30, maar heb nog weinig rimpels. Mijn huid is gevoelig, dus ik wil niks dat snel reactie geeft. Een oogcrème heb ik al een fijne.
hyaluronzuur voor extra hydrateren.
Spf naar keuze (ik heb zelf geen ervaring met die van the ordinary, maar ik vind la Roche Posay Anthélios ultra spf 50 een betaalbare aanrader.)
Je eigen Bbcream (ook geen ervaring met de foundation van the ordinary, dus geen idee of die fijn zijn)
Voorstel avond:
Niacinamide 10% + zinc
Vitamine C serum (eigenlijk kan ik die van the ordinary niet echt aanraden; ik gebruik zelf Timeless, veel fijner)
Moisturizer
zaterdag 25 januari 2020 om 19:27
Ja, klopt, dat leek me nog het beste van die crème. Maar volgens mij was het factor 15. Dus niet genoeg naar tegenwoordige adviezen.Sensitivenoodle schreef: ↑25-01-2020 19:16Ik heb me toen niet in verdiept in wat erin zat. Eerder zat het wel in een pompje trouwens. Maar achteraf niet raar dat het niks deed, zat wel spf in, denk dat dat nog het meest werkzam was
En zelf neem ik altijd 50. Misschien ook overdreven, maar ik vind het prettig.
zaterdag 25 januari 2020 om 19:50
Niet alle vitamine C die ze aanbieden kun je gebruiken met Niacinamide 10% + zinc, maar Niacinamide 10% + zinc kun je ook verplaatsen naar de ochtend en ik zou die dan doen na de hyaluronzuur in de voorgestelde routine. En ik zou in de ochtend ook een moisturizer doen tenzij de SPF voldoende is voor je huid.Jufjoke schreef: ↑25-01-2020 19:24Voorstel ochtend:
hyaluronzuur voor extra hydrateren.
Spf naar keuze (ik heb zelf geen ervaring met die van the ordinary, maar ik vind la Roche Posay Anthélios ultra spf 50 een betaalbare aanrader.)
Je eigen Bbcream (ook geen ervaring met de foundation van the ordinary, dus geen idee of die fijn zijn)
Voorstel avond:
Niacinamide 10% + zinc
Vitamine C serum (eigenlijk kan ik die van the ordinary niet echt aanraden; ik gebruik zelf Timeless, veel fijner)
Moisturizer
zaterdag 25 januari 2020 om 21:14
Ja, goede aanvulling. De mijne is een moisturizer met spf 50, dus ik gebruik in de ochtend geen losse moisturizer meer. Er zitten voor mij voldoende hydraterende ingrediënten in mijn spf. Ik weet niet of dat ook geldt voor de spf van the ordinary, want die heb ik nooit geprobeerd.TsumTsum schreef: ↑25-01-2020 19:50Niet alle vitamine C die ze aanbieden kun je gebruiken met Niacinamide 10% + zinc, maar Niacinamide 10% + zinc kun je ook verplaatsen naar de ochtend en ik zou die dan doen na de hyaluronzuur in de voorgestelde routine. En ik zou in de ochtend ook een moisturizer doen tenzij de SPF voldoende is voor je huid.
Ik gebruik mijn vitamine C in de ochtend, soms gecombineerd met hyaluronzuur (in dat geval gebruik ik de hyaluronzuur eerst). Niacinamide in de avond. De avond routine is wel nog een stuk uitgebreider dan dat, ik vind het leuk om daar in de avond lekker wat mee te tutten.
Vitamine C schijnt erg goed samen te werken met een spf, dus daarom gebruik ik die liever in de ochtend.
zaterdag 25 januari 2020 om 21:17
Ik vind trouwens geen enkele vitamine C van the ordinary fijn. En al helemaal niet voor's morgens. Niet echt lekker smeerbaar, soms wat tintelingen, ook geen neutrale finish op de huid, dus wat mij betreft ongeschikt voor overdag. Maar ook voor de avond vond ik ze niet fijn genoeg.
zaterdag 25 januari 2020 om 21:36
Ja ik had wat reviews gelezen en ik dacht nah laat ik dat nog even niet doen. Ik gebruik voor mijn doen al veel, van alleen dagcreme smeren naar 3-4 stappen qua verzorging. Ik laat de vitamine C dus even voor wat het is want als ik teveel ga toevoegen dan duurt het me op een gegeven moment te lang.Jufjoke schreef: ↑25-01-2020 21:17Ik vind trouwens geen enkele vitamine C van the ordinary fijn. En al helemaal niet voor's morgens. Niet echt lekker smeerbaar, soms wat tintelingen, ook geen neutrale finish op de huid, dus wat mij betreft ongeschikt voor overdag. Maar ook voor de avond vond ik ze niet fijn genoeg.
dinsdag 11 februari 2020 om 10:42
Ook ik heb producten van The Ordinary besteld, vond het lastig kiezen, maar ben een beetje op de reviews en mijn huidtype afgegaan.
Ik ben 40, vochtarme huid en vaak last van onderhuidse bultjes/verstoppingen.
Ik gebruik nu nog een dagcreme van Clinque, maar stap over op Dermalogica (Skin Smoothing Cream). Daar overheen gebruik ik een spf van Clinique (Cityblock) en 's avonds de exfoliant van Paula's Choice.
Wat ik heb besteld bij The Ordinary:
The Ordinary
Niacinamide 10% + Zinc 1% - 30ml
The Ordinary
Alpha Lipoic Acid 5% - 30ml
The Ordinary
Hyaluronic Acid 2% + B5 - 30ml
The Ordinary
Retinol 0.2% in Squalane - 30ml
The Ordinary
100% L-Ascorbic Acid Powder - 20g
Hopelijk heb ik de goede dingen besteld ><
Edit: ik ben de 'Buffet" vergeten
Ik gebruik nu nog een dagcreme van Clinque, maar stap over op Dermalogica (Skin Smoothing Cream). Daar overheen gebruik ik een spf van Clinique (Cityblock) en 's avonds de exfoliant van Paula's Choice.
The Ordinary
The Ordinary
The Ordinary
The Ordinary
The Ordinary
Edit: ik ben de 'Buffet" vergeten
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 11-02-2020 12:48
6.72% gewijzigd
dinsdag 11 februari 2020 om 11:00
Voor onderhuidse bultjes gebruik ik Lactic Acid 5%, zijn binnen 1 dag verdwenen. Zonder lactic acid groeien ze bij mij nog dagen door en zijn ze erg pijnlijk.Delila- schreef: ↑11-02-2020 10:42Ook ik heb producten van The Ordinary besteld, vond het lastig kiezen, maar ben een beetje op de reviews en mijn huidtype afgegaan.
The Ordinary
The Ordinary
The Ordinary
The Ordinary
The Ordinary
dinsdag 11 februari 2020 om 11:37
Ok good to know, wie weet bestel ik die later nog eens dan. Thx!
Bij mij trouwens geen pijnlijke bulten, maar kleine onderhuidse bultjes die lastig te verwijderen zijn.
Bij mij trouwens geen pijnlijke bulten, maar kleine onderhuidse bultjes die lastig te verwijderen zijn.
Suzan_1991 schreef: ↑11-02-2020 11:00Voor onderhuidse bultjes gebruik ik Lactic Acid 5%, zijn binnen 1 dag verdwenen. Zonder lactic acid groeien ze bij mij nog dagen door en zijn ze erg pijnlijk.
woensdag 12 februari 2020 om 13:29
The buffet is een soort standaard vochtinbrenger, de basis van veel ordinary routines. Ik gebruik em nooit los, ik doe een druppel op mijn hand en dan een druppel van twee andere dingen erbij. Dan smeren.
De variant met koper (copper) durf ik niet te gebruiken. Ik lees dat veel mensen heftige (langdurige) reacties op de koper hebben. Plus: die is veel duurder.
De variant met koper (copper) durf ik niet te gebruiken. Ik lees dat veel mensen heftige (langdurige) reacties op de koper hebben. Plus: die is veel duurder.
woensdag 12 februari 2020 om 14:14
Ik heb lange tijd Buffet gebruikt. Heerlijk als basis serum. Ik ben nu sinds ruim een half jaar overgestapt op de buffet + copper. Ik heb een hele gevoelige ( rosacea) huid maar absoluut geen last. Ik vind het heel fijn spul. Ik blijf bij deze variant. Vind dat het meer doet voor mijn huid. Net even die fijne lijntjes beter aanpakt. Koop hem eigenlijk altijd als er een aanbieding is. Dan vallen de kosten wel mee.... maar ik doe ook eigenlijk wel lang met een flesje hoor. 3 druppel s in de ochtend en thats it.
woensdag 12 februari 2020 om 14:31
Ok dank je wel!
Mag ik vragen wat je nog meer gebruikt van TO en wat voor huidtype je hebt?
Ik hoop mijn pakje snel binnen te krijgen
Mag ik vragen wat je nog meer gebruikt van TO en wat voor huidtype je hebt?
Ik hoop mijn pakje snel binnen te krijgen
boerinnetje-van-buuten schreef: ↑12-02-2020 13:29The buffet is een soort standaard vochtinbrenger, de basis van veel ordinary routines. Ik gebruik em nooit los, ik doe een druppel op mijn hand en dan een druppel van twee andere dingen erbij. Dan smeren.
woensdag 12 februari 2020 om 14:35
Ik heb eigenlijk best wel random dingen besteld zonder te weten hoe en met wat ik het moet mengen
Delila- schreef: ↑11-02-2020 10:42Ook ik heb producten van The Ordinary besteld, vond het lastig kiezen, maar ben een beetje op de reviews en mijn huidtype afgegaan.
The Ordinary
The Ordinary
The Ordinary
The Ordinary
The Ordinary
Edit: ik ben de 'Buffet" vergeten![]()
woensdag 12 februari 2020 om 19:17
Squalene is vettig, dus dat kan kloppen
Ik heb de granactive retinol 5%, heb er geen last van. Wel gebruik ik hem minder vaak omdat hij best in de koelkast bewaard kan worden. De hyaluronzuur en de primer bem ik erg blij mee. De niacinamide is wat droger spul, gebruik die minder vaak dan ik van plan was, vind de hyaluronzuur fijner en heb geen zin in heel veel laagjes en wachttijd tussendoor. Ik ga de buffet denk ik kopen als serum onder dagcreme. Kun je die mengen met hyaluronzuur of combineren met niacinamide?
Ik heb de granactive retinol 5%, heb er geen last van. Wel gebruik ik hem minder vaak omdat hij best in de koelkast bewaard kan worden. De hyaluronzuur en de primer bem ik erg blij mee. De niacinamide is wat droger spul, gebruik die minder vaak dan ik van plan was, vind de hyaluronzuur fijner en heb geen zin in heel veel laagjes en wachttijd tussendoor. Ik ga de buffet denk ik kopen als serum onder dagcreme. Kun je die mengen met hyaluronzuur of combineren met niacinamide?
woensdag 12 februari 2020 om 20:00
Of het mengbaar is met niacinamide weet ik niet, maar met hyaluronzuur lijkt het me lastig aangezien je hyaluronzuur aan moet brengen op een vochtige huid.Sensitivenoodle schreef: ↑12-02-2020 19:17Squalene is vettig, dus dat kan kloppen
woensdag 12 februari 2020 om 20:26
Er zit bij mij ook een bijzonder luchtje aan. Maar ongeparfumeerd, dus dat is echt gewoon hoe het product ruikt. Ik vind het wel een prettig luchtje, zeker niet onaangenaam. Is de kleur goed? Heel lichtjes gelig transparant?dutchsuzanne schreef: ↑12-02-2020 15:36Ik heb de 1% retinol in squalene, die ruikt raar. Nieuw flesje, al een tijdje in huis maar wel in de verpakking en in de kast.
Beetje vettig luchtje, is dat wel ok?
woensdag 12 februari 2020 om 20:30
Ja, dat kun je mengen. Of je de substantie dan prettig vindt, zal je moeten proberen. Ik vind de tijden tussen verschillende serums wel meevallen, alleen als je de niacinamide gebruikt, heeft hij wat tijd nodig, om rullen te voorkomen. Misschien ben je daar dan ook meteen vanaf. Hyaluronzuur breng je het beste op op een vochtige huid of in een vochtige omgeving (net onder de warme douche uit). Maar als je het mengt met buffet of niacinamide, heb je toch ook al toegevoegd vocht? Van het water dat daar in zit? Lijkt me geen probleem.Suzan_1991 schreef: ↑12-02-2020 20:00Of het mengbaar is met niacinamide weet ik niet, maar met hyaluronzuur lijkt het me lastig aangezien je hyaluronzuur aan moet brengen op een vochtige huid.